MVV algemeen
- De_Lange
-
- Away
- Platinum Member
-
Re: MVV algemeen
11 May 2020 11:40Het is leuk hoe Napoleon met zijn "netwerk" schermt en waar hij schijnbaar achter de schermen mee bezig is maar wat is er concreet. Als MVV hem niet als gesprekspartner ziet of achter zijn ideeën staat kan hij veel gesprekken voeren, het zal dan geen zoden aan de dijk zetten voor onze club.
Ik hoop dat ik het mis heb en ik gun Napoleon het succes en zal zeker ook mijn ongelijk toegeven maar voor mij is het nog een groot blabla gehalte zonder dat ik iets concreets zie gebeuren. De vaste mensen zitten nog altijd stevig in het pluche en zolang zij er zitten zal er binnen de organisatie niets veranderen.
Helaas weet ik zelf ook niet hoe het anders kan of beter kan en ben ik blij met elk initiatief maar ik zie ze dan graag wel smart gemaakt.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
11 May 2020 11:49Jim Cemint wrote:Napoleon wrote: Deze Corona crisis verplicht ons om anders naar onze markt te kijken en we kunnen in Maastricht en dus met MVV daar een pionier in worden en een model gaan maken wat velen kunnen gaan volgen. Aanstaande week heb ik met een top ondernemer uit de Quote 500 die ik heel goed ken daar een gesprek over om invulling aan dat model te geven .
Napoleon, ik heb al eens eerder ergens geschreven dat ik je inspanningen op prijs stel. Maar mij is nog steeds niet duidelijk hoe en namens wie jij opereert. Dat gesprek met die Quote 500 ondernemer bijvoorbeeld... doe je dat in opdracht van MVV of op eigen initiatef? En als dat laatste het geval is, wat zijn dan jouw achterliggende bedoelingen? Ik heb het je al eens eerder gevraagd, maar geen duidelijk antwoord ontvangen: ben je gesprekspartner (of zelfs nog meer) van MVV inzake de toekomst van de club? Want je kunt natuurlijk vanalles vinden en doen, maar als MVV daar niet achter staat of er niet serieus op ingaat, dan houdt het wel zo'n beetje op. Heel veel mensen op dit forum hebben min of meer de hoop op jou gevestigd. Ik hoor daar zelf overigens (nog) niet bij. Ik ben meer van eerst zien dan geloven. Maar kun jij de mensen die dus wel de hoop op jou gevestigd hebben ook daadwerkelijk iets bieden? Het komt op mij soms een beetje over als interessant doenerij. Een beetje patserig zelfs. Je hebt het o.a. over bijvoorbeeld een goede kennis uit de quote 500, goede vriend Gunther Thiebaut, bevriende artsen, de zanger van Kensington die je op Curacao tegenkomt... Dat geeft mij soms een nare bijsmaak. Maar begrijp me niet verkeerd... ik wil nogmaals benadrukken dat ik waardeer waar je mee bezig bent. En ik hoop van ganser harte dat ook ik mijn hoop binnenkort definitief op jou kan vestigen!
@Jim Cemint ... we zijn allemaal MVV om daar mee te beginnen, en daarnaast alles wat jij hier herhaald en wat ik heb geschreven , dat klopt ...alles 100%. Voor de mensen wie mij kennen en weten wat er tot nu toe gebeurd is die zullen dat hier onderstrepen en bevestigen . Het is daarnaast geen patserij of interessant doeneriij ...wellicht komt het zo over . Het is meer bedoeld om aan supporters aan te geven wat er gaande is en wat op mijn pad komt of in het verleden is gekomen. Neem alleen mijn Quote 500 relatie, ik ken hem al 25 jaar waarvan we de laatste jaren geen contact hebben gehad. Hij is een soort Dragon Den ( als je die serie kijkt) en een pionier op zijn vakgebied...k heb zijn hulp gevraagd omdat ik vind dat het voetbal en de commercie rondom het voetbal een verouderd model is ...totaal niet toekomst bestendig en dus krijgen we er last van . Het model moet dus anders en hij is groot geworden door te investeren en in de juiste modellen samen te brengen en daar heeft hij een miljoenen business van weten te bouwen . IK heb hem benaderd en hij stond gelijk op voor een gesprek, sterker nog hij vond het zelfs leuk om mee te denken..man hoe gaaf is dat , iemand die met slimme zaken een vermogen eregens tussen de 200-300 miljoen heeft weten te verdienen... dan mag je toch alleen maar blij en gelukkig zijn dat hij met me wilt praten en me helpen .Deze week zitten we samen en ik verheug me mega op dat gesprek .
Alles wat ik doe voor MVV doe ik belangeloos en om te helpen , mega veel tijd is erin gaan zitten met tot nu toe al een paar geweldige resultaten die ik hier niet kan benoemen maar die insiders weten dat die trajecten zijn opgestart dan wel de contacten er zijn . Veel zaken zijn nog lopende ... Ik biedt mijn diensten aan zoals gezegd belangeloos aan bestuur en directie van MVV.
Kijk ik wil vooruit samen met iedereen die dat wil... ik doe alles wat in mijn macht ligt omdat te bereiken. Ik ben 20 jaar dit niveau beu en ben vooral beu dat we steeds het zelfde doen , keer op keer zonder enige verbetering. Ik denk dat we veel meer plezier uit MVV kunnen halen dan dat we de laatste jaren hebben gehad... we zijn amper tot niet verwend op bijna alle vlakken is het minimaal... en dat zie je teug en dat straalt terug op de complete organisatie. De hoogte punten zijn op één hand te tellen van de laatste 10 jaar !
Alle reden om zaken eens anders aan te pakken en te zorgen dat kennis en kwaliteit de club in komt en dan komt geld vanzelf... maar als je aan de voorkant kennis en kunde ontbreekt dan is het resultaat daar ook naar en daarbij verdwijnt de energie uit de club . Dat hebben we wel gezien.
Een voetbal club is helemaal niet zo moeilijk om het goed te doen... maar alles begint met kennis, kunde en passie... als dat laatste ook nog gaat wegvallen dan valt onze club om ... En mensen moeten niet alleen op mij vertrouwen ( kijk ik ben de mens niet om afspraken niet na te komen , dus je kunt op me vertrouwen wat dat betreft) maar er lopen nog genoeg goede mensen bij MVV rond die met zaken bezig zijn .. en we maken elkaar beter ... Zet de beste mensen die MVV heeft bij elkaar ,gun elkaar iets en de club vaart daar wel bij , de ego's aan de kant en niemand is groter dan MVV .
Zeker nu in Corona tijd moeten we zaken anders aanpakken , MVV is een club die ondergewaardeerd wordt... het is een "platform" , hobby, passie , business of hoe je t ook wilt noemen waarin je als je daar voor open staat heel veel uit kunt halen, het kan zelfs bedragen aan een stukje persoonlijk geluk wat je door MVV kunt krijgen... maar we moeten ons MVV gaan "voeden"met gezonde zaken... ons MVV heeft de conditie van een "oude man" die fragiel en kwetsbaar is...daar moeten we samen door heen en dan gaat MVV ons allemaal iets fantastisch terug geven....daarbij is stap 1 met zijn allen weer ergens voor gaan, en alles wat we voor de club doen we vanuit club belang en nooit vanuit eigen belang . Als we daarmee beginnen dan gaan we naar een gezond MVV die we gaan verduurzamen en die onderdeel wordt in de maatschappij welke een voorbeeld is van hoe je zaken aanpakt. We gaan niet in problemen denken maar we gaan de oplossingen zoeken maar dan zullen we eerst goed naar onze basis moeten kijken .
Anyway zo kan ik nog wel een uur door gaan... MVV is ook mijn passie en mijn liefde en jullie allen zijn daar dan ook een onderdeel van de club moet weer gaan bloeien en stralen en onderdeel zijn van een missie die een voorbeeld is voor velen ...baanbrekend , vernieuwend , uitdagend, wilskrachtig en een bron voor inspiratie om aan deel te nemen...
we spreken ons !
gr Napoleon
- Jim Cemint
-
- Platinum Member
-
11 May 2020 14:12Please Log in or Create an account to join the conversation.
- middenstip
-
- Platinum Member
-
11 May 2020 14:40Ehrens, heeft terug gehaald? Wie weet hier meer van?
- dreekemvvke
-
- Banned
-
11 May 2020 17:14Please Log in or Create an account to join the conversation.
- dreekemvvke
-
- Banned
-
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
11 May 2020 18:39Jim Cemint wrote: Dank voor je uitgebreide reactie Napoleon. Ik twijfel er absoluut niet of alles klopt wat je geschreven hebt. Dat geloof ik best. Het gaat mij meer erom hoe MVV hier in staat. Zien ze zitten wat jij aandraagt? Staan ze open voor je ideeën? Geven ze je ruimte? Heb je er vertrouwen in dat ze ook daadwerkelijk iets gaan doen met zaken die uit jouw koker komen? Dat blijft vaag vind ik. En ze zullen bij MVV dan ook beslist weten hoe je denkt over Elsen. Heeft er iemand binnen MVV ook daadwerkelijk de ballen om hem buiten te schoppen (of richting een andere functie)? Of beter nog: neemt hij die stap zelf? Want niemand is groter dan de club, zoals je zelf terecht zegt. En andersom dan: staat MVV toe om andere, nieuwe personen toe te laten? Ook als dat gevaar voor eigen positie oplevert bij bepaalde personen? Dat zijn allemaal cruciale zaken. Ik lees vanalles over interessante mensen die zich bij MVV melden, maar simpelweg weer de deur worden gewezen. Dat kan ook met jouw mensen gebeuren. Maar hoe dan ook: keep up the good work napoleon!
Weet je @jim ciment , voetbalclubs zijn weinig innovatief en leven bijna bij de dag als het gaat om hun planning/beleid ...geld is eigenlijk bijna altijd een bepalende factor . Clubs zijn eigenlijk "verslaafd"aan het geld en dat is zeker niet alleen bij MVV , maar hoe meer je in de "oude"denkpatronen blijft zitten en hoe meer je daar dus van afhankelijk bent hoe slechter het met je gaat, voorbeelden ten overvloede zou ik zeggen . Neem Fortuna , neem Roda neem VVV ...allemaal "verstikt " door het geld , geen enkele innovatie en dus afhankelijke geworden van een paar partijen die de club steeds weer redden... ze bungelen alle 3 aan een zijde draadje. Clubs die tot een bepaald punt zijn gekomen dat ze alleen met extern geld door financiers waren te redden. Welke modellen hebben ze dan die tijd voor ogen gehad ?!
Kijk nu ook en dat geldt weer voetbal breed welke BVO kan haar partners/sponsoren , echte data voorhouden wat nu de waarde van hun "investering/bijdragen" is geweest , in contacten,leads, deals , kennis noem maar ..... geloof me geen enkele club heeft die data
En wat zou dat nu goed uitkomen als je tegen je partners juist met die data het gesprek kon aangaan en daarop ook een verlenging van een contract kan beklinken. Clubs zijn het zelf schuld , ze hebben alle tools in handen als ze een beetje nadenken maar ze vertikken het , denken in oude modellen en lopen dan vast. Want als de input van de data goed is , dan is er ook nooit een vraag of je uberhaupt verder gaat maar meer de vraag wil je het budget niet gaan verhogen ... Zelden of nooit slaagt het netwerk van een BVO er in om de meeste partner deals te vertalen in een goede investering of een winstgevende deelneming. Ook voor partijen die bv 2 stoeltjes hebben voor de "fun" en die geen directe mogelijkheden om hun investering uit de markt te halen zul je moeten meten en de "tevredenheid"borgen zodat geld omgezet wordt in een goed gevoel..
Het is bijna allemaal natte vinger werk bij de meeste BVO's ... heel triest om te concluderen maar wel een gegeven . Ze varen echt zonder kompas , de stand op de ranglijst is echt hun enig navigatie middel ! te triest voor woorden !
Nogmaals en ik val in herhaling , wij kunnen als MVV het verschil gaan maken , als nu nog kleine club . Daar zullen we de juiste bouwstenen voor bij elkaar moeten zetten maar uiteindelijk zal dat in een prachtige oplossing uitmonden , en ik zal je verzekeren het gaat een aantrekkingskracht worden op onze club om uiteindelijk ook te participeren en deel te nemen.
Kijk op je vraag terug te komen ... ik ben met dit proces al maanden bezig en als ik geen gehoor zou krijgen dan was ik er mee gestopt natuurlijk, want immers roepen in een woestijn heeft geen enkele zin. Er zijn heel veel MVVers die vooruit willen en die ook zien dat het anders moet. Verandering gaat hoe dan ook komen , alleen nu is wel het moment ....er staan een paar hele goede signalen op groen voor ons echter moet alleen de vlag nog vallen van de start en dan zijn we vertrokken .
En ik sluit er mee af , niemand is groter dan de club .
- ouwe rot
-
- Platinum Member
-
11 May 2020 19:18Trainer die te betalen is voor MVV zou onder andere Roel Coumans kunnen zijn.
Dit werd vanavond gevraagd aan Erik Meijer op L1 tv.
Dit zijn berichten waar je niet blij van wordt.
Maar op het moment zou ik al blij zijn als MVV in het nieuwe seizoen nog is.
Napoleon hopelijk maak je het waar !
- InDoDoNnY
-
- Junior Member
-
11 May 2020 19:24middenstip wrote: Dat deze man niet zelf opstapt bewijst wel wat een zelfreflectie hij heeft. Welke mensen bij MVV houden hem dan in het zadel? Is het dezelfde kliek die ook
Ehrens, heeft terug gehaald? Wie weet hier meer van?
Om hier antwoord op te krijgen is het wellicht handig om te weten hoe de structuur bij MVV als BV is. Zover ik het begrijp:
Bovenaan de BVO staat het bestuur. Deze benoemd, controleerd en ontslaat de AD. Het bestuur wordt gekozen door het bestuur van de ledenraad. Het bestuur bestaat uit onbetaalde functies.
De AD stelt op zijn beurt de FD,CD en/of TD aan controleert deze en kan hun ontslaan. Samen vormen zij de directie. Binnen de directie (AD, FD EN TD) wegen de stemmen even zwaar. De directieleden worden betaald.
De TD is vervolgens weer verantwoordelijk voor de trainer, staf en spelers
De bijzonderheden:
- het bestuur kan een AD benoemen, maar het ondertekenen van contract gebeurd door de directie.
- de ledenraad stelt het bestuur van de ledenraad aan. De ledenraad bestaat uit 8 (?) fracties zoals maatschappelijk, supporters, sponsoren, oud spelers, overheid. In praktijk neemt slecht een beperkt deel actief deel aan de ledenraad.
- zowel het bestuur van MVV als het bestuur van de ledenraad zijn gekozen posities. De praktijk is echter zo dat die posities weinig in trek zijn bij vrijwilligers.
- Vluuzak
-
- Platinum Member
-
11 May 2020 19:28ouwe rot wrote: Begroting MVV in het nieuwe seizoen op ietsjes meer als op amateur niveau.
Trainer die te betalen is voor MVV zou onder andere Roel Coumans kunnen zijn.
Wat had je dan verwacht in deze Corana-ellende, zal bij andere clubs niet anders zijn, word verwacht dat sommige clubs nog helemaal niet meer zullen starten aan het nieuwe seizoen of de winterstop niet gaan halen.
- mosasaurus
-
- Junior Member
-
11 May 2020 19:29Please Log in or Create an account to join the conversation.
- dreekemvvke
-
- Banned
-
11 May 2020 19:51Please Log in or Create an account to join the conversation.
- InDoDoNnY
-
- Junior Member
-
11 May 2020 20:28 - 11 May 2020 20:30Vluuzak wrote:ouwe rot wrote: Begroting MVV in het nieuwe seizoen op ietsjes meer als op amateur niveau.
Trainer die te betalen is voor MVV zou onder andere Roel Coumans kunnen zijn.
Wat had je dan verwacht in deze Corana-ellende, zal bij andere clubs niet anders zijn, word verwacht dat sommige clubs nog helemaal niet meer zullen starten aan het nieuwe seizoen of de winterstop niet gaan halen.
Je vergeet wel even dat we in 1 seizoen bijna op ons heel eigen vermogen hebben ingeteerd, zonder enkele stap te hebben gemaakt, zowel op het veld als daarbuiten. Dat heeft niks met Corona te maken.
Ik zeg niet dat het virus geen invloed zou hebben, maar dan ga je toch heel makkelijk voorbij aan het feit dat al voor Corona negatieve cijfers boekten.
- Roed en Wit 70
-
- Platinum Member
-
11 May 2020 22:04 - 11 May 2020 22:05Please Log in or Create an account to join the conversation.
- dreekemvvke
-
- Banned
-
11 May 2020 22:09Please Log in or Create an account to join the conversation.