Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• mvv supporter
  • mvv supporter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

18 Dec 2016 11:15
Veel kunnen ze daar niet in Sittard.
Grasveld ziet er ook om te huilen uit. En maar weer wijzen naar de externe partij.
Wanner snappen ze daar eens dat ze gewoon niks van voetbal weten.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 Dec 2016 09:15
Er staat hier niets over, maar dat Roda had dit weekend weer geluk... loepzuiver doelpunt van Utrecht ten onrechte afgekeurd. Anders hadden ze gedeeld laatste gestaan, en wellicht op doelsaldo helemaal laatste (als Utrecht na die 0-1 vaker had gescoord omdat Roda risico's had moeten gaan nemen). Niet voor het eerst dit seizoen/de laatste twee maanden dat ze onterecht een punt stelen. Maar ieder jaar blijven die weer zeuren dat ze benadeeld worden door de scheidsen. :rolleye: :rolleye:

In het kalenderjaar 2016 wist Roda maar één thuiswedstrijd te winnen. In het huidige seizoen maar 8 doelpunten gescoord. Resultaten van een absolute degradatiekandidaat. Waarschijnlijk trekken die in de winterstop weer een blik buitenlanders aan en struikelen door de play-offs dank zij dubieuze beslissingen van de scheidsrechter. :angry:
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Lassie80

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

19 Dec 2016 12:15 - 19 Dec 2016 12:18
@Jacques

Ach Jacques maak je niet druk, je weet toch hoe het gaat. Ik zal het in de spoiler schrijven, zodat ik niks kan verklappen voor diegenen die de rit graag willen uitzitten.

Warning: Spoiler!
Last edit: 19 Dec 2016 12:18 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Lassie80

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 Dec 2016 13:08
houtengerard wrote: @Jacques

Ach Jacques maak je niet druk, je weet toch hoe het gaat. Ik zal het in de spoiler schrijven, zodat ik niks kan verklappen voor diegenen die de rit graag willen uitzitten.

Warning: Spoiler!

Zullen we ruilen houten ? :lol:
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Jacques, Lassie80

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 Dec 2016 14:04
Gohf ik hoor naast de sportieve onrust ook geluiden dat Gün geschrokken is van de staat van Fortuna, dat er weer flinke tekorten zouden zijn, dat er nog altijd mensen voor eigen belang zitten en van alles blokkeren et cetera et cetera. Nu kun je dat standaard roepen bij Fortuna - in het verleden had je 9 van de 10 keer gelijk zonder dat je kennis van zaken hoefde te hebben - maar heb jij daar iets over vernomen? Ik vrees dat als Fortuna financieel weer in zwaar weer komt dit seizoen, de bereidheid om het nog te redden echt onder het nulpunt is in en rond Sittard :blush:
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Jim Cemint
  • Jim Cemint's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 Dec 2016 15:02
Toch leest het lekker weg... :P

Roda JC: de minst productieve ploeg van deze eeuw
www.vi.nl/nieuws/roda-jc-de-minst-produc...eg-van-deze-eeuw.htm

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Dec 2016 18:16 - 22 Dec 2016 18:17
Roda JC heeft het oog laten vallen op Feyenoord-middenvelder Marko Vejinovic. De Serviër komt in Rotterdam niet aan spelen toe en zou een welkome versterking zijn voor de Kerkradenaren.

"Vejinovic is niet tevreden in Rotterdam en zo'n speler willen wij er graag bij hebben. We hebben nog warm contact met Feyenoord-directeur Martin van Geel". Dat zegt Roda-directeur Wim Collard in het L1 Radio-voorzittersdiner, dat op 1e Kerstdag om 16:00 uur in zijn geheel wordt uitgezonden.

Versterking
Roda wil zich in de winterstop sowieso versterken. "Maar we gaan niet meer zoveel spelers huren en kopen zoals vorig jaar. We zoeken doelpuntenmakers, dat is ons grote manco. Ton Caanen en Sef Vergoossen gaan op zoek naar die aanvallende versterking."

Ook ADO-aanvaller Mike Havenaar geldt als een mogelijke versterking voor Roda JC. "Maar zo kan ik nog wel tien namen noemen", aldus Collard. Feyenoord-aanvaller Michiel Kramer ziet Collard niet als een reele optie.

Trainingskamp
Roda hervat op 3 januari de training en vertrekt een dag later op trainingskamp naar de Portugese Algarve. De club hoopt in de winterstop de versterking binnen te hebben. Mogelijk vallen er dan andere spelers af in de Kerkraadse selectie. "Wij willen dan spelers graag verhuren aan MVV of VVV, zoals we deden met Daryl Werker of Mitchel Paulissen in het verleden. Dat pakte heel goed uit voor die spelers en voor de andere Limburgse clubs", aldus Collard.

Een buitenspeler kunnen we zeker nog erbij gebruiken, zitten daar met Schroijen en Pedro als enige echte buitenspeler redelijk krap, waar Pedro me nog helemaal niet heeft kunnen bekoren. Misschien Celestin Djim, geboren in Visé, begonnen bij Standard Luik en daarna op avontuur naar FC Porto geweest, nu pas 2 keer mogen invallen.
Of een derde keeper.
Last edit: 22 Dec 2016 18:17 by Peter Pan.

• Mie leef Mestreech
  • Mie leef Mestreech's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Dec 2016 20:37
Peter Pan wrote:
Roda JC heeft het oog laten vallen op Feyenoord-middenvelder Marko Vejinovic. De Serviër komt in Rotterdam niet aan spelen toe en zou een welkome versterking zijn voor de Kerkradenaren.

"Vejinovic is niet tevreden in Rotterdam en zo'n speler willen wij er graag bij hebben. We hebben nog warm contact met Feyenoord-directeur Martin van Geel". Dat zegt Roda-directeur Wim Collard in het L1 Radio-voorzittersdiner, dat op 1e Kerstdag om 16:00 uur in zijn geheel wordt uitgezonden.

Versterking
Roda wil zich in de winterstop sowieso versterken. "Maar we gaan niet meer zoveel spelers huren en kopen zoals vorig jaar. We zoeken doelpuntenmakers, dat is ons grote manco. Ton Caanen en Sef Vergoossen gaan op zoek naar die aanvallende versterking."

Ook ADO-aanvaller Mike Havenaar geldt als een mogelijke versterking voor Roda JC. "Maar zo kan ik nog wel tien namen noemen", aldus Collard. Feyenoord-aanvaller Michiel Kramer ziet Collard niet als een reele optie.

Trainingskamp
Roda hervat op 3 januari de training en vertrekt een dag later op trainingskamp naar de Portugese Algarve. De club hoopt in de winterstop de versterking binnen te hebben. Mogelijk vallen er dan andere spelers af in de Kerkraadse selectie. "Wij willen dan spelers graag verhuren aan MVV of VVV, zoals we deden met Daryl Werker of Mitchel Paulissen in het verleden. Dat pakte heel goed uit voor die spelers en voor de andere Limburgse clubs", aldus Collard.

Een buitenspeler kunnen we zeker nog erbij gebruiken, zitten daar met Schroijen en Pedro als enige echte buitenspeler redelijk krap, waar Pedro me nog helemaal niet heeft kunnen bekoren. Misschien Celestin Djim, geboren in Visé, begonnen bij Standard Luik en daarna op avontuur naar FC Porto geweest, nu pas 2 keer mogen invallen.
Of een derde keeper.

Ik zeg geen nee tegen Paulissen, maar niet echt een rechtsbuiten en dat is wat er nog mist bij MVV. Pedro rendeert niet voldoende, N'Koyi zie ik niet als rechtsbuiten. Ciranni zie ik toch liever rechtsback spelen.
Wellicht keeper Nick Wolters, aangezien Elsen aangaf een keeper te willen aantrekken.

• pinobel
  • pinobel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Dec 2016 20:42 - 22 Dec 2016 20:43
Pffff, die doen net alsof ze zoveel beter als ons zijn. Dat zijn ze zeker niet. Onderaan in de ere en top-jupilerleague ontloopt elkaar nauwelijks. En dan willen ze hun afgedankte spelers weer oa bij ons droppen. Nee dus. Liever weer een jonge, talentvolle speler die zich nog aan het ontwikkelen is van bijv. Genk. Werker was ook zo'n speler; de uitzondering op de regel bij die van daar achter.
Sorry, maar ik ben zwaar allergisch voor die van achter de wahwah-linie.
Last edit: 22 Dec 2016 20:43 by pinobel.

• thomas043
  • thomas043's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

22 Dec 2016 21:46
Haha. Vejinovic. Die man verdient met gemak 6 ton per jaar daar bij Feyenoord. Hoeveel kuub nasi moet Schrouff daarvoor verkopen? Van Geel is ook Sinterklaas niet.

Overigens, uit wat snelle deskresearch concludeer ik dat de teams die in het artikel van VI naar voren komen als zijnde minst scorende na 17 wedstrijden, uiteindelijk ook allemaal laatste zijn geworden :applaus: . Er gloort dus hoop aan de horizon.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Tuor

• Raffalaldo
  • Raffalaldo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 Dec 2016 00:12
Ik ga er toch vanuit dat ze hem dan willen gaan huren, aangezien Feyenoord in 2015 €3.500.000 voor hem heeft betaald. Ze zullen hem toch niet voor een appel en een ei wegdoen.

• Jo70
  • Jo70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 Dec 2016 11:57
Roda wil weer jeugdopleiding met MVV, Fortuna en VVV - www.1limburg.nl/l/39586 #1Limburg

Zo, doa good veer weer!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

• pinobel
  • pinobel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 Dec 2016 12:17
Jo70 wrote: Roda wil weer jeugdopleiding met MVV, Fortuna en VVV - www.1limburg.nl/l/39586 #1Limburg

Zo, doa good veer weer!!

Tja, Vergoossen zit daar nu. Dan kun je aan je water voelen dat ze dit graag willen. Vergoossen, de man van de dikke declaraties. F*ck *oda en alles wat daarbij hoort.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 Dec 2016 14:00
Jo70 wrote: Roda wil weer jeugdopleiding met MVV, Fortuna en VVV - www.1limburg.nl/l/39586 #1Limburg

Zo, doa good veer weer!!

Het niveau van die Collard is om te janken. Hij noemt Tom Daemen als voorbeeld van een speler die geprofiteerd zou hebben van die academie. Die was bij de oprichting van de DSM academie 22 en had een slordige 130 wedstrijden profvoetbal gespeeld. Die komt daar helemaal niet uit voort. Ander voorbeeld dat hij noemt, Guus Hupperts. Die sloot in het seizoen 2007-2008 aan bij de eerste selectie van Roda. Wanneer is de DSM-academie opgericht? Eind 2007. Hupperts heeft misschien net een paar trainingen daar aan mee gedaan maar meer niet. Dat is echt geen goed voorbeeld van het voordeel van samenwerken.

Alleen al deze feiten zijn zo typerend. Liegen en bedriegen om de zin maar te krijgen. Dit is terugkerend bij Roda en dat is één van de redenen waarom ik zo'n afkeer van hen heb.

Overigens, los van de aantoonbare onjuistheden. Daemen heeft in zijn hele carrière maar liefst 3 wedstrijden in de eredivisie gespeeld. In Cyprus speelde hij weliswaar op het hoogste niveau, maar daar was hij nooit onbetwist basisspeler én speelde voor de kleinere clubs. Ik had (en heb) Daemen hoog zitten, maar hij is een goede voor de jupiler league, en niet goed genoeg voor de eredivisie, meer niet. Is dat de kwaliteit waar zo'n samenwerking op mikt? Is dat nou echt het eerste (nogmaals, sowieso onjuiste) voorbeeld dat bij zo'n Collard opkomt? :thinking:

He tis ook typisch dat VVV er bij gesleept wordt. Dat is weer het onlogische denken. Omdat het toevallig binnen dat administratieve gedrocht Limburg valt? Van De Koel (VVV heeft geen vaste trainingslocatie...) naar Kaalheide (waar Roda traint) is over de weg 93 kilometer. Meer dan een uur rijden, en dat alleen als er geen verkeer is. Waarom is het logisch dat die gaan samenwerken? Die afstand/reistijd is te vergelijken - voor VVV dan - met Borussia Dortmund, Vitesse en Willem II. En bedenk eens hoeveel clubs er binnen die cirkel dichter bij VVV liggen...

Maar we weten nu al de reflex die er komt als je zegt tegen samenwerking te zijn: dan ben je een supporter die alleen op emotie reageert, en is het rationeel beter om samen te werken. :rolleye: Ik weet dat ik me om de gemiddelde lezer hier geen zorgen hoef te maken, maar de mensen die er wat verder van af staan geloven het klakkeloos.
The following user(s) said Thank You: Tuor, Kay, Zoewiezoe

• Us Clubke
  • Us Clubke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Speel vol Trots, met de ster voorop

23 Dec 2016 14:12
"MVV Maastricht
Vorig jaar hebben de clubs bij elkaar gezeten om plannen over een gezamenlijke jeugdopleiding te bespreken. MVV vond het fundament onder het plan te broos en koos voor de verdere samenwerking met het Belgisch-Limburgse Racing Genk. Directeur Paul Penders: "Wij zijn heel tevreden met de samenwerking met Genk. Het eerste plan voor de nieuwe RJO was zeker niet beter dan de huidige samenwerking met de Belgen."
Bron 1L

Heel duidelijk namens MVV.
Eerst de ingeslagen weg volgen en niet elk jaar de organisatie wijzigen, omdat die in het oosten in de shit zitten.
Ik snap zowiezo niet dat ze daar überhaupt een jeugd opleiding willen, ze kopen toch liever spelers dan dat ze jeugd een kans geven.
Werker speelt ook noodgedwongen en Paulissen heeft de bank ook meer gezien na zijn terug keer bij VVV.

"Limburg is de enige regio waar nog geen Regionale Jeugdopleiding is gehuisvest. De KNVB zou dat graag zien, maar tot op heden liepen alle gesprekken tussen de Limburgse clubs op niks uit."
Bron 1L

Dit is/was ook geen garantie tot succes maar meer een gedeelde onkosten plaatje voor de betrokken clubs. Daarbij door de knvb uitgegeven RJO titel genereerde dit ook een extra inkomste voor deze RJO.
Je ziet nu ook weer de trent dat de clubs weer uit elkaar gaan en de knvb wil ook weer van een RJO af en het weer in een nieuwe vorm brengen.
Allemaal kortetermijn visie bij de knvb, Bedacht door managers die niet uit het voetbalwereldje komen en waarbij de leidraad gewoon het grote geld is.

Time to create page: 0.387 seconds