Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
14 Jan 2017 16:06 - 14 Jan 2017 16:11Hey de fans uit Shittard worden wakker en lezen hier mee.Fortuna88 wrote:Janepie wrote: Vraag me nog steeds oprecht af waarom wij hier op dit MVV forum ons zo druk maken over wat er in Sterfrade/Shittard gebeurd.
Eerlijk gezegd het kan me mijn reet roesten of die club nog bestaat en waarom en waardoor. *oda JC en Shittard zijn twee clubs die totaal niet te vertrouwen zijn.
Ze zijn beiden financieel afhankelijk van derden terwijl us-MVV-ke momenteel verantwoordelijk is voor zijn eigen beleid en inkomen geniet uit eigen bronnen.
Ach laat ze maar denk ik maar ook ik erger me zoals velen hier aan het feit dat de KNVB hier geen stokje voor steekt. Het beleid van de knvb laat dit blijkbaar toe?
Die achter de wah-wah-linie halen weer spelers in de winterstop, Shittard haalt spelers in de winterstop en wij?
Wij zijn netjes en draaien elke eurocent om.
Ik ben trotser op ons beleid en hoop dan ook van harte dat het gevoerde beleid eindelijk eens beloond wordt!
Jammer dat het op deze toon moet. Is het afgunst? Is het jaloezie? Ik weet het niet. In sittard is weer toekomst en daar draait het toch om? Jullie hebben totaal geen garantie dat jullie nog meer topseizoenen gaan draaien. Volgend jaar kan het zomaar weer plek 8-12 zijn. Geniet er nu extra van zou ik zeggen.
Jaloezie? Nein menneke absoluut neet. Afgunst, nein huur.
In sittard is er weer toekomst, yep, zoals al jaren beloofd werd en nog steeds niet waarheid werd.
Ach doe jullie best met het doorvoeren van het beleid zols jullie jaren lang *oda voor hebben veroordeeld.
Wij draaien al jaren betere seizoenen dan jullie.Jullie hebben totaal geen garantie dat jullie nog meer topseizoenen gaan draaien.
Wij, MVV en dankzij Veer zien MVV, voeren onze eigen koers, zonder hulp van buitenaf en ik ben daar nogmaals trotser op dan het beleid dat in sterfrade en shittard gevoerd wordt.
Shittard = *oda 2
Wordt tijd dat jullie gaan trouwen jullie passen super goed bij mekaar!!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Fortuna88
-
- Visitor
-
14 Jan 2017 16:10Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
14 Jan 2017 16:12 - 14 Jan 2017 16:12Bron? Oh wacht effe, is jullie bron een Turkse geldschieter?Fortuna88 wrote: Jullie draaien inderdaad al jaren beter als ons, dat is een feit. Maar ik denk dat dat nog wel eens kan veranderen de komende jaren. Met een begroting jaarlijks van 2-3 miljoen euro kan je niet elk jaar een topseizoen verwachten zoals nu. Bij Fortuna gaat de lat dadelijk flink omhoog en zullen er meerdere spelers komen die vele Jupiler clubs zich niet kunnen permitteren. Of dat een succesvol elftal wordt is nog maar de vraag, het geld is aanwezig iig.
- Tuor
-
- Platinum Member
-
14 Jan 2017 16:23Fortuna88 wrote: Roei baank@
Ik denk dat het voor elke groep supporters van een club anders is zodra je wordt overgenomen. Fortuna had niet veel keus in mijn ogen en ik denk dat ze de juiste keuze hebben gemaakt om met Isitan Gün in zee te gaan. 15 jaar lang hebben verschillende bestuurders geprobeerd om er bij Fortuna iets van te maken en het is geen enkele bestuurder gelukt zoals je wel weet.
Met Gün als eigenaar denk ik dat Fortuna in goede handen is, deze man is sinds juli gewoon goed bezig. Geen gekke dingen doen, durven te inversteren in organisatie& spelers en niet te hard van stapel lopen. Tot nu toe is hij al zijn beloftes nagekomen, en heeft hij nog veel meer plannen met Fortuna en daar kijken we enorm naar uit. wij als supporters zijn tevreden met hem en we hebben welles waar onze ziek verkocht aan een turk. Het was of failliet gaan of de club verkopen en Fortuna heeft voor het laatste gekozen, godzijdank!
Wat zouden jullie doen, als MVV de komende jaren op financieel gebied niet kunnen meekomen met de rest van de Jupiler? Jullie als MVV supporters moesten kiezen,club failliet laten gaan of In zee gaan met een betrouwbare eigenaar? Ik denk dat jullie als supporters het zelfde gevoel hadden als ons. Onze indentiteit is misschien beetje weg, zijn wel 3 Limburgers in onze nieuwe organisatie gekomen, halen gewoon een Nederlandse spits en denk dat het hier niet bij blijft.
Bij MVV is het met afwachten wat ze volgend jaar en de komende jaren kunnen doen qua financieel en selectie en het is dan ook niet zeker of jullie de komende jaren daadwerkelijk in de top van de juup te vinden zijn of dat dit seizoen een uitzondering is?
Super knap en respect voor de manier hoe jullie er boven op geklommen zijn. Jullie beleid is duidelijk en helder en jullie laten zien hoe het wel kan en moet. Niks meer dan lof! Ik gun jullie buiten de 2 wedstrijden met Fortuna een mooi seizoen. Ons seizoen is denk ik alweer een verloren seizoen.
Ons seizoen start pas in het seizoen 2017/2018. Nu doorselecteren en afscheid nemen van heel veel spelers en hopelijk krijgen we dan een mooi elftal met Limburgers Nederlandsers en paar buitenlanders en dan denk ik dat we weer toekomst hebben in Sittard, niet op eigen kracht maar met een Turkse eigenaar.
Wel leuk dat je zegt dat wij geen garantie hebben op succes volgend seizoen. Klopt. Die garantie hebben wij niet. Die heeft geen enkele club. Jullie ook niet. Daarbij hebben jullie ook nog eens geen garantie dat de eigenaar er volgend jaar nog zin in heeft. Gün lijkt zijn afspraken voorlopig na te komen. Maar je kunt boekenkasten vol schrijven over eigenaren die begonnen met het aantrekken van goede spelers die een club op papier helemaal niet kon betalen en uiteindelijk met de noorderzon vertrokken, de club achterlatend met de ellende. Durven te investeren kun je dat noemen. Meestal staat 'durven te investeren' in de voetballerij gelijk aan geld over de balk smijten dat er niet is. Ik hoop voor jou en Fortuna dat je gelijk krijgt en dat Gün daadwerkelijk een goede basis gaat leggen voor profvoetbal in Sittard-Geleen. Maar ik zou vooral heel sceptisch blijven en niet meteen hier mensen van jaloezie gaan betichten. Ook zou ik even wachten met hier van de toren blazen over de berg miljoenen die binnen gaat rollen en hoe fantastisch het team gaat worden. Daar heb je nog alle tijd voor als je eenmaal daadwerkelijk in de top 3 staat.
- Fortuna88
-
- Visitor
-
14 Jan 2017 16:28Ik denk dat elke MVV supporter het zou toejuichen als er een persoon van buitenaf ervoor kan zorgen dat je bepaalde stappen blijft maken. Helemaal niks mis mee. Wil je meedoen op langer termijn dan is er gewoon geld nodig, in sittard Maastricht of waar dan ook.
- Fortuna88
-
- Visitor
-
14 Jan 2017 16:30Tuor wrote:Fortuna88 wrote: Roei baank@
Ik denk dat het voor elke groep supporters van een club anders is zodra je wordt overgenomen. Fortuna had niet veel keus in mijn ogen en ik denk dat ze de juiste keuze hebben gemaakt om met Isitan Gün in zee te gaan. 15 jaar lang hebben verschillende bestuurders geprobeerd om er bij Fortuna iets van te maken en het is geen enkele bestuurder gelukt zoals je wel weet.
Met Gün als eigenaar denk ik dat Fortuna in goede handen is, deze man is sinds juli gewoon goed bezig. Geen gekke dingen doen, durven te inversteren in organisatie& spelers en niet te hard van stapel lopen. Tot nu toe is hij al zijn beloftes nagekomen, en heeft hij nog veel meer plannen met Fortuna en daar kijken we enorm naar uit. wij als supporters zijn tevreden met hem en we hebben welles waar onze ziek verkocht aan een turk. Het was of failliet gaan of de club verkopen en Fortuna heeft voor het laatste gekozen, godzijdank!
Wat zouden jullie doen, als MVV de komende jaren op financieel gebied niet kunnen meekomen met de rest van de Jupiler? Jullie als MVV supporters moesten kiezen,club failliet laten gaan of In zee gaan met een betrouwbare eigenaar? Ik denk dat jullie als supporters het zelfde gevoel hadden als ons. Onze indentiteit is misschien beetje weg, zijn wel 3 Limburgers in onze nieuwe organisatie gekomen, halen gewoon een Nederlandse spits en denk dat het hier niet bij blijft.
Bij MVV is het met afwachten wat ze volgend jaar en de komende jaren kunnen doen qua financieel en selectie en het is dan ook niet zeker of jullie de komende jaren daadwerkelijk in de top van de juup te vinden zijn of dat dit seizoen een uitzondering is?
Super knap en respect voor de manier hoe jullie er boven op geklommen zijn. Jullie beleid is duidelijk en helder en jullie laten zien hoe het wel kan en moet. Niks meer dan lof! Ik gun jullie buiten de 2 wedstrijden met Fortuna een mooi seizoen. Ons seizoen is denk ik alweer een verloren seizoen.
Ons seizoen start pas in het seizoen 2017/2018. Nu doorselecteren en afscheid nemen van heel veel spelers en hopelijk krijgen we dan een mooi elftal met Limburgers Nederlandsers en paar buitenlanders en dan denk ik dat we weer toekomst hebben in Sittard, niet op eigen kracht maar met een Turkse eigenaar.
Wel leuk dat je zegt dat wij geen garantie hebben op succes volgend seizoen. Klopt. Die garantie hebben wij niet. Die heeft geen enkele club. Jullie ook niet. Daarbij hebben jullie ook nog eens geen garantie dat de eigenaar er volgend jaar nog zin in heeft. Gün lijkt zijn afspraken voorlopig na te komen. Maar je kunt boekenkasten vol schrijven over eigenaren die begonnen met het aantrekken van goede spelers die een club op papier helemaal niet kon betalen en uiteindelijk met de noorderzon vertrokken, de club achterlatend met de ellende. Durven te investeren kun je dat noemen. Meestal staat 'durven te investeren' in de voetballerij gelijk aan geld over de balk smijten dat er niet is. Ik hoop voor jou en Fortuna dat je gelijk krijgt en dat Gün daadwerkelijk een goede basis gaat leggen voor profvoetbal in Sittard-Geleen. Maar ik zou vooral heel sceptisch blijven en niet meteen hier mensen van jaloezie gaan betichten. Ook zou ik even wachten met hier van de toren blazen over de berg miljoenen die binnen gaat rollen en hoe fantastisch het team gaat worden. Daar heb je nog alle tijd voor als je eenmaal daadwerkelijk in de top 3 staat.
We gaan het zien en nogmaals ik heb alleen maar respect voor jullie beleid en hoe jullie het momenteel doen. Als jullie dat kunnen vasthouden volgt er een keer het moment dat jullie promoveren en het liefste ten koste van Roda.
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
14 Jan 2017 16:57 - 14 Jan 2017 17:10Fortuna88 wrote: Ja een Turkse en helemaal niks mis mee toch? Hoor je de fans van Chelsea Arsenal Liverpool of Leipzig klagen nu ze een nieuwe eigenaar hebben?
Stel jezelf eens de vraag. "Waarom uitgerekend Fortuna?" , Waarom niet die andere 5500 clubs tussen hier en Istanbul? Clubs met een rijkere geschiedenis, vollere tribunes en betere verstedelijking en infrastructuur.
Waarom wilt een Turkse investeerder eigenaar zijn van een voetbalclub uit het niemandsland? Want dat is Limburg in de utopische wereld die Nederland heet voor buitenlanders. Bij jullie Zuid-Oostelijke buren zijn ze al tien jaar aan het zoeken naar een gek die daar de toko wilt overnemen, maar blijkbaar screenen ze daar nog een beetje.
Zou hij momenteel opscheppen tegen zijn vrienden dat zijn eigendom 17e staat op het 2e hoogste niveau in Nederland vraag ik me af? Ik moet meteen denken aan die reclame vroeger met de zoon van Jan des Bouvrie. "Mijn pappa werkt bij de MC Donalds". Want dat is de hele tweede divisie in Nederland waard in het buitenland. Fortuna, MVV, VVV, Wie?? Fortuna Dusseldorf??
Ik snap de positie van Fortuna, het was dit of niets. Maar vertrouwen moet je winnen, dat kun je niet uitspreken. Waar zit de winst voor meneer Gun? Wat schiet hij ermee op? En wat voor een soort geld verdwijnt er in de club?
De afgelopen jaren zijn de regels zo veranderd dat een investeerder geen eigenaar meer mag zijn van spelers. Al het salaris moet via de club lopen, en niet via de rekening van een investeerder. Het mag zelfs niet op papier staan genoemd. (Het Twente verhaal.) Fortuna is ten alle tijden verantwoordelijk voor de salarisbetaling, niet dhr. Gun. Vertrekt dhr. Gun naar zijn privéstrand in Verweggistan, dan mag Fortuna het allemaal zelf opsoppen, en dat konden ze vorig jaar al niet, want de hele boedel was failliet. Dan ben je nog meer failliet als club, dan dat je al was. Maar gelukkig staat de Gemeente Sittard-Geleen klaar om te helpen...oh..wacht..
Je club begraven doet pijn. Dat gun je niemand. Maar wat nog meer pijn doet is je club begraven na een opleving. Hou dat scenario voor ogen, dat je bespeeld kunt worden van bestuur tot supporter, door één individu. Die 'Kotelet' uit Luik die jullie eerst hadden was ook zo'n charlatan.
- Fortuna88
-
- Visitor
-
14 Jan 2017 17:43houtengerard wrote:Fortuna88 wrote: Ja een Turkse en helemaal niks mis mee toch? Hoor je de fans van Chelsea Arsenal Liverpool of Leipzig klagen nu ze een nieuwe eigenaar hebben?
Stel jezelf eens de vraag. "Waarom uitgerekend Fortuna?" , Waarom niet die andere 5500 clubs tussen hier en Istanbul? Clubs met een rijkere geschiedenis, vollere tribunes en betere verstedelijking en infrastructuur.
Waarom wilt een Turkse investeerder eigenaar zijn van een voetbalclub uit het niemandsland? Want dat is Limburg in de utopische wereld die Nederland heet voor buitenlanders. Bij jullie Zuid-Oostelijke buren zijn ze al tien jaar aan het zoeken naar een gek die daar de toko wilt overnemen, maar blijkbaar screenen ze daar nog een beetje.
Zou hij momenteel opscheppen tegen zijn vrienden dat zijn eigendom 17e staat op het 2e hoogste niveau in Nederland vraag ik me af? Ik moet meteen denken aan die reclame vroeger met de zoon van Jan des Bouvrie. "Mijn pappa werkt bij de MC Donalds". Want dat is de hele tweede divisie in Nederland waard in het buitenland. Fortuna, MVV, VVV, Wie?? Fortuna Dusseldorf??
Ik snap de positie van Fortuna, het was dit of niets. Maar vertrouwen moet je winnen, dat kun je niet uitspreken. Waar zit de winst voor meneer Gun? Wat schiet hij ermee op? En wat voor een soort geld verdwijnt er in de club?
De afgelopen jaren zijn de regels zo veranderd dat een investeerder geen eigenaar meer mag zijn van spelers. Al het salaris moet via de club lopen, en niet via de rekening van een investeerder. Het mag zelfs niet op papier staan genoemd. (Het Twente verhaal.) Fortuna is ten alle tijden verantwoordelijk voor de salarisbetaling, niet dhr. Gun. Vertrekt dhr. Gun naar zijn privéstrand in Verweggistan, dan mag Fortuna het allemaal zelf opsoppen, en dat konden ze vorig jaar al niet, want de hele boedel was failliet. Dan ben je nog meer failliet als club, dan dat je al was. Maar gelukkig staat de Gemeente Sittard-Geleen klaar om te helpen...oh..wacht..
Je club begraven doet pijn. Dat gun je niemand. Maar wat nog meer pijn doet is je club begraven na een opleving. Hou dat scenario voor ogen, dat je bespeeld kunt worden van bestuur tot supporter, door één individu. Die 'Kotelet' uit Luik die jullie eerst hadden was ook zo'n charlatan.
Ik snap je hele strekking van het verhaal en ik zou ook zo denken als ik eerlijk mag zijn. Bij ons komt Gün betrouwbaar over en zolang dat het geval is is er geen man die daar over rept.
Waarom Fortuna en niet een van die andere 5500 clubs? Tja dat moet je hem vragen en niet mij, maar ik denk dat dat ontzettend mooi kan zijn om van niets iets te kunnen maken. Iedereen weer dat Fortuna al 2 x bijna dood was en als Fortuna het daadwerkelijk goed gaat doen( dat is afwachten) dan krijgt Gun de credits.
Kijk naar ADO, daar was al vanaf het begin zeik en ellende en dat zie ik bij ons denk ik niet gebeuren. Gun is zelf wekelijks in sittard, wang 2 x per jaar?
Wij hopen op het beste en voor de resr kunnen we niks anders doen. Ik ben wel blij met de 3 aankopen in deze winter, maar of dat nu nog veel helpt?
- Gohf
-
- Platinum Member
-
14 Jan 2017 18:52Voor nu ben ik gewoon blij dat we nog bestaan en er goede dingen lijken te gebeuren. Dat dat aan de hand moet van een turkse investeerder is nou eenmaal zo. Het project kan net zo goed mislukken en dan is het wel klaar met profvoetbal in Sittard, maar aan de andere kant kan er misschien ook wel iets heel moois onstaan. Dat is tenminste iets...
- Boredass
-
- Platinum Member
-
14 Jan 2017 19:13Ik ben tevreden met onze spits maar had Ars ook graag hier gezien
Wat ik me wel afvraag hoe ze dit gaan verkopen aan de KNVB
Ze zitten in categorie 1 en volgens mij moet je dan voor elke aankoop goedkeuring krijgen van de KNVB,
Als Ars Sittard verkiest boven Almere , dan krijgt hij een aardig salaris.
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
14 Jan 2017 19:17Dit kan gewoonweg niet!Boredass wrote: Logisch dat men in Sittard weer hoop heeft, tot nu toe heeft die Turk zijn woorden waargemaakt.
Ik ben tevreden met onze spits maar had Ars ook graag hier gezien
Ze zitten in categorie 1 en volgens mij moet je dan voor elke aankoop goedkeuring krijgen van de KNVB,
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
14 Jan 2017 19:21Mag jij me uitleggen hoe dat dan kan?!Boredass wrote: Logisch dat men in Sittard weer hoop heeft, tot nu toe heeft die Turk zijn woorden waargemaakt.
Ik ben tevreden met onze spits maar had Ars ook graag hier gezien
- Gohf
-
- Platinum Member
-
14 Jan 2017 19:35Ik snap zeker wat je bedoeld echter heb ik te weinig informatie om in te schatten wat de KNVB gaat doen. Weet wel dat Fortuna dit seizoen al 3 punten aftrek heeft gehad en een boete wegens het vuurwerk tegen MVV. Gezien de eerdere "nederlagen" van de KNVB tegen Fortuna lijkt het me stug dat de KNVB Fortuna zou matsen als de regels overtreden zouden worden en terecht natuurlijk als de regels niet nageleefd worden moet Fortuna gewoon gestraft worden. Verder kan ik me wel enigzins vinden in je verhaal hoor mits vanuit een andere invalshoek. Zolang Fortuna niet boven MVV staat kan ik ook niet zo zitten met een verlies van MVV.
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
15 Jan 2017 01:37 - 15 Jan 2017 01:38Je verhaal klopt zoals je het nu zegt en je bent van harte welkom hoor bij de mooiste club van Mestreech (niet Limburg)

Ooit komen dromen uit

- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
15 Jan 2017 01:48 - 15 Jan 2017 01:51In Sittard potentie? Net zoals in kerkrade zeker? Sjei toch oet! Fuseer fsc en rjc zijn fusie clubs en doe dit gewoon weer en laat de Sjengen met rust!Gohf wrote: Kijk in Sittard is natuurlijk wel potentie. Net zoals in Maastricht, Doetichem, Leeuwarden en miss nog 1 a 2 clubs in de JL maar dan heb je het natuurlijk ook wel gehad. Het beleid van MVV is een voorbeeld voor iedere JL club dat ziet iedereen. In Sittard lukt dat al pakweg een jaar of 15/20 niet meer.
Voor nu ben ik gewoon blij dat we nog bestaan en er goede dingen lijken te gebeuren. Dat dat aan de hand moet van een turkse investeerder is nou eenmaal zo. Het project kan net zo goed mislukken en dan is het wel klaar met profvoetbal in Sittard, maar aan de andere kant kan er misschien ook wel iets heel moois onstaan. Dat is tenminste iets...