In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af
06 okt 2014 16:35
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Roei baank schreef : Op supportersgebied zal dit een van de punten zijn die zo snel mogelijk moeten worden opgelost.
Eerder is al eens de suggestie gedaan om voor supporters een
MVV Gouden Ster Kaart te introduceren. Wanneer je deze kaart kunt laten zien, weten alle betrokkenen dat ze in beginsel te maken hebben met een supporter die geen problemen veroorzaakt en die dus zonder fouilleren kan doorlopen. Wegens misbruik van deze kaart kan dan een van te voren bepaalde sanctie worden vastgesteld. De prijs van deze kaart kan worden betaald uit de besparing op fouillanten.
Wellicht kun je een klein prijskaartje aan deze kaart hangen en dan vragen of MVV gunstig gezinde bedrijven korting willen koppelen aan deze kaart.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
06 okt 2014 17:01
Waarom er minder toeschouwers zijn? Omdat MVV het gore lef heeft om €13,- tot €20,- per kaartje te vragen. Zoveel wilt men echt niet betalen voor dit gebraggel in de Jupiler League.
06 okt 2014 17:05
Zelf zal ik gewoon naar MVV blijven gaan en laat me niet zo gauw wegjagen.
Maar om me heen hoor ik bijvoorbeeld zulke zaken :
- Geld , ticketprijs te hoog. (MVV - FC Oss, kaartje op de lange zijde van de Boschpoort 20 euro)
- Onduidelijkheid omtrent kaartverkoop, wanneer wel vrije verkoop, wanneer geen vrije verkoop, wanneer begint de verkoop , dat soort dingen.
- Iedere week een andere manier van stadion betreden (voornamelijk wanneer je voor de wedstrijd naar de Gouden Ster wil en een seizoenskaart op de Boschpoort heb)
- Als een crimineel behandeld worden bij binnenkomst van het stadion. Er zijn mensen die zich daaraan storen.
- Afschrikkend effect van de overdreven politiemacht voor het stadion, lijkt er vaak op dat er heel wat staat te gebeuren, terwijl er bijvoorbeeld slechts MVV - Almere gespeeld wordt.
- Voetbal is niet om aan te zien . Zeker in relatie tot de prijs van een ticket .
06 okt 2014 21:57
Maosbrögk
Platinum Boarder
Een wedstrijd van MVV moet een avondje uit zijn, waarbij de volgende zaken belangrijk zijn (in mijn ogen):
* vaste speeldag + tijdstip: vrijdagavond 20u is MVV in de Jupiler League, niet zaterdag 16.30u / 18u / 19.45u, zondag of maandag.
* bereikbaarheid stadion: rondom de Geusselt is het een grote bouwput. Dat weet iedereen ivm tunnelproject, maar helpt niet. Je moet je auto zo'n beetje in Schimmert parkeren, de weg achter de Geusselt is vaak erg donker en modderig. Niet fijn.
* Kaartverkoop: eenduidigheid en duidelijkheid. Het moet gewoon altijd mogelijk zijn om voor de wedstrijd bij een kassa een kaartje te kopen. Nu is het vaak onduidelijk en toeschouweronvriendelijk: wel/niet kaartverkoop bij loket, ID-controle wel/niet verplicht, etc.
* Toegangsprijzen: losse tickets zijn veeeeeel te duur. MVV bezuinigt, begroting gaat flink omlaag, er wordt minder geïnvesteerd in de selectie en dat zie je duidelijk terug in de kwaliteit op het wel, maar toch durft MVV de prijzen omhoog te gooien. € 20,- tegen Oss gaat geen mens uitgeven. Realistische prijzen svp!
* Ontvangst: 3 rijen dik met stewards/security/politie die je aankijken of je de grootste crimineel van de Euregio bent. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hun "vangst". Buiten de paraplu's die je niet mag meenemen (ook al zoiets belachelijks). Je fans zijn je trouwste bezoekers! Wees er zuinig op! Zij zijn namelijk de enige constante factor van de club!
* Drank: er moet voldoende en kwalitatief goede drank zijn. Is nu door VeerZienMVV goed geregeld. Muntjessysteem is ook prima.
* Sfeer: investeer in de relatie met de partijen die zorgen voor de juiste voetbalsfeer. Leg hen niet té veel regeltjes op. Bijvoorbeeld het staan op de trappen. Gezeur om niets. Ik snap de achterliggende gedachten wel, maar wees niet kinderachtig. Dit seizoen zie je hoe belangrijk een 12e man is!
* Kwaliteit voetbal: natuurlijk willen we allemaal oogstrelend voetbal zien, maar dat is vaak niet realistisch. Passie en inzet moet er echter ALTIJD zijn! Dat slaat ook over naar de tribunes.
* Entertainment voor de wedstrijd en in rust: draai fatsoenlijke muziek, laat Boileau zo min mogelijk praten (en al helemaal niet over al dat maatschappelijk geneuzel of alle clubs van de week). Laat jeugdteams lekker voetballen of penalty's nemen en begeleidt dat met een lekker muziekje. Meer is niet nodig.
* Na afloop: je hoeft niet altijd een MOTM te kiezen. Vooral niet na een dramatische wedstrijd. Wie neemt dit nog serieus? Laat toeschouwers ook normaal naar huis gaan. Geen hekken plotseling dichthouden ofzo. Ook mag de politie zich meer verdekt opstellen bij het verlaten van stadion. Komt maar al te vaak voor dat ze bij uitgang Angel-Side/hoofdtribune met koplampen aan, schijnend op de uitgang en met draaiende motor staan te wachten. Werkt provocerend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Roei baank, jesfen, middenstip, opadiehard, tuutsje, Gamin, La Chouffe, Sjarelke
06 okt 2014 23:37
Sjotelsplak
Platinum Boarder
*Het MVV-bestuur dat volledige steun geeft aan het veiligheidsbeleid van MVV zelf (Veiligheidscoördinator?). Men spreekt zich uit voor meer gastvrijheid voor supporters van MVV. In de praktijk blijkt hier niks waar van te zijn en is het tegendeel waar.
Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
07 okt 2014 08:56
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Maosbrögk schreef : Een wedstrijd van MVV moet een avondje uit zijn, waarbij de volgende zaken belangrijk zijn (in mijn ogen):
* Het moet gewoon altijd mogelijk zijn om voor de wedstrijd bij een kassa een kaartje te kopen.
Als de kaarten online duurder zijn dan aan de kassa zeker. 10% korting om er vervolgens 0.80 reserveringskosten en 0.80 bankkosten bij te krijgen. Wat is dan de motivatie online te kopen ? Zou nog iemand navragen op dit forum geloof ik.
Maar buiten dat, een avondje MVV met 3 personen uit 1 gezin...onbetaalbaar.
07 okt 2014 09:25
Maosbrogk je slaat de spijker precies op zijn kop. Een paar punten wil ik nog benadrukken;
*Parkeren*
Het parkeren rondom De Geusselt is me al jarenlang een doorn in het oog. Dat was voor de tunnelbouw en de verbreding van de Terblijterweg die nu gaande is ook altijd al het geval. Dat houdt mensen inderdaad ook weg, je kunt je auto nergens kwijt (en dan zijn er nog amper 4000 mensen, laat staan als je in de beker Ajax treft en er komen er ineens 10.000). De gemeente doet hier niets mee. Gelukkig delen ze geen bekeuringen uit want iedereen parkeert in het gras, op het trottoir en weet ik waar allemaal. Richt om te beginnen dat voorterrein bij het stadion opnieuw in met parkeerplaatsen, wat hebben we aan een enorme groene grasvlakte op die plek? Ook de bestaande parkeerplaatsen mogen wat efficiënter worden ingedeeld.
*Het gepraat van Boileau*
Daar heb ik het ook al vaker over gehad. Helemaal agressief word ik van dat geblaat van die man. Mij interesseert de club van de week of de voorzitter van de week of weet ik welk maatschappelijk project niet op dat moment. je ziet dat veel mensen zich ergeren aan het geschreeuw om niets. Zeker niet als ik daar 20 minuten gezwam over moet aanhoren. Die man hoort vooral zichzelf graag praten. Ik heb dit ook al twee jaar in de supportersenquete van de JL aangegeven maar uiteraard gebeurt er niets mee.
*Beveiliging*
Wat ik niet snap is dat er tijdens de wedstrijd (ik zit op de AngelSide) mensen mogen staan in de gracht tussen tribune en veld. ik zou de gracht afsluiten tijdens de wedstrijd dan hoef je er ook geen 20 suppoosten neer te zetten. Overigens met het grootste respect voor die mensen die hun vrije avond opofferen om de hele wedstrijd naar de tribune te mogen kijken (hoewel dat afgelopen vrijdag beter was dan de wedstrijd te aanschouwen). Het is echter allemaal teveel en ik vraag me af of die lieve mensen die daar staan echte vechtersbazen daadwerkelijk iets in de weg kunnen leggen als het echt een keer misgaat. Liever (beperkte) politie ergens op afroep buiten het stadion zonder zichtbaar te zijn. Suppoosten zijn er om mensen de weg te wijzen in het stadion en om als gastheer/gastvrouw op te treden.
De ontvangst door zoveel beveiliging slaat ook volledig door naar de verkeerde kant. Mijn zoontje vroeg zich af waarom er zoveel mensen stonden ('er gebeurt toch nooit wat bij MVV' zei hij.......
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs
07 okt 2014 10:11
MVV heeft nu eenmaal meer sucsessupporters dan "echte" supporters. Als het goed gaat stroomt de Geusselt vol. Gaat het slecht dan zullen er altijd die 3000 die hard fans zijn.
Typisch Maastrichts.
07 okt 2014 10:28
mvv supporter
Platinum Boarder
die kakkers van het bestuur snappen niet dat 3 rijen beveiligers provocerend of intimiderend werkt aangezien ze hier zelf nooit mee te maken hebben. Ook al dienen ze voor de veiligheid het moet wel met de juiste maten zijn.
07 okt 2014 10:39
Over de kaartprijzen, en iemand mag dit gerust meenemen naar het supportersoverleg:
we weten toch nog precies hoe dit destijds is gegaan? MVV stond maandenlang eerste (of tweede) en er werd al nagedacht over een eventuele begroting bij promotie, of in ieder geval toch een begroting die het vasthouden van hoge positie jupiler league zou rechtvaardigen. Op alle punten zou MVV meer geld moeten binnenhalen. Een van die punten was de kaartverkoop. Natuurlijk wil iedereen het liefst goedkoop naar binnen, maar dan kan MVV niet die nieuwe spits halen die het verschil kan maken. Dus de kaartprijs verhogen. Alhoewel er ook toen best wel wat gedoe over was op het forum, was bij het praotkaffee iedereen het eigenlijk wel met de uitleg eens. Ik betaal zelf graag de hogere kaartprijs als MVV daardoor in de top van de JL kan meedraaien. Vanuit de gedacht: we moeten ook als supporters ergens een keuze maken, we kunnen niet verwachten voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Tot zoverre alle begrip. Maar inmiddels staat MVV 16e. En die nieuwe spits is er ook niet gekomen, want er bleken nog genoeg andere financiële gaten die gevuld moesten worden, en de publieke belangstelling valt tegen dus de kaartverkoop levert helemaal niet extra veel geld op.
Hoe nu verder? Ik vind dit echt een hele lastige. Kaartprijzen verlagen lijkt gezien het spelniveau en de stand te billijken; maar dat betekent nog minder inkomsten - ik geloof er namelijk niet in dat er tegen Oss 2000 man meer hadden gezeten als de kaartprijzen gehalveerd waren. En dan zijn we nog verder van huis. Van de andere kant, als we weer wél aardig gaan presteren en meedoen om play-off plaatsen of periodetitel, dan wil je niet die 2000 man die dan opeens wél naar de Geusselt komen, afschrikken met de huidige hoge prijzen.
Ik weet ook niet echt een oplossing. Mensen die voor kaartprijsverlaging zijn, hoe zien jullie dat? Denken jullie echt dat als MVV 16e staat en de tegenstander onaantrekkelijk is, er met lagere kaartprijzen zo veel extra toeschouwers komen? Ik geloof daar echt niet in. Dat gaat maximaalom een man of 200 die nu willen komen, maar het echt niet kunnen betalen. Het verlagen van de kaartprijzen kost MVV dan meer geld dan het oplevert. Als MVV weer bovenin/subtop speelt, dan is het wat anders. Dan kan het ineens snel gaan.
Omnisciens, jij hebt hier meer verstand van dan ik, hoe zie jij dit?
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
07 okt 2014 10:51
mvv supporter
Platinum Boarder
ik ben van mening dat het totale plaatje mensen weg houd bij de geusselt.
Een deel zal wegblijven vanwege de prijs, een deel vanwege het slechte voetbal. de ander weer vanwege de beveiliging.
De ander misschien omdat het moeilijk parkeren is.
Straks komt de kou nog om de hoek kijken en dan komen er nog minder mensen.
Voor een echte fan zijn er maar een paar dingen belangrijk. Leuk voetbal, goede trainingsmogelijkheden en een leuke rang op de lijst. Al het andere gedoe erom heen zal het gros van de fans niet overtuigen of blijer maken.
Maar het kost de club ook geld, en ik vraag me af of dat ook terug verdiend word door de extra inkomsten van kaartjes of dergelijke.
In mijn ogen moet mvv zich meer richten op het voetbal en de prestaties zelf dan al het andere er om heen.
Dat je bezuinigd kan ik me bedenken, maar dat je geen spits of trainer haalt zegt in mijn ogen voldoende.
Niet dat Elsen zo slecht is, maar het geeft wel een indicatie af aan de buitenwereld hoe mvv er voor staat.
07 okt 2014 10:51
07 okt 2014 11:04 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
de bovenstaande reacties en vragen zijn allemaal terecht.
Wat ik me afvraag is waarom al deze "veranderingen" dit seizoen geïmplementeerd zijn ?
Vooral na een (vorig) seizoen dat ( door zelfoverschatting?) financieel best dramatisch geëindigd is ...
Wat is de oorzaak van :
- drastische prijsverhogingen...
- klantonvriendelijk gedrag bij "d'n entree"...
- gesloten kassa's bij wedstrijden die nooit eerder problemen opleverden ( VVV)
- aanwezigheid van ME bij wedstrijden waar niks aan de hand is...
(kin geine dee vreemdgaonde hoorelaopende lepsjer vertelle tot Mestreech in ziene tied tot miest krimineele stad gewoore is en veer blauw in de wieke nuudig höbbe in plaots vaan de Geusselt...)
aanvulling : Ron "Promotion" kun je het niet kwalijk nemen dat we een 4 -17 doelpunten - stand hebben.
Toont alleen maar aan dat de "spits" situatie nog nijpender is dan ten tijde van ( vlak voor de komst van ) Emerson...
07 okt 2014 11:03
houtengerard
Administrator
Er is gewoon een te kleine groep sponsoren binnengehaald de afgelopen jaren. Een club moet niet hoeven te teren op de supporters en maatschappelijke projecten, dat zijn normaal bijzaken voor een voetbalclub. Er zijn gewoon te weinig bedrijven betrokken bij MVV, dat is het hele euvel. En dat voel je nu extra snel doordat je ook nog schulden hebt opgebouwd en geërfd.
We hebben geen hoofdsponsor meer, daadkrachtige bedrijven die iets willen maken van deze club ontbreken. En dat merk je terug op het veld aan de kwaliteit van de selectie en het voetbal zelf. Alles wat daarna komt (leegloop, onvree, ontkenning van het hoofdprobleem, wegvallen sfeer en de beleving zelf) is een gevolg hiervan.
Er is maar één ding wat MVV hieraan kan doen. En dat is polsen naar potentiële sponsoren, zorgen dat je binnen drie jaar 20% gegroeid bent als club. Zodat je boven de grens van bestaansrecht in de JL uitkomt. Want die grens is er gewoon in het betaald voetbal, er moet een minimum bedrag elk jaar binnenkomen (en beschikbaar zijn) wilt deze club mogen bestaan.
De beste manier om de haalbaarheid hiervan te toetsen, is als bestuur een onderzoek te starten naar waar je potentiële sponsoren zitten. Dan weet je ook meteen of je jouw achterban aan het misleiden bent met valse hoop of dat er daadwerkelijk bestaansrecht is voor MVV.
(Ik denk zelf persoonlijk niet, gezien de lachwekkende grootte van de industrie van de stad. Industrie = geld. Kijk maar naar Genk +20 miljoen p.j. De helft van de inwoners. Lagere grondprijs. Dat is in mijn ogen waar MVV de strijd verloren heeft. De koerswijziging van de stad eind jaren 90. Industrie die niet meer op het bestemmingsplan stond. En toen is het ook bergafwaarts gegaan met MVV.)
07 okt 2014 11:41
Roei baank
Platinum Boarder
mvv supporter schreef : die kakkers van het bestuur snappen niet dat 3 rijen beveiligers provocerend of intimiderend werkt aangezien ze hier zelf nooit mee te maken hebben. Ook al dienen ze voor de veiligheid het moet wel met de juiste maten zijn.
Kleine opmerking van mijn kant. Deze "kakker", sinds kort, wordt al jaren hiermee geconfronteerd bij de ingang Angelside/hoofdtribune en nu als bestuurder is dat niet anders.
Er ontstaat wel een levendige discussie op deze manier met veel informatie. Veel bekende infomatie maar toch ook enkele interessante minder bekende opmerkingen. Wordt vervolgd.
Observateur foot Euregio
"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
07 okt 2014 11:49
kribbebieter
Expert Boarder
Lijkt me een belangrijk thema om bij het praatcafe op de agenda te zetten, niet ?
Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden