Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Badjakker
  • Badjakker's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Red White Dynamite

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

09 May 2017 09:06
Boschpoort wrote: Als er al iemand geld in die club gaat steken moet het iemand zijn met heel veel geld en een groot clubhart. Als investering is dit een volkomen kansloze club met een jaar op jaar niet sluitende begroting ondanks alle financiele injecties van de gemeente en de heer Schrouff. De duurbetaalde selectie vertegenwoordigt nagenoeg geen transferwaarde.
Met het stadion valt ook niks te verdienen want dat is van de gemeente. Kortom, het is voor hun te hopen dat er weer iemand als Schrouff of in het verleden Hendriks opstaat. Anders is het binnen nu en twee jaar helemaal afgelopen daar.

Attachments:

The following user(s) said Thank You: Jacques, Gohf, SJENG@BOSCHPOORT, thomas043

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• pinobel
  • pinobel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 May 2017 10:47
Volgens VI zijn de doelstellingen van Korruptaev mbt *oda nog steeds onveranderd en is hij vanuit zijn cel nog druk bezig met *oda. Voor wat het waard is.

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

10 May 2017 12:57
Uit DDL van vadaag:

Uiterst strikt is het regimevan de gevangenis in Dubai, waar de beoogde Roda-tsaar Aleksei Korotaev (foto) nu al bijna negentig dagen zit opgesloten.
Maximaal een kwartierper week mag hij persoonlijk contact hebben met de buitenwereld, alleen met leden van zijn naaste familie. Met name zijn zus zou, voor zover mogelijk, een life line met hem onderhouden.
Ook voor Roda JC is het een vertwijfeld zoeken naar houvast in deze verwarrende en uiterst gecompliceerde affaire. Directeur Wim Collard zegt dat hij op vrijdag 21 april nog per mail contact met Korotaev heeft gehad. De inhoud van dat bericht was bemoedigend: de Zwitsers-Russische zakenman, spoorloos sinds zijn bezoek aan de wedstrijd Roda-Ajax (5 februari), gaf een signaal dat zijn project in Kerkrade goed zou komen.

Maar vorige week werd de eredivisionist uit Kerkrade overrompeld door het nieuws dat Aleksei Korotaev al lange tijd in Dubai in de gevangeniscel zit, beschuldigd van het tekenen van een ongedekte cheque.
Intussen is Korotaev verstrikt geraakt in een zakelijke oorlog met een groep investeerders. Volgens zijn entourage ligt het conflict ‘zeer gevoelig’ en zou het wel eens een langslepende zaak kunnen worden.
Het kamp Korotaev beweert dat de tegenpartij het spel zo vuil mogelijk speelt, om op die manier een zo hoog mogelijke schikking uit het vuur te kunnen slepen. Als er een akkoord is, zou Korotaev onmiddellijk vrij komen, stellen bronnen rond de zakenman.
Hij zou steun krijgen van zijn vader, een gefortuneerde zakenman.

Korotaev is veroordeeld, bevestigt zijn zegsman Antoine Casanova, maar hij stelt dat dit slechts een formele status heeft in Dubai.
Roda ziet er voorlopig geen heil in om naar Dubai af te reizen, maar heeft zakelijke contacten van Rodakopstukken in het emiraat te hulp geroepen. Ook is er, zij het summier, contact met familie.
Het bericht dat beslag is gelegd op miljoenen van Korotaev bij een notaris in Heerlen wordt tegengesproken door de club. Wel zijn alle tegoeden van de Zwitsers-Russische zakenman bevroren.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, middenstip, Tuor

• les rouges blancs
  • les rouges blancs's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

10 May 2017 15:43 - 10 May 2017 15:57
jeoff wrote: Uit DDL van vadaag:

Korotaev is veroordeeld, bevestigt zijn zegsman Antoine Casanova, maar hij stelt dat dit slechts een formele status heeft in Dubai.

als je de woorden van deze zegsman leest , dan denk je toch :
Gelul van een dronken aardbei is HET understatement of the year ..
Een veroordeling is nooit informeel ....toch ? Waar dan ook in de wereld...
die Twajn Kasaanoof Kletsjbuul zal wel wat teveel zwarte Afgaan gerookt hebben... :lachen:

Wel wat serieuzer dient deze opmerking uit de VI genomen te worden :

"In januari trok de club negen spelers aan, het daarvoor benodigde bedrag van ongeveer twee miljoen euro werd betaald door Korotaev. De vijf doorlopende contracten van die spelers zadelen de club mogelijk op met een groot probleem.
Roda heeft ongeveer anderhalf miljoen euro nodig om de bijbehorende kosten te kunnen betalen, maar kan niet bij het geld dat Korotaev daarvoor heeft geparkeerd. De tegoeden van de bankier zijn bevroren gedurende zijn hechtenis."

Vraag me af hoe dit a. meegenomen wordt op het meetpunt ( de zakenbalans van *oda en hpoe dit b. meetelt bij de bepaling in welke catagorie ze komen te zitten en ....(wishful thinking ) c. of er punten aftrek hierdoor dreigt te komen....

Zow ut daan toch....? Daan gein Hell yeah vaan LRB ...mer Hallelujah , Praise the Lord :P

Bij de WUppies ( Westside Ultraas) Prikbord zal ut wel kriete, jenke en bleere zien... :lachen: :lachen: :lachen:
e leedsje veur hun daan ...

dus AOKE NOORD....e towgif vaan LRB

Last edit: 10 May 2017 15:57 by les rouges blancs.
The following user(s) said Thank You: jovkle

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

10 May 2017 17:04 - 10 May 2017 17:06
jeoff wrote: Korotaev is veroordeeld, bevestigt zijn zegsman Antoine Casanova, maar hij stelt dat dit slechts een formele status heeft in Dubai.
Ik ben er uit interesse even ingedoken maar ik denk dat het toch iets serieuzer is dan meneer Casanova hier doet voorkomen.
Ja, detentie is vrijwel automatisch het gevolg van het uitschrijven van een ongedekte cheque in de Verenigde Arabische Emiraten. Tot zover klopt de stelling. De gevangenisstraf bij veroordeling varieert van één maand tot drie jaar.
Echter, de voorlopige detentie - en Casanova doet voorkomen dat daar hier sprake van is - wordt doorgaans opgeheven als de schuldenaar zijn schuld voldoet. Dan komt hij er meestal met een boete vanaf en vervalt de criminele veroordeling. Dus als meneer K. zo rijk is, waarom betaalt hij dan niet gewoon? Een 'misverstand' moet toch eenvoudig kunnen worden opgelost?
Als vastgesteld of vermoed wordt dat er sprake is van fraude, dan ligt de zaak anders.
Dan blijf je wat langer vast zitten...

Uiteraard wil ik niks suggereren en volgens onze principes is iemand onschuldig tot zijn schuld bewezen is maar het geeft wel te denken als je als rijke buitenlander al drie maanden vastzit in een land dat buitenlandse investeringen goed kan gebruiken.
Last edit: 10 May 2017 17:06 by Boschpoort.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Tuor, krampioen

• krampioen
  • krampioen's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

10 May 2017 19:59
De financier/beoogd eigenaar van oda zit in de cel. Dat is eigenlijk alles wat we weten. Het verhaal over een ongedekte cheque is redelijk ongeloofwaardig. Als het een misverstand is (hij is immers vermogend) dan herstel je dat. Dat gebeurt kennelijk niet. Wat er feitelijk aan de hand is, is onduidelijk. Dat er een probleem is is wel duidelijk. Dat de club uit Kerkrade er een probleem bij heeft is ook duidelijk. Ik ben bang dat meneer Schrouff dit jaar nog eea moet bijspijkeren. Eea in de hoop dat alles nog goed komt. NOT.

• pinobel
  • pinobel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

10 May 2017 20:08 - 10 May 2017 20:09
Boschpoort wrote:
jeoff wrote: Korotaev is veroordeeld, bevestigt zijn zegsman Antoine Casanova, maar hij stelt dat dit slechts een formele status heeft in Dubai.
Ik ben er uit interesse even ingedoken maar ik denk dat het toch iets serieuzer is dan meneer Casanova hier doet voorkomen.
Ja, detentie is vrijwel automatisch het gevolg van het uitschrijven van een ongedekte cheque in de Verenigde Arabische Emiraten. Tot zover klopt de stelling. De gevangenisstraf bij veroordeling varieert van één maand tot drie jaar.
Echter, de voorlopige detentie - en Casanova doet voorkomen dat daar hier sprake van is - wordt doorgaans opgeheven als de schuldenaar zijn schuld voldoet. Dan komt hij er meestal met een boete vanaf en vervalt de criminele veroordeling. Dus als meneer K. zo rijk is, waarom betaalt hij dan niet gewoon? Een 'misverstand' moet toch eenvoudig kunnen worden opgelost?
Als vastgesteld of vermoed wordt dat er sprake is van fraude, dan ligt de zaak anders.
Dan blijf je wat langer vast zitten...

Uiteraard wil ik niks suggereren en volgens onze principes is iemand onschuldig tot zijn schuld bewezen is maar het geeft wel te denken als je als rijke buitenlander al drie maanden vastzit in een land dat buitenlandse investeringen goed kan gebruiken.

De laatste 2 regels van je betoog gelden niet bij *oda. Die is zowiezo schuldig. :evil:
Last edit: 10 May 2017 20:09 by pinobel.
The following user(s) said Thank You: les rouges blancs

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

13 May 2017 15:52 - 13 May 2017 15:53
Morgen gaat vrees ik de geschiedenis van 14 mei 1940 zich herhalen. Precies 77 jaar na het bombardement op Rotterdam op exact dezelfde dag van 14 mei, alsof het zo moet zijn, zullen de Duitsers weer gaan zegevieren en zal de binnenstad van Rotterdam voor de tweede keer opnieuw moeten worden opgetrokken.

- Nostradamus de Hoeglustige II

(Arme clubs van Rotterdam :dry: Of komt er toch nog gerechtigheid? )
Last edit: 13 May 2017 15:53 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: MVVke

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 May 2017 10:32
Ik ben vandaag op een andere vestiging van ons bedrijf, ergens boven de rivieren. Ik zit in de buurt van de koffieautomaat en kan de gesprekken goed meekrijgen. Nogal typisch gesprek op dit moment; blijkbaar is er een rodasupporter hier. Die beklaagt zich over de play-offs en zegt dat hij er helemaal genoeg van heeft, hij zal niet naar de play-offs gaan. Volgend jaar gaat hij wel weer in de eredivisie naar de leuke wedstrijden kijken. Een collega wijst er voorzichtig op dat het ook jupiler league zou kunnen worden. Nou, dat heeft hij verkeerd gezien! Roda gaat de play-offs met gemak winnen, volgens deze "echte" supporter die niet naar de play-offs zal gaan, wint Roda met gemak de play-offs. Tegen wie moeten ze eigenlijk, vraagt zijn collega? Het letterlijke antwoord "tegen Cambuur"... Een andere collega zegt hem "huh, die moeten toch tegen MVV?"

De harde kern-supporter van Roda moet vervolgens zijn telefoon er bij pakken om te ontdekken dat Roda tegen Helmond moet. Maar die wedstrijd is voor spek en bonen. Daarna eigenlijk ook, Roda wint gewoon van Cambuur. Tegen MVV? Ook dat winnen ze wel. Maar MVV verliest sowieso van Cambuur volgens deze "kenner".

Typisch genoeg gaat hij daarna even door met punten scoren bij mij: hij oreert dat Fortuna en MVV opgedoekt moeten worden en een fusieclub in Kerkrade moet spelen, dat is voor iedereen beter. Tsjongejonge. Ik moet op mijn tong bijten, sta op het punt om me er mee te bemoeien...
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Tuor, Lassie80, Boys_in_Red

• pinobel
  • pinobel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 May 2017 11:03
Jacques wrote: Ik ben vandaag op een andere vestiging van ons bedrijf, ergens boven de rivieren. Ik zit in de buurt van de koffieautomaat en kan de gesprekken goed meekrijgen. Nogal typisch gesprek op dit moment; blijkbaar is er een rodasupporter hier. Die beklaagt zich over de play-offs en zegt dat hij er helemaal genoeg van heeft, hij zal niet naar de play-offs gaan. Volgend jaar gaat hij wel weer in de eredivisie naar de leuke wedstrijden kijken. Een collega wijst er voorzichtig op dat het ook jupiler league zou kunnen worden. Nou, dat heeft hij verkeerd gezien! Roda gaat de play-offs met gemak winnen, volgens deze "echte" supporter die niet naar de play-offs zal gaan, wint Roda met gemak de play-offs. Tegen wie moeten ze eigenlijk, vraagt zijn collega? Het letterlijke antwoord "tegen Cambuur"... Een andere collega zegt hem "huh, die moeten toch tegen MVV?"

De harde kern-supporter van Roda moet vervolgens zijn telefoon er bij pakken om te ontdekken dat Roda tegen Helmond moet. Maar die wedstrijd is voor spek en bonen. Daarna eigenlijk ook, Roda wint gewoon van Cambuur. Tegen MVV? Ook dat winnen ze wel. Maar MVV verliest sowieso van Cambuur volgens deze "kenner".

Typisch genoeg gaat hij daarna even door met punten scoren bij mij: hij oreert dat Fortuna en MVV opgedoekt moeten worden en een fusieclub in Kerkrade moet spelen, dat is voor iedereen beter. Tsjongejonge. Ik moet op mijn tong bijten, sta op het punt om me er mee te bemoeien...
Een linkse directe doet soms wonderen......
The following user(s) said Thank You: Jacques

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

15 May 2017 11:04 - 15 May 2017 11:07
Idd Jacques. Ze vergeten gemakshalve even dat Cambuur momenteel 2,5 miljoen euro meer te besteden heeft dan hun volgend seizoen (6 miljoen vs 8,5 miljoen). Dat als de competitie een paar wedstrijden langer had geduurd, zij op één seizoenshelft kampioen waren geworden en niet VVV. En dat Helmond, Almere vorige week heeft opgerold met 6-2. De ploeg waar zij met 1-4 in eigen huis van verloren twee jaar geleden. Volgens mij zijn ze vergeten hoe het kan spoken in de Jupiler League, of zijn ze zoals de meeste van die 'heide-chauvinisten' een jaartje niet geweest naar hun trotse clubje. En weten ze helemaal niets van de statistieken van dat jaar en de gelukjes in de play-offs.
Last edit: 15 May 2017 11:07 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Karakter
  • Karakter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 May 2017 12:38
Om hier bij aan te sluiten: er is een werkelijk schitterende tirade te lezen op Voetbalprimeur onder een Roda artikel. Hoe de ''Hollanders'' ons Limburgers (met ons wordt heel Limburg als Roda fan bedoeld) achter stellen en onderdrukken en dat het allemaal de schuld van de media is dat Roda er telkens zo negatief in voor komt.

www.voetbalprimeur.nl/nieuws/740745/-toc...euws-te-komen-.html#
:applaus:
The following user(s) said Thank You: Tuor

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 May 2017 13:02 - 15 May 2017 13:02
Karakter wrote: Om hier bij aan te sluiten: er is een werkelijk schitterende tirade te lezen op Voetbalprimeur onder een Roda artikel. Hoe de ''Hollanders'' ons Limburgers (met ons wordt heel Limburg als Roda fan bedoeld) achter stellen en onderdrukken en dat het allemaal de schuld van de media is dat Roda er telkens zo negatief in voor komt.

www.voetbalprimeur.nl/nieuws/740745/-toc...euws-te-komen-.html#
:applaus:

Mooi man, gefrustreerde ventjes van Kerkrade weer aan het typen geslagen:
''MVV heeft nog steeds dezelfde problemen en heeft samenwerksverbanden met luik. En kan nauwelijks het geld bijelkaar krijgen. Zei hebben nog groter problemen als Roda. Alleen omdat ze uit Maastricht komen wordt het niet in de media uitgetrapt. De Maastrichtenaren werken met een begroting die vele malen lager is en in de eredivisie geen plaats zal vinden. Maar deze conclusie mag ik niet trekken. De eerste divisie is gewoon verre van een competitie die gelijk is aan de eredivisie en geluk bepaald of je een kans krijgt te promoveren''

''Ze konden begin dit jaar het salaris niet betalen van de spelers. En als Ron elsen niet was gebleven. Want hij was bijna rond met Roda. Ja oh hoe kan dat nu. Dan had mvv een probleem gehad. Ik ben niet tegen mvv en ook niet fortuna. Maar roda is zoals uit jouw mail duidelijk blijkt de negatieve club. En dAt is een probleem niet van roda maar van de media. Pak de Rus. Koroteav kwam heel Nederland ging met disrespect met hem om lachen was het. Fox was daar heel sterk in. Dat is lekker. Je mag dromen zei' de boer' en daar geeft ik hem gelijk in. Nee jullie zijn meteen negatief.''

- We hebben dus schijnbaar financiële problemen? Nog 2x een aflossing aan Nol (al lang gepland en begroot voor komend seizoen) en we zijn een van de weinige clubs in Nederland/Europa zonder schulden.

- We konden schijnbaar geen salarissen betalen begin van dit seizoen :D

- We hebben schijnbaar een samenwerking met Luik :D

- Ron wilde niet naar Roda, hoe kan dat nu????? :D

- We hebben inderdaad een lager budget. Oftewel, wij zijn realistisch. Én, we houden ons aan het budget en hebben geen rare Rus of Sushi-verkoper nodig om bij te springen.

Mis alleen nog een dooddoener over onze 4.500 toeschouwers gemiddeld (na 16 jaar JL). Na 2 jaar JL zit in Kerkrade geen hond meer op de tribune.
Last edit: 15 May 2017 13:02 by Peter Pan.
The following user(s) said Thank You: SJENG@BOSCHPOORT

• peeke
  • peeke's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 May 2017 13:09
Knotsknieen +27maandag 15 mei 2017 om 08:42

Ik kan alleen constateren dat Roda ook wel heel nadrukkelijk gezocht wordt door de KNVB en Media. Kijk nu eens het verhaal FC Limburg. Roda heeft daar het meeste last van gehad. De ogen werden steeds gericht op Roda. De KNVB en ook de media was er steeds maar voor. Maatr in Rotterdam 3 clubs dan is dit normaal geen fusie geen andere rotzooi. Je hoort niet het gebied is te klein. Je hoort Sparta hoort in de eredivisie. Als Limburger krijg ik er de kots van. Echt eenzijdig denkwijze van een gekleurd publiek. En dan de geld zaken van Vitesse en Feijenoord en Twente. Daar wordt heel rustig over gedaan maar Roda hoort eruit ze zijn het niet waard ze moeten eruit. Ik vind inderdaad dat Limburg langzamerhand uit de eredivisie moet stappen. Maar ook uit de eerste divisie. En dan maar een mini divisie. Dat heeft zoveel voordelen voor de KNVB en de Nederlandse bevolking en media.
1. Geen Limburgse clubs
2. Geen lange reizen naar het zuiden
3. Geen irritante taal
4. Je bent niet dicht bij Duitsland en belgieen.
5. De KNVB hoeft geen inspanning meer te doen om een ploeg te benadelen.
6. Geen overtollige discussies over clubs die geen recht hebben te bestaan.
7. Geen Nederlandse beschaming want ze spelen Duits
8. Geen parkeer problemen want de bussen worden niet meer parkeert
9. Geen media aandacht meer en dus eindelijk meer ruimte voor echte clubs
10. Meer Nederlandse clubs in de eredivisie.

die sukkel doet zijn naam eer aan
Groeten oet ; Hamburg . duitsland

• Tuor
  • Tuor's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 May 2017 13:11 - 15 May 2017 13:23
Aaah yes, het Grote Anti Roda Complot. Genieten! Media, scheidsrechters, KNVB, de politie in Dubai, allemaal zijn ze tegen Roda. Op het prikbord daar is ook alweer zo'n halve gare aan het vertellen dat Roda alleen maar nacompetitie speelt doordat de scheidsrechters vorige week FC Zwolle en Sparta bevoordeeld zouden hebben. De rode kaart voor Paulissen is volgens deze dorpsgek de eerste terechte rode kaart die Roda heeft gehad zo lang als hij of zij zich kan herinneren. Een gedeelte aldaar is overigens ook boos dat niemand bereidt is geld te steken in het aanstellen van Stevens als adviseur. Of, als hij het gratis wil doen, waarom zijn benoeming wordt tegengehouden. Hij zou dan worden benoemd als tweede adviseur he, met Sefke hebben ze er al een. Zou een hilarisch beeld zijn. Een trainer die naast zich niet een, maar twee adviseurs heeft zitten. Daarnaast krijgt lid van de RVC Meijer een veeg uit de pan op het prikbord omdat hij veel te weinig geld in Roda zou willen steken.

Los van dit alles zien de meesten de nabije toekomst inderdaad zonnig in. Helmond Sport wordt een makkie en Cambuur stelt eigenlijk ook niks voor. Eigenlijk is het bijna zielig voor Helmond en Cambuur. Immers, verschil tussen Jupiler League en eredivisie is gigantisch. Tja, als je kijkt naar de prestaties van de eredivisieclubs de afgelopen 3 seizoenen in de playoffs de afgelopen 3 seizoenen, dan kun je inderdaad niet anders dan concluderen dat de meeste eredivisieclubs zich moeiteloos handhaven... Immers, slechts 5 van de 6 eredivisieclubs die veroordeeld waren tot playoffs zijn langs die weg gedegradeerd sinds 2014...
Last edit: 15 May 2017 13:23 by Tuor.

Time to create page: 0.408 seconds