Uit de oude doos - MVV geschiedenis

08 okt 2015 19:04
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #511
Rein van Duijnhoven.....ik stond toen hij die goal maakte op de staantribune. Zie de bal nog zo onze kant op vliegen! Hup, over van Grinsven heen. Mooi man.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2015 19:26 08 okt 2015 19:27 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #512
Jeroen heubach kwam ik tegen dord nog ff tegen in het hotel van benoit,ik vroeg of hij nog wat deed binnen de voetballerij maar dat was dus niet het geval,hij ging zelfs niet naar mvv kijken die avond maar met zijn vrouw maastricht onveilig maken.
En mark luipers is gymleraar bij mijn kleinzoon op de basisschool te smeermaas.
Hem herinner ik mij nog het beste als duo met joost volmer die nog voor de nodige poen door verkocht werd...gr opa ;)

....

08 okt 2015 19:57 08 okt 2015 20:01 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #513

Frostie_999 schreef : Rein van Duijnhoven.....ik stond toen hij die goal maakte op de staantribune. Zie de bal nog zo onze kant op vliegen! Hup, over van Grinsven heen. Mooi man.

Ik zat destijds op de Boschpoort-tribune.
Zie Reintje nog uittrappen en de bal enkele seconden later in het doel van onze oud-goalie Jan van Grinsven verdwijnen.

Dit doelpunt is in mijn ogen destijds dan ook terecht tot doelpunt van de eeuw gekozen.

Aan dit doelpunt werd minder aandacht besteed dan aan de hak-goal van doelman Martin Hanssen van Ado Den Haag.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mie leef Mestreech, opadiehard

09 okt 2015 09:10
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #514

Nao Väöre schreef : Aan dit doelpunt werd minder aandacht besteed dan aan de hak-goal van doelman Martin Hanssen van Ado Den Haag.

Tsja die goal van Hanssen was dan ook in de eredivisie. Maar ik weet nog dat ondanks dat MVV toen eerste divisie speelde, Rein van Duijnhoven wel die zondag even bij Studio Sport in de studio zat voor een interview over de goal.

09 okt 2015 14:38
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #515

Nao Väöre schreef :

Frostie_999 schreef : Rein van Duijnhoven.....ik stond toen hij die goal maakte op de staantribune. Zie de bal nog zo onze kant op vliegen! Hup, over van Grinsven heen. Mooi man.

Ik zat destijds op de Boschpoort-tribune.
Zie Reintje nog uittrappen en de bal enkele seconden later in het doel van onze oud-goalie Jan van Grinsven verdwijnen.

Dit doelpunt is in mijn ogen destijds dan ook terecht tot doelpunt van de eeuw gekozen.

Aan dit doelpunt werd minder aandacht besteed dan aan de hak-goal van doelman Martin Hanssen van Ado Den Haag.

Den Bosch had toen best een goede ploeg. Ik kan me nog herinneren dat maar liefst Ruud van Nistelrooy bij den Bosch speelde. Toen wist nog niemand dat hij zou uitgroeien tot die wereldspits van formaat. MVV won deze wedstrijd dacht ik met 3-1.

09 okt 2015 14:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #516
2-1. Volgens mij speelde Lurling daar toen ook al. Weet nog dat ik op dat moment niet echt het idee had dat we een maand of twee later kampioen zouden zijn, was al lang blij dat we na een dramatisch jaar weer richting nacompetitie leken te gaan :lachen:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

09 okt 2015 14:54
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #517
Bedankt Jacques, mooi artikel!

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

09 okt 2015 19:02
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #518
Nog een leuk artikel gevonden over deze wedstrijd uit 1997.

www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/article/...Van-Duijnhoven.dhtml

'Hole-in-one' MVV-doelman Van Duijnhoven

RIJSWIJK (ANP) - MVV is na twee jaar afwezigheid op de weg terug naar de eredivisie. De Maastrichtse ploeg heeft behalve behoorlijke voetballers ook het nodige geluk. Bij de zege van 2-1 op FC Den Bosch, had MVV bij beide doelpunten alles mee.

Nadat Lurling een strafschop had gemist en Van Nistelrooy de Bosschenaren alsnog op voorsprong had gebracht, maakte Van Duijnhoven op slag van rust gelijk. Let wel, Van Duijnhoven is de doelman van MVV. Na zijn uittrap waaide en stuitte de bal over iedereen heen. Ook over keeper Van Grinsven, vorig seizoen nog concurrent van Van Duijnhoven, bij MVV.

Drie minuten voor tijd maakte Platvoet uit een strafschop de 2-1. Zelfs spelers van MVV gaven onomwonden toe dat de strafschop een cadeautje van scheidsrechter Vink was. Van Grinsven speelde oog in oog met Koswal overduidelijk de bal. Hoe dan ook, MVV heeft vier wedstrijden voor het einde van de competitie twee punten voorsprong op Emmen, vijf op Cambuur. Die ploegen speelden vrijdag al tegen elkaar, Emmen won het noorderlijke onderonsje in Leeuwarden met 0-1.

Go Ahead Eagles en VVV gingen zaterdagavond in de fout. De Deventernaren verloren met 2-0 bij Dordrecht'90. Hoogendorp (ex-MVV) scoorde twee keer. VVV ging zelfs met 3-0 onderuit tegen TOP Oss. Graef kreeg in de 43e minuut de rode kaart. Good-old Piet Keur scoorde tweemaal bij Haarlem - FC Zwolle (3-3). Naast tweemaal applaus kreeg hij ook een gele kaart.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

15 jan 2016 13:10 15 jan 2016 13:44 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #519
Wie deks huurste neet "draon goon" of "met 't mets tösse de tan" en wulle de lui speulers met e gooj mentaaliteit zien...?

daan dinke sommige aon aajt speulers en stöbvreeters vaan vreuger wie "de Keers ( Leo Kerstgens), John Webb,
Robbie Delahaije of Tommie Daemen ...

Iech dink daan aoch aon Jean Colombain ,
bouwjaor 1950 ...dus 65 jäörkes noe
(neet veur niks heet eine Diehard Fan :thumbsup: vaan us dee naom es bijnaom ;) )

Colombain....Eine dee veur niemes bang waor en aoch veur niemes oet de weeg ging !

Heer koum vaan Hier en späölde twie kier veur us MVV-ke :
vaan 07/1971 - 06/1975 en vaan 07/1979 - 06/1981

Daoneeve waor heer aoch nog bij Fortuna ( gewisseld met en veur dee vaan Schrienmeekers, dat waor aoch nne gooje en zier gewaardierde speuler , tot veur kort nog deiks op klein Geusselt te vinde; de Schrienemeeker dus :thumbsup: )

en aoch speulde Jean-ke nog bij Seiko Hongkong met 3 aandere ex MVV-ers (Gerry Mühren, Adrie van Staveren en keeper Peter Gerards) boe heer saame met Gerd Müller teege Maradonna speulde !!!

HONG KONG: SOCCER: BOCA JUNIORS v SEIKO.

Seiko going Dutch to curb Maradona Seiko will field practically a Dutch team when they tackle Argentine champions Boca Juniors in an exhibition match at the Hongkong Stadium this afternoon.
The Watchmen will be led by former ace German striker Gerd Mueller and the only other non-Dutch players in the initial lineup drafted by coach Chan Fai-hung and of course Hongkong's "treasure" Wu Kwok-hung.
Besides Mueller,scorer of West Germany's winning goal in the 1974 World Cup final against Holland, Seiko will be strengthened by Dutch guest players Wim Suurbier and Arie Staveren.
"Der Bomber" Mueller will head the attack with Kees Storm and Staveren of the flanks. This formidable combination, if they click, should give the Argentine defenders a tough time.
In training, however, 36-year-old Mueller had obviously lost his magic touch but then he is a striker in a class of his own and no doubt will be an asset to Seiko.
Argentine international Roberto Mouzo will lead the challenge against Mueller and company with the assistance of burly centre-backs Oscar Ruggeri and Hugo Alves.
The star attractions of the match, Diego Maradona will be the key man in the Argentine champions link with fellow national teammate Miguel Brindisi and Uruguay international Ariel Krasouski giving the support.
CAPABLE There should be a tough fight for possession in midfield as the Boca Juniors trio face Wu and two capable Dutch players in Theo de Jong and Gerrie Muhren.
Maradona, although a midfield player, possesses a lethal shot and take his chances well.
Dutch goalkeeper Peter Gerards, who has never been fully tested since joining Seiko, may have to give his best today.
But reliable support can be expected from Suurbier, Joop Wilbert, Jean Colmbain and Au and Boca Junior forwards Zanabria Hugo, Ricardo Gareca and Hugo Perotti can expect stern resistance.
The match, to be played before a sell out crowd with tickets snapped up days in advance, promises to be a thriller with kick-off scheduled at 3.15 pm.
Probable lineups: Seiko: Peter Gerards, Wim Suurbier, Joop Wilbert, Jean Colombain, Au Wing-hung, Theo de Jong, Wu Kwok-hung, Gerrie Mühren, Kees Storm, Gerd Mueller and Adrie Staveren.
Boca Juniors: Hugo Gatti, Roberto Mouzo, Oscar Ruggeri, Hugo Alves, Carlos Cordoba, Miguel Brindisi, Diego Maradona, Ariel Krasouski, Zanabria Hugo, Ricardo Gareca and Hugo Perotti. Norideen Kitchell.
Maradona and Boca jet in Diego Maradona, a modest, unassuming, 21-year-old multi-millionaire, jetted in to Hongkong last night amid some of the heaviest press coverage at Kai Tak in years.
While Maradona, the "wonderkinder" of Argentine football, was far from home, he had obviously had previous dealings with the fifth estate.
Maradona, and his team Boca Juniors are here to play a "friendly" against local champions Seiko and if the hoopla at the airport last night was any indication, the game, scheduled for tomorrow will be a sell-out.
The young sensation of South American football, who has been making headlines for the past several years, was too unassuming to say much at last night's impromptu press conference.
When asked about the reported US$6 million (HK $33.6 million) guaranteed to him by the Argentine Football Association - if be stayed in the country - Maradona said simply that be did not wish to leave the only club, and country, he had played for.
But when questioned further about the purpoted offer that almost doubled the ante by Spain's Barcelona, Maradona said that he had not yet made a decision. But decision or not, Maradona will be dooming the colours for Argentina come February 14 and reckons that the Argentines can win the Cup in Spain.
"The greatest dangers", said the young superman, "will be from West Germany, Spain and Brazil." "I have a lot of respect for those teams and anything can happen in the World Cup." As to the forthcoming game with Seiko, Maradona was even less verbose.
"I'm very tired. I've been on that plane for more than 20 hours. I train hard all the time and I ??? to sleep." And at 12.15 am, that seemed an appropriate end to the conversation.

'n intervjoewke met häöm oet 1973 :

MVV’s tengere linkerverdediger JEAN COLOMBAIN : ”IK GA ER FEL IN...”

MAASTRICHT
Twee wedstrijden lang heeft MVV. linkerverdediger Jean Colombain zich geërgerd.
Twee wedstrijden stond hij buitenspel. Geschorst. Bestraft. Gevolg van de gele kaart die scheidsrechter Weerink hem tijdens de uitwedstrijd tegen Telstar toonde. Omdat Jean toen zijn Poolse tegenstander Willim te hard chargeerde
Tengere, slechts 64 kilo wegende („Al eet ik een koe op, dan word ik nog niet dikker"),
felle Colombain is in zijn defensieve spel onverbiddelijk. INiet onsportief, maar zonder pardon. Sterk geconcentreerd en geïnspireerd. „Ik laat mijn directe tegenstander onmiddellijk merken dat ik er ben. Dat hij aan mij geen gemakkelijke zal hebben. Eerlijk gezegd, ik kan niet tegen verliest Als een tegenstander mij tweemaal passeert, heb ik het niet meer. Dan bijt ik me in hem vast. Dan maak ik wel eens een overtreding, waar ik onmiddellijk spijt van heb. Ik probeer me in te houden, maar soms lukt dat niet .".

Dat lukte onder meer niet, die regenachtige en gure zondag in (het Velsense sportpark Schoonenberg. Colombain legde zoals men dat pleegt te noemen, Willim neer.
En zag vervolgens geel.

Fullprof Colombain, die óók de pest in heeft als zijn elftal verliest — „ze moeten dan 's avonds niet aan mijn hoofd zeuren — hoeft over de beantwoording van de vraag „Noem drie aanvallers die je voor problemen stelden" niet lang na te denken.
Met een lichte glimlach op zijn, tijdens ons gesprek weinig tekening biedend, gezicht somt hij op: „René van de Kerkhof, Johnny Rep en Jaap Bos".

PSV-er René van de Kerkhof. „Die is razendsnel, dat weet je. Ik probeerde hem toch te blokkeren, samen met Frans Herben die in ons elftal de snelste verdediger is. Het kostte nogal wat moeite. René raakte gepikeerd,begon tegen me te schreeuwen en teschelden. Ik had mijn zin. Ik had
hem zo ver dat hij méér aan onze duels dacht dan aan het spel van zijn elftal. Als ik iemand zo ver krijgen kan, zit ik goed".

FC Groningen-aanvaller Jaap Bos. „Een technische speler. Moeilijke tegenstander.
Toen ik laatst tegen hem speelde, begon hij mij hoe langer de wedstrijd duurde hoe meer te ontwijken".

Ajacied Johny Rep. „Aan onze laatste ontmoeting bewaar ik geen prettige herinneringen. De nacht voor de wedstrijd had ik maar twee uur geslapen. Mijn vrouw beviel van ons eerste kind. Ik kwam dus niet geheel fit in het veld. Ik was Rep nauwelijks de baas. Hij scoorde twee doelpunten, dat heb ik me erg aangetrokken."

Degelijk van huis uit is Colombain een half. ..Ik was zeven jaar oud toen ik voor Willem II begon te spelen. Vervolgens Standaard. Pas toen ik bij Heer kwam, haalde trainer Beckers mij van de halfplaats weg. Hij zette me op de stopperpiaats van Huub Kusters. Ik schijn het toen goed,te hebben gedaan. Toen ik bij MVV kwam, werd ik opvolger van Szefer. Ik was en bleef verdediger".

Een felle, keiharde speler. Altijd betrouwbaar, altijd voor de volle honderd procent in de slag. Een voetballer die gewetensvol zijn werk doet. Degelijk en onopvallend. Zonder vedetteallures. Zonder opvallende uitspraken en veel publiciteit.

Sliding „Ach", zegt de vroegere pompbediende, „dat hoeft voor mij niet allemaal. Laat mij .maar voetballen. Toen ik amateur was, hebben ze me nooit voor een vertegenwoordigend elftal, voor het Limburgs team of iets dergelijks gevraagd. Ik ben zeker niet opgevallen. Dat vind ik "jammer, maar ik lig er niet wakker van".

Verdediger Colombain, die graag in de mandekking speelt en de sliding zijn geliefde wapen noemt, raakt gelden geblesseerd. Toch speelt hij nooit met scheenbeschermers en draagt nooit zwachtels om zijn enkels. „Ik ga er fel in, maar ik kijk heus wel uit wat ik doe". Rechts is drieëntwintigjarige
Jean iets sterker. „Maar het maakt mij niet zo veel uit of ik links of rechts trap. Ook bij slidings kan
het me niet veel schelen".

Eerzucht
Colombain — tot -1977 contractueel aan MVV' verbonden — bedrijft het voetbalspel als beroep. Hij verdient er zijn boterham mee. Hij ondergaat zijn métier lakoniek en- nogal zwijgzaam. Hij is er niettemin veel mee bezig. Hij zegt het niet, maar het is
duidelijk dat' achter deze stoïcijnse, bijna zonder intonatie pratende, broodmagere, uit grote ogen kijkende jongeman een laaiende eerzucht 'brandt. Dat blijkt als hij ietwat schoorvoetend toegeeft: „Tijdens mijn schorsing heeft Bobby Gray mij goed vervangen. Maar als ik dan zit toe te kijken hoe hij het allemaal opknapt, dan krijg ik de kriebels. Reken maar, dat ik tijdens de trainingen dan dubbel
mijn best cioé, dat ik dan harder werk. Want, ik wil mijn plaats in het elftal behouden..."
En: ..Ik ben voor een wedstrijd zelden nerveus. Ik praat wei weinig. Maar vóór ik het veld in ga, heb ik
de wedstrijd al tweemaal gespeeld".

Rust
Er zijn voetballers die, de dag van de wedstrijd, bij het ontbijt nauwelijks iets door hun keel krijgen. Is Jean Colombain er óók zo eentje? „Neen, ik eet wat fruit en een biefstukje. Heb nergens last van. Na de wedstrijd wél, dan kan ik niet meteen aan tafel gaan zitten. Dan moet ik eerst wat tot rust komen".

Wens
Hij heelt, deze verdediger, een favoriete tegenstander. Feijenoord. „Daar speel ik altijd goed tegen. Uit en thuis, dat maakt niets uit. Ajax ligt me niet zo zeer, dat is een véél bewegelijker elftal. Die jongens tiktakken méér' .Colombain verdedigt warempel niet met tegenzin. Toch is zijn liefste wens weer eens een keer als halfrjpeler over de grassprieten te draven. „Nu al speel ik graag aanvallende
verdediger. Ik kom er graag eens ui; om, na het uitverdedigen, verder in de aanval te gaan. Willy
Brokamp profiteert wel eens van mijn passes. Ik ben nu eenmaal als halfspeier begonnen. Ik vind dat je
als verdediger te vaak stil staat. Dat is niks voor mij".

Mentaliteit
Vraag aan trainer Leo Canjels ..Heeft Colombain kans als middenvelder?" Antwoord: „Ik kan maar elf spelers opstellen. Voorlopig blijft Colombain verdediger. Maar als ik een goede plaatsvervanger voor hem heb. wie weet?'" Canjels' mening over zijn pupil? „Jean is een erg nuttige speler met een pracht mentaliteit. Hij zet zich voor het elftal voor de volle honderd procent in. Hij overdrijft wel 'ns. Dat
komt door zijn felheid. Die ongecontroleerdheid, die scherpe puntjes moeten nog wat worden bijgevijld..." IJshockey Alléén maar voetballen voor Colombaim ? „Ik heb geen andere sporten
beoefend. Ik heb veel belangstelling voor ijshockey en boksen. Dat zie ik graag". Zijn toekomst als voetballer? „Ik zo veel mogelijk bereiken. Ik geloof als eenmaal mijn contract bij MVV is afgelopen dat ik niet blijf. Dan verhuis ik naar België. Als voetballer verdien je daar veel geld..."

sjiek die oto's op de sintelbaon ( in duel : Colombain en Rep )

Opadiehard: heb jij nog een anekdote of weet je nog iets over Jean-ke dat je hier met ons wilt delen?

Weet iemand trouwens wat Jean de afgelopen jaren deed en waar hij woonde ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter

17 jan 2016 17:14
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #520
Ik liep vanmiddag over de besneeuwde weide bij het stadion waar nu Willem II een uitwedstrijd speelt. Kinderen waren aan het voetballen met een oranje bal. Dat riep bij mij herinneringen op aan de wedstrijden op een besneeuwd Geusseltveld in de 60er jaren die ook met een oranjebal werden gespeeld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

27 jan 2016 18:59 27 jan 2016 19:08 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #521

Nao Väöre schreef : LRB je haalt oude wonden open.
...Een vreemde zal dit nooit snappen, immers je moet erbij geweest zijn om dit te begrijpen.

Ach Nao Väöre....reeg diech neet op, want daan bis diech aoch zeeker e jäörke ieder met gewees wie veer dao triomferend nao tow gingen, zaoge en euverwonne....
Glorieus waor de trökreis, vol plezeer en ein al all gelökkige gamis die veer waore...
0:3 in Kaalheij ...hell yeah !

www.delpher.nl/nl/kranten/view?coll=ddd&...692%3Ampeg21%3Aa0150

www.delpher.nl/nl/kranten/view?coll=ddd&...692%3Ampeg21%3Aa0150

28 jan 2016 18:21
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #522

29 jan 2016 06:01 29 jan 2016 06:02 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #523
Trouwens die foto met dat onderschrift colombain met arie haan klopt echt niet dat is de keers(leo kertsgens.
Nou ik spreek soms wel eens met zijn dochter en het gaat goed met jeanke.
En een anekdote .....ja maar dat is dan meer oprakelen van bepaalde zaken en daar zal ik mij maar niet aan begeven :lolno: ...gr opa ;)

....

28 mrt 2016 23:18
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #524
Pasen zonder voetbal valt wel tegen. Ik moest terugdenken aan een weekeinde lang geleden. Ik dacht dat het een Paasweekeinde was waarin MVV op zaterdag in de Geusselt tegen Feijenoord speelde en op maandag ook thuis tegen Sparta. Ik heb het maar even nagezocht. Het moet een Pinksterweekeinde zijn geweest, want het was het eerste weekeinde in junbi 1963. De jaren vliegen voorbij. Ik geloof dat ik mijn naam moet veranderen van Zwarte Vogel in Grijze Duif.

29 mrt 2016 15:22 29 mrt 2016 15:24 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #525
appropos Feyenoord en aw mösje.... :P

1966 die vaan us oet in de Koep vaan Rotjeknor Zuid

Staand: Krisp, trainer Donnenfeld, Toenaer, Nemes, Korver, Thal, Quadackers
Zittend; Bergstein, Hoenen, Bonfrere, Staats en Brokamp

oet deen zelfde tied, mot get ieder zien gewees , toes in uzze Geusselt :
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden