>
Ontvangen bedankjes 1705
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
houtengerard schreef : Ik ben één van de de meest linkse 'Harrie' hier op het forum, maar ik kan me wel vinden in het standpunt van de VVD. Wat is de meerwaarde van Wiet in onze samenleving? Kinderen die knetterstoned de middelbare school doorlopen, zonder iets mee te krijgen. Burgers die met zo'n levensgevaarlijk reactievermogen achter het stuur kruipen. De GGZ die het aantal psychoses ziet stijgen, omdat de aanleg hierdoor geopenbaard wordt. Ik zie daar niet de meerwaarde in voor de Nederlandse samenleving, om zo gedesoriënteerd de dag door te komen. Ik vind alcohol al genoeg problemen opleveren bij dagelijks gebruik. Medicinaal heb ik geen moeite met Wiet, maar als hobby kan ik het niet plaatsen. Zeker niet in Utopisch-regeltjesland Nederland waar alles volgens het boekje moet lopen.
Wat de VVD verkeerd doet in haar aanpak is inderdaad de straathandel niet blokkeren. De buitenlandse doelgroep wordt daardoor niet geraakt, kan zelfs meer inslaan en ook nog eens btw vrij. Voor mij mag een algeheel drugsverbod komen zoals in Australië. (brand maar los )
houtengerard schreef : Ik ben één van de de meest linkse 'Harrie' hier op het forum, maar ik kan me wel vinden in het standpunt van de VVD. Wat is de meerwaarde van Wiet in onze samenleving? Kinderen die knetterstoned de middelbare school doorlopen, zonder iets mee te krijgen. Burgers die met zo'n levensgevaarlijk reactievermogen achter het stuur kruipen. De GGZ die het aantal psychoses ziet stijgen, omdat de aanleg hierdoor geopenbaard wordt. Ik zie daar niet de meerwaarde in voor de Nederlandse samenleving, om zo gedesoriënteerd de dag door te komen. Ik vind alcohol al genoeg problemen opleveren bij dagelijks gebruik. Medicinaal heb ik geen moeite met Wiet, maar als hobby kan ik het niet plaatsen. Zeker niet in Utopisch-regeltjesland Nederland waar alles volgens het boekje moet lopen.
Wat de VVD verkeerd doet in haar aanpak is inderdaad de straathandel niet blokkeren. De buitenlandse doelgroep wordt daardoor niet geraakt, kan zelfs meer inslaan en ook nog eens btw vrij. Voor mij mag een algeheel drugsverbod komen zoals in Australië. (brand maar los )
Jean schreef : Het is ook schandalig dat de overheid er voor heeft gezorgd dat criminelen miljarden kunnen verdienen met een gedroogd plantje.
En de miljoenen die het kost aan politie/merachaussee/boa's enz om achter deze, door de overheid mogelijk gemaakte, criminaliteit aan te zitten terwijl er zoveel winst behaald kan worden wanneer de wiet teelt en verkoop gelegaliseerd word..
De overheid kan er bakken met geld mee verdienen + er komt meer werkegelegenheid.
Er is geen winst meer te behalen voor de criminelen en hierdoor kan de politie etc. zich met echte problemen bezig houden.
En daar zitten natuurlijk heel veel positieve neveneffecten aan.
Jean schreef : Door het gedoogbeleid van de afgelopen decennia telt Nederland al jaren als een van de landen met procentueel de minste probleemverslaafde en mischien belangrijker, minste drugsproblemen bij jongeren.
Juist doordat er koffieshops zijn komen jongeren minder snel in aanraking met harddrugs ( zie mijn voorbeeld in een vorige post).
Komt nog bij dat veel drugs die nu al gelegaliseerd is veel schadelijker is dan wiet, in veel opzichten.
jeoff schreef :
je zegt het zelf eigenlijk al: verander 'wiet' in 'alcohol' en 'knetterstoned' in 'stomdronken' en zie wat er gebeurd met je verhaal.
Het is niet aan een overheid om dit soort kinderachtige betuttelende maatregelen te nemen. Zie de drooglegging in de 20'er jaren in Amerika. Het heeft een averechts effect. Mensen gebruiken het toch wel, dan kun je beter zorgen dat deze mensen hun wiet niet kopen bij dezelfde dealer die ook zwaardere spullen wil verkopen. Reguleer het en zorg voor strenge controle op verkoop aan minderjarigen etc.
Valt me eigenlijk best van je tegen, deze post
houtengerard schreef :
Alleen daarom al kan ik regeltjesland Nederland en Wietgebruik niet plaatsen. Zoveel absurde opvoedkundige regels en dan zo'n schoonheidsfoutje.
houtengerard schreef :
jeoff schreef :
houtengerard schreef :
Wiet valt niet te reguleren, net zoals alcohol, wat je bijvoorbeeld bij jongeren ziet, is dat ze oudere loopjongens hebben die 13 jarige voorzien van het goedje. Ik ben zelf van de generatie uit 1985, maar het is gewoon treurig wat ik in mijn jeugd heb zien afspelen op scholen. Drie man zijn afgehaakt wegens wietverslaving, waarvan één is opgenomen en nooit meer van de medicatie afkomt. Daarnaast is hun ontwikkeling ook geremd, want de tijd die ze na school hebben gebruikt om te blowen is ten koste gegaan van hun studie en verenigingsleven. Wat ik altijd heb gehekeld is het toegankelijke in een land dat zo strak is met regels.
Een leraar kan zien als iemand in de klas alcohol heeft genuttigd, je ruikt het en je ziet het aan de persoon. Bij wiet kun je amper symptomen zien, en passiviteit is niet vaak opvallend in zo'n klaslokaal. Ik zal eens een verhaal vertellen, hoe absurd het kan zijn. Zelf heb ik, omdat ik geen werk kon vinden vanwege een arbeidshandicap een re-integratie traject bij een speciale school moeten volgen. Ik werd daar in eerste instantie niet aangenomen omdat men de handicap te zwaar achtte, maar uiteindelijk mocht ik toch op proef komen met een paar jongens. De maanden verliepen en ik zag iedereen om me heen worden aangenomen, iedereen, die zich knetterstoned blowde in de pauze. Ik heb toen aangegeven wanneer ik eens duidelijkheid kreeg na 4 maanden, ik lag al 3 maanden voor op het lesschema, maar mocht nog steeds geen examens doen omdat ik niet was aangenomen. Uiteindelijk kreeg ik mijn afwijzing en werd mijn re-integratietraject gestopt, omdat men bang was dat ik niet plaatsbaar zou zijn op de arbeidsmarkt, en de school, de vergoeding van het UWV voor mij, niet zou kunnen krijgen. Een heel dubbelgevoel geeft mij dat, natuurlijk ziet men de beperking na een lange tijd, maar degene die zich de 'beperking' heeft weg geblowed , mag wel deelnemen aan het arbeidsproces...
Alleen daarom al kan ik regeltjesland Nederland en Wietgebruik niet plaatsen. Zoveel absurde opvoedkundige regels en dan zo'n schoonheidsfoutje wat daartegen in strijkt.
αναρχος schreef : Houtengerard een beleid moet gemaakt worden op onderzoeken en wetenschappelijke statistieken en niet op onderbuik gevoelens. Feit is dat in Nederland veel minder problemen met drugs zijn dan in landen waar wiet verboden is.