>
Ontvangen bedankjes 262
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Napoleon schreef : Dat de voorzitter van de RVC nu MVV verlaat , dat verbaasd mij niks
Maar laten we eens inzoomen op zijn oud college ( vriend) Marcel Joris
Marcel Joris die sinds Maart 2018 als Voorzitter van de Stichting MVV Maastricht aan de club verbonden , en eigenlijk een waslijst aan ellende veroorzaakt voor de club als je naar het financiele plaatje gaat kijken van toen hij aantrad en het huidige landschap
Joris heeft het gepresteerd als bestuursvoorzitter om vanaf boekjaar jaar 2018 tm 2023 ( het huidige jaar) , om van de 5 jaren dat hij er als bestuursvoorzitter er zit om van een positief eigenvermogen van 536.000 euro naar een negatief EV van bijna 1 miljoen te gaan . In die laatste zit ook nog eens de 734000 euro van de eerste aandelen tranche erbij van de Amerikanen anders was dit een negatief EV geweest van 1,7 miljoen dus aanzienlijk hoger ( zonder de aandelen verkoop)
Alleen het eerste jaar als bestuursvoorzitter mocht Joris zwarte cijfers optekenen , maar daar had hij t geluk dat de transfer in de boeken van Okita was verwerkt van het jaar daarvoor en dat was niet onder bestuur van Joris
Al die jaren erna toen Joris en zijn bestuur de scepter zwaaide over MVV maakt MVV ieder jaar dikke en forse verliezen, geen enkel jaar wist MVV een winst te boeken !
Tevens is in zijn bestuur de club verkocht aan een derde partij
Nu Verwijlen opstapt wordt het tijd dat Joris ook eens zijn spullen gaat pakken ,aantoonbaar heeft hij t vermogen van de club verbrandt ( in zijn bestuur) en heeft hij de club verpatst aan een aandeelhouder zonder dat er meer spelers op de markt waren . ( MVV wilde namelijk geen meerderheid aandeelhouder in het begin)
Hij kan eens een voorbeeld nemen aan zijn collega van Helmond Sport Phillipe van Esch de bestuursvoorzitter van HS is die alle gaten daar dicht en tevens er voor zorgt dat HS nu met een spelersbudget werkt van 2,4 miljoen !!! Ja jullie lezen het goed HS heeft 3 keer zoveel te besteden dan MVV . Het nietige HS is ons op dat gebied voorbij gestreefd.
Nee wij ( MVV) mogen het doen met Marcel Joris !
Duin schreef : Het was alweer even geleden dat ik op het forum keek, maar zo te zien is er weinig veranderd.
Napoleon heeft het forum nog steeds gekaapt om zijn persoonlijke vetes uit te vechten.
Voorlopig weer even genoeg gelezen hier
Napoleon schreef : @opadiehard
Dus als je hier met kritiek komt of eigenlijk met feiten dan ben je een onruststoker ?
Hoe noem je dan iemand die mede aan de "knoppen" zit , voorzitter is van het dagelijks bestuur het beleid bepaald van het aantrekken en wegsturen van een AD ( algemeen directeur) en wie en dat laat ik hier nogmaals zien , de club de laatste jaren van een positief eigenvermogen naar een dik negatief eigenvermogen heeft gebracht ??
Even de feiten ( jaarverslag ) Marcel Joris die in 2018 aantrad
Het eerste jaar als bestuursvoorzitter schreef de club 360.000 netto winst , daarin is volgens het jaarverslag 585.000 aan transfersommen in opgenomen . Het operationeel verlies dat jaar was 225.000 volgens het jaar verslag ( Omdat er transfersommen zijn draaide MVV een dikke plus)
Joris kreeg dat voordeeltje op zijn bord omdat Okita in 2018 is verkocht in de zomer
Het 2de jaar 2019-2020 draaide MVV een verlies van 155.000 , het eigenvermogen was toen nog 409.000 euro
In het derde jaar 2020-2021 draaide MVV een verlies van 386.000 , het eigen vermogen ging naar 41.000
het 4de jaar 2021-2022 was het verlies 586.000 het EV was negatief 526.000
In seizoen 2022-2023 is het verlies 1.100.000 en het EV negatief 900.000 ( In dit jaar is ook 734.000 aan aandelen opgehaald, anders was t EV circa 1,7 miljoen geweest)
Marcel Joris heeft dus in 5 jaar voorzitterschap 1.867.000 verlies gemaakt en een posititief EV naar een dik negatief EV
En hij en zijn bestuur waren verantwoordelijk voor aantrekken AD etc
Vraag me uberhaupt wat bestuur ledenraad gedaan heeft richting dagelijks bestuur in deze periodes ?
Dus als zo iemand nog steeds op deze plek zit dan vraag ik me af hoeveel slechte cijfers je nog meer moet presenteren
En natuurlijk waren er de bekende corona jaren maar ook daarin zijn er mijn inziens verkeerde keuzes gemaakt die het resultaat sterk hebben beinvloed
Het laatste jaar , de 1.1 miljoen verlies is de uitkomst van de keuze van het bestuur om de vrije hand aan Noor te geven en hem aan te stellen als AD 3 jaar eerder .
Ook voor het seizoen 2023-2024 gaat MVV volgens van Leeuwen rode cijfers schrijven , dat betekend dus het volgende jaar met een verlies onder bestuur van Joris
Ridenaje schreef : Huh? Persoonlijke vete? Napoleon benoemt feiten en ik kan niet anders dan concluderen dat bestuur en directie er de afgelopen jaren een behoorlijke financiële puinhoop heeft achter gelaten. Daar mag meneer Jöris zich ook het boetekleed voor aantrekken. Daar zegt Napoleon niks verkeerds mee. Had toch wel eens willen weten hoe ons clubje ervoor had gestaan als Napoleon mee had kunnen besturen...
Duin schreef :
Ridenaje schreef : Huh? Persoonlijke vete? Napoleon benoemt feiten en ik kan niet anders dan concluderen dat bestuur en directie er de afgelopen jaren een behoorlijke financiële puinhoop heeft achter gelaten. Daar mag meneer Jöris zich ook het boetekleed voor aantrekken. Daar zegt Napoleon niks verkeerds mee. Had toch wel eens willen weten hoe ons clubje ervoor had gestaan als Napoleon mee had kunnen besturen...
Dan hadden we €100 per maand meer dankzij de 10 verkochte Koen Kostons telefoonabonnementen
Zwegel schreef :
Duin schreef :
Dan hadden we €100 per maand meer dankzij de 10 verkochte Koen Kostons telefoonabonnementen
Mijnheer Duin, U kunt hier nu wel zo nonchalant reageren, maar u beticht Napoleon ervan dat ie persoonlijke vetes uitvecht hier op het forum.
Dat idee krijg ik nu ook van U, richting Napoleon.