>
Ontvangen bedankjes 552
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
mvv4ever schreef : Ik vind zo de negers onder ons komen naar dit land ze weten dan wij sinterklaas vieren en dan na jaren willen ze dat ons afpakken.
Gister op NL2 even gekeken maar zo turkse gozer was het sinterklaas feest aan vergelijken met Hitler en zei dat ze net zo goed 4 mei iedereen met hakenkruizen mag gaan lopen.
Echt wat een gast...
En Nederland niet Tolerant genoeg?? Als wij dat niet waren dan hadden we geen buitenlanders hier in Nederland!!
En De buitenlanders willen toch steeds naar Nederland komen? Hoezo omdat het hier goed is voor de Buitenlanders ook anders waren ze wel in hun eigen land gebleven.
Maar wel respect voor de negers die zeggen dat sinterklaas gewoon behouden blijven en dat het geen racisme is.
MVVke schreef : Bèste Houte: a) 't Is 'n teikening dee eine VERZONNE heet, dus gei feit, en b) Boe steit tot heer neet betaold woort?
houtengerard schreef :
MVVke schreef : Bèste Houte: a) 't Is 'n teikening dee eine VERZONNE heet, dus gei feit, en b) Boe steit tot heer neet betaold woort?
Beste MVVke,
a) Het is een tekening die de bedenker van het huidige Sinterklaas-feest zelf gemaakt heeft. (Jan Schenkman) Hij heeft zwarte Piet ontworpen, dus dit is zijn eerste 'concept'. Daarvoor bestond 'zwarte piet' niet.
b). Daarom zet ik onbetaald ook tussen haakjes. Gezien het tijdsbeeld is het aannemelijk dat zwarten in die tijd nog geen rechten hadden. De tijdsgeest waarin het allemaal bedacht is, was een andere wereld dan nu. Het kan net zo goed zijn dat de beste man een visie had waarmee hij gelijkheid wilde scheppen. Maar dat die voortgang geremd is (en in mijn ogen gedateerd) door de loop der jaren. Slavernij afschaffen en rechten krijgen zijn twee losse dingen. Het mogen werken en deelnemen aan de maatschappij klinkt als een nobel streven in die tijd. Maar nu is dat bijna vanzelfsprekend. Zwarte piet een gedateerd strijdmiddel? Of beeld ik me in dat ze verdomd veel lijken op Afrikanen?
PS
Wat een discussie trouwens.
MVVke schreef : Es 't al optie D weurt, höb 'ch zoe 't idee tot de club daan mèt ein of aandere zwake smoes op de proppe kump. Zoe get es: De wedstrijd is te belaoje ofzoe...
Dixi schreef : Komt die vent op de één na mooiste wedstrijd van het jaar....ook dat nog.
Ik wil Beppie, Ultras, sfeer, spanning, en geen Sinterklaas.
Zal wel een hoop commentaar over me heen krijgen, maar als ik die gast wil zien, dan ga ik naar de intocht in stad of dorp.
Dixi