In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af

28 sept 2013 17:30
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #16
Tuurlijk zal de prijs van een ticket invloed hebben op het aantal bezoekers maar relatief gezien zal dit niet het grootste struikelblok zijn om de Geusselt te bezoeken. Stel dat gisteren iedereen voor 5 Euro naar binnen mocht dan betwijfel ik of er 5000 toeschouwers aanwezig waren geweest.
Het gebodene is meer een punt van aandacht.
Dat begint al bij het parkeren. Niks geregeld en dan heb ik het nog niet over parkeerplaatsen voor gehandicapten.
Dan de catering. Kwantitatief en kwalitatief onder de maat.
Vervolgens het veldspel. Puur catenaccio, waarvoor de gemiddelde toeschouwer niet naar een stadion komt.
Tel daarbij op dat we al jaren tegen dezelfde, niet aansprekelijke, tegenstanders ballen en een verklaring is snel gevonden.
Frappant detail vind ik ook het aankoop beleid. Teveel spelers die MVV niets opleveren na einde contract. Naast onze ervaren as kan men beter investeren in talenten die toekomst perspectief hebben en die MVV financieel iets opbrengen zoals Leroy. Soit.
Al deze bovenstaande treurnis kan over enkele weken echter weer verleden tijd zijn want we praten over de Juup league. Schreurs maakt weer zijn goals, Veldmate krijgt zijn vertrouwen terug en Sema heeft zich aangepast enz. enz. Als Ron Elsen in de winterstop, na een etentje met Roland Duchâtelet, ook nog eens een aantal talenten (Anil Koç, Corentin Fiore, François Marquet, Julien de Sart en Deni Milosevic) naar de Geusselt weet te lokken dan kan het zo maar eens zijn dat we het volgend jaar meedoen om de prijzen in een kolkende Geusselt. Gamins, haw pin.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, Frank Salemans, Jacques, de bok, opadiehard, Ivinho

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2013 20:55
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #17
Ik denk dat een groot gedeelte ook komt door de afwezigheid van de ultras die toch een groot gedeelte van de sfeer in De Geusselt maakten.
Je merkt nu ook dat de familieclub zich begint te vormen naar wens van het bestuur....helaas word de familie steeds verder uitgedund, waardoor het straks nog maar een klein gezinnetje is.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u de bok

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2013 23:21 28 sept 2013 23:23 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #18

gaston satijn schreef : Ik denk dat een groot gedeelte ook komt door de afwezigheid van de ultras die toch een groot gedeelte van de sfeer in De Geusselt maakten.
Je merkt nu ook dat de familieclub zich begint te vormen naar wens van het bestuur....helaas word de familie steeds verder uitgedund, waardoor het straks nog maar een klein gezinnetje is.....

Dat bin iech neet gans mèt diech eins, jao de aofwezigheid vaan de sfeer (door de ultras) is ouch vaan invloed gewees. Mèr ut bestuur heet de sfeer vaan de ultras d'r gere beij, dat bliek oet alle gesprekke.
En jao, ut bestuur heet foute gemaak met de ultras, mèr de meneer boe op ze zien umgegaange mèt ut letste incident mot toch duudelik höbbe gemaak tot de ultras wel degelik gewins zien.

Iech dink tot de crisis de groetste oorzaak is, iech höb al mèt e paar luij gesprooke, boe ech ut geld ut probleem is. Gewoen neet genog geld um e keerdsje te kope...
En netuurlik wat Roei Baank allemaol heet vermeld, klop allemaol.

Ut zow sjoen zien es d'r e bedrief zow opstoon, wat de hèllef vaan 'n sezoenskaart betaolde, op 'n femilie tribuun. (Of eeder aander good idee)

Iech höb, in mien ouge, e good idee um gèt te doen aon de sezoenskaart verkoup. Hopelik lugk dat op korte termijn.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2013 00:04
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #19
Vind het vreemd dat er mensen zijn die dit forum bezoeken maar geen 10-15 euro hebben voor de wedstrijd. Is het zo moeilijk om aan geld te komen tegenwoordig. In mijn tijd ging men de auto van zijn buurman wassen of zoiets.
Denk ook dat voetbal niet meer zo leeft onder de jeugd, die zijn nog hoofdzakelijk met computer games bezig (ben eens benieuwd waar dit gaat eindigen... in het algemeen). De meesten gaan niet meer gezellig naar een voetbal wedstrijd maar leven nog in een soort virtuele werled met smart-phones etc

De catering moet mvv natuurlijk wel zelf in de hand nemen (zoals bij Fortuna). Wanneer komt er een kroeg onder de Q-park tribune a la HelmondSport. Dan drink ik daar een pilsje naar de wedstrijd. Iedere amateur club heeft dat. Dan kunnen tegelijk die irritante palen opgedoekt worden die het uitzicht tijdens de wedstrijd belemmeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2013 07:23
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #20

NathanR schreef : Vind het vreemd dat er mensen zijn die dit forum bezoeken maar geen 10-15 euro hebben voor de wedstrijd. Is het zo moeilijk om aan geld te komen tegenwoordig. In mijn tijd ging men de auto van zijn buurman wassen of zoiets.
Denk ook dat voetbal niet meer zo leeft onder de jeugd, die zijn nog hoofdzakelijk met computer games bezig (ben eens benieuwd waar dit gaat eindigen... in het algemeen). De meesten gaan niet meer gezellig naar een voetbal wedstrijd maar leven nog in een soort virtuele werled met smart-phones etc

De catering moet mvv natuurlijk wel zelf in de hand nemen (zoals bij Fortuna). Wanneer komt er een kroeg onder de Q-park tribune a la HelmondSport. Dan drink ik daar een pilsje naar de wedstrijd. Iedere amateur club heeft dat. Dan kunnen tegelijk die irritante palen opgedoekt worden die het uitzicht tijdens de wedstrijd belemmeren.


Inderdaad Nathan,
Hier had ik nog niet aan gedacht maar denk dat je hier wel een punt in hebt, de mensen zijn tegenwoordig heel veel bezig met hun telefoons, computer e.d. om daar contact te houden met hun virtuele vrienden....ik merk het zelf op feestjes enz.. ik ken zelfs mensen die soms ergens niet naar toe gaan omdat er daar geen wifi is ofzo....hier kun je als mvv natuurlijk niets aan doen..dat is de maatschappij van tegenwoordig. Natuurlijk is dit niet het enige punt waarom er minder zijn maar al met al stapelen de argumenten zich behoorlijk op waarom er minder publiek is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2013 07:25
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #21
Mvv zit te lang in de jupiler league,Daarbij is er geen sfeer meer in t stadion ,Dan het slechte voetbal het parkeren enz... Als ik samen met mijn zoon ga ben ik zo,n avond met wat te drinken 45 euro kwijd ,Dus ik denk dat het niet aan 1 dingen ligt maar een hoop dingen bij elkaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2013 11:07
DvD
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 10
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #22

Roei baank schreef : Tuurlijk zal de prijs van een ticket invloed hebben op het aantal bezoekers maar relatief gezien zal dit niet het grootste struikelblok zijn om de Geusselt te bezoeken. Stel dat gisteren iedereen voor 5 Euro naar binnen mocht dan betwijfel ik of er 5000 toeschouwers aanwezig waren geweest.
Het gebodene is meer een punt van aandacht.
Dat begint al bij het parkeren. Niks geregeld en dan heb ik het nog niet over parkeerplaatsen voor gehandicapten.
Dan de catering. Kwantitatief en kwalitatief onder de maat.
Vervolgens het veldspel. Puur catenaccio, waarvoor de gemiddelde toeschouwer niet naar een stadion komt.
Tel daarbij op dat we al jaren tegen dezelfde, niet aansprekelijke, tegenstanders ballen en een verklaring is snel gevonden.
Frappant detail vind ik ook het aankoop beleid. Teveel spelers die MVV niets opleveren na einde contract. Naast onze ervaren as kan men beter investeren in talenten die toekomst perspectief hebben en die MVV financieel iets opbrengen zoals Leroy. Soit.
Al deze bovenstaande treurnis kan over enkele weken echter weer verleden tijd zijn want we praten over de Juup league. Schreurs maakt weer zijn goals, Veldmate krijgt zijn vertrouwen terug en Sema heeft zich aangepast enz. enz. Als Ron Elsen in de winterstop, na een etentje met Roland Duchâtelet, ook nog eens een aantal talenten (Anil Koç, Corentin Fiore, François Marquet, Julien de Sart en Deni Milosevic) naar de Geusselt weet te lokken dan kan het zo maar eens zijn dat we het volgend jaar meedoen om de prijzen in een kolkende Geusselt. Gamins, haw pin.


Julien De Sart en Francois Marquet mag je van dat lijstje schrappen. Die staan regelmatig in de basis bij Standard en mogen zelfs in de Europa League hun talenten bewijzen. Anil Koc wil niet uitgeleend worden aan een tweedeklasser.

Roland Duchatelet verhuurt zijn spelers ook meestal aan STVV en een Hongaarse ploeg. Ploegen die geleid worden door respectievelijk zijn vrouw en zoon.

Waar je wel op zou mogen hopen is dat Duchatelet Standard effectief verkoopt, zoals hij in het begin van het jaar beweerd heeft, en dat hij dat interesse krijgt in een nieuw snoepje om mee te spelen. Als hij Standaard verkoopt, heeft hij centjes genoeg om MVV, Fortuna, VVV en Roda ineens allemaal op te kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2013 12:56
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #23
Betreffende het laatste ben ik van mening dat U een verkeerde woordkeus gebruikt. MVV associëren met een snoepje om mee te spelen is zeer denigrerend. Laat ik U verzekeren dat monsieur Roland nog niet het papiertje rondom het snoepje los krijgt. Betreffende de andere genoemde clubjes ben ik het ver met U eens.
Monsieur Roland heeft trouwens alleen interesse in clubs waar hij ook zijn vastgoed wals naar binnen kan rijden.
Verder wil ik nog opmerken dat alle vijf genoemde spelers verhuurd mogen worden volgens een spelersbegeleider van een van deze spelers. Af en toe mag er eens iemand meedoen in het roulatiesysteem van Luzon maar meestal spelen ze hun wedstrijden in de U21 waar ze geen vooruitgang meer kunnen boeken. Dat ze geen interesse hebben in Hongarije, Sint Truiden of Tubeke kan ik begrijpen maar een eventuele overgang naar MVV, zoals voorbeeld Leroy, is toch iets anders. Monsieur Roland heeft echter geleerd uit het “gevalletje” Labylle. Hij is nu zo slim geweest om al deze talenten meerjarige contracten te geven zodat ze niet meer gratis de deur uit lopen.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2013 14:20
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #24
Laten we hopen dat MVV nooit in handen valt van een pipo als Duchalet. Praat maar eens met een supporter van Sint Truiden en je komt er snel genoeg achter dat je zoiets nooit moet willen.

De toeschouwers haken trouwens af om vele redenen:
- Het bestuur is er meester in geweest om supporters in de media slecht weg te zetten (dit is natuurlijk niet echt aanlokkelijk voor potentiële toeschouwers)
- De sfeer is al tijden klote ( de sfeer was een van de weinige positieve punten die MVV had),
- Er wordt ondanks de goede prestaties afgelopen jaren, al tijden geen aanvallend voetbal meer gespeeld ( Nu de prestaties weg blijven heeft dit duidelijk zijn effect),
- De prijzen zijn gewoon te hoog voor het geen MVV te bieden heeft

Een aantal jaar geleden voelden mensen zich verbonden met de club ze waren allemaal supporters. Het bestuur heeft er voor gekozen om deze mensen weg te zetten als klanten. Nu de mensen zich ook echt als klant zijn gaan gedragen, pluk je daar de vruchten van.

Een supporter vindt altijd wel wat geld om naar zijn clubje te gaan.
Een klant bepaalt de waarde van het product en beslist dan of hij het product koopt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u de bok, Gamin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2013 17:28
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #25
Bij elke club haken er toeschouwers nu ook af niet alleen bij MVV.
Maar hoe krijg je ze ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2013 23:45
kribbebieter
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 95
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #26
En mensen worden niet graag beduveld, men wil een eerlijke competitie zien en niet eentje waar beloften teams mee doen voor de kat zijn viool.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2013 15:27 14 nov 2013 15:36 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #27
es geer mien stökske ( oet de aw does) lees...

koume dao in '84 koume tege Volendam mer 2.500 towschouwers kieke terwijl :

1. veer toen e beter elftal daan noe hadde (o.a. Nanninga, van Staveren, van Marwijk, Driessen, de la Haye)
2. dao geine Fox waor
3. gein goojkoupe keerstejs waore (internet korting en twie veur de pries vaan eint)

of zellefs in 1983, wie veer mer met e paar maan in de Geusselt waore....





Dus vertel miech noe mer ins tot veer noe wienig lui kriege.... ?

is noe ut gemiddelde aontal bezeukers in de Geusselt beter daan toen!

kin netuurlik altied mie ( wie mie wie beter! ;) )
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2013 15:34
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #28

αναρχος schreef : Een supporter vindt altijd wel wat geld om naar zijn clubje te gaan.
Een klant bepaalt de waarde van het product en beslist dan of hij het product koopt.

Dat is een hele juiste uitspraak van Anarchos. Het MVV bestuur zou er wellicht beter aan doen in te zetten op beleving. Als iedereen zijn gedrag rationeel van de prijs/kwaliteit verhouding laat afhangen zit er over twee maanden geen hond meer in de Geusselt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, De_Lange

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2013 15:36
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #29
Om te beginnen moeten ze eens stoppen met die muur van beveiligers die je tegenwoordig tegemoet treedt als je het stadion in wilt.
Drie jaar ben ik niet gefouilleerd en de laatste twee wedstrijden wel. Zo jaag je mensen weg!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sjotelsplak, kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2013 15:46
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #30

Boschpoort schreef :

αναρχος schreef : Een supporter vindt altijd wel wat geld om naar zijn clubje te gaan.
Een klant bepaalt de waarde van het product en beslist dan of hij het product koopt.

Dat is een hele juiste uitspraak van Anarchos. Het MVV bestuur zou er wellicht beter aan doen in te zetten op beleving. Als iedereen zijn gedrag rationeel van de prijs/kwaliteit verhouding laat afhangen zit er over twee maanden geen hond meer in de Geusselt.


Dit punt heb ik ook al eens aangegeven. Indien we klanten zouden zijn, kijken we wel naar een vervangend product. Indien MVV in het ergste geval failliet zou gaan.\
Maar omdat wji nu net supporters zijn, kunnen wij geen surrogaat product / club gaan aanmoedigen.

Ik weet alleen nog niet of dit binnen het huidge bestuur ook al is doorgedrongen dat je supporters echt anders moet behandelen dan hotel gasten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden