Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• middenstip
  • middenstip's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

29 Jan 2017 20:36
Leuk dat je er weer bent Napoleon.
The following user(s) said Thank You: Napoleon

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jo70
  • Jo70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

29 Jan 2017 23:27
Nu op Studio Voetbal, buitenlandse investeerders en *oda!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

30 Jan 2017 16:42
Bam, daar is aanwinst nummer 7!
Het lijkt op een wanhopige alles of niets poging de club van de ondergang (lees: degradatie) te redden.
Karrevracht aan spelers die ze over een paar maanden niet meer kunnen betalen maar die nu misschien wel het verschil maken.
Straks blijkt die zogenaamde redder toch niet helemaal de persoon die meneer Caanen dacht dat het was. (en ze hadden nog wel zo leuk latjetrap gespeeld)
En als dat gebeurt dan zien ze wel weer verder. Uiteindelijk hebben ze de gemeente altijd nog als achtervang...

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jan 2017 17:05
En ze verdedigen het nog als beleid ook. Met die nieuwe investeerder zal alles anders worden, gaan ze structureel voor kwaliteit, begroting omhoog en zo. Onder andere omdat ze sponsoren zullen gaan aantrekken. Nu leert de ervaring bij ADO en Vitesse dat een buitenlandse eigenaar juist leidt tot minder sponsoren. Logisch ook, waarom zou je geld geven aan een club waarbij je het risico loopt dat die buitenlandse eigenaar het linksom of rechtsom in zijn zak steekt? Laat die eigenaar maar schuiven!

Voor de vierde keer op rij in een transferwindow een vrijwel nieuw elftal halen. Allemaal om er maar in te blijven. En je weet nu al dat, mocht dat lukken, er in de zomer wederom een heel nieuw elftal ingevlogen zal worden.

Het is puur gokken wat Roda doet. Misschien dat die karrevracht nieuwe spelers wel boven de streep kan eindigen. En dan zien we in de zomer wel weer verder. Het is als een gokverslaafde met een forse schuld die door een welgesteld familielid wordt gebeld. “Ik heb 10.000 euro overgemaakt, daarmee kun je de ergste schulden aflossen en we gaan over een paar dagen samen zitten om te kijken hoe we verder gaan. Ik ga jou helpen. Beloof me één ding: ga niet gokken met die 10.000 euro!” en Roda dat plechtig beterschap belooft, maar terwijl het dat aan de telefoon doet, online alweer 5.000 euro op de roulettetafel heeft ingezet.

Het erge is dat mijn voorbeeld niet klopt, het familielid stimuleert Roda juist tot gokken (het is nog maar de vraag hoe welwillend dat familied is overigens – en het is geen familielid maar een toevallige passant die de gokker twee keer op een internetfilmpje heeft gezien). Of nee, nog erger is dat dit gewoon kan lukken in de voetbalwereld. De verschillen in de eredivisie zijn klein, als twee van die nieuwe aankopen een voltreffer zijn dan kan Roda zich al veilig spelen. En zal de gokverslaving alweer gestimuleerd zijn. Het werkt toch?? En Roda’s geluk kennende, zal het wel weer goedkomen sportief gezien. Wij hebben als MVV ook zo vaak op deze manier gegokt, maar wij zijn de sullige club bij wie zoiets altijd finaal verkeerd uitpakt. Een keeper die in de halve finale van de play-offs, met een voorsprong die een relatief gemakkelijke finale inhoudt, besluit een tegenstander een knietje te geven bijvoorbeeld. Dit moet toch ook ooit verkeerd gaan bij Roda? Hoe veel geluk heeft die club? Absurd. En ja, ik ben gefrustreerd en jaloers op dit punt. Dat geef ik grif toe. Als ik érgens jaloers op ben, dan is het hun eeuwige geluk in play-offs.

Ondertussen wacht ik op het bericht dat Roda met de nieuw verkregen rijkdom de niet betaalde stadionhuur van de afgelopen zoveel jaar gaat terugbetalen. Want het kan toch niet zo zijn dat een Russische Zwitser uit Dubai nu de vruchten plukt van het jarenlang besodemieteren van de gemeente? Maar ook hier zal ik er helaas naast zitten. Voor een plaatsje op de hoofdtribune vergeten de wethouders en gemeenteraadsleden graag wat er allemaal gebeurd is.

Waanzinnig beleid. Mocht de investeerder toch geen sprookjesprins zijn, in combinatie met onrust in de selectie/een niet ingespeeld elftal dat door het ijs zakt, dan kan het in heel korte tijd weer heel erg fout gaan bij Roda. En staan ze over een paar maanden weer met het handje bij de gemeente.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: Tuor, Boschpoort

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jan 2017 17:21
Lullig voor ons MVV supporters , maar die Club uit Kerkrade valt nooit om ( hoe graag ik dat ook zou willen) Ze flikken het toch iedere keer en wat over een jaar is , daar fiksen ze ook wel weer wat op....

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jan 2017 17:53
Napoleon wrote: daar fiksen ze ook wel weer wat op....

De bedoels: Daan hèlt de KNVB ze weer de hand bove de kop, terwijl aander clubs (agovv, Veendam, RBC, Haarlem, Fortuna, MVV) al veur minder failliet zien verklaord of punte in mindering höbbe gekrege....

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jan 2017 19:46
MVVke wrote:
Napoleon wrote: daar fiksen ze ook wel weer wat op....

De bedoels: Daan hèlt de KNVB ze weer de hand bove de kop, terwijl aander clubs (agovv, Veendam, RBC, Haarlem, Fortuna, MVV) al veur minder failliet zien verklaord of punte in mindering höbbe gekrege....

helemaal mee eens, maar schijnbaar komen hun er toch mee weg zonder iets....tja hoe lullig het ook is , ook dat is een kunst...

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jan 2017 19:53
Boschpoort wrote: Bam, daar is aanwinst nummer 7!
Het lijkt op een wanhopige alles of niets poging de club van de ondergang (lees: degradatie) te redden.
Karrevracht aan spelers die ze over een paar maanden niet meer kunnen betalen maar die nu misschien wel het verschil maken.
Straks blijkt die zogenaamde redder toch niet helemaal de persoon die meneer Caanen dacht dat het was. (en ze hadden nog wel zo leuk latjetrap gespeeld)
En als dat gebeurt dan zien ze wel weer verder. Uiteindelijk hebben ze de gemeente altijd nog als achtervang...

allemaal waar wat je schrijft.... maar ja Boschpoort, ze krijgen daar blijkbaar de handen voor op elkaar
Ik ben daar trouwens niet jaloers op..... heb dat interview gezien op L1 met Caanen en Collard , het is dat ik een riem om mijn broek had anders was die afgezakt van de onnozelheden die daar werden verkondigd ....als je zo spreekt bij de staatsomroep L1 dan ben je al in je niveau gedegradeerd tot loopjongens van .....

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jan 2017 19:55
middenstip wrote: Leuk dat je er weer bent Napoleon.

dank je wel....vond dat dit forum wel weer een opkikker kon gebruiken ;)
The following user(s) said Thank You: Fabrice

• ouwe rot
  • ouwe rot's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jan 2017 20:06 - 30 Jan 2017 20:10
Nummer 8 is ook binnen
Van Velzen van Voledam.

Kuipers ook nog???(het zal toch niet)
Last edit: 30 Jan 2017 20:10 by ouwe rot.

• #Willy
  • #Willy's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

30 Jan 2017 20:29
Is het een kwaliteitsimpuls of is het gewoon kwantiteit voor de handel?

• Tuor
  • Tuor's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jan 2017 21:48
Bizar. Een snelle rekensom leert dat de selectie van Roda inmiddels bestaat uit 34 spelers. Dat zijn 3 elftallen. Vorige winter werden ook al acht spelers aangetrokken. Nu dus alweer 8, en dan moeten we nog een dag... Momenteel telt de selectie niet minder dan 5 keepers en 10 aanvallers. In dat kader vraag je je af wat zo'n van Velzen, toch een getalenteerde speler, in godsnaam in Kerkrade gaat doen (een enorme zak geld ophalen waarschijnlijk, dat snap ik ook wel). Maar goed, van die 34 spelers zijn er wat ik zo snel kan vinden 12 waarvan het contract na dit seizoen afloopt of die gehuurd zijn tot dan. Dat betekent dus dat voor komend seizoen al 22 (!) spelers vastliggen. Absurd.

Het is natuurlijk pure competitievervalsing, dat je halverwege even een heel nieuw elftal haalt. Als Excelsior, Zwolle of Go Ahead voel je je toch genaaid? De KNVB (of Uefa of Fifa) zou hier makkelijk paal en perk aan kunnen stellen door simpelweg een maximum aantal selectiespelers in te stellen. Maar goed, van dat zinloze instituut valt niks te verwachten natuurlijk.

Maar goed. Laten we ons aan vasthouden aan de scoutingskwaliteiten van Tonnie Caanen. Ik ben niet zo op de hoogte hoor van de kunde van de spelers die ze binnen hebben gehaald, maar spelers uit de Kroatische en Griekse en competitie, een uit de Jupiler league, een die in Nederland niet verder dan Cambuur is gekomen en wat reserves uit Belgie... Nogmaals, misschien vergis ik me, maar op papier lijken me dit toch geen toppers. Bovendien, van die 34 spelers kunnen er maar 11 spelen. Die overige 22 (Rutjes telt niet mee want die heeft het te druk met voor clown spelen) zullen ontevreden worden. Dus de sfeer zal er in elk geval stukken beter op worden. Maar goed. Mijn hart hoopt en droomt ervan dat het alsnog misgaat. Maar de realist in me zegt dat ze het zoals gewoonlijk weer net zullen gaan redden. Maar ooit. Ooit komt de dag dat het fout gaat. Aan alles komt een eind. Ook aan het eeuwige geluk van Roda. Laten we maar hopen dat die dag snel komt.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Jacques, Anna D., jovkle, Peter Pan

• Zoewiezoe
  • Zoewiezoe's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

31 Jan 2017 00:09
Tuor gebruikt inderdaad het enig juiste woord: bizar. Ik kan gewoon niet begrijpen dat een bestuur, TD en trainer dit allemaal doen cq accepteren. Ik heb begrepen dat ze vandaag nog een bouwvergunning hebben aangevraagd om de kleedkamers qua grootte te verdubbelen. De spelersbus wordt per direct verlengd en er is een extra kok aangetrokken om de spelersmaaltijden te verzorgen.
Geen enkel weldenkend mens kan hier een strategie in ontdekken. Ik zou toch wel heel graag muisje willen spelen in de kleedkamer daar. Spelers die niet meer weten waar ze eigenlijk staan, waar ze zich uberhaupt moeten omkleden en hoe de buurman in de kleedkamer eigenlijk heet...een trainer die uit een onoverzichtelijk grote groep kanslozen een team moet samenstellen die obv koempelmentaliteit moet overleven. Heel Nederland moet hier toch met stijgende verbazing en zelfs medelijden naar kijken. Dit wil toch geen enkele rechtgeaarde supporter voor zijn club? Inderdaad bizar dus. En ik heb het al eerder geschreven. Handhaven zou zo maar kunnen maar dan???

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Jan 2017 08:29
Ander onderwerpje dan maar; maar wel weer uit de categorie geen realiteitsbesef: ik werd gewezen op een quote op de fortunafansite:
Met onze selectie zouden we nu bij de eerste 5 moeten staan. Kijk nu eens naar MVV in vergelijking met ons. Die selectie is eerder minder dan beter, maar MVV heeft een zeer goede trainer met een top visie.
Heel simpel, onder Ben van Daal werden we allemaal depressief van Joeri Schrooyen, en kijk nu eens: die jongen wordt nu opeens gevolgd door verschillende eredivisie clubs.
Het heeft allemaal te maken met een goede visie, met vertrouwen, en zeker ook met een goede trainer.

Let wel, dit is één Fortunafan, ik geloof niet dat het de overheersende mening daar is dat ze een betere selectie hebben hoor. Maar ik moest er heel hard om lachen. De selectie van Fortuna van voor de winterstop, daar zou geen enkele speler een basisplaats hebben bij ons. Gewoon nul spelers. Ferry de Regt is de enige over wie ik een klein beetje twijfel maar ik denk dat Kuipers onverzettelijker en fysiek sterker is, beter in de duels, en Pereira atletischer en sneller.

Sindsdien hebben ze Sjoerd Ars gehaald. Ik ben fan van t Bies, maar Ars had ik best willen hebben. Al moet gezegd worden dat die al wat mooie kansen heeft laten liggen, maar die gaat er nog wel wat scoren. Die Bassan is op papier een absolute aanwinst, al is dat een aanvallende middenvelder die je de vrijheid moet geven om te zwerven en uit die categorie hebben we Nwakali al, die regelrecht eredivisieniveau is. De anderen die ze gehaald hebben zijn vreemdelingen over wie je niets kan zeggen. Dus zelfs met hun nieuwste aanwinsten kom ik niet verder dan twee mogelijke basisspelers.

Wij een mindere selectie dan Fortuna, manmanman... Ze zouden daar wensen dat ze Geens op doel hadden, Ciranni en Labylle als backs, en ga zo maar door. Loshaj zou daar een vaste basisplaats hebben. Pedro idem.

Op zich wel een mooi compliment dat hij Elsen geeft overigens. En hij heeft daar natuurlijk wel een punt: bij ons heerst er rust en stabiliteit, een plan waar we al jaren aan werken. Dat werkt beter dan ieder half jaar een blik nieuwe spelers halen.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

31 Jan 2017 08:40

Parkeerplaats trainingscomplex roda 2017

Attachments:

The following user(s) said Thank You: houtengerard, Fabrice, Tuor

Time to create page: 0.392 seconds