MVV algemeen

• Hill28
  • Hill28's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

Re: MVV algemeen

11 May 2020 23:51
InDoDoNnY wrote:
middenstip wrote: Dat deze man niet zelf opstapt bewijst wel wat een zelfreflectie hij heeft. Welke mensen bij MVV houden hem dan in het zadel? Is het dezelfde kliek die ook
Ehrens, heeft terug gehaald? Wie weet hier meer van?

De bijzonderheden:
- het bestuur kan een AD benoemen, maar het ondertekenen van contract gebeurd door de directie.
.

Dan zal de directie (Elsen) wel druk hebben gezet om Erens te benoemen. Misschien wilde het bestuur wel iemand anders, maar was er geen overeenstemming en is het bestuur akkoord moeten gaan met Erens, omdat er van de KNVB verplicht een Algemeen Directeur moet zijn. Dat zou een scenario kunnen zijn.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• InDoDoNnY
  • InDoDoNnY's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

12 May 2020 09:16 - 12 May 2020 09:20
Hill28 wrote:
InDoDoNnY wrote:
middenstip wrote: Dat deze man niet zelf opstapt bewijst wel wat een zelfreflectie hij heeft. Welke mensen bij MVV houden hem dan in het zadel? Is het dezelfde kliek die ook
Ehrens, heeft terug gehaald? Wie weet hier meer van?

De bijzonderheden:
- het bestuur kan een AD benoemen, maar het ondertekenen van contract gebeurd door de directie.
.

Dan zal de directie (Elsen) wel druk hebben gezet om Erens te benoemen. Misschien wilde het bestuur wel iemand anders, maar was er geen overeenstemming en is het bestuur akkoord moeten gaan met Erens, omdat er van de KNVB verplicht een Algemeen Directeur moet zijn. Dat zou een scenario kunnen zijn.

Erens is aangesteld als ad interim AD, het bestuur is dus nog opzoek naar een nieuwe vaste AD. Ik denk niet dat het bestuur daar Erens voor ogen heeft, die voldoet niet aan de profielschets zoals ik het begreep. Daarnaast hadden ze Erens wel voor vast aangesteld als hij de gedoodverfde kandidaat was.

Denk wel dat het tijd wordt dat er duidelijkheid komt over een AD zodat er een middellange strategie kan worden ontwikkeld maar ook dat sponsoren en supporters weten waar ze komend seizoen aan toe zijn. Het wordt ook tijd dat de club eens objectief dus zonder sentimenten (ook zoals die leven op dit forum) en vriendschappen wordt doorgelicht zodat we het beste voor onze club krijgen.
Last edit: 12 May 2020 09:20 by InDoDoNnY.
The following user(s) said Thank You: jovkle

• Roed en Wit 70
  • Roed en Wit 70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 May 2020 11:05 - 12 May 2020 11:05
@dreeke Wellicht denken we hetzelfde. Dit kan een lobby zijn via de media om bepaalde mensen bij MVV te krijgen. Waarom komt iemand met Roel Coumans of Hermans. Dus nee, mijn bericht betekende niet automatisch dat ik geloof in de mensen die er nou zitten en deze hoog heb zitten. Prestatiecultuur, dat is wat er meer moet komen. Maar als je je eigen vlees mag keuren, wordt dat al moeilijk. Bij ontbreken van de tools of geld (afkopen bijv) nog moeilijker.
Last edit: 12 May 2020 11:05 by Roed en Wit 70.

• dreekemvvke
  • dreekemvvke's Avatar
  • Banned
  • Banned

12 May 2020 13:40
Juist daarom moet de hele directie weg ,met deze mensen zitten we over30 jaar nog in keuken divisie en wij als supporters moeten os meer laten gelden waar is veer zien mvv kom op mensen laat je stem horen.
The following user(s) said Thank You: Mie leef Mestreech

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

12 May 2020 15:32
Bovenaan de BVO staat het bestuur. Deze benoemd, controleerd en ontslaat de AD. Het bestuur wordt gekozen door het bestuur van de ledenraad. Het bestuur bestaat uit onbetaalde functies.

De AD stelt op zijn beurt de FD,CD en/of TD aan controleert deze en kan hun ontslaan. Samen vormen zij de directie. Binnen de directie (AD, FD EN TD) wegen de stemmen even zwaar. De directieleden worden betaald.

De TD is vervolgens weer verantwoordelijk voor de trainer, staf en spelers

De bijzonderheden:
- de ledenraad stelt het bestuur van de ledenraad aan. De ledenraad bestaat uit 8 (?) fracties zoals maatschappelijk, supporters, sponsoren, oud spelers, overheid. In praktijk neemt slecht een beperkt deel actief deel aan de ledenraad.
- zowel het bestuur van MVV als het bestuur van de ledenraad zijn gekozen posities. De praktijk is echter zo dat die posities weinig in trek zijn bij vrijwilligers.
Even wat rechtzetten want dit klopt niet.

We hebben bij MVV te maken met drie partijen, entiteiten in juridische termen.
Allereerst het voetbalbedrijf, ofwel BVO, dit is MVV Maastrcht BV. Dit bedrijf wordt geleid door een directie. En deze directie kan bestaan uit de algemeen directeur, financieel directeur en technisch directeur en er zijn nog wal wat directeursfuncties te verzinnen. Maar alle directieleden worden benoemd door de aandeelhouder van MVV Maastricht BV.
En dat is Stichting MVV Maastricht 2018. Het bestuur daarvan staat onder voorzitterschap van Marcel Jöris. Dus Jöris en de bestuursleden van de stichting benoemen de directie van de BVO.
En dan komen we op de vraag wie de bestuursleden van de stichting dan benoemt. Dat is de Vereniging MVV Maastricht. Sinds kort met een nieuwe voorzitter Gerald Jansen die het stokje van Rob Beaumont na tien jaar heeft overgenomen. De Ledenraad is een onderdeel van de vereniging en benoemt de bestuursleden van de vereniging. In principe levert elke fractie een bestuurslid.
Kortom, we hebben te maken met een vereniging, een stichting en een BV.
Ik snap dat het tamelijk ingewikkeld is maar het geeft ook aan dat een opmerking over 'de hele directie moet weg' wel gemakkelijk gemaakt is maar niet zo eenvoudig uitvoerbaar is. Immers, er moet wél iemand zijn die de plaats van het vertrekkende directie lid overneemt. En je kunt lopende zaken niet van het ene op het andere moment laten vallen. Daarom is er voor een korte termijn oplossing gekozen met Erens als interim directeur. Hij kent de club, de lopende dossiers en moest per direct het gat dat het vertrek van Penders achterliet opvullen. Maar dit is nadrukkelijk een tijdelijke oplossing.
The following user(s) said Thank You: opadiehard, bokkesprongen

• dreekemvvke
  • dreekemvvke's Avatar
  • Banned
  • Banned

12 May 2020 16:11
Boschpoort deze mensen moeten hun verantwoording nemen en aftreden naar jaren van wanbeleid Is het bewezen dat deze mensen niet capabel zijn om mvv te leiden en al jaren geen Progressie hebben geboekt .we zitten nu al 20 jaren in keuken divisie en schieten niks op bij mvv ,er moeten mensen met een duidelijke visie komen en een investeerder die een meerder jarig bedrag in mvv steekt zodat er een eredivisie elftal kan worden samen gesteld onder een trainer die de klappen van de zweep kent.dan zie ik mvv binnen 2. jaar weer eredivisie spelen?
P
The following user(s) said Thank You: SintServaos

• Ster_Drager
  • Ster_Drager's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

12 May 2020 16:21
@Boschpoort het lijkt of jij wat korter bij het vuur zit dan andere hier.

Misschien dat jij antwoord kunt geven, of MVV daadwerkelijk ook nog in gesprek is met andere gedadigden wat betreft functie directeur??

Zoals eerder eens benoemd Geert Smets bijvoorbeeld, zijn ze daar nog mee in gesprek?

Want ik krijg namelijk het nare gevoel dat Erens er over 2 jaar nog gewoon zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A307FN met Tapatalk
The following user(s) said Thank You: middenstip

• InDoDoNnY
  • InDoDoNnY's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

12 May 2020 18:40
Boschpoort wrote:
Even wat rechtzetten want dit klopt niet.

We hebben bij MVV te maken met drie partijen, entiteiten in juridische termen.
Allereerst het voetbalbedrijf, ofwel BVO, dit is MVV Maastrcht BV. Dit bedrijf wordt geleid door een directie. En deze directie kan bestaan uit de algemeen directeur, financieel directeur en technisch directeur en er zijn nog wal wat directeursfuncties te verzinnen. Maar alle directieleden worden benoemd door de aandeelhouder van MVV Maastricht BV.
En dat is Stichting MVV Maastricht 2018
...

Bedankt voor je verbetering BP. Ben blij dat er iemand is die de hele structuur helder heeft. Ik heb er lang over gedaan om tot de info te komen die ik had, kan me voorstellen dat mensen die nog minder informatie hebben het helemaal niet snappen. Dan heb ik nog een vraag aan jou.

Klopt het wel dat de directie wel de handtekening zet voor het aastellen van een nieuwe (algemeen) directeur? Of kunnen de aandeelhouders/bestuur in theorie wel gewoon een nieuwe directeur aanstellen (of ontslaan) zonder instemming van de rest van de directie?

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

12 May 2020 19:33
dreekemvvke wrote: er moeten mensen met een duidelijke visie komen en een investeerder die een meerder jarig bedrag in mvv steekt zodat er een eredivisie elftal kan worden samen gesteld onder een trainer die de klappen van de zweep kent.
P
ongelooflijk dat ze jou nog niet voor een directie functie gepolst hebben. En onbegrijpelijk dat MVV zomaar voorbij gaat aan deze verfrissende ideeen en briljante inzichten.
The following user(s) said Thank You: MVVke, Karakter, opadiehard, M-MVV

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

12 May 2020 19:39
InDoDoNnY wrote: Klopt het wel dat de directie wel de handtekening zet voor het aastellen van een nieuwe (algemeen) directeur? Of kunnen de aandeelhouders/bestuur in theorie wel gewon een nieuwe directeur aanstellen (of ontslaan) zonder instemming van de rest van de directie?
Ja, in principe benoemt het bestuur van de stichting de directieleden van de BVO. De handtekening van een algemeen directeur is niet vereist voor het benoemen van directieleden en andersom ook niet. Maar doorgaans zal er natuurlijk wel overleg plaatsvinden tussen bestuur en de zittende directieleden zodat iedereen op dezelfde lijn zit.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

12 May 2020 19:47
In reactie op Ster Drager: als het goed is, is men inderdaad nog dringend op zoek naar een directeur (en er zijn nog een paar functies die gevuld moeten worden). Maar ik heb geen namen.
En ik hoop van ganser harte dat Erens er bij het begin van de competitie niet meer zit. Ik denk dat niemand gelukkig is met de huidige constructie. Maar iemand vinden met voldoende kwaliteiten, die voor MVV betaalbaar is en uiteraard ook nog wil komen is nog niet zo gemakkelijk. Ik denk dat veel mensen dat enorm onderschatten.
The following user(s) said Thank You: bokkesprongen

• dreekemvvke
  • dreekemvvke's Avatar
  • Banned
  • Banned

12 May 2020 19:58
Boschpoort volgens mij vind jij het wel prima dat het zo gaat bij Mvv

• Zeikbak
  • Zeikbak's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

12 May 2020 20:10 - 12 May 2020 20:11
dreekemvvke wrote: Boschpoort volgens mij vind jij het wel prima dat het zo gaat bij Mvv

Dreeke, geen woorden, maar daden! We zien jouw CV en motivatiebrief met verfrissende ideeën liever vandaag nog dan morgen binnen komen, kun je gelijk aan de slag! Want volgens mij is het voor jou een simpele klus om van mvv een top club te maken!
Last edit: 12 May 2020 20:11 by Zeikbak.
The following user(s) said Thank You: MVVke, opadiehard, Lijnsje@tappunt

• Lijnsje@tappunt
  • Lijnsje@tappunt's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Hool beer, hool beer!

12 May 2020 20:21
Ik ben dit topic nu een tijdje aan het volgen, maar kan het niet laten om te reageren. Allereerst wil ik aanmerken dat de meeste zagen verkocht zijn bij de bouwmarkten om de stoelpoten onder Elsen zijn stoel uit te zagen. Althans, ik neem aan dat met Elzen deze man in kwestie wordt bedoeld. Indien Elzen Slaapcomfort uit Roermond wordt bedoeld, natuurlijk mijn oprechte excuses. Hetzelfde voor ene meneer Ehrens. Gemakshalve , als ik zo vrij mag zijn, ga ik uit van dhr. Erens die TIJDELIJK, ik gebruik graag random net als sommige forumleder interpuncties, een taak op zich neemt.

Dan de discussie over het salaris. Wij zijn niet om te bepalen wat en hoeveel dit is en moet zijn. Daarnaast hierover een discussie houden zonder dat iemand dan ook enig inzicht heeft in deze bedragen lijkt mij persoonlijk zinloos.

Het idee van dreekemvvke, Napoleon dit moet je zeker meenemen! Eigenlijk vind ik het raar dat je daar zelf niet eerder over hebt gedacht.

Ik krijg het gevoel “ 2 men down , 1 to go”. Excuses voor mijn zeer zwak engels , dit is echt een valkuil. Sommige zullen en moeten hun mening en visie bevestigd krijgen. Enige onderbouwing? Ik kan het werkelijk niet terugvinden bij sommige.

Laten we niet over iets lullen waar we niets van weten. Het negatieve belichten is makkelijker dan het positieve immers voor sommige!
Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
The following user(s) said Thank You: MVVke, Punterke, Lassie80, Zeikbak, M-MVV

• dreekemvvke
  • dreekemvvke's Avatar
  • Banned
  • Banned

12 May 2020 20:55
Als je de juiste mensen binnen haald wel heb je bij Ajax enkele jaren geleden zien maar je wel de moed en lef hebben om dat te doen

Time to create page: 0.392 seconds