Oud-MVV'ers

26 juli 2013 13:05
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #301
Tom speelde in zijn laatste jaar bij MVV maximaal 60 minuten per wedstrijd op niveau, de rest van de wedstrijd ging hij vlak voor de eigen verdediging "hangen" en bracht weinig extra's meer. Terwijl in eerdere jaren zijn dynamiek/overal tegelijk zijn nu juist zijn kracht was. Maar in zijn laatste jaar had hij ook nogal wat fysiek ongemak, dat zal met elkaar te maken hebben.

Tom zou volgens mij in het huidige team op de posities van Van Hyfte en van Rutjes kunnen spelen en beiden vind ik beter dan Daemen. Tom terughalen als bankzitter vind ik ook geen goed idee. Dus als Van Hyfte en Rutjes blijven, hoeft Daemen niet terug te keren wat mij betreft.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2013 13:46
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #302
www.nu.nl/sport/3535724/chadli-definitie...ttenham-hotspur.html

Chadli definitief naar Tottenham Hotspur
Tottenham Hotspur heeft vrijdag de transfer van Nacer Chadli afgerond.

De bijna 24-jarige Belg bereikte overeenstemming over de persoonlijke voorwaarden en doorstond de medische keuring, zo bericht de Premier League-club op de website.
Het is onbekend tot wanneer de aanvaller zich heeft verbonden aan de Londenaren.
Zondag al hadden Chadli's oude werkgever FC Twente en Tottenham een akkoord bereikt over een transfersom van naar verluidt zeven miljoen euro.
De afgelopen dagen trainde Chadli reeds mee bij Tottenham Hotspur.
Waarschijnlijk maakt hij op 3 augustus in een oefenduel met AS Monaco voor het eerst zijn opwachting voor de club uit Londen

Betekend dus dat wij ook definitief aanspraak kunnen maken op 0,5% van de transfersom :) Mooie meevaller!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

26 juli 2013 17:12
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #303
Lerang gaat naar 4e klasser (Promotion) Royal Charleroi Fleurus. Hij wordt daar herenigd met Damien Miceli.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

17 aug 2013 02:18
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #304

Terugkeer Daemen naar Cyprus onzeker

De terugkeer van Tom Daemen naar zijn Cypriotische club is erg onzeker. AEK Larnaca heeft financiële problemen. Daemen bekijkt nu of hij een andere club kan vinden.

MAASTRICHT
Van onze verslaggever

De middenvelder heeft in Larnaca nog een contract voor een jaar. ,,Mijn salaris van vorig seizoen heb ik binnen, maar momenteel kan AEK niet betalen. Daar zijn ze open in. Het is best spannend. Ik heb nog twee weken om een andere club te vinden.”

Lijkt me sterk dat Tom naar MVV zal komen, want MVV zelf is naarstig op zoek naar een aanvallende versterking.

22 aug 2013 07:36
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #305
Voorjans naar Uerdingen, Borgers naar EHC

Lance Voorjans vervolgt zijn carrière bij KFC Uerdingen. De 22-jarige middenvelder uit Maastricht, die aan het eind van het vorige seizoen moest vertrekken bij MVV, tekende een contract voor een jaar bij de Duitse club uit de Regionalliga (vierde divisie). Trainer in Uerdingen is Eric van der Luer, ex-speler van Roda JC en MVV.

Maastricht
Van onze verslaggever

Een andere voormalige speler van MVV, Lloyd Borgers, zal dit seizoen de kleuren dragen van hoofdklasser EHC uit Hoensbroek. De 20-jarige aanvaller was na zijn gedwongen vertrek uit Maastricht op proef bij onder meer de nieuwe eerstedivisionist Achilles ’29, maar kon daar geen contract afdwingen.

Aon de géng

22 aug 2013 11:44 22 aug 2013 11:46 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #306
Aangezien we binnenkort Venlo op bezoek krijgen, een speler die na enkele jaren goed bij us MVV-ke speelde, na Venlo ging:
Hans Vincent

Beide fotos'zijn uit 1988.

Hier zet bij van Breukelen ( PSV) te kijk ( werd 1:1)

en hier scoorde hij tegen RBC (2:1 )

Na Venlo ging hij naar H.S., maar weet iemand wat hij daarna deed, nu doet ?
Bijlagen:

12 sept 2013 14:35 12 sept 2013 14:37 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #307
Miste deze oudspeler al een tijdje op klein Geusselt, maar hij moest een operatie ondergaan,
die ondertussen goed verlopen is ( volgens zijn kleinzoon en uzze matadoor "de Kuuper").

Dus vanaf hier een snel herstel en beterschap toegewenst Opa Kuipers ! :thumbsup:

19 sept 2013 12:11
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #308
Gerrie Mühren (67) overleden

Een grootheid in het Nederlandse voetbal is overleden. Gerrie Mühren is slechts 67 jaar geworden.

De Volendammer, die in 1963 zijn debuut maakte voor het andere Oranje, speelde van 1968 tot en met 1976 voor Ajax. Legendarisch was zijn hooghoudact in de Europa Cup 1-wedstrijd tegen Real Madrid. Bijna achteloos hield de technicus de bal op 25 april 1973 vijf keer hoog in het kolkende Bernabéu. Behalve als speler was hij ook scout bij Ajax.

De jongere broer van Gerrie Mühren, Arnold, verdedigde ook vele jaren de clubkleuren van Ajax. Gerrie debuteerde op 8 september 1968 voor Ajax in de wedstrijd tegen Fortuna SC (2-0). In de gouden jaren zeventig was hij een onvervalste basiskracht in de Ajax-ploeg. Hij stond bekend om zijn fijnbesnaarde techniek, loopvermogen én zijn opofferingsgezindheid.

"Gerrit beschikt over z'n goede traptechniek dat hij met de bal de veters uit je schoenen kan halen", liet Willem van Hanegem ooit bewonderend weten. Na 298 officiële optredens voor Ajax (72 doelpunten) volgde een overstap naar Spanje. Als speler van Real Betis Sevilla werd de Volendammer in 1977 gekroond tot Spaans Voetballer van het Jaar. "Het is persoonlijk mijn mooiste prijs", blikte Mühren daar in 2010 zelf trots op terug.

De Volendamse popgroep BZN bracht naar aanleiding hiervan de single Sevilla uit. Later speelde hij voor MVV en Seiko. Na zijn carrière als voetballer is Mühren zich bezig gaan houden met het begeleiden van de jeugd. Mühren speelde ook tien interlands voor het Nederlands elftal.

19 sept 2013 14:25
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #309
Hans Vincent, werkt bij een makelaars kantoor in Maastricht.

19 sept 2013 14:32 19 sept 2013 14:34 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #310

Mie leef Mestreech schreef : Gerrie Mühren (67) overleden

Een grootheid in het Nederlandse voetbal is overleden. Gerrie Mühren is slechts 67 jaar geworden.

De Volendammer, die in 1963 zijn debuut maakte voor het andere Oranje, speelde van 1968 tot en met 1976 voor Ajax. Legendarisch was zijn hooghoudact in de Europa Cup 1-wedstrijd tegen Real Madrid. Bijna achteloos hield de technicus de bal op 25 april 1973 vijf keer hoog in het kolkende Bernabéu. Behalve als speler was hij ook scout bij Ajax.

De jongere broer van Gerrie Mühren, Arnold, verdedigde ook vele jaren de clubkleuren van Ajax. Gerrie debuteerde op 8 september 1968 voor Ajax in de wedstrijd tegen Fortuna SC (2-0). In de gouden jaren zeventig was hij een onvervalste basiskracht in de Ajax-ploeg. Hij stond bekend om zijn fijnbesnaarde techniek, loopvermogen én zijn opofferingsgezindheid.

"Gerrit beschikt over z'n goede traptechniek dat hij met de bal de veters uit je schoenen kan halen", liet Willem van Hanegem ooit bewonderend weten. Na 298 officiële optredens voor Ajax (72 doelpunten) volgde een overstap naar Spanje. Als speler van Real Betis Sevilla werd de Volendammer in 1977 gekroond tot Spaans Voetballer van het Jaar. "Het is persoonlijk mijn mooiste prijs", blikte Mühren daar in 2010 zelf trots op terug.

De Volendamse popgroep BZN bracht naar aanleiding hiervan de single Sevilla uit. Later speelde hij voor MVV en Seiko. Na zijn carrière als voetballer is Mühren zich bezig gaan houden met het begeleiden van de jeugd. Mühren speelde ook tien interlands voor het Nederlands elftal.

Gerry was niet alleen bij MVV een zeer gewaardeerde speler, maar ook binnen en buiten het veld een fijne vent !
Hij genoot niet alleen van het spelletje maar droeg dat ook vaak uit.

Hier het tweede doelpunt scorend tegen NAC in 1980 :

Spelend met of tegen amateurs als liefhebber, was geen probleem...
Tegen St Pieter 1981

of tegen Scharn... 1984

RIP Gerry...

19 sept 2013 16:27 19 sept 2013 16:29 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #311
Een groot voetballer is heen gegaan. Ik wens iedereen die hem na aan het hart waren veel sterkte toe met het verwerken van dit grote verlies

Als eerbetoon aan deze voetbalgrootheid kanwellicht iemand hier de foto plaatsen van zijn laatste wissel bij MVV. Gerrie maakte destijds plaats voor Ron Frissen. (Mij lukt het niet, om de foto te scannen uit het jubileumboek en hier te plaatsen).

Aon de géng

19 sept 2013 17:14 19 sept 2013 17:15 door DJ-MARCO.
DJ-MARCO
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #312

bron:MVV veur iewig - 100 jaar MVV

FORZA MVV MESTREECH !!!!!!!!!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Nao Väöre

19 sept 2013 17:59 19 sept 2013 18:03 door Sjonnie.
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #313
Weet nog goed toen hij in het seizoen 83/84 met DS79 in de Geusselt speelde , en met 5-1 op de broek kreeg . DS79 was als ik me niet vergis op dat moment koploper . ( Heb een hekel aan verliezen , maar als moet dan graag van MVV ) zijn commentaar na de wedstrijd . Het seizoen ernaar zijn 2e terugkeer in de Geusselt ging hij met Volendam over de knie 5-1 hahahh

RIP GERRIE

19 sept 2013 22:23
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #314
De man die bij wijze van spreken de wereldkampioen was in het balletje hoog houden,ook de man die bij demonstraties de bal met hak in het doel werkte als zijnde strafschop(met frans hoek in de goal}.
Ook de man uit de gouden 020 tijd.
Ik heb nog met hem voor geusselt gesproken over zijn tijd in het spaanse ,wat een gigant die ons ontnomen is op een veels te jonge leeftijd...gr opa ;)

....

19 sept 2013 22:38 19 sept 2013 22:39 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #315
Op www.condoleance.nl is een condoleanceregister voor hem geopend.

Aon de géng

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden