Politiek

08 nov 2012 12:23 08 nov 2012 12:24 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Politiek #31

de bok schreef : Met Elsevier lezen verbreed je niet je horizon !

Ha zetel-gauwdeef (Pvda)!, :evil: :P
Er zijn meerdere onderzoeken te vinden via dokter Google...

Hoewel ik vandaag weer een artikel las van een Amerikaans onderzoek, waarbij mijn aandoening te genezen valt met 'Sauna' therapie...En elektroshock therapie...die zijn daar echt de weg kwijt.. :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 13:30
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Politiek #32
Het lijkt maar niet tot je door te dringen dat het verbieden van wiet niet direct leidt tot het minder gebruik hiervan. Wiet is NU OOK AL illegaal voor minderjarigen, toch zie je dat sommigen van die groep het gebruiken. Dit is OOK ZO in landen waar er een algeheel verbod voor geldt. Ook daar worden er rugzakken vol Wiet de school in gesmokkeld, alleen zitten er in diezelfde rugzakken ook crack en crystal meth!

Als je denkt dat er ook maar 1% minder jongeren wiet zullen roken bij een algeheel verbod leef je mijns inziens in een droomwereld. Legaliseren, controleren en informatie verschaffen over de gevolgen zijn veel effectiever.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Jacques, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 13:51
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Politiek #33
Jeoff ik vind het erg verlichtend dat er toch nog mensen zijn die persoonlijk niets met wiet hebben toch op deze manier tegen dit onderwerp aan kunnen kijken. Bij houtengerard lijkt het me eerder dat hij juist wel persoonlijk iets met wiet heeft, of beter gezegd tegen wiet.
In deze heeft houten toch een erg rechtse gedachtegang die ik niet van hem verwacht had.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 13:54
de bok
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 123
Meer
Politiek #34

houtengerard schreef :

de bok schreef : Met Elsevier lezen verbreed je niet je horizon !

Ha zetel-gauwdeef (Pvda)!, :evil: :P
Er zijn meerdere onderzoeken te vinden via dokter Google...

Hoewel ik vandaag weer een artikel las van een Amerikaans onderzoek, waarbij mijn aandoening te genezen valt met 'Sauna' therapie...En elektroshock therapie...die zijn daar echt de weg kwijt.. :lachen:


Het is PvdA .
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 13:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3818
Meer
Politiek #35

Jean schreef : In deze heeft houten toch een erg rechtse gedachtegang die ik niet van hem verwacht had.

Conservatief, niet rechts. Ja, daar zit verschil tussen ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 14:08
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Politiek #36

jeoff schreef : Als je denkt dat er ook maar 1% minder jongeren wiet zullen roken bij een algeheel verbod leef je mijns inziens in een droomwereld. Legaliseren, controleren en informatie verschaffen over de gevolgen zijn veel effectiever.


Ik verwacht wel degelijk daling te zien bij een algeheel verbod op deze softdrug (ook de alternatieven). Voorlichting kan gewoon doorgaan op dezelfde frequentie. Wie je echt goed bereikt met het verbod, zijn de 'meelopers'. Die kunnen bijvoorbeeld in de schoolpauze niet even meelopen naar de Koffieshop, want die bestaan immers niet meer in huidige vorm.

Daardoor is de kans kleiner dat ze in aanraking komen met Wiet. Tenzij je gericht gaat zoeken via de illegaliteit, maar dan ben je geen meeloper. Hetzelfde geld nu voor crack en meth. Die krijg je ook niet in elke straat, daar moet je gericht naar zoeken, maar dan sta je er sociaal niet voor open, dan kom je er niet mee in aanraking. Of je nu over een legaal of illegaal product voorlichting geeft, dat maakt geen enkel verschil. De persoon moet gewoon voor die informatie openstaan. Ik heb zoiets van 'Wat niet weet, wat niet deert' en 'Zien, is doen'. Maar ik vind het mooi dat we ieder daar een andere politieke kijk op hebben en daar een discussie over kunnen houden. Wiet is een 'No Go' voor mij en zal het altijd blijven, maar ik sta open voor andere inzichten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 14:19 08 nov 2012 14:21 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Politiek #37
@jean, nee op een trekje van iemand anders na heb ik zelfs nog nooit een normale sigaret gerookt, laat staan cannabis. Daarentegen drink ik wel graag bier / wijn en op zijn tijd Whiskey. Persoonlijk zie ik hier weinig tot geen verschil in met het gebruik van Cannabis (op het feit na dat het sociaal meer geaccepteerd wordt).


Nee ook in landen als de VS of de UK hoef je niet 'op zoek' te gaan naar soft en harddrugs. De meelopers blijven meelopers. Ook nu mogen die geen wiet krijgen in de koffieshop. In de VS zijn voldoende dealertjes die op de scholen het spul verkopen.

Maar goed, laten we even naar de cijfers kijken. NEDERLAND:

www.trimbos.nl/~/media/Nieuws%20en%20Per...20gedrag%202011.ashx

Hoeveel scholieren gebruiken cannabis?
Van alle leerlingen van het voortgezet onderwijs heeft één op de zes (17%) ooit cannabis
gebruikt: meer jongens (21%) dan meisjes (14%) (figuur 5.1, bijlage tabel 5.1). In het
basisonderwijs (groep 7 en 8) heeft vrijwel geen enkele leerling ervaring met het gebruik
van cannabis (0,3%). Er doen zich, als verwacht, grote leeftijdsverschillen voor. Onder
de 12-jarigen heeft ongeveer één procent ervaring met cannabisgebruik. Daarna is
sprake van een forse toename, vooral bij de jongens. Uiteindelijk is op 17- en 18-jarige
leeftijd ongeveer de helft van de jongens en ruim één derde van de meisjes met cannabis
in aanraking gekomen.


Amerika:

www.drugabuse.gov/publications/research-...use-in-united-states

11.8 percent of 8th-graders reported marijuana use in the past year, and 6.5 percent were current users. Among 10th-graders, 26.7 percent had used marijuana in the past year, and 15.9 percent were current users. Rates of use among 12th-graders were higher still: 32.8 percent had used marijuana during the year prior to the survey, and 20.6 percent were current users.


Zie jij een verschil? Onderbuikgevoelens tellen niet, feiten wel.

www.csmonitor.com/USA/Education/2012/082...l-US-students-report

The student-reported prevalence of drugs in schools is not limited to public institutions, says Califano. This year's survey found, for the first time, that more than half of students attending private school (54 percent) say illegal drugs are present at school, up from 36 percent in 2011.

More than half of high school students report that there is a place on or near campus where students go to drink, smoke, or get high, the survey found. About one-third of the students (36 percent) say it is easy for students to do this without getting caught. Also, 44 percent of high school students say they know a student who sells drugs at school. Drugs most often sold by students are marijuana (91 percent), prescription drugs (24 percent), cocaine (9 percent), and Ecstasy (7 percent).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 14:41 08 nov 2012 14:42 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Politiek #38
Ik geloof de cijfers Jeoff. Maar de vergelijking klopt niet.

Binnen de VS heeft de jeugd veel meer vrijheid (afhankelijk van de staat waarin zij wonen). In ons dichtbevolkte land wordt een 'private stash' zo ontmanteld. Zo'n grote straathandel valt teveel in Nederland op. Daarnaast spreek je over zoveel inwoners, daar is Nederland een schaalmodel tegen. Als je een paar procent neemt van de VS, dan spreek je al over miljoenen. Het gedrag van de mens blijft hetzelfde, alleen passen zij dit gedrag aan, naarmate je ze meer vrijheid geeft.

Ik denk dat je de cijfers van Nederland moet vergelijken met België en Europa. En dan zie je heel andere resultaten, daar scoort Nederland gemiddeld tot hoog in drugsgebruik. Maar de echte conservatieve landen ( Oostenrijk, Slavische Landen en Scandinavië) scoren juist vele malen lager. Hard straffen loont.

www.nationaalkompas.nl/gezondheidsdeterm...aal/#reference_22555

"Zie EHCI lijst"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 15:13
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Politiek #39

houtengerard schreef : Hard straffen loont.

Meen je dat nu echt? :ohmy:

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 15:45
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Politiek #40
Wiet, alcohol, gokken... het is / wordt allemaal verboden beneden de 18 jaar maar nog steeds vinden minderjarige manieren om het te doen.

Dus net zoals Jeoff en andere al aangeven. Legaliseer de wiet en controleer het. Hoe harder je het verbied, des te groter worden de problemen.
Hardere straffen zullen geen oplossing zijn omdat criminelen vaak een korte visie hebben van snel geld verdienen. Dat wil zeggen dat zij graag het risico lopen van 1 keer in de bak zitten als er naast 3 keer een deal is geslaagd.

Laten we niet zo vreemd doen en stel wiet gelijk aan andere genotsmiddelen zoals de alcohol. Ipv alleen de BTW gooit de overheid er ook nog flink wat accijns op en de schatkist is weer vol!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 16:15
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Politiek #41
zow ut poletik korrekt zien um ut bestuur te vraoge of ze dit leedsje wulle draaie veur ut begin vaan de wedstrijd... :P
Met dat raos is ut aoch get vruntelik nao hun akseptaasiedoelgroep ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 16:51 08 nov 2012 16:54 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Politiek #42
The Perfect World bestaat helaas niet. its 'n illusion....dream on.....

Alcohol is gevaarlijker dan wiet? dus ook maar verbieden?
Internet maakt meer kapot dan een jointje?dus ook maar verbieden
De euro maakt meer kapot dan de gulden? afschaffen?
De criminaliteit stijgt door dit euro-wanbeleid? euro - afschaffen
De JSF is een speeltje van de VVD? afschaffen?
Vliegtuigen en autos zijn gevaarlijk, dus alles te voet vanaf nu?

Terug de grotten in.....oega oega

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2012 07:40
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Politiek #43
Luc Winants wordt burgemeester van Brunssum

Luc Winants is door de gemeenteraad van Brunssum voorgedragen als nieuwe burgemeester.
De CDA-er was onder meer vier jaar wethouder in Maastricht. Vanwege zijn ervaring en achtergronden koos de gemeenteraad voor Winants.

De 48-jarige Winants stapte in 2010 op in Maastricht. De meerderheid van de raaddsleden had geen vertouwen meer in hem omdat hij de raad onvoldoende had geïnformeerd over de aankoop van het stadion van MVV.

Winants wordt op 15 januari officieel geïnstalleerd.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2012 11:22
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Politiek #44
Het is hem meer dan gegund!
Een van de weinige die zijn nek durfde uit te steken voor MVV.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2012 11:45
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Politiek #45
Mooie carrière stap voor hem. Zes raadsvergaderingen over dat er nog een boompje bij moet op de Brunssummerheide. Wie wil dat nou niet op zijn oude dag?

Succes Luc en bedankt voor jouw steun, het is je gegund. :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.389 seconden