Oud-MVV'ers

05 juni 2013 21:07
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Oud-MVV'ers #256
Flankaanvaller Michael Tambak kiest voor Patro Eisden

De 20-jarige flankaanvaller Michael Tambak kreeg zijn opleiding bij Roda en Mvv.
De 1m80 grote aanvaller speelde de afgelopen 6 maand in Belgie (Heur 3prov).

Het scoutingsteam merkte hem daar op.

Michael woont in Maastricht vlakbij de grens met Lanaken.
De speler werd uitgenodigd om een testwedstrijd te komen afwerken.
Patro zag iets in deze jonge speler en bood hem promp een 2-jarig contract aan.
De flankspeler viel op door zijn snelheid en zijn spelstyle.
De Nederlander is zeer tevreden dat hij bij Patro Eisden de kans krijgt om hogerop te geraken.

"Ik zal mijn best doen om te slagen bij dit Patro.
Het is me opgevallen dat deze club graag jongeren de kans geeft om zich te ontplooien.
Ik ben naar de eindronde komen kijken en het viel me op dat Patro verzorgd voetbal brengt en dat ze ook flinke supporters hebben.
Ik verheug me erop om met hun kennis te maken" aldus de aanvaller.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2013 13:08
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #257
Gideon Boateng van CS Vise naar ASV Geel en Damien Miceli van Jeunesse Esch naar Charleroi Fleurus.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

11 juni 2013 21:52
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Oud-MVV'ers #258
Quincy van Ommeren naar NFC en DEM

Voormalig profvoetballer Quincy van Ommeren speelt komend seizoen voor zaterdag tweede klasser NFC. De 39-jarige middenvelder zal het spelen bij NFC gaan combineren met het assistent trainerschap bij zondag eerste klasser DEM in Beverwijk.

Van Ommeren speelde lange tijd voor Buitenveldert onder Peter van de Rijt. Daar speelde hij samen met de huidige assistent trainer van NFC, Jessy Lissauer. Van Ommeren: “ Ik ken Jessy inderdaad nog vanuit mijn tijd bij Buitenveldert. Ik heb dit seizoen bijna niet gepeeld omdat Chabab de afspraken niet na kwam. Ik wil toch graag blijven spelen en ik heb de afspraak met NFC dat ik maar een keer per week hoef te trainen.”

Van Ommeren speelde na Buitenveldert vier seizoenen in de eerste divisie bij FC Volendam. Daarin kwam hij tot 108 wedstrijden waarin hij vier keer scoorde. Daarna speelde hij twee seizoenen bij Turkiyemspor voordat hij overstapte naar MVV. In Maastricht speelde hij zestien wedstrijden. Zaterdag topclub Katwijk was het volgende station. Van Ommeren speelde daar zes seizoenen. Dit seizoen begon hij vol enthousiasme bij topklasser Chabab maar door dat de gemaakte afspreken niet werden nagekomen haakte hij in september al af.

Van Ommeren was afgelopen seizoen druk doende met het halen van zijn oefenmeester twee en drie. Als voormalig profvoetballer kon hij deze versneld doen. Van Ommeren: “Ik wil zeker ook nog mijn oefenmeester 1 halen. Mijn prioriteit ligt bij het trainersvak en niet meer op het voetbalveld. Bij DEM in Beverwijk kan ik assistent worden van René Bouma. Hij is ook docent dus ik hoop veel van hem te leren. Waarom ik dan niet bij DEM ga voetballen? Ik vind dat je al trainer aan de zijkant moet staan. Ik vind het niet kunnen om mezelf op te stellen.”

Van Ommeren liep het afgelopen seizoen stage bij De Dijk en trainde de B2 van Buitenveldert. Komend seizoen is hij dus weer te bewonderen op de velden. Zowel binnen als buiten de lijnen.

11 juni 2013 22:42
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #259
Laurent Castellana is in onderhandeling met CS Verviers. De club waar zijn oud ploeggenoot, Drazen Brncic, trainer is.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

14 juni 2013 13:46
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #260
Phillipp Haastrup levert contract in

TILBURG - Phillipp Haastrup heeft zijn nog een jaar doorlopende contract bij Willem II ingeleverd. De 30-jarige Duitse verdediger neemt het opmerkelijk besluit om te stoppen met voetballen en weer te gaan studeren.

Technisch manager Jurgen Streppel van Willem II noemde het een 'moedig besluit'. "Ik heb er veel respect voor. Natuurlijk moesten we nog wat zaken op papier zetten. Het moet niet zo zijn dat Phillipp hier vertrekt en straks bij een andere club weer opduikt. Ik heb fijn met hem gewerkt. Phillipp was onze aanvoerder, een echte prof."

Haastrup, geboren in Münster, heeft er dertien jaar betaald voetbal op zitten. Meer dan de helft van die tijd speelde hij in Nederland. Hij kwam vier seizoenen voor MVV uit, twee jaar voor Helmond Sport en speelde het afgelopen seizoen 22 competitiewedstrijden voor Willem II. Hij gaat nu in Hamburg of Berlijn een sportopleiding volgen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

14 juni 2013 14:03 14 juni 2013 14:13 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Oud-MVV'ers #261

Audiowaste schreef : Phillipp Haastrup levert contract in

TILBURG - Phillipp Haastrup heeft zijn nog een jaar doorlopende contract bij Willem II ingeleverd. De 30-jarige Duitse verdediger neemt het opmerkelijk besluit om te stoppen met voetballen en weer te gaan studeren.

Technisch manager Jurgen Streppel van Willem II noemde het een 'moedig besluit'. "Ik heb er veel respect voor. Natuurlijk moesten we nog wat zaken op papier zetten. Het moet niet zo zijn dat Phillipp hier vertrekt en straks bij een andere club weer opduikt. Ik heb fijn met hem gewerkt. Phillipp was onze aanvoerder, een echte prof."

Haastrup, geboren in Münster, heeft er dertien jaar betaald voetbal op zitten. Meer dan de helft van die tijd speelde hij in Nederland. Hij kwam vier seizoenen voor MVV uit, twee jaar voor Helmond Sport en speelde het afgelopen seizoen 22 competitiewedstrijden voor Willem II. Hij gaat nu in Hamburg of Berlijn een sportopleiding volgen.

Opmerkelijk besluit van hem. Ik had nooit de indruk dat hij niet meekon met het spel (zeker in de JL). Ik ben benieuwd waarom hij dit besluit zo vroeg heeft genomen, hij had zeker nog vijf jaar prof kunnen zijn. Of ben je dan te oud voor zo'n sportopleiding?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

14 juni 2013 16:31
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #262
Jammer dat Haasie stopt. Ik vond hem in zijn MVV periode heel sterk spelen. Ik genoot altijd van hem. Ooit toch nog gehoopt dat hij nog eens voor MVV zou spelen.

14 juni 2013 16:36
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #263
Op JL nivo een bruikbare speler. Verdedigend goed maar opbouwend een dikke onvoldoende. Op eredivisie nivo kwam hij te kort!! ;)

Draan wie verkes Wullem !!

15 juni 2013 10:47
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Oud-MVV'ers #264
Robert Maaskant tekent een contract voor 1,5 jaar bij Dinamo Minsk.

BREDA - Robert Maaskant is de komende anderhalf jaar trainer van Dinamo Minsk. De Bredanaar heeft vrijdagmiddag een contract getekend bij de club uit Wit-Rusland. Maaskant gaat per direct aan de slag.
De oefenmeester was in Nederland onder andere coach van RBC Roosendaal, Willem II, MVV, NAC Breda en FC Groningen. In het buitenland trainde hij ook het Poolse Wisla Krakow waar hij kampioen mee werd.

15 juni 2013 17:55
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #265
Vaan facebook gepluk:

Reginald Thal: Gisteren samen met Bert van Marwijk en Erik de Haan op bezoek geweest bij Dick Nanninga, oud-collega MVV en Sphinx. Dick revalideert momenteel precies 1 jaar in Bree. Nog altijd strijdbaar! Topper!
...
Reginald Thal: Dick mist zijn linker onderbeen en aan de rechtervoet een teen agv amputaties. Heeft 3 maanden in coma gelegen en alles opnieuw moeten leren. Hij kan sinds kort rechtop zitten in de rolstoel en dus sinds die tijd ook even aan de frisse lucht.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

16 juni 2013 10:41
marinesjeng
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #266
Het is genoeg geweest voor Philipp Haastrup. De 31-jarige verdediger en reserve-aanvoerder van Willem II heeft besloten om zijn voetbalschoenen aan de wilgen te hangen.

Reden voor het besluit is de ambitie van Haastrup om te slagen in het maatschappelijke leven. De Duitser wil zich volledig richten op zijn maatschappelijke carrière. Ondanks een doorlopend contract bij Willem II heeft Haastrup, die sinds vorig seizoen onder contract stond in Tilburg, gekozen voor een toekomst buiten het profvoetbal. Hij start binnenkort een studie in zijn geboorteland Duitsland.
"Philipp heeft een moeilijke beslissing genomen en kiest er voor een carrière op te bouwen buiten het voetbal", aldus technisch manager en trainer Jurgen Streppel. Haastrup stond eerder onder contract bij VfL Osnabrück, Rot-Weiss Essen, 1.FC Saarbrücken, MVV en Helmond Sport.

Aldus Elfvoetbal.nl

16 juni 2013 15:19
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #267
Wellicht moet MVV toch eens gaan informeren. Er zijn toch meerdere spelers bij MVV die naast voetbal ook werken/studeren.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

16 juni 2013 15:59
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #268

Sjotelsplak schreef : Wellicht moet MVV toch eens gaan informeren. Er zijn toch meerdere spelers bij MVV die naast voetbal ook werken/studeren.

Streppel heeft al aangegeven dat Haastrup alleen onder zijn contract uitkomt als hij zwart op wit geeft dat hij nergens anders meer gaat voetballen .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

20 juni 2013 20:52 20 juni 2013 20:53 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Oud-MVV'ers #269
Doelman Collin van Eijk: ‘’Ik wil weer minuten maken’’

Collin van Eijk brak nooit echt door in de hoofdmacht van Roda JC en MVV. De 21-jarige doelman verkaste naar België om daar zijn geluk te vinden maar kwam bedrogen uit. Tot 31 Augustes heeft de Heerlenaar de tijd om een nieuwe club te vinden. Onder het motto ''Ik wil gewoon minuten maken en belangrijk zijn voor mijn team'' gaat dat ongetwijfeld goed komen.

Collin van Eijk vertoefde de afgelopen jaren in België. De jonge keeper doorliep de jeugdopleiding van Roda JC en kwam als derde doelman bij de selectie. Hij verkaste naar MVV om een plek onder de lat af te dwingen maar kwam niet verder dan de plek als reservekeeper. Na zijn periode bij MVV vertrok van Eijk richting Veldwezelt welke in februari 2012 failliet ging. Van Eijk raakte clubloos maar kwam bij KFC Oosterzonen weer onder de lat te staan. Het ontslag van de trainer aldaar trof ook van Eijk die tot dan geen slecht seizoen had en werd uiteindelijk naar de tribune verwezen.

De uit Heerlen afkomstige keeper heeft nu de tijd tot 31 Augustus om een club te vinden. ‘’Ik heb inmiddels contact gehad met een topklasser en een hoofdklasser maar ik sta ook open voor een goede club uit de eerste klasse. Eigenlijk wil ik gewoon lekker minuten maken en belangrijk voor een team’’ aldus de 21 jarige ex doelman van Roda JC en MVV.

20 juni 2013 20:56
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Oud-MVV'ers #270
Stijn Meert keert terug naar Zulte Waregem.

De 35-jarige oud-middenvelder krijgt er de beloften onder zijn hoede. Stijn Meert volgt bij de beloften coach Ronny Verriest op, die de overstap naar de A-kern maakte.

"Dit is een schitterende kans", reageert Meert. "Ik hoefde niet lang na te denken over deze grote uitdaging."

"Jeugd is belangrijk binnen de club. Ik sta te popelen om te beginnen. Ik zet een punt achter m'n actieve spelerscarrière, maar die knop is al omgedraaid."

De laatste twee jaar speelde Meert in derde en tweede klasse bij Moeskroen-Péruwelz en Oudenaarde. Van 2002 tot 2011 was hij flankspeler bij Zulte Waregem. Meert speelde ook voor Kortrijk, MVV en STVV.

Tijd voor maken pagina: 0.325 seconden