Toekomstplan 2012-2017

14 juni 2012 06:35 14 juni 2012 06:40 door aait wief. Reden: afbeelding was iei te klein
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #16

aait wief schreef : Dat dacht ik ook Punker, het is echter tekenend voor de onduidelijkheid rondom de vereniging dat hier jammergenoeg nog nergens iets over terug te vinden is. Ik hoop dat men binnenkort dit soort zaken - alle nieuwsbrieven ten spijt- binnenkort nou eens goed communiceert.

Ik heb toch iets kunnen terugvinden, de zogenaamde 'Governance code" ( "Wee deit wát, maag wát doen, boeveur en wienie" in gewoene Sjenge taol) . http://www.mvv.nl/blocks/nieuws/mvv-maakt-governance-code-bekend en daan klikke op de link oonder aon de pagina...
I rest my case (dat is ouch Ingels) veur wat betreft de communicatie euver dit oonderwerp. Wee zeet heij get euver kanse misse? De huurs miech neet klaoge... iech zègk niks!
Iech höb ut stökse euver de leden / de aofdeiling en de ledenraad es beijlage towgevoog

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 13:06
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #17
Mwow om nou te zeggen rest my case en alles is duidelijk ........ het is een mooi opgestelde governance waarin staat wat de bedoeling is dat iedereen moet gaan doen. Maar het hoe en wat hiervan is me toch iets te onduidelijk. Voorbeeld:

bevoegheid ledenraad (wat mogen ze doen dus): Vaststellen van meerjarig beleidsplan met bijbehorende jaarbegroting STICHTING MVV!! M.a.w. ze hebben de bevoegdheid dit te doen ... als ik echter verder kijk bij taken zie ik dit nergens meer terug?? Ja mag het doen maar het behoord niet tot je taak ...... :dry:

Er staan een hoop mooie dingen in maar als er in de praktijk niets gebeurd heb je weinig aan een a4-tje toch?

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 13:53
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #18
Ledenraad heeft afgelopen maandag Beleidsplan en Begroting van de Stichting vastgesteld.
Vaststellen is de zwaarste bevoegdheid. Bestuur van de Stichting keurt goed en biedt ter vaststelling aan, aan de Ledenraad.
Compleminte
Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 14:13
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #19
Wie zijn de ledenraad eigenlijk? Wie zit er op dit moment in en welke plekken zijn nog vrij?

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 14:48
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #20
Hier is een persbericht van geweest voorjaar 2011 (?) met alle namen en groepsfoto. Ik ga dit zoeken.
Er zijn verschillende vacatures, bijv 2 bij de fractie supporters. Ook is er een vacature in het bestuur van de Vereniging; bestuurslid supporterszaken.
Odin, Alain en Eric bemannen de andere 3 zetels van de fractie supporters.
Compleminte
Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 14:58 14 juni 2012 15:26 door Punker73.
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #21
Huib .... dank voor de uitleg.

Ik blijf echter wel nog steeds grote moeite hebben met het op persoonlijke titel zitten in de fractie ipv als echte vertegenwoordiger van een groepering. Daarbij is het laatste overzicht idd uit 2011!!!

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 15:04
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #22
@punker, normaal gesproken weet jij / voel je aan / is het vrij duidelijk wanneer ik e.e.a. vrij sarcastisch neerzet. Voor jou beeld: Dit was er weer zo eentje.... I rest my case slaat op de manier waarop dit - in potentie zeer goed verhaal over de vereniging (mits verder in gewone mensentaal uitgewerkt) over de bühne wordt gebracht / weer wordt neergezet.

Een goed bedoelde verwijzing naar een persberichtje van dik een jaar geleden helpt om "mijn zaak te laten rusten..."

Kompleminte
Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 15:25
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #23
hahaha sorry ik heb je denk ik al te lang niet meer "in het echt" gesproken ...... nog een keer het bericht van jou lezend snap ik het nu pas

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 15:48
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #24
De namen voor eenieder.

Leden van de ledenraad/verenigingsraad MVV Maastricht

Bestuur vereniging

Afdeling supporters

1 Erik Weijenberg

2 Odin Wijnhoven

3 Alain Reiters Supporterszaken

4 Ramón Haen

5 vacature

Sympathisanten

6 Pepijn Aarts

7 Jeroen Wijckmans

8 Jos de Bruyn Maatschappelijke zaken/secretaris

9 Natasja Montulet- van der meer

10 Jasper Bosma

Profit

11 Lou Depondt

12 Lou Nelissen

13 Chris Leenders Penningmeester

14 Peter Bijsmans

15 Frans Erens

Non-Profit

16 Carlo Theunissen

17 Carlos Veraart
18 Rob Beaumont Maatschappelijke zaken/secretaris

19 Johan Dinjens

20 Niek Janssen

Oud spelers

21 Roberto Lanckohr

22 Reginald Thal

23 Hennie Bastiaans Technische zaken

24 Pie van Dijk

25 Nico Mares

Overheid

26 Ed Warnier

27 Luc Winants

28 Armand Cremers Voorzitter

29 Willem Thijssen

30 John Ummels

Sportliefhebbers

31 Math Pieters

32 Bertil Kaanen

33 Peter Harkema Commerciële zaken

34 Gerard Zwarts

35 Constant Nuytens

Maatschappelijke oriëntatie

36 Ward Vleugels

37 Peter Thijssen

38 Theo Thuis

39 Jo Tonnaer

40 Jacky Lamoré

Als ik het goed begrepen heb, is het mogelijk dat je als supporter niet automatisch lid hoeft te worden van de afdeling supporters. Men kan ook kiezen voor bijvoorbeeld de afdeling sportliefhebber,afdeling symphatisanten of in mijn geval profit.
Daardoor zou het mogelijk zijn om met meerdere personen van bijvoorbeeld de SC of de ultras in de ledenraad plaats te nemen.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 16:04
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #25
En wie zijn per fractie de voorzitters?

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 17:08
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #26
Bovenstaande lijst is niet actueel.
Bij de mensen op bovenstaande lijst die uit supportersgroepen kan je altijd de vragen stellen die hier vandaag gesteld zijn. Als het goed is bereiden zij hun standpunt voor de vergadering van Ledenraad met de achterban voor.
Het bestuur van de vereniging wordt gevormd door de voorzitters van de fracties
Frans Erens, vz
Rob Beaumont, secr (non profit)
Chris Leenders, penning (profit)
Peter Harkema (sportliefhebbers)
Hennie Bastiaans (technische zaken)
Jos de Bruyn (sympathisante)
Vacature (supporters)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 23:43
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #27
En wie weurt de vacature beij de supporters ingevuld?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 09:17
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #28
Volgens mij kan iedereen die dat wil zich daar voor verkiesbaar stellen ....

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 15:59
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #29
@punker: Zou zo maar kunnen. Je moet dan echter wel lid zijn van de vereniging.
In afgelopen jaar heeft de voorzitter van de SC – Alain Reiters- er namens de supportersclub ingezeten, Odin Wijnhoven zit er in namens de seizoenskaarthouders, Eric Wijenberg namens Veer zien MVV. Op welke titel of namens wie Ramon Haen in de fractie is me even ontschoten. Ook de Ultras zijn benadert om iemand af te vaardigen.
Niemand van de fractie / afdeling Supporters was of is gekozen, iedereen is – vanwege de opstartfase van de vereniging- benadert. Dat geldt ook voor de leden van de andere fracties / afdelingen. Daar is niets mis mee. Je kunt deze mensen de kwartiermakers van de vereniging noemen.
In de toekomst zal m.i. iedere fractie/afdeling uit de “eigen” achterban -via democratische verkiezingen -zijn afdelingsbestuur gaan kiezen. Dit afdelingsbestuur bestaat uit 5 man (m/v).
Deze 5 mensen zitten in de ledenraad; De voorzitter van de Afdeling heeft zitting in het verenigingsbestuur. Tenminste zo interpreteer ik de “Governance code” (Godmiejaar wat u versjrikkelijk woord…). Zie voor de verantwoordelijkheden en bevoegdheden en de rollen de "Governace code".

Stel nou dat alle seizoenskaarthouders en de donateurs van Veer zien MVV automatisch lid worden van de vereniging, dit aantal aangevuld met leden die niet in het bezit zijn van een seizoenskaart, dan vormt de Afdeling Supporters gelijk een aardig blok waar bestuurlijk rekening mee gehouden dient te worden(Ik schat +/- 3000 leden). Uiteraard zal er dán via de verkiezingen een bestuur moeten worden neergezet dat democratisch gezien draagvlak heeft onder de supporters.
je kunt verder in de Afdeling Supporters afspreken dat er 4 maal per jaar een themagerichte terugkoppeling / discussie / meningspeiling naar en met de leden gaat plaatsvinden en eenmaal per 2 jaar (1 jaar kan ook) bestuursleden herkozen dienen te worden.
Volgens mij is dit absoluut werkbaar en pakken we als supporters direct invloed op het beleid en de uitvoering van dat beleid. Ik zeg bewust "pakken" en niet "krijgen" want : mensen die iets te zeggen krijgen hebben per definitie niets te zeggen!
ben benieuwd naar jullie reacties.
Kompleminte
Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 16:18
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #30
Door mensen onvrijwillig lid te maken van een vereniging pak je of krijg je niks.
Het weggeven van een lidmaatschap bij een seizoenskaart is heel iets anders dan een vereniging zijn waar mensen bij wil horen of mensen bewust lid van zijn geworden. Als 90 - 95% van je leden hun lidmaatschap kado krijgen vorm je geen sterk blok dan ben je een kunstmatig groot blok aan het creëren zonder fundament .... Dat is hetzelfde als dat de Albert Heijn gaat communiceren dat zij de grootste club van Nederland zijn omdat iedereen die een bonuskaart heeft gratis lid is geworden van hun vereniging en ze daarom een groot blok kunnen vormen.

Stel nou dat alle seizoenskaarthouders en de donateurs van Veer zien MVV automatisch lid worden van de vereniging, dit aantal aangevuld met leden die niet in het bezit zijn van een seizoenskaart, dan vormt de Afdeling Supporters gelijk een aardig blok waar bestuurlijk rekening mee gehouden dient te worden(Ik schat +/- 3000 leden).


De afgelopen 5 jaar zijn er nooit meer dan 2100 seizoenskaarten verkocht dus 3000 leden is ook wel redelijk overtrokken. Ik snap je redenatie van het combineren van leden maar als je bijvoorbeeld kijkt naar Veer zien MVV schat ik dat minstens 90% van de leden ook een seizoenskaart hebben en je deze dus niet bij elkaar mag optellen maar vooral moet zien als overlappende leden.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.404 seconden