Oud-MVV'ers

10 nov 2015 13:59
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #631
Dat lijkt mij ook, Peter. In mei werd nog gezegd dat hij er een heel jaar uit zou liggen en nog geen 5 weken later stond hij al weer tegen een bal te trappen. Of gewoon brute, brute pech. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan met hem. Hij speelde vrij aardig bij Almere, maar zo een club zal ook door moeten nu. Waarschijnlijk in de winterstop een nieuwe spits die bij terugkomst van Braken er nog steeds zal staan..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2015 21:05 10 nov 2015 21:05 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #632
Sven ontzettend veel sterkte,jammer dat je dit gebeurd alles kump good de bis nog joonk...gr opa ;)

....

11 nov 2015 11:37 11 nov 2015 11:38 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Oud-MVV'ers #633
Maastrichtse miljardair Leon Melchior (88) overleden

De Maastrichtse miljardair, paardenhandelaar en oud-sportbestuurder Leon Melchior is overleden.
Melchior overleed in de nacht van dinsdag op woensdag, zo bevestigen zijn vrienden aan Dagblad de Limburger. Hij is 88 jaar geworden. De zakenman woonde al jaren in het Belgisch-Limburgse Lanaken, vlak over de grens bij Maastricht.

Paardensport
Melchior, altijd een sigaar in de mond, verwierf in Limburg bekenheid als bouwmagnaat en sportbestuurder, maar was daarnaast als eigenaar van springstal Zangersheide een invloedrijke figuur in de paardensport.

SS-verleden
Melchior werd in de Tweede Wereldoorlog als oudste van een vaderloos gezin lid van de Waffen SS. Omdat hij tijdens de oorlog voor de Duitsers aan het oostfront vocht, werd hem bij terugkomst zijn Nederlandse nationaliteit ontnomen. Hij zou later zelf zeggen dat hij zich voor het avontuur bij de Duitsers aansloot: "Ik zou me met hetzelfde gemak bij de Amerikanen hebben aangemeld als die in de buurt waren geweest en jonge knapen in hun leger hadden toegelaten."

Voorzitter MVV
De puissant rijke zakenman was vanaf de jaren tachtig voorzitter en geldschieter van MVV. Hij had grootse plannen met de club; de bouwmagnaat wilde een groot multifunctioneel overdekt voetbalstadion uit de grond stampen. Uiteindelijk kwam er niets van de plannen terecht, het omstreden verleden van Melchior zou daar een rol in hebben gespeeld. In 2003, toen hij al jaren vertrokken was als voorzitter, wist Melchior MVV met een financiële injectie van de ondergang te redden.

Onderscheiding
Toenmalig burgemeester Gerd Leers, die het reddingsplan samen met Melchior vormgaf, speldde hem daarna het Ereteken van Verdienste op. Toen Melchior later ook een Belgische onderscheiding kreeg vanwege zijn verdiensten in de paardensport, reageerde wijlen nazi-jager Simon Wiesenthal woest.

Bron: 1Limburg.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

11 nov 2015 13:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #634
Tsja, over de doden niets dan goed. Dus heb ik niets te melden over Melchior.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

11 nov 2015 17:16
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #635
Dankzij Leon kunnen wij nog steeds naar uzze trots goon loere.

Dat de man zijn tijd ver voor uit was bleek al toen hij op het idee kwam om de Geusselt te overdekken.
Het plan ging niet door. Dit had niets te maken met zijn verleden, maar de door ons geliefde KNVB die het plan volledig torpedeerde .
Zij zagen niets in het spelen in een "hal".
Vreemd genoeg mocht Ajax het later wel.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Sjotelsplak, aait wief

11 nov 2015 22:23 11 nov 2015 22:24 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #636

Nao Väöre schreef : Dankzij Leon kunnen wij nog steeds naar uzze trots goon loere.

Dat de man zijn tijd ver voor uit was bleek al toen hij op het idee kwam om de Geusselt te overdekken.
Het plan ging niet door. Dit had niets te maken met zijn verleden, maar de door ons geliefde KNVB die het plan volledig torpedeerde .
Zij zagen niets in het spelen in een "hal".
Vreemd genoeg mocht Ajax het later wel.

Had meer te maken met de locatie waar hij het stadion wilde bouwen,nl op de huidige locatie van het mecc...gr opa ;)

Ps Maar zal nooit meer het moment vergeten toen ik bij die brands cafe(statie) ging vieren dat hij op het laatste moment mvv de helpende hand toestak met dat bedrag van ik dacht rond de miljoen...hij had ook geregeld met de uefa dat het stadion een dak mocht hebben.
Hij heeft er ook toendertijd voor gezorgd dat na het omkoopschandaal bij ac milaan voetballers als eric gerets een verkorte schorsing opliepen,waardoor gerets weer kon gaan voetballen.
Hij deed dat kort bij mvv en daarna bij psv...klasse bak die leon maar vooral zakenman en zeker in mijn ogen
REDDER van mvv...meneer melchior rust zacht...gr opa ;)

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Peter Pan

12 nov 2015 07:02
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #637
Misschien eerstkomende thuiswedstrijd een mooi eerbetoon aan leon? Vanuit de supporters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, middenstip

12 nov 2015 10:11
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #638
Ok, ik spreek hiermee tegen wat ik zojuist zei. Melchior was SS'er, heeft op dubieuze manier het begin van zijn kapitaal verkregen en rommelde in de bouw. en ging daarbij over lijken. Typisch voor het type man wat hij was: jaren later, toen hij al miljardair was, heeft hij als patient spullen uit het ziekenhuis in Maastricht gejat. Die man was hartstikke fout. Familieleden van mij zijn jarenlang niet naar MVV gegaan omdat Melchior iets met MVV te maken had. Hij heeft het bestuur neergezet dat er voor zorgde dat we in 2010 zo goed als failliet waren, waar we nu nog altijd een schuld door hebben. Hij heeft vervolgens niet de helpende hand geboden.

Ik ben zwaar tegen een eerbetoon en zal mijn best doen dat te verstoren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

12 nov 2015 11:12 12 nov 2015 11:21 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Oud-MVV'ers #639
Jacques je hebt gelijk. Maar welke succesvolle zakenman is niet egoïstisch? (Het verkeerde kant verhaal daar gelaten) Nol naait de kleren ook niet zelf, en betaald ook geen volwaardig Europees loon voor zijn vodden uit China. Dick Schieringa heeft zijn AZ laten groeien ten koste van de samenleving.

Hij had veel meer kunnen doen voor de club daar ben ik het mee eens. Maar je moet een gegeven paard niet in de bek kijken, dat zal dhr. Melchior als geen ander hebben geweten. Een miljoen op een vermogen van 1,2 miljard is een mooi bedrag, maar zeker niet de injectie van een grote weldoener die betrokken is bij een voetbalclub. Maar hij had het niet hoeven doen, laten we daar blij om zijn. Een minuut stilte is prima, zo hoort dat ook uit dankbaarheid, maar een standbeeld, daar had hij inderdaad meer voor mogen (en kunnen) doen als je iemand met een rood-wit hart bent en zo' n over-vermogen hebt.

Trouwens de gemeente Maastricht was verantwoordelijk voor de aanstelling van zijn corrupte vriendjes. Je kunt hem daar niet persoonlijk verantwoordelijk voor houden (ook al zal wellicht het geldbedrag doorslaggevend zijn geweest). Hij had wel kunnen puinruimen in 2010, maar helaas, dat zat er niet in, zijn MVV gevoel was helaas zakelijker. Maar niet afstandelijk in 2003 gelukkig. Volgende week vrijdag heeft hij een minuut stilte en een rouwband verdient vind ik, zij het gekocht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Sjotelsplak

12 nov 2015 13:09 12 nov 2015 13:09 door johan.
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #640
sterkte voor alle nabestaanden,
en wie weet staat MVV nog in zijn testament

12 nov 2015 13:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #641

houtengerard schreef : Jacques je hebt gelijk. Maar welke succesvolle zakenman is niet egoïstisch? (Het verkeerde kant verhaal daar gelaten) Nol naait de kleren ook niet zelf, en betaald ook geen volwaardig Europees loon voor zijn vodden uit China. Dick Schieringa heeft zijn AZ laten groeien ten koste van de samenleving.

Hij had veel meer kunnen doen voor de club daar ben ik het mee eens. Maar je moet een gegeven paard niet in de bek kijken, dat zal dhr. Melchior als geen ander hebben geweten. Een miljoen op een vermogen van 1,2 miljard is een mooi bedrag, maar zeker niet de injectie van een grote weldoener die betrokken is bij een voetbalclub. Maar hij had het niet hoeven doen, laten we daar blij om zijn. Een minuut stilte is prima, zo hoort dat ook uit dankbaarheid, maar een standbeeld, daar had hij inderdaad meer voor mogen (en kunnen) doen als je iemand met een rood-wit hart bent en zo' n over-vermogen hebt.

Trouwens de gemeente Maastricht was verantwoordelijk voor de aanstelling van zijn corrupte vriendjes. Je kunt hem daar niet persoonlijk verantwoordelijk voor houden (ook al zal wellicht het geldbedrag doorslaggevend zijn geweest). Hij had wel kunnen puinruimen in 2010, maar helaas, dat zat er niet in, zijn MVV gevoel was helaas zakelijker. Maar niet afstandelijk in 2003 gelukkig. Volgende week vrijdag heeft hij een minuut stilte en een rouwband verdient vind ik, zij het gekocht.

Ik ben misschien wat kort door de bocht. Ik zal ook echt niet door een minuut stilte heenfluiten en het is nu eenmaal een voormalig voorzitter van de club. Maar een mooi eerbetoon vanuit de supporters, ik zou daar nogal van opkijken. Hij heeft misschien 0,1% van zijn vermogen aan MVV gegeven. Ik denk dat vrijwel iedereen op de maas, boschpoort en noordtribune hoger scoort.

12 nov 2015 13:33
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #642

Jacques schreef : Hij heeft het bestuur neergezet dat er voor zorgde dat we in 2010 zo goed als failliet waren, waar we nu nog altijd een schuld door hebben. Hij heeft vervolgens niet de helpende hand geboden.

Zonder Melchior hadden we vanaf 2003 al geen MVV meer gehad. Ondanks het verblijf in de eerste divisie zijn de mooie onvergetelijke momenten ontelbaar. Mede dankzij Melchior kunnen we nog iedere week gaan. Ook in de periode ná 2003 heeft Melchior nog enkele keren financiële hulp toegeworpen. Dat de aanstelling van Goumans en Jongen achteraf niet een succes is gebleken , is een fout geweest. Maar het wanbeleid van beide heren valt Melchior niet aan te rekenen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, middenstip

13 nov 2015 19:03 13 nov 2015 19:04 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #643

Sjotelsplak schreef :

Jacques schreef : Hij heeft het bestuur neergezet dat er voor zorgde dat we in 2010 zo goed als failliet waren, waar we nu nog altijd een schuld door hebben. Hij heeft vervolgens niet de helpende hand geboden.

Zonder Melchior hadden we vanaf 2003 al geen MVV meer gehad. Ondanks het verblijf in de eerste divisie zijn de mooie onvergetelijke momenten ontelbaar. Mede dankzij Melchior kunnen we nog iedere week gaan. Ook in de periode ná 2003 heeft Melchior nog enkele keren financiële hulp toegeworpen. Dat de aanstelling van Goumans en Jongen achteraf niet een succes is gebleken , is een fout geweest. Maar het wanbeleid van beide heren valt Melchior niet aan te rekenen.

Artikel over Leon Melchior

Fortuin als Revanche
donderdag 12 november

In de laatste alinea Benoit Wesly over Leon Melchior.
,,Voor Benoit Wesly, voorman van de Joodse Gemeente Limburg, speelt het verleden van Melchior geen enkele rol meer. Hij is al decennia bevriend met Melchior. Ik heb zijn verhaal aan gehoord en laten onderzoeken of het klopte. Het was meer een kwajongensstreek, zegt Wesly, die zich Melchior, die vijf kinderen achterlaat, vooral herinnert als een hartverwarmend man."
limburglokaal.nl/nieuwsbericht/179820

Wanneer Benoit Wesly, als jood, wiens ouders de oorlog weliswaar overleefde, maar zijn broertje werd op 3 en half jarige leeftijd in Auschwitz vergast zo oordeelt over Melchior wie zijn wij om hem dan te veroordelen.

02 dec 2015 20:17
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #644
Weer eens een lekker weg-lezend interview met Gunter Thiebaut:

Oude gloriën: Gunter Thiebaut, de letterlijk nuchterste ex-prof: "Een geluk dat ik iedereen om 6u in taxi's stopte"

GUNTER THIEBAUT HAALT VERHALEN OP UIT ZIJN RIJKGEVULDE CARRIÈRE

In de reeks 'oude glorieën', eentje die nu nog steeds actief is. Bij Wambeek in derde provinciale weliswaar, maar Gunter Thiebaut heeft er in 13 matchen toch al 19 binnengelapt. Afgelopen weekend nog zes in een halfuur. Tijd om met hem eens te spreken over het verleden en zijn straffe verhalen...
Met Thiebaut praten, is een plezier. Een man die weet hoe hij moet vertellen en die ook weet wat hij mag vertellen. Uit zijn rijke carrière, met omzwervingen in Cyprus, Duitsland en Nederland, heeft hij wel wat leuke verhalen te grabbelen. Wij verzamelden er enkele leuke.

"Met Jean-Pierre Vande Velde kampioen spelen in Dender was een hele belevenis. Op stage in de voorbereiding begon het bijvoorbeeld al. Veel trainers zeggen dan: 's avond mag er niemand weg. Toen JP me riep, dacht dat ik het ook voor zoiets ging zijn."

"Maar nee: 'Gunter, vanavond organiseer jij iets. En iedereen moet mee, ik wil niet dat er iemand thuis blijft.' Om 3u30 ging de bus terug naar het hotel, want we hadden match om 13u. Ik denk dat er drie man op die bus zat. De rest heb ik om 6u 's morgens in taxi's gestoken. Ja, ik was de enige nuchtere. Ik drink nooit."

"Een geluk dat ze mij toen hadden, want anders was de helft nu misschien nog spoorloos geweest. Maar daar hebben we wel het kampioenschap gemaakt. De sfeer was fantastisch. We gingen voor elkaar door het vuur. Toen we kampioen werden, was de eerste die op tafel stond te dansen: de trainer."

Maastricht: De trainer had ineens heel de spelershome leeggehaald
"Maastricht was ook fantastisch. De trainer, Maaskant, stuurde me dan berichten: 'Ik zit in dat café, kom met de hele ploeg af. Eén van de leukste dingen die ik ooit meemaakte: we zijn met de ploeg ná het seizoen naar Palma de Mallorca getrokken. "
"We hebben ons valies daar vrijdag afgezet en ze maandag weer gaan halen bij wijze van spreken. Een hoop kleine kinderen die in zee omhalen gingen doen en 's avonds op stap gingen. Schitterend!"

"Maaskant kon je beschermen, maar hij kon ook zwaar uit de hoek komen. We kregen eens 7-0 op Zwolle. Onze kicker was weg, onze darts was weg, onze sofa's waren weg, onze stereo,... We hadden ineens niks meer in de spelershome staan. Een paar weken daarna wonnen we wel met 7-0 tegen Fortuna Sittard. En ja, alles was weer goed."

Nicosia: De kapitein liet de bus stoppen en iedereen moest de fans gaan ontzetten. Die Griekse beren... het was rap gedaan
"Bij Nicosia heb ik ook dingen meegemaakt hoor. Spelers die muntstukken tegen hun hoofd kregen. Die Griekse voetbalmentaliteit, weet je. Op een bepaald moment zag ik een razende fan in zijn zakken tasten om met iets te werpen. En ineens zag ik zijn gsm naar het veld vliegen. Vijf seconden later had hij door dat het zijn gsm was. (lacht)"

"Ook op weg naar een match. Dat heb ik later nooit meer gezien. We zagen dat wat fans van ons aangevallen werden. De kapitein riep 'stop' en iedereen moest de bus uit om de fans te gaan ontzetten. Ik weet niet of je al veel Griekse spelers gezien hebt, maar dat zijn beren hé. Dat was daar rap opgelost. Zie je het hier al gebeuren? Chapeau wel!"

Säarbrücken: Mustapha Hadji, die gast was niet normaal
"De beste speler waar ik ooit mee speelde? Moustapha Hadji bij Saärbrücken. Niet normaal. Die deed dingen met een bal... En als je dan vroeg: doe dat nog eens, dan deed hij dat. Maar na zelf twee keer proberen, zei je meestal: 'laat maar'. Die jongen verdiende geld als slijk, maar daar zag je niks aan."

"Enkel dat hij graag mooie auto's zag. Maar die heeft nooit geroepen tegen een jonge gast, altijd aanmoedigen. En dan zie je het verschil tussen een goeie speler en een grote speler."

m.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2015-1...rijkgevulde-carriere
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

03 dec 2015 11:43
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #645
Nu we Labylle de rest van het seizoen moeten missen, zou het geen overbodige luxe geweest zijn als we toch de beschikking zouden hebben over spelers als Ospitalieri en Ofori. Van Marco is natuurlijk bekend dat hij de overstap heeft gemaakt naar Fortuna. Van Ofori was mij niet bekend of hij al een nieuwe club had gevonden nadat hij van Genk kreeg te horen dat hij weg moest. Nou, dat blijkt dus zo te zijn. Via Google kwam ik er achter dat hij nu voor Aken Noord speelt... Die transfer is dan toch met de stille trom tot stand gekomen. Of heb ik iets gemist?

Tijd voor maken pagina: 0.357 seconden