Oud-MVV'ers
25 apr 2014 13:28
Lintjes voor Vergoossen en Verheijen
Gepubliceerd: 25 apr 2014 11:52 Laatste update: 25 apr 2014 11:52 Sport
Voetbaltrainer Sef Vergoossen en oud-schaatser Eddy Verheijen zijn vrijdag benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. De twee werden tijdens de jaarlijkse lintjesregen daags voor Koningsdag geridderd. Vergoossen kreeg de versierselen omgehangen in de gemeente Nuth, Verheijen kreeg zijn lintje in Woudenberg.Vergoossen begon zijn trainersloopbaan in 1978 bij VVV-Venlo. De Limburger bleef elf jaar bij die club en trainde vervolgens MVV uit Maastricht negen seizoen. Met drie seizoenen Roda JC bleef Vergoossen het Limburgse voetbal trouw voor hij naar het buitenland vertrok. Via Racing Genk, Al-Jazira uit de Verenigde Arabische Emiraten en het Japanse Nagoya keerde Vergoossen terug in Nederland. Daar was hij in 2008 interim-trainer van PSV. Hij besteedt bovendien veel tijd aan een aantal goede doelen, onder meer als ambassadeur van de stichting ALS.
Verheijen schaatste in de tijd van Ard Schenk en Kees Verkerk. Hij haalde twee afstandsmedailles bij het WK allround van 1972 en deed dat jaar ook mee aan de Olympische Spelen op de 500 meter en de 1500 meter. Na zijn actieve loopbaan werkte de vader van Carl Verheijen als conrector en gymleraar en was hij actief als schaatscoach. Hij had onder meer Jong Oranje onder zijn hoede. Daarna bekleedde hij diverse functies binnen de KNSB en in 2006 was hij chef de mission bij de Olympische Winterspelen van 2006.
---
Ik ben Sef dankbaar voor de mooie tijden begin jaren negentig. Ook was hij later verantwoordelijk als technisch directeur (hij is niet negen jaar lang trainer geweest zoals bovenstaand artikel vermeldt) voor de komst van mannen als Landzaat en Perez. Jammer dat hij daarna naar die club uit het oosten ging, maar zelfs dat vergeef ik hem tot op zeker hoogte nog. Maar dat deze man sinds 6 jaar te pas en te onpas begint te roepen om FC Limburg, en dat nog altijd mag doen, ook al is er al lang aangetoond dat hij heel veel provinciegeld/belastinggeld heeft verdiend aan het vorige, mislukte, fusiespook, dat neem ik hem echt kwalijk. Sef heeft puur uit eigenbelang als doel om het gedrocht uit mijn nachtmerries te verwezenlijken. Om een andere oud-trainer te citeren: Foei!
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Maosbrögk, opadiehard
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
26 apr 2014 09:46
26 apr 2014 09:49 door Sandro.
Oud MVV'er Giel Haenen: "Voetbal hier moet met schone lei beginnen'
Giel Haenen (79) stond als semi-prof onder contract bij Roda JC, MVV en Fortuna '54. Komende dinsdag 29 april is het precies 50 jaar geleden dat hij zijn enigste wedstrijd als international speelde. De speler in ruste houdt zijn hart vast ten aanzien van het huidige profvoetbal in Zuid-Limburg: "We moeten vanaf nul beginnen, met een nieuwe club in een nieuw stadion."
Het was een vriendschappelijke wedstrijd tegen Zweden en bonscoach was toen Elek Schwartz. Daarnaast was hij reserve tegen Albanië.
Maar Haenen was snel uitgepraat over die wedstrijd en ging over tot dat onderwerp dat hem na aan het hart ligt en waarover hij zich grote zorgen maakt. Haenen steekt van wal: "Het Limburgs voetbal is afgetakeld, verder zakken kan bijna niet meer. In mijn tijd speelden zo'n 50 tot 60 Limburgse voetballers op topniveau door heel Nederland. Dat lag toch aan de mentaliteit van toen, al waren we allemaal semi-prof. We hadden echt nog andere dingen aan ons hoofd.
Hij vervolgt zijn betoog: "Neem nou Roda JC. Het hele jaar wordt daar ongedisciplineerd gespeeld. Directeur Marcel van den Bunder koos een zeer slecht moment voor een trainerswissel. Bovendien komt de huidige trainer Jon Dahl Tomasson niet goed over.
Over MVV is Haenen positief maar ook weer niet. "De club is goed georganiseerd maar toch op sterven na dood. Het bestuur meent de club te redden door in alles te snijden. Maar eens houdt dat snijden op en zit je op het bot."
Haenen gaat eens recht zitten en zegt met stemverheffing; 'We zullen naar één club toe moeten. We moeten helemaal opnieuw beginnen. Een fusie met twee clubs is bevlekt. Dat is vijf jaar geleden al geprobeerd met Sporting Limburg en op een fiasco uitgelopen. Daarom stel ik voor om met een geheel nieuwe club te komen die in een geheel nieuw te bouwen overdekt stadion bij het vliegveld moet gaan spelen."
De Provincie moet volgens Haenen toch weer het voortouw nemen. "Die moeten eens gaan praten met DSM, Rieu en die nieuwe autofabriek in Born. Rieu zal daar wel oren naar hebben want dan heeft hij een vaste plek in de Euroregio waar hij zijn concerten kan geven. Gouverneur Frissen vroeg mij wat ze vijf jaar geleden verkeerd hebben gedaan. Ik zei hem dat ze een kundige man op die ingewikkelde operatie hadden moeten zetten en geen voetbaltrainer. Er waren genoeg Limburgse bonzen die dat klusje wilden klaren.
Haenen oppert het idee om op korte termijn te gaan praten met de Provincie. Die moeten het initiatief nemen. Daarnaast moet gesproken worden met DSM. "Ik denk toch dat die vier miljoen euro willen investeren. En als die twee met een goed plan komen volgen er meer investeerders. Misschien is er dan één van de drie clubs bereid hun licentie over te dragen. En dan kan een Sporting Limburg of misschien wel FC DSM zich misschien al in het seizoen 2015/2016 gaan meten met de grote clubs uit de eredivisie. Dan komen die fantastische tijden terug toen alle clubs, maar met name Ajax, Feyenoord en PSV, met knikkende knieën naar Zuid-Limburg afzakten."
maastricht.gezien.nl
26 apr 2014 10:20
Juist. Alle drie de clubs hebben geld te weinig. En de oplossing is dat er een vierde stadion, overdekt nog wel, gebouwd moet worden. Ja, dat gaat werken. Goed doordacht plan.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gohf
26 apr 2014 10:40
26 apr 2014 10:42 door Schapendonk.
Dat kan wel. Maar dat moet in Maastricht, de hoofdstad van.....juist ja, Limburg. Het is trouwens ook de plek waar uit-supporters het liefst heen willen. De rest van Limburg vinden ze maar een dooie boel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u gaston satijn
26 apr 2014 11:15
gaston satijn
Platinum Boarder
Schapendonk schreef : Dat kan wel. Maar dat moet in Maastricht, de hoofdstad van.....juist ja, Limburg. Het is trouwens ook de plek waar uit-supporters het liefst heen willen. De rest van Limburg vinden ze maar een dooie boel.
Nog twee voorwaarden....clubkleuren rood/wit en onder de naam MVV...dan heb ik er geen problemen mee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard, kribbebieter, Janepie, La Chouffe
26 apr 2014 11:17
Oké' daar kan ik mee leven
26 apr 2014 11:39
Als de gemeente Maastricht nou eens heel Zuid-Limburg annexeert vanaf Echt en tot aan de wah-wah-linie, dan hebben we vanzelf één club in Zuid-Limburg
Facta Non Verba
28 apr 2014 23:06
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Door ongelukkige actie van keeper Tom Muyters leek Sparta eindelijk weer eens thuis te winnen. FC Eindhoven gunde het de club van Jules Deelder en Hugo Borst niet. Kort voor tijd werd de gelijkmaker gescoord.
07 mei 2014 16:24
ADO Den Haag hoopt komende zomer afscheid te nemen van een drietal spelers. Rydell Poepon, Malcolm Esajas en Catalin Tira hoeven niet langer op speeltijd te rekenen in de Hofstad.
Poepon wordt dit seizoen verhuurd aan NAC Breda, maar die club beschikt niet over de nodige financiële middelen om de aanvaller definitief over te nemen. Bij zijn terugkeer in Den Haag hoeft Poepon niet te rekenen op speeltijd. Hoewel de optie in zijn contract eind maart nog werd gelicht, komt hij niet voor in de plannen van trainer Henk Fraser. Dat meldt Omroep West woensdag.
De regio-omroep weet tevens dat ook Esajas en Tira mogen vertrekken bij ADO. Beide spelers kwamen dit seizoen voornamelijk in actie voor het beloftenelftal. Esajas speelde twee wedstrijden in het eerste elftal, terwijl Tira niet verder kwam dan één optreden.
Omroep West meldde dinsdag nog dat ADO tegenover de vertrekkende spelers onder meer de komst van Evander Sno wil zetten. De middenvelder van RKC Waalwijk zou net als doelman Robert Zwinkels reeds een aanbieding op zak hebben. De Hagenaren zouden voor Sno twee alternatieven achter de hand hebben.
07 mei 2014 16:55
Esajas mag voor mij wel terug komen. Voor de juplier league was dit toch geen verkeerde aanvaller.
07 mei 2014 20:54
Bron: HBvL.BE
Moet Marc Wilmots straks een volledig Limburgs keeperstrio meepakken naar Brazilië? Stel die vraag in Turkije en het antwoord is sowieso ja. Ruud Boffin (26), opgeleid door STVV en Genk, heeft zich in de Turkse competitie opgewerkt tot een van de meest gerespecteerde doelmannen van het land.
Ondanks zijn sterrenstatus in Turkije blijft Boffin in eigen land relatief onbekend. De doelman speelde nooit in de Belgische competitie en verzeilde via Nederland en Engeland in Turkije. In lijstjes met mogelijke vervangers voor Koen Casteels bij de nationale ploeg duiken steevast namen op als Proto, Bossut en Coosemans maar nooit die van Boffin.
“Ik lig er niet van wakker maar in Turkije wordt dat vaak door de pers opgevoerd", aldus de Limburger. "Ze snappen echt niet dat ik nog nooit ben opgeroepen voor de Rode Duivels. Ik denk dat ik gewoon pech heb met de huidige generatie. Courtois en Mignolet staan in doel bij Atlético Madrid en Liverpool. Daarmee vergeleken is Eskisehirspor een heel klein clubje. De bondscoach heeft in ieder geval nog nooit contact met me opgenomen. Als hij me er toch bij wil, hoor ik het wel.”
Ruud Boffin speelt vanavond met Eskisehirspor de bekerfinale tegen het grote Galatasaray. Een voorbeschouwing op die wedstrijd leest u vandaag in Het Belang van Limburg.
ThSt, Foto Photo News
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard
08 mei 2014 10:18
Denk niet dat esajas terug zal keren voor een lager salaris als vorig jaar.
Nu je moet bezuinigen moet je een speler als braken terughalen en ik weet niet hoe groot 't aandeel van jerome beckers is geweest bij de goede resultaten van evv, anders is dit ook een goedkope aanvulling.
08 mei 2014 11:53
08 mei 2014 11:54 door Sandro.
Vlupikske schreef : Denk niet dat esajas terug zal keren voor een lager salaris als vorig jaar.
Nu je moet bezuinigen moet je een speler als braken terughalen en ik weet niet hoe groot 't aandeel van jerome beckers is geweest bij de goede resultaten van evv, anders is dit ook een goedkope aanvulling.
Welke Braken moet je terughalen.? Ed Braken.? Zoon Sven Braken speelt vlgs mij óók volgend seizoen nog bij MVV.
08 mei 2014 11:56
MVV4life
Platinum Boarder
Vlupikske schreef : Denk niet dat esajas terug zal keren voor een lager salaris als vorig jaar.
Ik denk ook niet dat hij het leuk zal vinden om salaris in te leveren, maar wat als hij geen club heeft?
Hij zal wel willen voetballen, neem ik aan.
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon:
www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
08 mei 2014 11:57
Sandro schreef :
Welke Braken moet je terughalen.? Ed Braken.? Zoon Sven Braken speelt vlgs mij óók volgend seizoen nog bij MVV.
Dit moet natuurlijk Borgers zijn die hij bedoelt.
Tijd voor maken pagina: 0.370 seconden