Lang gedacht en getwijfeld of ik me in deze discussie moet melden maar uiteindelijk de moeite genomen account aan te maken.
Ten eerste vind ik het opvallend hoe supporters (?) elkaar aanvallen en op elkaar reageren op dit forum. Volgens mij is MVV iedereen hier aan het hart gelegen en wil iedereen alleen maar dat de club vooruit gaat.
De "kritiek" die Napoleon hier geeft word vaak aangevallen, in twijfel getrokken en als negatief gezien. Het aanvallen begrijp ik, in twijfel trekken ook en negatief.. tja...
Ik denk dat de kritiek die iedereen hier op het huidige beleid heeft en mensen met "inside" informatie geven te vergelijken valt met dat iemand je komt vertellen dat je vrouw vreemd gaat... "dat kan niet kloppen", de boodschapper zal voor gek worden verklaard, je wil het niet horen, maar vaak zit er in ieder geval een kern van waarheid in, zeker als het iemand is die het goed met je voorheeft..
Wat er de afgelopen maanden binnen "us clubke" gebeurd is natuurlijk zeer kwalijk, verontrustend en tenenkrommend.
- resultaten ver onder verwachtingen,
- luchtkastelen die gebouwd worden rondom het toekomst plan, iedereen mag hier natuurlijk Thal afschieten, bekritiseren omdat hij niet met een oplossing komt, maar is dit niet vooral omdat het pijn doet dat ie gelijk heeft?
- een selectie waarvan het merendeel nog een seizoen vast ligt, waarom zou het komend seizoen beter gaan? Geneugden heeft inmiddels bewezen dat hij het niet voor elkaar krijgt een "keuken kampioen divisie waardige" selectie op de been te krijgen. De ploeg onder ons trekt inmiddels spelers van Volendam en Almere aan...
- complete medische staf die midden in een seizoen de sleutels op tafel gooit en ermee ophoud. Clubmensen, op de achtergrond (en sommige voorgrond) jaren en jaren (vrijwel allemaal 10+ of 20+) aan de club verbonden (dus ook ervaring), laken het beleid en zien het niet zitten om zelfs ook maar het lopende seizoen af te maken, op stappen per direct! Afscheid? 0, benoemd ergens? 0
Het gaat hierbij om zeker 8 mannen die jaren lang, vele uren in MVV hebben gestoken ver onder de prijs die hiervoor zou staan, enkel alleen voor "us clubke".
- gisteren was het de laatste wedstrijd van de materiaal man Perry. Perry stopt per direct, maakt het seizoen niet af, gaat op zijn 62e nog nieuw werk zoeken. Waarom? waarom gaat iemand met zoveel clubliefde de club verlaten naar 18 jaar dienst? waarom maakt zo'n man het seizoen niet af maar wil per se direct stoppen? Dit schreeuwt wat mij betreft op onvrede, net als bij de medische staf.
Tevens begreep ik gisteren via de directie van de ledenraad dat er van al deze jaren lange werknemers geen fatsoenlijk afscheid is genomen door de directie. Na afloop van de wedstrijd werd deze man door de spelers zo'n beetje op de schouders gezet maar van "us directie" geen spoor.... tekenend.
Verder kwam mij ter oren dat er van de belangrijke Academy vrijwel alle trainers hun biezen pakken, Heer, RKHSV, stoppen, weg bij MVV... wederom een teken aan de wand als vrijwilligers massaal ermee ophouden.
Wie kan iets doen? Hoe stoppen we de teloorgang van ons belangrijkste bijzaak in het leven?
Nogmaals, iedereen wil dat het naar boven gaat met onze club, kritiek doet pijn, maar wat is de realiteit waar onze pingponger ons na zijn tijd gebracht heeft?
Mijn MVVhart huilt al enkele maanden.....