Toekomstplan 2012-2017

09 juni 2012 17:25
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Onderwerp Auteur
Toekomstplan 2012-2017 #1
Geplukt van de site van SC MVV..

Toelichting bestuur MVV Maastricht op keuze inzake RJO

Daarnaast - en wat ons betreft nog belangrijker: de toekomstvisie, het businessplan in de vorm van de presentatie van de voorzitter tijdens het laatste Praotkaffee.




01/15




Toelichting

Het bestuur van de Stichting MVV is op 25 mei 2012 door Roda JC geïnformeerd over de aanvraag bij de KNVB voor het verkrijgen van de RJO-status voor de jeugdopleiding van Roda JC. Dit bericht is afgelopen maandag besproken in het bestuur van de Stichting MVV en onze reactie willen wij hierbij delen met onze supporters, sponsoren en alle leden van de MVV-familie. De benadering die Roda JC kiest is duidelijk en komt niet als een verrassing. De uitnodiging van Roda JC aan MVV om straks aan te sluiten bij de RJO van Roda JC, wanneer die aan hen wordt toegewezen, vraagt om een reactie.

Bij de start van het seizoen 2010 – 2011 nam de Initiatiefgroep bestuursverantwoordelijkheid bij MVV. De koers lag vast in ons Visiedocument. Vanuit deze visie en de opdracht van de gemeenteraad van Maastricht, zijn wij de samenwerking met Fortuna Sittard en Roda JC gaan onderzoeken. Al gauw werd de eerste verkenning gericht op de jeugdopleiding en het beloftenelftal. Fortuna Sittard heeft zich om haar moverende redenen teruggetrokken uit dit overleg.

Roda JC en MVV hebben in februari 2011 aan de KNVB kenbaar gemaakt samen een RJO te willen onderzoeken. MVV heeft nooit de ‘draft’ van Roda JC mede ondertekend. Dit gezamenlijk optrekken was weliswaar doelgericht, maar vaak ongestructureerd. Dat nemen wij voor een belangrijk deel op ons conto. En daar zit hem de crux. Wij bleken zèlf behoefte te hebben aan het opnieuw structureren van ons voetbalbeleid en wel op alle niveaus en binnen alle disciplines.

Bij de start van het seizoen 2011 – 2012 zijn wij onze oriëntatie gestart. Tijdens de ontwikkeling van onze plannen hebben wij met de KNVB afgestemd of er ruimte is voor een andere denkrichting. Dat veel RJO’s niet succesvol zijn speelde ook mee bij deze afstemming, maar was niet de hoofdreden. De KNVB daagde ons toen uit om met een nieuwe visie te komen op de ontwikkeling van talenten.

MVV heeft haar toekomstplannen eind april 2012 met de KNVB, Roda JC en andere partners gedeeld en daarna breed gepresenteerd.Om het vizier nogmaals scherp te richten op de inhoud van de plannen van MVV en om te verduidelijken dat dit een andere route is naar de ontwikkeling van toptalent dan de route via een RJO, onze visie: Onder de slogan is “MVV is meer dan voetbal”, neemt MVV haar verantwoordelijkheid als verbinder van de sport in Maastricht en omstreken. Via een 3-traps model wordt toptalent ontwikkeld, dat uiteindelijk het eerste team van MVV versterkt.

Het 3-traps model is:

• Basic united; externe financiering & organisatie èn gekoppeld aan:

• Maastricht United; financiering MVV, organisatie MVV in samenwerking met amateurvereniging en het voorportaal voor:

• Limburg United; externe financiering en organisatie samen alle Limburgse BVO’s.

(De naamgeving is een werknaam).

Binnen Basic United neemt MVV vanuit de breedtesport een actieve rol voor sportstimulering in en daarmee ook voor de voetbalpromotie. Doel is om samen met partners meer kinderen aan het sporten te krijgen.

Maastricht United is een sterke keten van amateurvoetbalclubs die samenwerken met MVV, en die gelijkwaardig en met wederzijdse afhankelijkheid gezamenlijk ontwikkelen en innoveren. MVV neemt, weer met (andere) partners, het voortouw voor een totale kwaliteitsimpuls voor sportend en voetballend Maastricht.

In Limburg United worden toptalenten van de Limburgse BVO’s in een topsportomgeving verder opgeleid. Deze stromen door naar de eerste teams en indien een talent niet doorbreekt, stroomt hij terug naar de amateurvereniging. Daar is hij direct een dragende versterking voor deze club. Naar onze mening legt deze aanpak een stevig fundament onder het regionaal opleiden van toptalenten en biedt het daarmee continuïteit. Trap 1 en trap 2 moeten eerst gereed zijn voordat trap 3, Limburg United, kans van slagen heeft. Deze topsportomgeving is nog niet ontwikkeld en kan door MVV, samen met al haar partners, alléén geleidelijk ontwikkeld worden. MVV is er niet in geslaagd om Roda JC te winnen voor onze plannen en daarbij gelijkwaardig op te trekken.



Op het gebied van de ontwikkeling van toptalent kiezen MVV en Roda JC voor een andere koers, voor de ontwikkeling van een sportklimaat en de voetbaltopsport in het bijzonder.



Stichting MVV Maastricht

Paul Rinkens, Voorzitter

Huib Pijpers, Secretaris

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2012 20:18
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #2
Heldere reactie vaan ut bestuur!
De kans tot *oda allein de status vaan RJO kreijg is, es iech ut zoe lees, ouch erreg klein...

Boe is dat feeske? schreef : ... Dat veel RJO’s niet succesvol zijn speelde ook mee bij deze afstemming, maar was niet de hoofdreden. ...


Heij is 'n discussie euver gewees oppe veurige forum, dao bleek inderdaad tot de RJO's neet veul talent oplieverde.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2012 20:34
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #3
idd t levert mvv op de lange termijn meer op met een eigen jeugd

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2012 13:23
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #4
Van MVV.nl geplukt ....

MVV maakt Governance Code bekend
MVV heeft aan het begin van het afgelopen seizoen werkgroepen ingesteld. De resultaten van de werkgroep voetbal en medisch is al eerder en uitgebreid naar buiten gebracht; onze nieuwe Voetbal Visie.

Een andere werkgroep heeft de Governance Code van MVV opgesteld. Deze werkgroep werd gevormd door bestuursleden van de Stichting MVV, van de Verenging MVV Maastricht en van de Stichting Maatschappelijke Projecten Maastricht.

Enerzijds was er binnen al deze besturen behoefte om de verantwoordelijkheden en bevoegdheden zorgvuldige uit te schrijven maar nog meer om die op elkaar af te stemmen. Ook was er een grote behoefte vanuit onder meer supporters en sponsoren van MVV om te verduidelijken waar de Vereniging MVV Maastricht nu voor staat en dan met name in relatie tot de Stichting MVV, waar de verantwoordelijkheid ligt voor de betaald voetbal organisatie.

In een organisatie schema en een beschrijvend document is dit uitgewerkt. Deze documenten zijn nu formeel vastgesteld en vormen nu de input voor het samen met de notaris wijzigen van de statuten van de Vereniging MVV Maastricht en de Stichting MVV.

Op www.MVV.nl treft u het organisatieschema in drie delen (klik op de afbeelding om deze te vergroten) en de uitwerking van de Governance Code.


Het mag misschien bekend zijn dat ik geen fan ben van de vereniging maar als ik dan in het schema zie dat zij 4000 leden will krijgen fronsen mijn wenkbrauwen toch wel heel erg ...... hebben ze nu meer dan 250 leden? Waar gaan ze die andere paar 1000 vandaan halen (zeker als ik kijk naar de toegevoegde waarde van lid worden van de vereniging ... deze is voor mij nul punt nul).

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2012 13:31
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #5
Bij de governance zat trouwens bijgevoegd organogram .... mooi al die titels maar wie weet welke naam bij welke functie hoort in het huidige MVV. Als iemand dit weet ben ik wel heel benieuwd:

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2012 18:43 12 juni 2012 18:45 door aait wief.
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #6
Niet helemaal met je eens Punker, de toegevoegde waarde zit vooral in enerzijds het maatschappelijk draagvlak -van de diverse maatschappelijke organisaties, bedrijven, instellingen maar ook supporters. Anderzijds kan en zál de ledenraad haar toestemming / instemming moeten geven op de begroting. Gisteravond stond dit fenomeen op de agenda van de ledenraad.
Daarnaast heeft de vereniging / de ledenraad een duidelijk controlerende rol ten aanzien van de ziel en zaligheid van onze club. Volgens mij is het daar ooit allemaal om begonnen (supporters hebben invloed op het beleid, op de begroting en bewaken mede van de ziel van de club).
We kunnen daar uiteraard van mening over verschillen maar ik denk dat dit op termijn dé manier is om als supporters invloed, inspraak etc. Etc te kunnen hebben. Er zullen links en rechts nog wat aanpassingen moeten plaatsvinden, maar dit is eegoed begin.
Dat het na bijna 2 jaar nú pas een beetje duidelijk begint te worden is erg jammer. We wachten daar als supporters al veel te lang op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 10:45
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #7
Ik ben vooral bang voor dat stuk "bewaking" ... als je gaat kijken naar de 7 leden die daar uiteindelijk over gaan zitten me daar toch iets te veel "vage" groeperingen tussen:

Afdeling sportliefhebbers
Afdeling sympathisanten

Daarbij heb ik het er (ja allen in het 1e jaar) al bijvoorbeeld helemaal niet op dat deze 7 niet gekozen maar aangewezen worden.

Er blijven mij iets te veel gevaarlijke punten / vragen hiermee open. Een voorbeeld; Een sportliefhebber zal het bijvoorbeeld prachtig vinden om eredivisie te spelen (ook als FC Limburg?). Ja er zijn dan nog 6 leden om tegen ter stemmen maar als het er straks echt om spant bij een belangrijk iets kan zo iemand zomaar een doorslaggevende stem hebben.

Ik voorzie een old boys network kans en daar ben ik helemaal niet gelukkig mee ...

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 14:26
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #8
Wellicht iets om deze 7 leden een papier met de kernwaarden van MVV te laten ondertekenen. Van deze kernwaarden mag nooit worden afgeweken.

-Stand alone, no matter what
-Clubkleuren
-Stadion in Maastricht
-etc
-etc

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 15:11
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #9
ja sommige dingen moeten blijven zoals ze zijn of verbeterd worden

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 16:06
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #10
Van het forum van de ultras:

Oorspronkelijk geplaatst door someone
De afdeling supporters tenslotte: Ultras Mestreech is hier lang geleden inderdaad voor benaderd. Na vele gesprekken heeft UM besloten hier niet op in te gaan. Het bleek namelijk niet zo te zijn dat UM er als groep kon instappen. Er moest iemand op persoonlijke titel in, 'waarvan de rest van de ledenraad dan wel zou weten dat die min of meer namens UM zou spreken'. Voor UM onacceptabel.
Een klein voorbeeldje ter illustratie: persoon A neemt plaats 'namens' UM, maar is verhinderd om een bijeenkomst bij te wonen waar een belangrijke beslissing wordt genomen. Het is onmogelijk dat een persoon B dan namens UM plaatsneemt in de vergadering. Met andere woorden: je verliest je stem in deze situatie. Zo zijn er nog wel meer situaties te bedenken maar de kern is helder.
Dit nog los van de principiele constructiefout dat gedaan wordt alsof er groepen vertegenwoordigd zijn terwijl dit in de praktijk niet het geval is.
Hoe de rest van deze afdeling wordt ingevuld weet ik niet maar gezien bovenstaande is het per definitie onjuist om te stellen dat bijvoorbeeld de Supportersclub erin kan stappen. Enkel en alleen individuen kunnen plaatsnemen.
Ons advies was dan ook helder: terug naar de ontwerptafel. Het moge duidelijk zijn dat men dit advies naast zich neer heeft gelegd.


Hier sta ik eerlijk gezegd heel erg van te kijken omdat op deze manier mensen naar voren geschoven worden maar deze dus helemaal niet namens de betreffende club (SC, Ultras, Veer zien MVV) in de ledenraad zitten maar op persoonlijike titel??
In dit geval begrijp ik dan ook waarom bijvoorbeeld de ultras hier niet aan deelnemen.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 16:13
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #11
dit is al lang bekend maar wel nuttig om hier te plaatsen

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 16:15
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #12
Bij mij was dit helemaal niet bekend ... sterker nog ik was er altijd van uit gegaan dat de Supportersclub als Supportersclub in de ledenraad zouden zitten.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 19:53
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #13

punker73 schreef : Bij mij was dit helemaal niet bekend ... sterker nog ik was er altijd van uit gegaan dat de Supportersclub als Supportersclub in de ledenraad zouden zitten.

Ze brachten het ook als afgevaardigde van, maar zit daar op persoonlijke titel en kan inderdaad niet vervangen worden. En dat werd er niet bij verteld...

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 20:33
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #14
Dat dacht ik ook Punker, het is echter tekenend voor de onduidelijkheid rondom de vereniging dat hier jammergenoeg nog nergens iets over terug te vinden is. Ik hoop dat men binnenkort dit soort zaken - alle nieuwsbrieven ten spijt- binnenkort nou eens goed communiceert.

Overigens stel ik me voor dat als je een seizoenskaart koopt, je automatisch en gratis lid wordt van de vereniging, net zoals de donateurs van Veer zien MVV. Heb je geen seizoenskaart en wil je lid worden van de vereniging: dan € 20 contributie. Vervolgens kun je dan via democratische verkiezingen onder de supporters (leden) in de fractie van de ledenraad gekozen worden. Je kunt dan met recht spreken dat je een stuk van de achterban vertegenwoordigt. Volgens mij is dit de enig juiste weg om van de vereniging een succes te maken en de betrokkenheid te vergroten.

De ledenraad zelf bewaakt de ziel en zaligheid van onze club, controleert en keurt de begroting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 00:54 14 juni 2012 00:57 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #15

MVV4life schreef :

punker73 schreef : Bij mij was dit helemaal niet bekend ... sterker nog ik was er altijd van uit gegaan dat de Supportersclub als Supportersclub in de ledenraad zouden zitten.

Ze brachten het ook als afgevaardigde van, maar zit daar op persoonlijke titel en kan inderdaad niet vervangen worden. En dat werd er niet bij verteld...

Op persoonlijke titel vertegenwoordig je m.i een persoonlijke mening. en kun je dus nooit of te nimmer de SC vertegenwoordigen, tenzij de SC verkiezingen houdt en dus hun afgevaardigde ook kiest.. om de gehele achteran te vertegenwoordigen...

Raar systeem.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.373 seconden