Uit de oude doos - MVV geschiedenis
29 nov 2012 14:57
29 nov 2012 14:57 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
houtengerard schreef : - Trainingscomplex naast het stadion zoals het hoort. Van die kweekvijver hebben ze dus later een gewone vijver gemaakt.. Edit: Dat ziet niet als een voetbalveld uit. Wat is dat?
Weet ik niet zeker, misschien kan een van de oude WVV-ers ( Pinobel of Opadiehard?) hier antwoord op geven.
Op een andere foto, die wat gedraaid is, lijkt het inderdaad op een tweede voetbalveld,
met ernaast een kleiner veld in drie delen ( korfbal?)
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Danny1983
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
29 nov 2012 15:09
Dat zijn 2 trainings velden en achter de trainings velden lag de vijver zoals die er nu nog ligt.daar hebben we vaker de ballen na de training uit gehaald en mee genomen en op ons eigen veldje (old hickory plein)gaan voetballen tot de Zwaantjes de ballen weer kwamen afpakken,over lang geleden gesproken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Danny1983, les rouges blancs
29 nov 2012 15:24
29 nov 2012 15:26 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Merci Glowwie !
Heb nog iets gevonden uit 1965
29 nov 2012 15:43
les rouges blancs
Platinum Boarder
noe waore örreges get lui aon ut klasjeneere euver Reieu bij Ajax en Towers bij Feyenoord...
wis geer tot dit allemaol naogeaapt is, veer deeje dat al in 1981 :
29 nov 2012 15:48
les rouges blancs
Platinum Boarder
ope daag 1994 .. belkans zoe'n 20 jaor trök...zowwie die jöngskes noe nog steeds koume...?
29 nov 2012 15:58
29 nov 2012 15:58 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Mien sjreef örreges get euver die Joego's die bei us MVV-ke speulde...Höb nog 'ne foto veru diech gevoonde
29 nov 2012 16:30
Gianni Bruno
Junior Boarder
Nog even over de velden naast het stadion: een veld was als ik mij goed herinner helemaal geen grasveld, maar een gravelveld. Met gymles Maartenscollege gingen we daar eind jaren zestig wel vaker naar toe.
Mestreech, door alle iewen heer
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, les rouges blancs
29 nov 2012 17:49
Roei baank
Platinum Boarder
Dat licht gedeelte waren betontegels met later een omkleedruimte. Stond je lekker uit de wind. Volgens mij is later inderdaad een van de 2 velden veranderd in een gravel terrein. Als je goed kijkt zie je ook het beruchte voetpad tussen het stadion en het trainingsveld waar politie te paard vaak patrouilleerde . Desondanks werden op dit pad meerdere “veldslagen’’ geleverd.
Observateur foot Euregio
"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
29 nov 2012 22:48
opadiehard
Platinum Boarder
les rouges blancs schreef :
houtengerard schreef : - Trainingscomplex naast het stadion zoals het hoort. Van die kweekvijver hebben ze dus later een gewone vijver gemaakt.. Edit: Dat ziet niet als een voetbalveld uit. Wat is dat?
Weet ik niet zeker, misschien kan een van de oude WVV-ers ( Pinobel of Opadiehard?) hier antwoord op geven.
Op een andere foto, die wat gedraaid is, lijkt het inderdaad op een tweede voetbalveld,
met ernaast een kleiner veld in drie delen ( korfbal?)
OPA ZEET:als je het hebt over dat rechter veld is dat 3 vakken gedeelte een sintelachtig veld,ik heb daar ook nog getraind met mvv02...misschien dat het hele gedeelte toch groen was in het begin?...gr opa
.
....
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs
29 nov 2012 22:56
opadiehard
Platinum Boarder
Roei baank schreef : Dat licht gedeelte waren betontegels met later een omkleedruimte. Stond je lekker uit de wind. Volgens mij is later inderdaad een van de 2 velden veranderd in een gravel terrein. Als je goed kijkt zie je ook het beruchte voetpad tussen het stadion en het trainingsveld waar politie te paard vaak patrouilleerde . Desondanks werden op dit pad meerdere “veldslagen’’ geleverd.
Op dat beruchte voetpad heb ik ook nog eens mee gedaan aan een veldslag meer uit noodweer,moest daar mijn dochter en haar vriendje beschermen tegen aanstormende ado supporters had kapotte handschoenen maar de kids waren veilig.
Ja en daar heb ik op zeer jeugdige leeftijd al eens het sprongetje gewaagd(klim over het hek) vol in de modder om voor niks binnen te komen,sorrie ik had echt niks van zakgeld
...die omkleed ruimte is een hok geworden toendertijd vol met spuiten en ander drugs afval...toch menig uurtje door gebracht aan het trainingsveld,waar het gebruikelijk was dat voor de wedstrijd de spelers zich gingen warmlopen en schieten...gr opa
.
....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983
30 nov 2012 11:21
30 nov 2012 11:26 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Roei baank schreef : Dat licht gedeelte waren betontegels met later een omkleedruimte. Stond je lekker uit de wind. Volgens mij is later inderdaad een van de 2 velden veranderd in een gravel terrein. Als je goed kijkt zie je ook het beruchte voetpad tussen het stadion en het trainingsveld waar politie te paard vaak patrouilleerde . Desondanks werden op dit pad meerdere “veldslagen’’ geleverd.
"veldslagen"...? dan toch tussen de politie en bezoekende supporters, want wij deden aan zo iets nooit mee !
Ik kan me wel herinneren dat de bezoekende supporters meestal achter de goal a/d linkerkant stonden, waardoor er wel eens "ontmoetingen" aan die kant waren.
Later werd de hele staantribune tot 15- 30 minuten na de wedstrjd afgesloten, totdat de bezoekers al op weg naar het station waren...
Zelfs nog eens ( 1975 of 76 ) meegemaakt dat ze voor onze kant ( lange staantribune) kaartjes hadden en er probleemloos op konden komen, waardoor ik ( stond bovenaan op de achterste rij) na 5 minuten een beleefd tikkie op m'n schouder kreeg en achter me onverwacht de "gasten" van Utregt zag toen ik me omdraaide...en ze onze plaats ( in het midden van die tribune) wilden innemen...
30 nov 2012 11:30
30 nov 2012 11:32 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
de wedstrijd tegen de Los Angeles Aztecs was niet de eerste oefenwedstrijd tegen een Amerikaanse ploeg...
Die was in 1968
30 nov 2012 11:41
30 nov 2012 11:44 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
1968
in de kleedkamer met o.a. FRANCOIS HERBEN, KO PRINS, HEIN BRASSE en geheel rechts WILLY BROKAMP.
training 1969 met o.a. HOENEN, BROKAMP, KO PRINS en HERBEN
30 nov 2012 13:41
Mien GanseleevealMVVfan
Junior Boarder
Hallo allemaol,
Daanke Les Rouges Blancs veur de foto van Viteskic.
Aoch die aw foto vaan ut stadion is erreg sjoen, veur miech aoch väöl herinneringe koume weer boove daan.
Langs ut spoor in Nazareth woende veer. Op zoondagmiddag roond 1 oor zaote veer nao ut werrem eete aon de door mam gemixte Saroma-pudding mèt Klopklop slagroom en daan kaom ut dèkser veur tot dn trein dee normaal tot aon de stasie door reej bij us veer de deur in de straot stopte (dn euverweeg nazereth/lummel). Oonder begeleijing vaan de ME stapte dat tuig vaan Utreg, ADO, 020 en Feyenoord al ieder oet dn trein um de rus op de stasie te bewaore. Ze kaome bij us langs en via de Bleienbeekstraot ging dee optoch door ut "awwe getske" (de veurgenger vaan ut veurig jaor touwgegoeide tunnelke) euver de aw Geusselt-rotonde naor ut stadion. Miene pap had in deen tied veur ut hoes gelukkig nog geine ooto stoon...... Väöl aandere ooto's vaan buure zaote nog wel ins oonder gekots...... haha.
Toch geweldig es te daor nog aon trök dinks.
Noe is dr allerlei tamtam en drama de hiele week gewees veur de wedstrijd teege de Eagles. En es punsje bij päölke kaom stoonte dr get mier daan 10 Deventer koekies in ut oetvak boe oonder nog un dreital kienwiever die volges nog smiddags op de merret in Mestreech unne lap stof höbbe gekoch veur hun nuij zoondagse pekske es ze thoes naor de kerrek motte.
Sjieke actie euveriges vaan de haave Ultra's op de Noordtribuun.
Groete vaan Mien !
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Sjotelsplak
30 nov 2012 18:51
30 nov 2012 18:52 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
en spesjaal veur Mien, oet deen tied dee ste zjus besjreeve höbs...
Tijd voor maken pagina: 0.613 seconden