Toekomstplan 2012-2017

15 juni 2012 17:23
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #31
Ik volg je redenatie. Je zou dus in alle openheid supporters de gelegenheid moeten geven om ook géén lid te worden bij de aanschaf van een seizoenskaart - uiteraard dan ook zonder de eventuele voordelen van dat lidmaatschap van de vereniging.
Geen stemrecht, geen directe of indirecte invloed en mogelijk nog andere voordelen die je als lid van de vereniging - in de toekomst- kunt gaan hebben.
Ik spreek even voor mezelf: Door al jaren een seizoenskaart te kopen voel ik mij een beetje lid van de club MVV Maastricht. Als dát lidmaatschap dan nog eens verkregen wordt cq formeel bekrachtigd wordt via de aanschaf van die seizoenskaart en daar allerlei voordelen, rechten e.d. mee te verkrijgen zijn, , hoor je mij niet klagen.

Ach en vwb dat aantal, daar zullen zeker een groot aantal dubbels bijzitten. Hou voorlopig eens 2000 aan en laat dan het zaakje groeien!

En over die bonus-kaart: dat helpt Appie H wel om de klanten aan zich te binden. PS ik kom desondanks ok wel eens bij de C1000 of de Jumbo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2012 09:53
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #32
Sorry voor de quote, op een andere manier kan ik mobiel niet antwoorden.

Ik had het laatst met een kennis over de ledenraad.hij wilde wel lid worden, maar we konden zo snel geen inschrijfformulier vinden. Staat dit al ergens op internet??

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2012 10:52
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #33

Jacques schreef : Sorry voor de quote, op een andere manier kan ik mobiel niet antwoorden.

Ik had het laatst met een kennis over de ledenraad.hij wilde wel lid worden, maar we konden zo snel geen inschrijfformulier vinden. Staat dit al ergens op internet??


Nee, nog niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2012 15:06
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #34
Vanaf nu op het internet


Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2012 15:17
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #35
Iech gaon miech toch mer aonmelde, ut lup nog neet wie ut mot. Mer ut bestuur heet ut verdeent tot veer allemaol lid weure.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2012 15:29 16 juni 2012 15:30 door aait wief. Reden: Bijlage toevoegen werkt niet
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #36

Roei baank schreef : Vanaf nu op het internet


Dank je Roej Baank,

Ik heb vanmiddag via mail nog contact gehad met Rob Beaumont van de Vereniging MVV. Je kunt het formulier downloaden en vervolgens uitprinten. Invullen, ondertekenen en per post opsturen.
Je kunt het formulier via bijgaande link downloaden.

http://www.supportersclubmvv.com/images/aanmeldformulier%20vereniging%20mvv.pdf
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2012 16:25 16 juni 2012 16:31 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #37

punker73 schreef : Door mensen onvrijwillig lid te maken van een vereniging pak je of krijg je niks.
Het weggeven van een lidmaatschap bij een seizoenskaart is heel iets anders dan een vereniging zijn waar mensen bij wil horen of mensen bewust lid van zijn geworden. Als 90 - 95% van je leden hun lidmaatschap kado krijgen vorm je geen sterk blok dan ben je een kunstmatig groot blok aan het creëren zonder fundament .... Dat is hetzelfde als dat de Albert Heijn gaat communiceren dat zij de grootste club van Nederland zijn omdat iedereen die een bonuskaart heeft gratis lid is geworden van hun vereniging en ze daarom een groot blok kunnen vormen.

Stel nou dat alle seizoenskaarthouders en de donateurs van Veer zien MVV automatisch lid worden van de vereniging, dit aantal aangevuld met leden die niet in het bezit zijn van een seizoenskaart, dan vormt de Afdeling Supporters gelijk een aardig blok waar bestuurlijk rekening mee gehouden dient te worden(Ik schat +/- 3000 leden).


De afgelopen 5 jaar zijn er nooit meer dan 2100 seizoenskaarten verkocht dus 3000 leden is ook wel redelijk overtrokken. Ik snap je redenatie van het combineren van leden maar als je bijvoorbeeld kijkt naar Veer zien MVV schat ik dat minstens 90% van de leden ook een seizoenskaart hebben en je deze dus niet bij elkaar mag optellen maar vooral moet zien als overlappende leden.


Ik ben evenals punker73 er geen voorstander van dat je als seizoenskaarthouder automatisch lid bent van MVV.
Als je lid wilt worden van MVV moet je dat bewust doen en niet omdat dat eenmaal bij je seizoenskaart hoort. Wanneer je percee lid wilt worden van MVV zal die 20 euro (plm. 1,75 euro per maand) niet onoverkomelijk zijn.
Overigens waarom de Jeugd tot b.v. 16 jaar niet de mogelijkheid geven om (junior)lid te worden van MVV voor b.v. 5 euro per jaar al dan niet zonder stemrecht. Een trotse vader/moeder/opa/oma heeft dan de mogelijkheid om reeds bij de geboorte van hun kind/kleinkind het lid te maken van MVV. Het hoort als het ware bij zijn opvoeding. ! :!:
Overigens ben ik zelf reeds lid van MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2012 18:22 16 juni 2012 18:24 door Punker73.
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #38

aait wief schreef : Ik volg je redenatie. Je zou dus in alle openheid supporters de gelegenheid moeten geven om ook géén lid te worden bij de aanschaf van een seizoenskaart - uiteraard dan ook zonder de eventuele voordelen van dat lidmaatschap van de vereniging.
Geen stemrecht, geen directe of indirecte invloed en mogelijk nog andere voordelen die je als lid van de vereniging - in de toekomst- kunt gaan hebben.


Klopt ja maar om nu te gaan doen alsof je dan AL DIE VOORDELEN mist vind ik ook wat overtrokken ...... even vanuit de 2000 man rekenen is dus het stemrecht dat je hebt de mogelijkheid om samen met 2000!! anderen te kiezen voor de 5 leden die in de fractie supporter komen (ik begreep overigens dat een deel van de plekken die al vergeven is recht hebben om meerdere jare te blijven ziten dus ok dit stemrecht wordt wel aardig beperkt). Deze 5 kiezen dan zelf weer de voorzitter die echt in de ledenraad plaatsneemt (hier heb je dus geen invloed op). Welke directe of indirecte invloed ik verder krijg is mij onduidelijk en om nu al te spreken over zaken die je mogelijk in de toekomst krijgt ....... och ja het is maar hoe je het marketing technisch nerzet he :rolleye:

Wat mij wel eens een mooie test zou lijken is dat je mensen de mogelijkheid geeft om gratis lid te worden maar dat ze dan wel met hun seizoenskaart zelf naar de balie moeten gaan om dan lid te worden. Eens kijken hoeveel fanatiekelingen je hebt die dan bewust lid worden en of je dan de 2000 of zelfs 3000 haalt.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2012 19:42 16 juni 2012 19:45 door aait wief. Reden: Quote niet duidelij, neergezet
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #39

punker73 schreef : vanuit de 2000 man rekenen is dus het stemrecht dat je hebt de mogelijkheid om samen met 2000!! anderen te kiezen voor de 5 leden die in de fractie supporter komen


beetje flauw misschen, maar zo werkt de democratie op alle niveaus. Of je nu een vereniging neemt, een gemeenteraad , provincie etc. etc. Het principe is min of meer gelijk en je kiest je afgevaardigden.Ook in verenigingen kies je het bestuur - geef je mandaat om namens mij / jou de zaken te regelen- achteraf reken je het bestuur op de daden af. Het is en blijft afwachten wat "ze als bestuur" met dat mandaat doen.

Je stelt verder dat je berepen hebt dat een deel van de plekken die al vergeven zou zijn en recht hebben om meerdere jare te blijven ziten. Of mensen daar nog meerdere jaren mogen blijven zitten, weet ik ook echt niet. Ik heb echter begrepen en dit staat ook zo in de Governance code dat iedere afdeling - na de opstartperiode - zijn afdelingsbestuur kiest. Dus ook de afdeling supporters.

Deze 5 kiezen dan zelf weer de voorzitter die echt in de ledenraad plaatsneemt (hier heb je dus geen invloed op).

Een kleine nuancering is hier op z' n plaats: De voorzitter zit het afdelingsbestuur voor en heeft zitting in het verenigingsbestuur.

Welke directe of indirecte invloed ik verder krijg is mij onduidelijk en om nu al te spreken over zaken die je mogelijk in de toekomst krijgt ....... och ja het is maar hoe je het marketing technisch nerzet he :rolleye:


Marketing technisch is het tot nu toe - terugkijkend- een drama en is er tot nu toe, voor zover ik het begrepen heb, op dat vlak weinig tot niets gebeurt. De PR en Communicatie is pas geleden opgestart....!

ik doe op dit moment niet meer en niet minder dan een in potentie goed verhaal waarbij de supporter invloed krijgt/pakt ( niet meer dan "invloed om mee kunnen sturen en de ziel en zaligheid te bewaken") te verduidelijken.
Ik maak daarbij gebruik van de eerdere persberichten, de governance code en ik lees de organisatieschema's. Ik vind er vervolgens ook nog iets van en kijk dan verder hoe en wat een sterke afdeling supporters in de vereniging zou kunnen betekenen ( ooit hebben we het begrip "socio" in onze mond genomen en deze constructie spreekt mij in dat kader in ieder geval aan).

We zullen zien wat er nog op ons afkomt - en waar we als supporters / supportersclub nog invloed op kunnen hebben ( voor degene die het nog niet wisten en voor alle duidelijkheid: ik zit in het bestuur van de SC, de bijdrages onder de naam " aait wief" doe ik op persoonlijke titel. Niet namens de SC.
Kompleminte
Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2012 20:33
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #40
Voor de volledigheid. Een supporter hoeft niet automatisch in de afdeling supporters geplaatst te worden. Zo kan hij/zij ook meer raakvlak hebben met een andere groep . Op deze manier kunnen de supporters een meerderheid creëren binnen de ledenraad.

Dus: Beleef en ervaar, wordt lid van de MVV familie.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2012 11:46
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #41
Dank voor de link naar het formulier, ga het doorsturen dus de vereniging krijgt er een lid bij ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2012 10:47
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #42
Uit de laatste nieuwsbrief Vereniging MVV Maastricht van het seizoen 2011-2012 die ik vandaag heb ontvangen.
o.a.

Persdag en seizoenskaartuitreiking
De vereniging is deze middag ook aanwezig. In overleg met de BVO MVV is afgesproken dat de nieuwe seizoenskaarthouders lid worden van de Vereniging MVV, tenzij zij er uitdrukkelijk bezwaar tegen hebben. Het eerste jaar is het lidmaatschap gratis, het tweede jaar bedraagt het lidmaatschap 10 euro en het derde jaar 20 euro. Op deze wijze breidt het ledenaantal van de Vereniging stevig uit en wordt een stevige stap vooruit gezet naar een groter aantal leden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2012 07:53
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #43

Sandro schreef : Uit de laatste nieuwsbrief Vereniging MVV Maastricht van het seizoen 2011-2012 die ik vandaag heb ontvangen.
o.a.

Persdag en seizoenskaartuitreiking
De vereniging is deze middag ook aanwezig. In overleg met de BVO MVV is afgesproken dat de nieuwe seizoenskaarthouders lid worden van de Vereniging MVV, tenzij zij er uitdrukkelijk bezwaar tegen hebben. Het eerste jaar is het lidmaatschap gratis, het tweede jaar bedraagt het lidmaatschap 10 euro en het derde jaar 20 euro. Op deze wijze breidt het ledenaantal van de Vereniging stevig uit en wordt een stevige stap vooruit gezet naar een groter aantal leden.


Gratis het eerste jaar, € 10 het 2de en € 20 vanaf het 3de jaar! Dit vind ik dus een gemiste kans om te laten zien dat de vereniging méér is, véél meer is of in ieder geval méér kan zijn dan een potentiële cashcow voor de club MVV. De vereniging - in iedere geval de afdeling supporters- moet in eerste plaats staan voor de ziel en zaligheid van onze club en niet voor het dichten / afdekken van een gat in de begroting. Volgens mij kunnen supporters die MVV financieel willen steunen terecht bij Veer zien MVV.
Uiteindelijk gaat het bij de vereniging om marginale inkomsten van € 10 / € 20 per jaar per supporter. Nu lijkt het erop alsof andere financiële belangen - hoe marginaal ook (bij 2000 leden € 40.000 op jaarbasis) de boventoon voeren.

Als seizoenskaarthouder maak je al een statement ten aanzien je verbondenheid met de club. Beloon dát met een automatisch lidmaatschap -óók in het 2de, 3de etc...jaar.
Het gaat mij niet om dat tientje of die € 20, het gaat mij om de duidelijkheid naar en voor de supporters, op het gevoel MVV-er te zijn, samen naar één vereniging met een sterke band naar de club. Het gaat mij om betrokkenheid, het gaat volgens mij om de bundeling van krachten (bundeling van bestuurskracht is daar één van)! In die zin willen we volgens mij hetzelfde: de weg waarlangs en het onderliggende fundament verschilt.
Hoe anders dit soms ook voelt: Dit is en blijft voorlopig een kleine club die het moet hebben van een nog kleiner aantal vrijwilligers - supporters - die zich het snot voor de ogen werken. Wil je als vereniging die extra stap maken - en dus meer mensen bereiken - zul je, ná die valse start van inmiddels alweer bijna 1,5 jaar geleden- uit een ander vaatje - meer doordacht vaatje moeten tappen. Dit is volgens mij helaas te weinig en gevoelsmatig te zeer gericht op de €'s. Ik heb in deze aanpak geen vertrouwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2012 10:07
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #44

aait wief schreef :

Sandro schreef : Uit de laatste nieuwsbrief Vereniging MVV Maastricht van het seizoen 2011-2012 die ik vandaag heb ontvangen.
o.a.

Persdag en seizoenskaartuitreiking
De vereniging is deze middag ook aanwezig. In overleg met de BVO MVV is afgesproken dat de nieuwe seizoenskaarthouders lid worden van de Vereniging MVV, tenzij zij er uitdrukkelijk bezwaar tegen hebben. Het eerste jaar is het lidmaatschap gratis, het tweede jaar bedraagt het lidmaatschap 10 euro en het derde jaar 20 euro. Op deze wijze breidt het ledenaantal van de Vereniging stevig uit en wordt een stevige stap vooruit gezet naar een groter aantal leden.


Gratis het eerste jaar, € 10 het 2de en € 20 vanaf het 3de jaar! Dit vind ik dus een gemiste kans om te laten zien dat de vereniging méér is, véél meer is of in ieder geval méér kan zijn dan een potentiële cashcow voor de club MVV. De vereniging - in iedere geval de afdeling supporters- moet in eerste plaats staan voor de ziel en zaligheid van onze club en niet voor het dichten / afdekken van een gat in de begroting. Volgens mij kunnen supporters die MVV financieel willen steunen terecht bij Veer zien MVV.
Uiteindelijk gaat het bij de vereniging om marginale inkomsten van € 10 / € 20 per jaar per supporter. Nu lijkt het erop alsof andere financiële belangen - hoe marginaal ook (bij 2000 leden € 40.000 op jaarbasis) de boventoon voeren.

Als seizoenskaarthouder maak je al een statement ten aanzien je verbondenheid met de club. Beloon dát met een automatisch lidmaatschap -óók in het 2de, 3de etc...jaar.
Het gaat mij niet om dat tientje of die € 20, het gaat mij om de duidelijkheid naar en voor de supporters, op het gevoel MVV-er te zijn, samen naar één vereniging met een sterke band naar de club. Het gaat mij om betrokkenheid, het gaat volgens mij om de bundeling van krachten (bundeling van bestuurskracht is daar één van)! In die zin willen we volgens mij hetzelfde: de weg waarlangs en het onderliggende fundament verschilt.
Hoe anders dit soms ook voelt: Dit is en blijft voorlopig een kleine club die het moet hebben van een nog kleiner aantal vrijwilligers - supporters - die zich het snot voor de ogen werken. Wil je als vereniging die extra stap maken - en dus meer mensen bereiken - zul je, ná die valse start van inmiddels alweer bijna 1,5 jaar geleden- uit een ander vaatje - meer doordacht vaatje moeten tappen. Dit is volgens mij helaas te weinig en gevoelsmatig te zeer gericht op de €'s. Ik heb in deze aanpak geen vertrouwen.


Precies. Supporters zijn geen zakenmensen die je hotel bezoeken met betaaltelevisie op de kamer. Dit is je vast kaartclubje in de lobby, die soms zelfs het licht voor je uitdoen. De motivatie ligt nu voornamelijk op geld, terwijl het meer gericht moet zijn op 'meedenken'. Ik kan me voorstellen dat seizoenskaarthouders hier niet van gediend zijn als zij een automatisch lidmaatschap krijgen aangesmeerd. De Roos pas was een optie, waar niet iedereen gebruik van heeft gemaakt. Dit komt over als colportage. Duw er dan een brochure bij, maar laat de keuze bij de klant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2012 10:21
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
Toekomstplan 2012-2017 #45
Justement Aait Wief.
Over geld spreekt men niet. Als men het geld zo nodig heeft, waarom niet de kosten van het lidmaatschap verdisconteerd in de prijs van een seizoenkaart ? Het gaat n.l. niet om die 2 tientjes maar de manier waarop het gebracht wordt. Duidelijk een teken dat de bedenkers niet veel inzicht hebben in de gedachtewereld van de MVV supporter. De hedendaagse supporter is veel mondiger en kritischer geworden en daarbij hoort een andere benaderingswijze dan de gehanteerde. Zo ook de veel geopperde kreet transparantie. Deze is misschien wel aanwezig maar wordt niet als zodanig ervaren . Jammer.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.443 seconden