Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- MVVke
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
16 Feb 2014 13:01Armand wrote: In hoop ook dat roda degradeert maar rustig aan jongens het ligt zo bij elkaar zelfde geld spelen ze nog europees voetbal
Ze speule sins hun opriechting al in 't boeteland es ze oet speule, dat dat zien ze geweend.....
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Bigfootje7
-
- New Member
-
16 Feb 2014 13:28Want als ze eruit liggen dan komen die bobo's weer met FC Limburg. Kunnen we beter hun voor zijn met die onzin
- Meeser
-
- Premium Member
-
16 Feb 2014 13:42Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Vluuzak
-
- Platinum Member
-
16 Feb 2014 14:12Bigfootje7 wrote: Maar stel dat die Duitsers degraderen, moeten wij dan met eens actie of stuk komen in de krant voor FC Limburg te voorkomen?
Want als ze eruit liggen dan komen die bobo's weer met FC Limburg. Kunnen we beter hun voor zijn met die onzin
Dat FC Limburg geneuks kwam iedere keer van Roda, met als stadion natuurlijk het PLS, gewoon Roda dus maar dan onder de naam Fc Limburg, zou ik me niet te veel zorgen over maken. Laat ze maar lekker verzuipen in hun eigen arrogantie en hoogmoeds waanzin, leven al zins het PLS ver boven hun stand, waar Hendriks de begrotings tekorten afdekte, maar dat gaat nu allemaal niet niet meer met de nieuwe regels van de KNVB, daarom verzuipen ze nu in hun veel te groot stadion. :lachen:
- Roei baank
-
- Platinum Member
-
16 Feb 2014 14:19"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
- Speel vol Trots, met de ster voorop
16 Feb 2014 14:57 - 16 Feb 2014 14:58Roda-spelers bedreigd door eigen fans
Enkele spelers van Roda JC zijn zaterdagavond na het verloren duel tegen ADO Den Haag in het supportershome bedreigd door de eigen supporters.
Volgens omstanders zijn er zelfs klappen uitgedeeld. Daarbij zouden Ard van Peppen en Marc Höcher betrokken zijn geweest.
Beveiliging grijpt in
De beveiliging voorkwam dat de situatie verder uit de hand liep. De spelers vertrokken weer naar hun eigen spelershome. Vervolgens verzamelden de fans zich voor de ingang van het Parkstad Limburg Stadion om de spelers ter verantwoording te roepen.
Verder zonder incidenten
Mark-Jan Fledderus en Marc Höcher stonden de fans te woord. Dat verliep verder zonder incidenten. De Roda-selectie bezoekt een paar keer per jaar de fans, dat stond zaterdag na de wedstrijd tegen ADO ook gepland. De sfeer in het stadion was al grimmig te noemen.
Tijdens het met 0-1 verkoren duel werden de spelers geregeld uitgefloten door het publiek. Roda is na zaterdagavond de hekkensluiter in de eredivisie.
Ook op L1:
Roda-directeur veroordeelt supportersgedrag
Roda-directeur Marcel van den Bunder veroordeelt de bedreigingen van de eigen fans aan het adres van de spelers. 'Dat is ontoelaatbaar', aldus de directeur tegenover L1.
Onder andere Roda-speler Ard van Peppen werd zaterdagavond in het supportershome Kick-Off door fans bedreigd. Dat gebeurde na afloop van de verloren wedstrijd tegen ADO. Van Peppen ging samen met andere spelers naar de fans voor een gepland bezoek. Volgens Van den Bunder is er geen fysiek geweld gebruikt. Eén supporter wilde volgens hem wel slaan, maar werd door andere supporters tegengehouden. Vanwege de opgelopen emoties vertrokken de spelers weer snel.
'Ik weet nog niet exact wat er is gebeurd, maar ik veroordeel dit uiteraard. Fans hebben recht op het uiten van hun emoties, maar daar horen bedreigingen zeker niet bij'. Maandag is er een gesprek met de beveiligers. Dan moet duidelijk worden wat er precies is gebeurd. Daarna worden mogelijk passende maatregelen genomen.
Uit Leeuwarden:
Cambuur- PEC 3-1
Programma eredivisie:
Cambuur - R**
Wat kan komend weekend mooi worden

- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
16 Feb 2014 15:27 - 16 Feb 2014 16:27Boer458 wrote: Leedvermaak..... niks mis mee, maar....
Als MVV dit seizoen al overleeft, hoop ik niet dat Roda na de vakantie ook in de Jupiler speelt.
De grote sponsors vetrekken en Roda gaat in dezelfde vijver als ons vissen. Als ze dan -na eerst een paar miljoen voor Huppertz opgestreken te hebben- de helft van hun publiek verliezen zullen er in het eerste jaar nog steeds 6000 man in het PLS zitten, dat is nog altijd 2x zoveel als nu bij ons. Een " kleine" sponsor heeft dan de rekensom al gauw gemaakt. :thinking:
Boer heeft 100% gelijk en vergeet niet ...*oda heeft nog altijd twee grote en sterke troeven ...
1. Ome Nol...(waar wij het nog steeds met noonk Paul moeten doen...met alle respect voor Paul en het bestuur)
2. De gemeente Kerkrade, die *oda veel, heel veel gunstiger gezind is dan onze gemeente ( Onno, Gerdo en de rest)...
Niettemin moeten we niet naar de andere clubs in het Zuiden kijken, maar zelf in Maastricht er alle schouders onder zetten om voldoende inkomsten te generen. Qua sfeer maak ik me daar geen zorgen over; dat is uit en thuis al en altijd TOP ! :thumbsup:
Zelf kijk ik al heel lang...eigenlijk veel te lang...en met heel veel verlangen uit naar DE Enige Echte Derby van het Zuiden!
Een wedstrijd die vroeger gewonnen moest worden en de was het hele seizoen goed ( forget the rest....Ajax, Feyenoord waren slecht toetjes).
Een wedstrijd (zowel uit en thuis) die onze harten sneller deed kloppen, die menig anekdote met zich mee bracht of zelfs geschiedenis schreef:
1975... 0:3 voorstaan op Kaalheide een dan massaal "jetzt gehts los..." en "so ein Tag so wunderschön wie heute..." zingen :lachen: )
Een wedstrijd die naast een enkele keer wat tranen, hoofdzakelijk grote euforie creëerde...zowel bij ons supporters als ook de spelers ( vraag Thal of Trost er maar eens naar)...
Een wedstrijd die in de jaren 70 vaak echt stond voor het officieuze kampioenschap van het Zuiden omdat beide ploegen vol stonden met veel zo niet voor het grootste deel lokale jongens...en we ons dus goed konden identificeren met onze ploegen!
Een wedstrijd die de supporters letterlijk bloed, zweet en tranen kostte !
Kortom een wedstrijd die ik onze jonge(re) fans van harte toewens !!!
Korte anekdote uit die oude tijd (1976) :
We, dat is een kleine voorhoede van de Angelside, hadden om 10.00 's ochtends op "de Staassie" afgesproken om alvast als eerste ins Ausland zu fahren...Het werd een groep van ca. 30 - 50 man, tussen de 12 en 25 jaar.
Bijna iedereen had de roodwitte "wielerpetjes" op, de roedwitte sjerrepe die Meer of Tante Fien gebreid had en verder uiteraard de nodige vlaggen. Wie er geen had kreeg er wel eentje te leen van W. oet ut Vrowweveld. :applaus:
C was zoals altijd naast W present, ook H met de zus ( een lieve meid maar zeer fanatieke MVV supporter) van zijn toenmalige vriendin en natuurlijk onze voorzanger D.
Daarnaast nog een tiental kids tussen 10 en 15 jaar en nog een twintigtal van de fanatieke Angelside kern.
Geen combi's toen, dus werd een meermanskaart van de NS gekocht ( Yep...betalen deden we wel, braaf en netjes als we waren en trouwens nog steeds zijn ...

Het oud aftandse treintje bood net niet genoeg plaats voor ons allemaal, maar dat deerde ons niet ! De stemming zat er al vroeg in en er werd naar hartenlust gezongen :thumbsup:
Zo rond 11 uur am Bahnhof im Osten aangekomen, doken we de eerste beste kroeg in, waar de eigenaar de jukebox aanzette en meteen voorprogrammeerde met *odaliederen... :thumbsdown:
Foute boel en een slechte domme zet! Meteen werd er door ons het ene rondje naar het ander besteld zoetot veer häöm bröl maakte en uit volle borst onze strijdliederen gezongen, die de jukebox natuurlijk overstemden.
Geen toestanden, de kroegbaas had wel vroeg een volle kassa en toen we na een half uur de tent verlieten was die nog heel. :thumbsup:
Zo vervolgden we onze weg via enkele cafeetjes naar Kaalheide. Daar aangekomen moesten we perse van de locale jongens in blauw meteen de lege tribune op, opgesloten achter de goal en zonder catering of sanitaire voorzieningen, tweee uur voor de wedstrijd...Ook dit deerde ons niet en met gezang hielden we de stemming er goed in: "We Shall Not Be Moved”.
Langzamerhand kwam ook de rest van de MVV fans er aan ( eerst de rest van de Angelside met o.a. Opa en later de "gewone" en oudere MVV supporters).
Volle bak toen de wedstrijd begon en het hele vak achter de goal kleurde roodwit. MANJEFIEK EN SJEVRAOJE !!!
Ons gezang overstemde alles en iedereen.
Een klein akkefietje (grappig en totaal onschuldig) zorgde voor grote, totaal overspannen en onaangename gevolgen...
W. had wat confetti bij zich en strooide dat richting *odafans in het aangrenzende vak. Leuk, grappig en aardig.
Geen gevoel voor humor en totaal geen tolerantie bij "unsere Freunden ausm Osten" zorgde er voor dat men W wou aanpakken. Overspannen agressieve en onnodige reactie, waarbij mijn geen rekening hield dat je niet aan een van ons moest komen en zeker W niet. Bovendien had hij zich niet aan iets strafbaars of aan geen gewelddadig feit schuldig gemaakt.
Niettemin werd hij totaal onnodig en hardhandig aangepakt, over een dranghekje ( die je toen op staantribunes had) ondersteboven gegooid, vervolgens door het *odapubliek en politie gemept en afgevoerd.
Dat konden we niet ( en zullen we ook nu nooit) toelaten en een groep van 10 man probeerde hem te ontzetten.
Meteen klonk het door de luidsprekers "het MVV publiek dient het stadion te verlaten..."
Ongeloof, weerzin en boosheid maakte zich van ons meester en natuurlijk vertrokken we niet. Helaas... 5 minuten later stonden twee rijen ME-ers met bouviers en wapenstokken achter ons, bovenaan de staantribune achter de goal en begon men meteen het hele vak ( ik schat zo'n 1.00 tot 1.500 man, kan ook 2.00 geweest zjn) schoon te vegen zonder enige waarschuwing.
Terwijl W werd afgevoerd, stonden C en H bij me en X ( de zus van H's vriendin) naast me. X draaide zich om, om te kijken wat er gaande was ( we keken immers naar de wedstrijd) en kreeg meteen een volle klap met een politieknuppel in haar gezicht. Haar bril kapot, gezicht bloedend en toen ik tegen die simpele gast zei "zie je niet dat dit een meisje is..." kreeg ik als antwoord een x aantal klappen van twee "Wauten" en een bouvier ( m'n lievelingshond) op me afgestuurd. Meteen trok ik X snel op en duwde haar voor me uit, haalde de vlag van m'n 3 meter lange vlaggenstok en gaf die twee idioten meteen repliek. Dat verschafte ons ( de kern ) meteen wat ruimte om ons terug te kunnen trekken.
Buiten het stadion zocht ik met X meteen de dienstdoende officier van dit zootje in blauw op en sprak hem aan op het totaal ongepaste agressieve gedrag van zijn mannen en eiste verzorging voor X.
Met veel "jah"s"en "ehs" van die pipo hield ik vol en werd ik uiteindelijk met X naar de clubarts van *oda gebracht die Bram Geilman (een speler van *oda) behandelde...
Bram moet maar wachten want X heeft prioriteit zei ik en gelukkig was men overbluft en kreeg X medische hulp.
Nadat ze wat verzorging had gekregen, werd ik verzocht om haar mee te nemen en het stadion te verlaten.
Buiten stond onze groep op elkaar te wachten, want het motto was samen uit, samen thuis: No one get's left behind!
W was ondertussen vrijgelaten, Opa had nog een ander avontuurtje meegemaakt en restte ons niks anders dan maar de trein te pakken richting Maastricht.
Ondanks het feit dat we die wedstrijd in '76 verloren met 2:0 , hadden we als een man achter ons team gestaan, waren we opgekomen voor onze medesupporters en was het uit met de liefde voor *oda ( voor zover die er ooit was... :lachen: )
en was er een traditie geboren ! *oda uit stond altijd voor grappige en ludieke acties:
W. die bij een andere uitwedstrijd *odasjaaltjes had laten maken met aan de binnenkant uzze MVV kleure en naom... :applaus:
en dus in het *oda thuisvak met een kleine delegatie van ons terecht kwam... :thumbsup:
totdat die boeren dat in de gaten hadden en niet wisten hoe snel ze ons naar ons "uitvak"moesten brengen... :daag: )
Heerlijk, maar dat soort manieren om uitwedstrijden te bezoeken kan helaas tegenwoordig niet meer....
Daarom waardeer ik onze fans die nu mee uit gaan (ondanks alle restricties) , de moeite die het hun kost, hetgeen ze laten zien en vooral hoe ze zich laten horen des te meer ! TOPPERTJES :applaus: :applaus: :applaus:
Spreek ik nog niet eens over de sfeeracties thuis de laatste 5 - 8 jaar ...MVV heeft goud in handen met deze gasten ! :thumbsup:
Uitslagen toen :
17.04.1976 Eredivisie MVV - *oda JC ......0 - 2
16.03.1975 Eredivisie *oda JC - MVV......0 - 3
03.11.1974 Eredivisie MVV - *oda JC.......3 - 2
06.01.1974 Eredivisie MVV - *oda JC.......4 - 1
12.08.1973 Eredivisie *oda JC- MVV.......1 - 2
Foto's van deze gebeurtenis heb ik de afgelopen 2 jaar al op onze website geplaatst ( al dan niet met balkjes, alhoewel weinigen ons zullen herkennen, zoals we nu er uit zien... geen sixpack zoals toen, maar bierbui....ehhh bierspieren...nu en kaal ipv lange haren...☺)
Ik hoop dus van harte ( en ook dat W, H, C en Opa dit ook hopen) dat we deze derby binnenkort weer mogen meemaken ! :thumbsup:
@ pielemuiske en laank fruitledder M. vaan de Ultraas: daan deis diech wel mien 40 jaor awwe sjerrep aon, aanders kreigste zwens

Vraagje: mijn bovenstaande bekentenis betreft een verjaard feit...? Toch? Of moet ik vrezen dat ik nu samen met "Colombain" de komende 10 jaar voor de buis naar MVV moet gaan kijken ivm met een verlaat SV-tje na bijna 40 jaar ...? :oops:
Dus...back on topic : *oda....?
Let the One and Only Derby of the South begin !
- Heugem
-
- Senior Member
-
16 Feb 2014 17:36Ik ben eens benieuwd hoe dit incident uitgemeten wordt in de media. Vergelijkbaar met het Cuijk-incident, ware het niet dat hier daadwerkelijk lichamelijk contact is geweest tussen fan(s) en spelers (zie het bericht op twitter van rjc-speler De Beule, die zegt dat Van Peppen oa bij keel is gepakt).
Na Cuijk-MVV was MVV een paar dagen lang landelijk nieuws. Er waren onder andere vlaggen van Cuijk in de fik gestoken, een steward is in elkaar getrapt, trainer Ruijs is aangevallen door 8 man (is echt waar, want een plaatselijke amateur-fotograaf heeft het zelf gezien!), Ruijs' dochter is bedreigd (die heeft ie niet eens) en volgens Paul Rinkens was het wachten op een dode (nieuwsuur). Hevige rellen bij MVV volgens de limburgse media, uiteindelijk blijkt er relatief weinig aan de hand te zijn geweest.
Ik ben eens benieuwd hoe dit incident uitgemeten wordt, dit zal toch wel minstens een week lang landelijk nieuws zijn..
- Audiowaste
-
- Platinum Member
-
16 Feb 2014 18:04Please Log in or Create an account to join the conversation.
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
16 Feb 2014 18:48Heugem wrote: www.l1.nl/video/roda-spelers-bedreigd-do...rbeelden-16-feb-2014
Ik ben eens benieuwd hoe dit incident uitgemeten wordt in de media. Vergelijkbaar met het Cuijk-incident, ware het niet dat hier daadwerkelijk lichamelijk contact is geweest tussen fan(s) en spelers (zie het bericht op twitter van rjc-speler De Beule, die zegt dat Van Peppen oa bij keel is gepakt).
Na Cuijk-MVV was MVV een paar dagen lang landelijk nieuws. Er waren onder andere vlaggen van Cuijk in de fik gestoken, een steward is in elkaar getrapt, trainer Ruijs is aangevallen door 8 man (is echt waar, want een plaatselijke amateur-fotograaf heeft het zelf gezien!), Ruijs' dochter is bedreigd (die heeft ie niet eens) en volgens Paul Rinkens was het wachten op een dode (nieuwsuur). Hevige rellen bij MVV volgens de limburgse media, uiteindelijk blijkt er relatief weinig aan de hand te zijn geweest.
Ik ben eens benieuwd hoe dit incident uitgemeten wordt, dit zal toch wel minstens een week lang landelijk nieuws zijn..
"Limburgs finest and proudest" ( bron : hun website) noemen die wah -wah figuren zich dus ...??? :blink:
tja...blijkt nu wel dat ze hun naam en "claim" echt waar maken ...als je dit filmpie ziet... :lachen:
oftewel zoals D (onze voorzanger) vroeger zong:
"waar is *oda nu gebleven...?
"Holadijee holdadijoo...."
en wij antwoordend:
"met de zeikstroom afgedreven....Holadijee holdadijoo...! "
:applaus: :lachen: :applaus:
Over de media hoeft men zich totaal geen enkele illusie te maken...
Natuurlijk wordt dit met de mantel der liefde toegedekt

Vergelijk maar eens de reacties binnen de eerste 24 uur na "de Cuijk bekerwedstrijd" en "de *oda- ADO"wedstrijd nu...
Sprak men toen bij MVV over "rellen" ...
is de toon nu veel milder...
zelfs Pownews heeft het alleen maar "in het verkeerde keelgat geschoten..." :huh:
So who gives a f - beep-ck...?
Calimero gedrag past ons niet...
Wij zijn ( en waren) niet klein maar groot en gruuts !
Getekend : the Real South
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
16 Feb 2014 18:53 - 16 Feb 2014 18:58Kriege Elzen en de seleksie maondaag vlaoj vaan uzze Trots...?
noe die vaan us Rene gehollepe höbbe um de periodetitel ( drei op 'n rij :applaus: ) te winne...
trowwens...Perficiat Rene ! :thumbsup:
- Armand
-
- Platinum Member
-
16 Feb 2014 19:59Please Log in or Create an account to join the conversation.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
16 Feb 2014 21:14Armand wrote: Begint gezeik al vanavond bij studio voetbal gaan ze het hebben over de noodtoestand in voetbal in Limburg
Hoorde ik ook man o man wat lache ze zich toch kapot daar in hilversum...kijk ook even op amateur beelden bij l1 van bedreigingen naar eigen 045 spelers...gr opa

- Boschpoort
-
- Administrator
-
17 Feb 2014 16:24 - 17 Feb 2014 16:26Als we dit serieus zouden nemen dan kunnen we ons zéker opmaken voor de derby der derbies in Limburg volgend seizoen.
Opinie: Waarom Roda (niet) degradeert
Zes redenen waarom Roda degradeert:
Waarschuwing niet serieus genomen
1. De waarschuwing van vorig jaar is niet serieus genomen door technisch kader en directie, terwijl de signalen duidelijk waren. Op Willem II na kreeg Roda vorig jaar met 69 tegentreffers in 34 wedstrijden verreweg de meeste doelpunten tegen; meer bijvoorbeeld dan VVV, 21 goals meer dan RKC.
Hoewel Roda nieuwe backs haalde, werd niet geïnvesteerd in een nieuwe doelman. Het niveau van reservekeepers Prus en Roox is ver onder de maat, en Kurto heeft dit jaar nog een slechter gemiddelde in tegentreffers dan vorig jaar. Dat komt niet door de incidentele blunders. Kurto kan als introverte Poolse keeper zijn verdediging niet neerzetten. Dat gebrek aan organisatie wreekt zich, omdat er ook geen duidelijke baas in de laatste lijn staat. Ondanks de herhaalde oproep van Ruud Brood, blijft Roda kwetsbaar op de cruciale positie tussen de palen. Dodelijk in wedstrijden van de waarheid.
Blessures
2. De vele blessures van Roda-spelers zijn geen toeval. Vorig jaar had Roda ook al ontzettend veel last van blessures. Afgelopen weekeinde ontbraken met Fledderus, Demouge, Dijkhuizen, Jansen en Biemans vijf potentiële basisspelers.
De problemen in de medische begeleiding spelen al jaren. Clubarts Marc Weyts moest vorig jaar vertrekken, niet om fouten in de diagnose van Tyton, maar om persoonlijke redenen. Jongschaap en Sanders vulden zijn positie in, toen weer niet, en toch maar weer wel. Hun diagnoses worden in de wind geslagen. Een negatief medisch advies om Demouge aan te trekken werdafgelopen zomer door de directie vriendelijk genegeerd, waardoor Roda nu kostbare salarisruimte kwijt is.
Geen spits
3. Roda haalde geen spits in de winterstop, terwijl dat uiterst urgent was. Zelfs Excelsior kon inschatten hoe cruciaal die spitspositie voor Roda was, maar de Kerkraadse club weigerde de slechte onderhandelingspositie te accepteren. En betaalt nu de sportieve prijs voor de weigering om Lars Veldwijk aan te trekken, of een andere centrale aanvaller. Tomasson was duidelijk: "We missen een spits." In de laatste zes wedstrijden maakte Roda drie doelpunten. En zelfs als Nemeth terugkeert van een schorsing, blijft die positie kwetsbaar zonder een geblesseerde Demouge.
Veel punten onderin
4. De clubs in de staart van de competitie halen dit jaar extreem veel punten. Degradant Willem II had vorig jaar na 24 wedstrijden 14 punten, hekkensluiter Roda nu 8 punten meer in hetzelfde aantal duels. Vorig jaar was 34 punten goed geweest voor een veilige 15e plek aan het einde van de competitie. Dit seizoen lijkt dat niet voldoende om de degradatiedans te ontspringen
Geluk getart
5. Het geluk kan niet blijven duren. Roda ontsnapte twee keer in de slotseconden, tegen Cambuur en Sparta. In Venlo weten ze dat je het geluk niet moet blijven tarten.
Boertjesmentaliteit
6. Roda krijgt geen steun uit de regio, waardoor de financiële slagkracht in de transferperiode minimaal is, en de toestroom uit de eigen jeugd beperkt. Als boegbeeld van het topvoetbal in Zuid-Limburg slaagt Roda er maar niet in om de rijen te sluiten met Fortuna en MVV. Die boertjes-mentaliteit veroordeelt Zuid-Limburg vroeg of laat tot de kelder van het betaalde voetbal
Zes redenen waarom Roda niet degradeert
Vertrouwen trainer
1. Roda heeft met Jon Dahl Tomasson een trainer gehaald die zich niet gek laat maken. Hij raakt niet in paniek, herkent waar het probleem zit, en blijft vertrouwen uitstralen. Roda scoort niet, zo weet Tomasson. Zo gauw Nemeth komende week terugkeert van een schorsing, heeft Roda weer een doelpuntenmaker die kan scoren en aandacht opeist. Daarvan zullen vooral Guus Hupperts en Anco Jansen profiteren.
Anco Jansen
2. Het aantrekken van Anco Jansen was een tactische meesterzet. Roda wilde Jansen al in de zomer hebben, maar De Graafschap vroeg te veel. Door in de winterstop alle publiciteit te richten op Veldwijk, kon de technische staf van Roda in de luwte onderhandelen over Anco Jansen. Op eredivisieniveau komt die veel beter tot zijn recht dan de beperkte Veldwijk, ook al is hij nu tijdelijk geblesseerd. Belangrijke troef in de play-offs.
Nacompetitie-ervaring
3. Roda heeft ervaring in het spelen van play-off wedstrijden. Die ervaring is cruciaal om te overleven in de nacompetitie.
Geluk volgt op pech
4. De extreme pech van blessures en arbitrale dwalingen kan niet blijven duren. Een nieuwe aanwinst die meteen een scheurtje in de buitenmeniscus oploopt, daar kan geen tactische wissel tegenop. In een seizoen zijn pech en geluk meestal tegen elkaar weg te strepen. In dat geval kan Roda de komende 10 wedstrijden rekenen op heel veel fortuin.
Supporterslegioen
5. Het legioen blijft achter de club staan, de idioten die hun eigen spelers aanvallen worden meteen veroordeeld door de rest van de aanhang. Qua fanatieke aanhang doet Roda niet onder voor Den Haag, Cambuur, GA Eagles, of Utrecht. Ondanks de slechte positie op de ranglijst, blijven 14.000 fans Roda steunen. Dat legioen wordt een cruciaal voordeel in vergelijking met clubs als RKC of NEC.
Keulen
6. Norbert Keulen degradeert niet
WTF is Norbert Keulen?
- Sjotelsplak
-
- Platinum Member
-
17 Feb 2014 16:32Zelfs het woordje Voetbaalluuh kunnen ze niet normaal uitspreken daar.opadiehard wrote:Armand wrote: Begint gezeik al vanavond bij studio voetbal gaan ze het hebben over de noodtoestand in voetbal in Limburg
Hoorde ik ook man o man wat lache ze zich toch kapot daar in hilversum...kijk ook even op amateur beelden bij l1 van bedreigingen naar eigen 045 spelers...gr opa
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!