Uit de oude doos - MVV geschiedenis

26 okt 2012 12:51
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #181
Een jaar later met Ron Weyzen assistent trainer....
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2012 13:04
Mien GanseleevealMVVfan
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #182

jeoff schreef : Dit topic is wel een pareltje geworden hoor! Mijn complimenten!
Ik weet niet of het al gepost is maar, ik had vroeger ook een plakboek van MVV (midden jaren '90) en een van de mooiste krantenartikelen was van de wedstrijd MVV - PSV 2 - 1 waar Benneker de 2de MVV goal maakte (toen zat ik zelf als menneke op de maastribune, geweldig feest was dat). Het krantenartikel zei volgens mij 'carnaval in de Geusselt' of zoiets. Heeft iemand dat artikel nog die dat hier kan plaatsen?

Hallo Jeoff,

Miene ierste MVV-PSV zaog iech in 1975-1976, helaos 1-6 veur de lampemennekes. Jaore later in 1991 in de PTT-telecompetitie moste ze speule op donderdag hemelvaartsdaag in de PTT-Telecompetitie. De winkel boe iech toen werrekde waor oope deen daag, iech mos werreke en kos dus neet naor MVV. Iech mog toch oeteindelik get ieder weg en kaom roond 16.00oor bij ut stadion en bin toen goon stoon loere door ut iezere hek op dn hook tusse de tribunes aon de McDonalds kant. De McDonalds waor dr toen euveriges nog neet. Met nog zoe'n tien menuute te speule waor ut 1-3. Mer die tien menuute die iech nog gezeen höb waore zinderend. MVV speulde gelökkig "miene" kant op en ut woort in die letste menuute nog 3-3. Een gekkehoes toen en sjiek tot iech dat letste keteerke nog kos zien door ut iezerwerrek heen euver de rugk vaan nerveuze suppooste die de boel moste besjerreme. Aoch weer nne wedstrijd dee in mien sjedelke is blieve haange.

26 okt 2012 13:09 26 okt 2012 13:11 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #183

Mien GanseleevealMVVfan schreef :

Ik weet niet of het al gepost is maar, ik had vroeger ook een plakboek van MVV (midden jaren '90) en een van de mooiste krantenartikelen was van de wedstrijd MVV - PSV 2 - 1 waar Benneker de 2de MVV goal maakte (toen zat ik zelf als menneke op de maastribune, geweldig feest was dat). Het krantenartikel zei volgens mij 'carnaval in de Geusselt' of zoiets. Heeft iemand dat artikel nog die dat hier kan plaatsen?

Hallo Jeoff,

Miene ierste MVV-PSV zaog iech in 1975-1976, helaos 1-6 veur de lampemennekes. Jaore later in 1991 in de PTT-telecompetitie moste ze speule op donderdag hemelvaartsdaag in de PTT-Telecompetitie. De winkel boe iech toen werrekde waor oope deen daag, iech mos werreke en kos dus neet naor MVV. Iech mog toch oeteindelik get ieder weg en kaom roond 16.00oor bij ut stadion en bin toen goon stoon loere door ut iezere hek op dn hook tusse de tribunes aon de McDonalds kant. De McDonalds waor dr toen euveriges nog neet. Met nog zoe'n tien menuute te speule waor ut 1-3. Mer die tien menuute die iech nog gezeen höb waore zinderend. MVV speulde gelökkig "miene" kant op en ut woort in die letste menuute nog 3-3. Een gekkehoes toen en sjiek tot iech dat letste keteerke nog kos zien door ut iezerwerrek heen euver de rugk vaan nerveuze suppooste die de boel moste besjerreme. Aoch weer nne wedstrijd dee in mien sjedelke is blieve haange.

Schitterende wedstrijd. Erik Kortsjagin in de laatste minuut 3-3. Van Breukelen verslagen en woedend schreeuwend naar zijn spelers. Ik ging helemaal uit mijn dak. Bij PSV voetbalde sterspeler Romario. Om nooit te vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

26 okt 2012 13:18
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #184

Schapendonk schreef :

Hallo Jeoff,

Schitterende wedstrijd. Erik Kortsjagin in de laatste minuut 3-3. Van Breukelen verslagen en woedend schreeuwend naar zijn spelers. Ik ging helemaal uit mijn dak. Bij PSV voetbalde sterspeler Romario. Om nooit te vergeten.

Yep, met Romario die in de eerste helft 3 x scoorde en terecht applaus van een deel van het Maastrichtse publiek kreeg.
Waren ook fantastische goals !
Hiddink die (arrogant) Romario en Gerets wisselde omdat hij dacht dat de buit binnen was en deze spelers wilde sparen, waarna de bonte roedwitte störm de 0:3 achterstand wegpoetste en omzette in een uitstekend 3:3 gelijkspel.
Gerets was woedend en gooide kwaad zijn voetbalschoenen de dug-out uit ( prachtige wedstrijdmentaliteit van deze man uit Rkem die later nog een jaar voor us MVV-ke speelde).

26 okt 2012 13:47
BOCA
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #185
Enkele correcties La Rouges Blanc :) Gerets tijd bij MVV was al veel eerder, hij werd in '86 of 87 gehaald (eerste speler in de geschiedenis die de overstap van de serie A naar de eredivisie maakte, al lag daar een omkoopschandaal aan ten grondslag) waarnaar hij naar een half jaar naar PSV vertrok waar hij de Europacup 1 mee won. MVV maakte verder geen 0-3 achterstand goed maar een 1-3 achterstand, Hans Vincent had MVV in de eerste helft al langszij gebracht. Verder was Robson de trainer van PSV op dat moment, na de wedstrijd volgde er een legandarische persconferentie waarin hij zich afvroeg hoe het toch mogelijk kon zijn dat "8 bloody internationals" het voor elkaar kregen een 1-3 voorsprong uit handen te geven met nog maar enkele minuten te spelen, nadat hij eerst enkele seconden met zijn theelepeltje tegen zijn koffiekopje had getikt alvorens de pers te woord te staan. Maar uiteraard een geweldige wedstrijd uit mijn staan-tribune tijd!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

26 okt 2012 14:00
Mien GanseleevealMVVfan
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #186

BOCA schreef : Enkele correcties La Rouges Blanc :) Gerets tijd bij MVV was al veel eerder, hij werd in '86 of 87 gehaald (eerste speler in de geschiedenis die de overstap van de serie A naar de eredivisie maakte, al lag daar een omkoopschandaal aan ten grondslag) waarnaar hij naar een half jaar naar PSV vertrok waar hij de Europacup 1 mee won. MVV maakte verder geen 0-3 achterstand goed maar een 1-3 achterstand, Hans Vincent had MVV in de eerste helft al langszij gebracht. Verder was Robson de trainer van PSV op dat moment, na de wedstrijd volgde er een legandarische persconferentie waarin hij zich afvroeg hoe het toch mogelijk kon zijn dat "8 bloody internationals" het voor elkaar kregen een 1-3 voorsprong uit handen te geven met nog maar enkele minuten te spelen, nadat hij eerst enkele seconden met zijn theelepeltje tegen zijn koffiekopje had getikt alvorens de pers te woord te staan. Maar uiteraard een geweldige wedstrijd uit mijn staan-tribune tijd!

Hey Boca,

"Maar uiteraard een geweldige wedstrijd uit mijn staan-tribune tijd".....

Hoe zat dat ook alweer met die staantribune in het reeds vernieuwde MVV stadion.
Was dat nog de oude Angelside tribune, ingepast en ingekort achter de goal, zonder stoeltjes, voordat ze er de Noordtribune van hebben gemaakt?
Help me weer ff op weg.
Ik heb zo'n vermoeden dat er misschien dadelijk weer iemand in het beeldarchief klimt. Haha, blijft leuk en steeds weer een nieuw item. Heerlijk smullen met die oude info en foto's.

26 okt 2012 14:23
BOCA
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #187

BOCA schreef : Enkele correcties La Rouges Blanc :) Gerets tijd bij MVV was al veel eerder, hij werd in '86 of 87 gehaald (eerste speler in de geschiedenis die de overstap van de serie A naar de eredivisie maakte, al lag daar een omkoopschandaal aan ten grondslag) waarnaar hij naar een half jaar naar PSV vertrok waar hij de Europacup 1 mee won. MVV maakte verder geen 0-3 achterstand goed maar een 1-3 achterstand, Hans Vincent had MVV in de eerste helft al langszij gebracht. Verder was Robson de trainer van PSV op dat moment, na de wedstrijd volgde er een legandarische persconferentie waarin hij zich afvroeg hoe het toch mogelijk kon zijn dat "8 bloody internationals" het voor elkaar kregen een 1-3 voorsprong uit handen te geven met nog maar enkele minuten te spelen, nadat hij eerst enkele seconden met zijn theelepeltje tegen zijn koffiekopje had getikt alvorens de pers te woord te staan. Maar uiteraard een geweldige wedstrijd uit mijn staan-tribune tijd!

Hey Boca,

"Maar uiteraard een geweldige wedstrijd uit mijn staan-tribune tijd".....

Hoe zat dat ook alweer met die staantribune in het reeds vernieuwde MVV stadion.
Was dat nog de oude Angelside tribune, ingepast en ingekort achter de goal, zonder stoeltjes, voordat ze er de Noordtribune van hebben gemaakt?
Help me weer ff op weg.
Ik heb zo'n vermoeden dat er misschien dadelijk weer iemand in het beeldarchief klimt. Haha, blijft leuk en steeds weer een nieuw item. Heerlijk smullen met die oude info en foto's.

Hoi,

Inderdaad zoals je al beschrijft, die stoeltjes hebben later trouwens alleen in het bezoekersvak gestaan. Ik herinner me vaag dat die stoeltjes enige aversie opwekte omdat ze uit een stadion enkele kilometers hiervandaan kwamen, de naam van die club is mij echter volledig ontgaan :P heerlijk hoe je van achter die tribunes de trappen kwam oplopen met de stinkende pisbakken uit de jaren 60. Nostalgie!

26 okt 2012 14:26 26 okt 2012 14:28 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #188

les rouges blancs schreef :
Yep, met Romario die in de eerste helft 3 x scoorde en terecht applaus van een deel van het Maastrichtse publiek kreeg.
Waren ook fantastische goals !
Hiddink die (arrogant) Romario en Gerets wisselde omdat hij dacht dat de buit binnen was en deze spelers wilde sparen, waarna de bonte roedwitte störm de 0:3 achterstand wegpoetste en omzette in een uitstekend 3:3 gelijkspel.
Gerets was woedend en gooide kwaad zijn voetbalschoenen de dug-out uit ( prachtige wedstrijdmentaliteit van deze man uit Rekem die later nog een jaar voor us MVV-ke speelde).

Was niet Hiddink maar Robson...

26 okt 2012 14:30 26 okt 2012 14:35 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #189
een jaar later was er een verdienstelijk gelijkspel tegen PSV

26 okt 2012 14:35
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #190
LRB, neet te snel, kreijg neet de kans um te leze!
:lachen: :thumbsup:

Gistere gesproke met 'ne mede MVV supporter en mede-forummer euver 'ne aandere legendarische wedstrijd oet tege Cambuur, precies ut verhaol wat iech vertelde ut gezette artikel gevoonde. Ongeleufelik tot veer neet ut veld op mochte!
Veur de luij die ouch dao waore, heerlik in de trein! Nog met Zwijn, dee zich lekker leet goon. ;)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
Bijlagen:

26 okt 2012 14:41 26 okt 2012 14:43 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #191
veer zaoge ut al tege PSV....
OK tege Romario kos heer neet op ( wee wel?)
mer in de gool stooont 'ne panter !
Katachtig sprong heer nao de bal!
Waor neet bang um te inkasseere en won daodoor punte veur us MVV-ke !

Alloysius "Aloy" Agu :applaus:

26 okt 2012 14:47 26 okt 2012 14:49 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #192
en wee hat 'ne sjeut wie 'ne kenonskogel.....?
welke naom reepe veer daan bij 'ne vrije trap......?

Hansje Visserrrrrr

euver Vitesse gesprooke....

Bijlagen:

26 okt 2012 15:13 26 okt 2012 15:16 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #193

good tot veer gein zitkössekes mie höbbe...
want aander zow via DNA oonderzeuk bes nog get opa-kes vaan 70+ zier zeker e SV-ke kriege.. ;)
want in 1963 haste aoch al "hoolies".... :lachen:

dink tot 'ne houp vaan die jong gaste noe aanders noa die "aw mennekes"vaan 70+ goon kieke...
(vraog miech of of Pa Rinkens toen nao MVV koum, wee wet......:lachen:)
Bijlagen:

26 okt 2012 16:37
Mien GanseleevealMVVfan
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #194

MVV4life schreef : Speciaal veur LRB, de kaf:

Hey MVV4life,

Es te good kieks of lees zien veer eigelik bekans naomgenoote vaan ein.

Euver die kaf vaan 1977, ut 75 jaorig bestoon, iech weet ut nog, mer zouw de joongere generatie tegenwoordig weete dat dee bolknak vaan Voetbal International oets bij MVV gespeuld heet.......?
Johan Derksen.
Iech dink tot meinige jonge MVV-supporter zich rot zal sjrikke met dat beriech, haha.
Ziene compagnon Wilfred Genee is Cambuur supporter, vaanaovend dus buttele mesjiens.
Mer Derksen heet volges miech zellef ouch nog oets bij Cambuur gespeuld, of waor ut Veendam, of allebei.

Veur wee ut neet mie wis en häöm neet herkint, op de boovenste rij, 6e van links, tusse Noud Jansen en Jo Bonfrere.
Heer is trouwes niks veranderd es te ut miech vraogs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

26 okt 2012 17:05
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #195
Heb zelfs nog het petje uit de tijd met Hughes :lol:
Bijlagen:

Tijd voor maken pagina: 0.605 seconden