Uit de oude doos - MVV geschiedenis

23 juni 2020 12:03
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #586
Ja maar toen was er al wanbeleid door Perez halverwege het seizoen te ruilen voor 2 kneuzen van AZ.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 12:14
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #587
Ik kan je vertellen dat ik dat seizoen in mijn hoofd wel honderd keer opnieuw gespeeld heb. Ik weet dat iedere club die degradeert dit soort verhalen heeft, maar voor mij voelt het nog altijd zo onnodig.

We stonden voor (en na) deze wedstrijd 13e, het seizoen was tot dan toe niet eens zo dramatisch – beide seizoenen er voor stonden we er rond deze tijd (november) een stuk slechter voor. Paar keer ook pech gehad zoals de wedstrijd voor deze, AZ thuis, waar MVV in de 89e minuut 3-3 scoort maar in de 90e minuut alsnog de 3-4 valt. Paar weken daarvoor de uitwedstrijd bij De Graafschap ook traditioneel een pijnlijke nederlaag. MVV stond lang op voorsprong, De Graafschap maakt gelijk, en kort voor tijd trekt Rick Plum een doorgebroken speler neer. Rood, maar buiten de zestien dus een vrije trap. Goed zo Plum, in ieder geval dat éne puntje tegen een directe concurrent veilig gesteld. Nou nee, want die vrije trap vliegt er in. En zo kan ik de helft van de wedstrijden wel langslopen. Breek me de bek niet open over de wedstrijd erna, uit bij Roda, waar we een belachelijke rode kaart krijgen aangenaaid in de 19e (!) minuut. MVV had dat seizoen een matige selectie, heel onevenwichtig ook, maar had vooral ook erg veel pech.

MVV gaat als veertiende de winterstop in, en besluit sterspeler Perez te ruilen voor Mutsaers en Van der Weert, beiden zijn vooral geblesseerd geweest en hebben nooit enig niveau gehaald bij MVV. Van de eerste tien wedstrijden na de winterstop wint MVV er precies één. MVV komt uiteindelijk twee punten te kort om de nacompetitie te ontlopen. Met Perez hadden we die tweede seizoenshelft overleefd, dat weet ik zeker.

Wat natuurlijk na al die jaren wel het leed verzacht; gezien de financiële chaos die MVV toen al was en de selectie waar nauwelijks nog eredivisiewaardige spelers in zaten, was het volgende seizoen een ramp geworden. Het zou een jaartje uitstel van executie zijn geweest. En toch, en toch. Niets zo opportunistisch als voetbal, wellicht waren er wat sponsoren opgestaan, had MVV per ongeluk vier voltreffers op de transfermarkt gemaakt, je weet het nooit.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, De Zwarte Vogel, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 12:30
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #588
Van der Weert had niks te maken met de transfer van Perez naar AZ. Die zal al bij MVV toen Perez er ook nog zat. Mutsaers had al een contract getekend bij MVV voor het seizoen daarop (2000/2001). Toen Perez naar AZ ging, bewandelde Mutsaers de omgekeerde route.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 12:40
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #589
Dit lijkt er althans niet op. Het lijkt toch echt een deal met AZ want MVV heeft nooit wat gekregen voor Perez (ten minste niet dat ik weet of het moet in de zakken zijn verdwenen van Ron Weijzen). Enfin je kunt natuurlijk wel álles goedpraten, of van de andere kant bekijken, maar ik dus niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 13:02
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #590
Volgens mij, heb je gelijk Schapendonk. En Weysen was nog een ergere klaploper als Jongen. Die heeft ook dat contract met Elsen zo geregeld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 13:09
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #591
In mijn ogen is hij volledig schuld aan de degradatie van MVV en de daarop volgende financiële malaise. Dus indirect ook aan de 20 jaar eerste divisie. MVV is dat nooit meer te boven gekomen. Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat het water tot aan zijn lippen stond, dus Perez wel weg móést doen. Alleen zag ik bij MVV géén geld in het laatje....wél die ruil voor vd Weert en Mutsaerts, maar toen was het al te laat. AZ zal zich toen in de handen gewreven hebben....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De Zwarte Vogel, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 13:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #592

Mie leef Mestreech schreef : Van der Weert had niks te maken met de transfer van Perez naar AZ. Die zal al bij MVV toen Perez er ook nog zat. Mutsaers had al een contract getekend bij MVV voor het seizoen daarop (2000/2001). Toen Perez naar AZ ging, bewandelde Mutsaers de omgekeerde route.


Ze hebben één wedstrijd samen gespeeld. Ik kan het uiteraard niet hard maken, maar had (en heb nog steeds) stellig de indruk dat de transfers met elkaar te maken hadden. AZ wist dat het een extra aanvaller nodig had als ze Van der Weert - die best veel speelde de maand voor zijn overgang - lieten gaan.

Overigens was Van der Weert dat eerste seizoen niet eens zo veel geblesseerd, hij raakte gewoon geen knikker.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 13:31 23 juni 2020 13:33 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #593
Perez was natuurlijk veel meer waard dan vd Weert en Mutsaerts tezamen. ( als er ten minste niets onder de tafel door is verdwenen). Daar heeft MVV volledig de plank misgeslagen. Zeker als je ziet waar Perez daarna gevoetbald heeft. Nu zijn er wel meerdere misstappen geweest van MVV, maar dit was de inleiding naar 20 jaar eerste divisie. Dat is het verschil.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 14:09
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #594
Perez zou op het einde van het seizoen gratis de deur uitlopen naar Roda. Via de constructie met AZ kregen ze voor hun gevoel nog iets ervoor terug. Mutsaers was topscorer geweest in de eerste divisie, dus daar hadden ze toendertijd hoge verwachtingen van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 15:35
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #595
Tja, hoeveel doelpunten hebben die twee voor MVV gemaakt? Ik denk dat dit tezamen minder zijn dan Perez alléén al. Laat staan wat voor voetballer Perez was. Dat was een en al souplesse. Maar ja, dat is eigenlijk appels met peren vergelijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 17:46
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #596

M-MVV schreef : Perez zou op het einde van het seizoen gratis de deur uitlopen naar Roda. Via de constructie met AZ kregen ze voor hun gevoel nog iets ervoor terug. Mutsaers was topscorer geweest in de eerste divisie, dus daar hadden ze toendertijd hoge verwachtingen van.

Wat had moeten gebeuren is, dat AZ een transfersom had moeten betalen voor Perez. Dat wilden ze niet. MVV kreeg er 2 jokers voor, en vond dit nog altijd beter, dan dat Perez inderdaad transfervrij zou vertrekken naar Roda. In principe heeft AZ dit goed aangevoeld, en hebben zich verkneukeld hierover. De sterspeler werd ingewisseld voor een lamme en een blinde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 18:08 23 juni 2020 18:15 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #597
Weet bijna zeker dat jij gelijk hebt Jacques ik kan het ook niet aantonen,roda had Kenneth al zo goed als binnen via Dhr Hendriks.
Lange tijd is dhr Hendriks pissig geweest omtrent de ,,deal,, met mvv die niet door ging omdat Mvv met az in zee ging...Gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2020 20:41
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 921
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #598

Boys_in_Red schreef : Recent heeft mr sjaan dit schilderij weten bemachtigen. Iemand enig idee welke mvv'er hier op afgebeeld is?

Zou het Herbert Krisp zijn?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boys_in_Red

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2020 19:51 06 juli 2020 20:07 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 580
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #599
Iech sjreef al örrges aanders...Wie veer ut oets teege de Körver zagte..."es ut meer gein kneins zien mer liewe oppe graas "
get fèlmkes oet deen tied wie veer aoch minder cent hadde daan beveurbeeld PSV (met Romario) en Feyenoord, mer door inzat, mouwe opströppe of wie boer ut zoe sjoen zeet "draon goon wie de verrekes !"


of Sieske dee ut op zien prij had

vuurvreeter Driesse...

en Schapendonk kin zich zier zeker dees rappeleere


en wie sjoen um midde in de nach oppe Geusselt te zien



ps ; miene avatar is oet 1976 wie iech es 17 jaorig pikske (bekans) altied saame met braaf mennekes,
wie dao waore ( en noe nog ummer debij zien) Roeje Willie, Connie, Opa, Diederik ( de zgn Peurtsje en de Club boys) oet ut sjoen Mestreech met oet ginge ...

Que sera, sera...
What ever will be, will be
MVV is the best for me
Que sera, SERA !B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Boschpoort, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2020 23:30
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #600
Schitterend het filmpje Roda jc-MVV, Schapendonk richting de Angel-Side....bedankt....
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.477 seconden