>
Ontvangen bedankjes 1691
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Schapendonk schreef : Op de middelste rij: Roger Knarren. Toch is het soms ook even schrikken om terug in de tijd te gaan, want als ik daar nog aan terug denk.
jeoff schreef : Ik had nog nooit van Jean Cox gehoord, maar dit is in ieder geval een leuk stuk over hem op limburger.nl...
www.limburger.nl/article/20130306/VTMVV0..._van_Jean,_clubicoon
Afscheid van Jean, clubicoon
Wie in de jaren zeventig en tachtig op een doordeweekse dag door de catacomben van de Geusselt liep, kwam steevast een klein, rondborstig mannetje tegen met kwajongensogen en een echt Sjengen-accent. Meestal liep hij met een pollepel in de hand, nadat hij in de keuken een dampende schaal piepers voor de trainer van dienst had neergezet. Of hij sleepte een groot net met ballen naar het materiaalhok, waar hij als een koning de scepter zwaaide.
Jean Cox was veel meer dan de materiaalman, kok of manusje-van-alles van MVV. Jean Cox was de vertrouwensman, vraagbaak en praatpaal van vrijwel iedereen in de MVV-familie, van de administrateur tot de reservekeeper. Als George Knobel, de succescoach in die jaren, geen tijd had om terug te rijden naar zijn huis in Roosendaal, zorgde Jean ervoor dat hij een stevige maaltijd voorgezet kreeg. Meestal in zijn trainerskamertje, maar soms ook gewoon in het ballenhok. En dan kon Knobel meteen ook alles kwijt wat op zijn lever lag. Want Jean had altijd een luisterend oor. Later, in de jaren tachtig, vertrok Barry Hughes zondagochtend soms om vijf uur van huis op weg naar de Geusselt. Veel te vroeg voor de wedstrijd, uiteraard, maar Hughes wilde per se nog altijd even koffie leuten met Jean Cox. En Jean hoorde dan wat er allemaal goed en wat er mis was bij MVV, zonder dat de trainer bang hoefde te zijn dat het meteen allemaal op straat lag. Jean wist immers precies wat hij wel en niet geheim moest houden. Die geheimen heeft Jean allemaal tot het graf bewaard. Eind februari overleed hij, 88 jaar oud. MVV heeft een clubicoon verloren.
Haha, Roger Knarren, inderdaad was een soort cultheld, die jongen leek soms echt per ongeluk in het betaalde voetbal verzeild te zijn geraakt, hele wedstrijden dat hij geen bal goed raakte. Zijn eerste seizoen was volgens mij het seizoen van de degradatie uit de eredivisie midden jaren negentig, toen kwam hij een paar keer nog verrassend goed invallen en scoorde nog wel eens. Maar daarna in de eerste divisie raakte hij echt geen knikker meer. Ik kan me nog herinneren dat Sieske de keeper omspeelde en de bal opzij legde waar Knarren hem alleen maar in een totaal leeg doel hoefde te tikken, het doel bij de oude staantribune. Wat deed onze Roger? Hij trapte finaal in de grond, miste de bal en moest gewisseld worden omdat hij zichzelf geblesseerd had...opadiehard schreef :
Schapendonk schreef : Op de middelste rij: Roger Knarren. Toch is het soms ook even schrikken om terug in de tijd te gaan, want als ik daar nog aan terug denk.
OPA ZEET:
De wasmasjien draaide geen euveruren...heer bleef altied spic en span ...bezuinigen ...gr opa .
Danny1983 schreef : Oud-MVV-speler Alfons Arts is vandaag op non-actief gezet als trainer van Cambuur.
De club is van mening dat Arts - die zijn contract niet wou verlengen - niet meer in staat zal zijn om het gewenste resultaat te behalen..
Mie leef Mestreech schreef :
Danny1983 schreef : Oud-MVV-speler Alfons Arts is vandaag op non-actief gezet als trainer van Cambuur.
De club is van mening dat Arts - die zijn contract niet wou verlengen - niet meer in staat zal zijn om het gewenste resultaat te behalen..
Dit omdat hij met zijn gedachte al bij MVV is. Let maar op, ik denk dat hij de nieuwe trainer gaat worden.
Danny1983 schreef :
Mie leef Mestreech schreef :
Dit omdat hij met zijn gedachte al bij MVV is. Let maar op, ik denk dat hij de nieuwe trainer gaat worden.
Dat is helemaal niet zo gek gedacht nu denk ik t ook