Oud-MVV'ers

12 aug 2020 14:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Oud-MVV'ers #886
Die Rutjes heeft het ook een beetje in de bol gekregen geloof ik...


Waarom Sparta-cultheld Nathan Rutjes geen interview in VI heeft


Door Geert-Jan Jakobs

Er was een tijd dat je als VI-verslaggever nog gewoon kon bellen met Nathan Rutjes. Dat was in de jaren dat hij profvoetballer was. Je drukte op zijn naam en binnen de kortste keren klonk aan de andere kant van de lijn een overenthousiast stemgeluid.

Rutjes was een spontaan en benaderbaar cultfenomeen, eentje met wie bij Sparta Rotterdam en later ook bij MVV en Roda JC de mensen snel wegliepen. Wat hij tekortkwam aan technische vaardigheid, compenseerde hij met een tomeloze inzet. Zelfs op de kunstgrasmat in Kerkrade kon je hem, tijdens een schaarse invalbeurt, doldrieste slidings zien maken. De a-modieuze nekzwabber en interviews op beleefde Polygoonjournaal-toon maakten het plaatje compleet: Rutjes werd een nationale knuffelbeer.

Waar de controlerende middenvelder zich op het veld steeds minder mocht laten zien, werd hij daarbuiten alomtegenwoordig. De Rotterdammer werd Maatschappelijk Speler van de Eredivisie, ambassadeur pupillenvoetbal van de KNVB, motivatiespreker, reclameacteur, talkshowgast, Wie is de Mol-deelnemer, tv-gymleraar voor ouderen en wandelend boegbeeld van goedgemutst Nederland.

De profvoetballer werd een merk en het merk kreeg een manager: René Smit van The Right Place, online omschreven als 'thuisbasis van talenten als Kim-Lian van der Meij, Herman den Blijker, Marlayne Sahupala en Evelyn Struik. René Smit bedenkt er ook meteen de creatieve concepten bij. Of het nu gaat om retail, online, media- of entertainmentgedreven concepten of activaties.'

Toe maar. Smit is van veel markten thuis, en hij blijkt geen man die zich eenvoudig laat passeren. Rutjes reageert vrijdagmiddag 3 juli per app – telefonisch was hij eerder die dag niet bereikbaar – verheugd op de mededeling dat hij door de supporters van Sparta is verkozen tot hun grootste cultheld, met afstand. Als één van de eerste winnaars wordt hij geïnformeerd en gepolst voor een verhaal. Het idee is hem een dagje te volgen.


'Leuk dat jij dit zo wilt wegzetten', reageert Rutjes. 'Zou jij alleen de aanvraag even willen doorzetten naar mijn management, want door de enorme hoeveelheid verzoeken besteed ik alles uit'. Gevolgd door het mailadres van René Smit. Die geeft een week geen sjoege. Op 10 juli geeft Rutjes desgevraagd het telefoonnummer van zijn manager.

Hondjes lijken nog weleens op hun baasjes, of andersom, maar Smit lijkt zich niet te vormen naar de mensen die hij vertegenwoordigt. De manager klinkt nogal geïrriteerd. Hij hoort het verhaal over de cultverkiezing en het interviewverzoek aan, zegt dat Rutjes het druk heeft en belooft een dag later terug te bellen. Drie dagen en een herinneringsappje later, meldt hij dat mee op pad gaan met Rutjes onmogelijk is. 'Agenda laat dat niet toe', appt de manager. Smit, die volgens zijn site ook de zevenjarige zoon en mini-kloon Lavezzi Rutjes vertegenwoordigt, stelt een telefonisch interview voor. Die optie gaat hij checken. Na tien dagen heeft hij nog niet gereageerd.

Dan maar een verhaal óver Rutjes, ook goed. De oud-speler neemt niet op, appen dus weer. Of hij misschien wat namen en nummers heeft van mensen uit zijn omgeving die wat kunnen vertellen. 'Haha geen probleem uiteraard', stuurt Rutjes. 'Leuk dat je toch aan mij blijft denken mbt een artikel in de VI, de situatie blijft in deze wel onveranderd want de trein dendert door in huize Rutjes en krijg zo enorm veel verzoeken, René is diegene die dit wegzet (contact hem hier even over).' Even later reageert Smit zelf al: 'Je voorstel om een artikel te maken mmv allerlei vrienden en familie heeft niet onze voorkeur. Maandag kom ik bij je terug voor telefonisch interview. Fijn weekend.'

Maandag blijft het stil. Dinsdag ook. De deadline nadert. Wat een vrolijk verhaal beloofde te worden, levert steeds meer irritatie op. Op woensdag 29 juli, bijna een maand na de eerste aanvraag, appt Smit dat Rutjes zowaar gebeld kan worden, die middag nog. Het is twaalf voor vijf. Oh ja: 'Wel op voorwaarde dat het wegblijft bij familie en vrienden qua opzet. Ook willen we vooraf de gehele tekst zien en de mogelijkheid hebben tot wijzigen inclusief koppen. Hoor graag of vanmiddag jou ook uitkomt.' Voor Diego Armando Maradona hadden we het beslist overwogen. Deze cultspecials moesten nou juist weer eens een podium moesten worden voor (oud-)spelers die gewoon open en spontaan verhalen over hun voetbaljaren. Het is wel goed met Smit. Een telefonisch interview met Rutjes is alleen nog een optie als eventuele wijzigingen beperkt blijven tot feitelijke onjuistheden. De keuze van de koppen is aan VI.

Ditmaal reageert de manager wel snel. In de kritiek op zijn medewerking kan hij zich niet vinden: 'Zet alles in context van corona, drukte bij Sparta én vakantie van Nathan zelf en je hebt een juiste weergave van zaken. Ik stel voor dat we voor nu besluiten het te laten gaan. Duidelijkheid boven alles.'

Een paar dagen later schuift Rutjes aan bij Ziggo, alwaar de huidige jeugdtrainer van Sparta zijn licht laat schijnen over de Formule 1-GP van Groot-Brittannië. De Rutjes-trein raast verder, maar dan wel zonder VI. Sparta- supporters, toch bedankt. Kleine troost: de nummer twee wilde wel heel graag meewerken aan een verhaal.

www.vi.nl/nieuws/waarom-sparta-cultheld-...nterview-in-vi-heeft

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, itsman, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2020 12:30
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1851
Meer
Oud-MVV'ers #887
Mooi interview van Piet Velthuizen en zijn visie over Andries Jonker


Waarom ben je niet doorgegaan bij Telstar?
De trainer (Andries Jonker, red.) gaf mij de keuze om te blijven, maar ik was niet topfit en vond dat oneerlijk voor een club met een klein budget. Ze kunnen hun centjes beter anders investeren. Het was dus kort en krachtig bij Telstar. Ik heb er niet veel plezier aan beleefd door de coronaperiode, maar ik vond het contact met Jonker heel prettig. Hij is eigenlijk te goed voor Telstar. Hij kan echt hogerop. Dat is mijn gevoel, en ik heb er verstand van. Ik heb heel veel trainers gehad. Van Fred Rutten tot Aad de Mos en van John van den Brom tot Bert van Marwijk. Andries kan blindelings aan de slag in de Eredivisie.

Voor het hele artikel

www.vice.com/nl/article/v7gxk4/clubloze-...thuizen-coronacrisis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2020 21:38 18 aug 2020 21:53 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Oud-MVV'ers #888
Philipp Haastrup:

Zier sympatiek speuler die nog ummer met väöl plezeer aon ziene tied bij us MVV-ke en aoch aon us supporters trök dink! :thumbsup:

2006–2010 bij us MVV-ke met 116 kier gespeuld es verdediger en 5 kier geskoort. Op zien lets 2016 bij Tennis Borussia Berlin
boenao heer aon de Universiteit Berlin ging liere veur Bachelor of Science & Psychologie.

Heer is noe suuksesvol es Unternehmensberater/Organisationscoach en daoneeve aoch es Sportcoach & Mental-Trainer ( dit letste met zien eige bedrief)

"Talent entscheidet über Siege – der Kopf über Erfolge. "

"Bremse oder Erfolgsfaktor: Karriere ist Kopfsache!Talent, Trainer und Verletzungen sind Faktoren, die du nur sehr begrenzt beeinflussen kannst. Dein Kopf ist ein wesentliches Element, um dein volles Potential zu entfalten – und liegt praktischerweise in deinem direkten Einflussbereich."

Sjoen gesprooke vaan uzze Flup !



Heij met Sillah in de wedstrijd teege RBC ( gewonne met 2:1 , goole vaan Sillah en /Linsen) en en e treeningksfotooke oet deen tied





De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2020 22:40 18 aug 2020 22:40 door OOFUS!.
OOFUS!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 159
Meer
Oud-MVV'ers #889
Wie hedde dee aandere Pruus op die foto auch alweer? Dat woar auch get sjieks. Ging dee neet oo de voes in de speulerstunnel mèt dn trainer van Dordrecht? :lachen: :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2020 22:44 18 aug 2020 22:46 door Karakter.
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
Oud-MVV'ers #890
Dat was Sven Litjens. Ik kan me herinneren dat hij nog een keer een mooi doelpunt heeft gescoord, tegen wie of wanneer weet ik daarentegen totaal niet meer...

EDIT: Kom dit nog over hem tegen op een Fortuna site, uit het seizoen 2006/2007:

Adil Auassar: de maand september begint desastreus voor de Sittardenaren. FC Dordrecht komt langs en geeft de formatie van Frans Körver een ongenadig hard pak op de broek: 0-4. In de tweede helft (met een 0-2 achterstand op het bord) probeert Fortuna nog wat aan te zetten, maar invaller Adil Auassar (draagt zijn vader de naam ‘Rudi’?) boort alle illusies de grond in. Zelfs een onbeholpen back uit de Dordtse eigen jeugd is capabel om te scoren tegen Fortuna. Dju, het moet welhaast niet gekker worden…

Auassar speelde afgelopen seizoen 30 wedstrijden, scoorde daarin drie maal en ontketende één vechtpartij door MVV’er Sven Litjens ‘kutmof’ te noemen. Of dat voldoende is voor de Van der Padt-trofee zal de toekomst uitwijzen…
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2020 04:46 19 aug 2020 04:47 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Oud-MVV'ers #891
Nigel Bertrams speelde afgelopen seizoen bij mvv en vertrekt nu naar fc Groningen...volgens DDL...volgens mij speelde bij het Haagse ADO...toch?...Gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2020 07:12
Farty
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
Oud-MVV'ers #892

opadiehard schreef : Nigel Bertrams speelde afgelopen seizoen bij mvv en vertrekt nu naar fc Groningen...volgens DDL...volgens mij speelde bij het Haagse ADO...toch?...Gr opa.


Je bent in de war met Koopmans.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 15:47
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 20:52
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
Oud-MVV'ers #894
Toch nog een leuke financiële transferzomer voor MVV; Mbuyamba heeft bij Chelsea getekend. Komt daar terecht in de opleiding. Staat inmiddels ook al op hun site erbij:

www.chelseafc.com/en/teams/academy/xavier-mbuyamba
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2020 12:40
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Oud-MVV'ers #895
Zo juist het bericht gelezen dat Chrit Baetsen, een doelman die MVV ruim 13 jaar trouw is gebleven, op 67-jarige leeftijd is overleden. Een doelman die we in onze herinnering hoog moeten houden!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, jovkle, Kletswief, Ekstertjj, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2020 14:01
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 460
Meer
Oud-MVV'ers #896
Dat moeten we zeker doen Zwarte Vogel, Chrit Baetsen was niet alleen een prima (reserve) keeper maar bovenal een hele aardige en lieve man. In de afgelopen 20 jaar heb ik vaak zakelijk met hem van doen gehad, ik kijk er met plezier op terug.

Ik wens zijn dierbaren veel sterkte toe bij het dragen van dit verlies.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, Kletswief, Ekstertjj, De Zwarte Vogel, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2020 14:16
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Oud-MVV'ers #897
Sterkte voor de familie en vrienden van Chrit Baetsen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Ekstertjj, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2020 16:46
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 501
Meer
Oud-MVV'ers #898
Chritsje rus zach, Iech hub aoltied genote vaan diech in de Geusselt
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Ekstertjj, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2020 00:25 15 sept 2020 00:30 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Oud-MVV'ers #899
ein vaan us laankste speulende matadoore is neet mie....
Rös zach gooje vrund !

Femilie en vrun; hiel väöl sterkte de kaomende däög...!



in 1975 begos heer al met 'n invalbeurt...


in 1978 wie veer met 1 : 0 woonten vaan Ajax


1979 teege Utreg...


1982

1985

in 85 o.a teege Ajax met van Basten


de seleksie oet 85


Achter Vlnr: Paul Penders, Jean Maas, Arie Van Staveren, Chrit Baetsen, Marcel Spa, Huub Driessen, Eric Gerets en Hans Linders.
Midden Vlnr: Elftalleider Frans Schobbe, trainer/coach Cor Brom, Reginal Thal, Toin Van Mierlo, Marcel Adam, Bert Van de Poppe, Bert Van Marwijk, Gilbert Hautvast, Huub Smeets, hulptrainer Ron Weyzen en verzorger John Voorst.
Voor vlnr: Berry Penders, Jos Schmeitz, Eric Merk, Eric Van Der Luer en Rob Delahey.

GONE BUT NOT FORGOTTEN...

De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ben Salemans, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2020 07:38 15 sept 2020 07:39 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Oud-MVV'ers #900
Rust zacht Chrit.

Veel sterkte in deze moeilijke tijd toegewenst voor familie en vrienden van deze topper!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden