MVV algemeen

05 dec 2023 17:53
Ridenaje
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 18
Meer
MVV algemeen #8086
Wat een ontzettend sneu verhaal om te lezen. Zoals zo vaak: amateurisme ten top. "We" kunnen elke euro kei en kei hard gebruiken en te triest voor woorden dat we op deze manier sponsoren verliezen. Met al je financiële en niet financiële inzet ten tijden van je VZM activiteiten zou ik je haast willen "smeken" de bokshandschoen op te pakken en het gesprek aan te gaan met de beleidsbepalers. Als het dan niet is voor je eigen sponsoring dan hopelijk om toekomstige ellende en fouten te voorkomen. Pak je samen met Napoleon en kijk hoe jullie dit vastgelopen schip kunt vlot trekken.... kom op die roeje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2023 20:00
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2405
Meer
MVV algemeen #8087

Boschpoort schreef : Dit is een open forum dus mag en kan iedereen hier posten wat hij/zij wil met betrekking tot MVV en alles wat daarmee samenhangt.
En anderen hoeven het daar niet mee eens te zijn dus er mag best discussie gevoerd worden. Zolang het maar inhoudelijk is.

De post van MVVkeoleeke is prima. Dit lijkt me faire kritiek op het functioneren van bepaalde onderdelen van onze club.


Helaas heb ik dit verhaal aangaande sponsors die niks vernemen omtrent verlenging al vaker gehoord,en dit is al decennia zo!
Indertijd werkte ik bij de schoonbroer van Nico Jongen die bij MVV manager was en die klaagde toen al dat hij niks meer vernomen had omtrent een benadering en verlenging van sponsorschap binnen MVV!
Hoe is het mogelijk dat in deze tijd je weer dit trieste verhaal leest van MVVkeoleeke en het dus niet alleen vroeger niet maar behoren liep zeg maar rustig gebrekkig maar kennelijk nog steeds van deze tijd is….Helaas!

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2023 06:29 07 dec 2023 07:26 door Ben Salemans.
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 316
Meer
MVV algemeen #8088

Hoe is het mogelijk dat in deze tijd je weer dit trieste verhaal leest van MVVkeoleeke en het dus niet alleen vroeger niet maar behoren liep zeg maar rustig gebrekkig maar kennelijk nog steeds van deze tijd is….Helaas!


Dat is vrij simpel te verklaren.
Omdat er geen geld is bij MVV zitten er geen betaalde krachten op die plekken die zich 24/7 kunnen bezig houden met sponsoren.
Men moet het hier doen met vrijwilligers en stagiaires, en dan kom je uiteraard al niet serieus over.
Daarbij komt nog dat dat iedere keer vaak andere mensen zijn, die niet weten waar hun voorganger met bezig is/was, en dan gebeuren die dingen.
In principe zou zich daar een vast commercieel team mee bezig moeten houden, maar dat kost geld en dat is er niet.
Noor wilde professionaliseren en dat is hem deels gelukt, maar ook toen was er geen geld, en heeft ie maar geld uitgegeven wat er niet was.
Toen hij in de gaten kreeg dat alles geld koste wat ie 'verbeterde' , is ie maar met de 'Noorderzon' vertrokken.
Helaas is geld de belangrijkste factor binnen een BVO en als dat er niet is sta je met de rug tegen de muur en kun je niet professionaliseren.
En kijk waar we nu weer staan, we zijn weer terug bij af ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2023 20:16
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1175
Meer
MVV algemeen #8089
Volgens mij was er wel geld en een eigen vermogen. :thinking:
En nu na zijn vertrek ineens in de miljoen schuld. :thinking:

Welke professionaliseren heeft hij ingezet?
Yvey heeft de sponsorruimte verbouwd. Maar uiteindelijk kunnen we wel een x aantal jaar drinken maar gaat de winst niet naar MVV.
Nike leuke sponsor geeft veel aanzien je verkoopt meer spullen, maar dit kost je alleen maar op een rare manier geld schijnbaar...
Hij heeft de club verkocht nu zien we dit als redding omdat hij ons gewoon dieper in de put heeft genaaid.
Daarbij heeft hij gezorgd dat supporterscafe verdween voor kleedlokalen en volgens mij zijn die er tot heden nog steeds niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2023 09:21
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 472
Meer
MVV algemeen #8090
En dit staat vandaag in DDL:

De Amerikanen staan klaar om MVV over te nemen, maar hoe wordt de club daar beter van?

Maastricht - Alle documenten voor de aandelenovername van MVV zijn nu gereed, de club is klaar om in handen van de Amerikaanse investeerders te komen. Het wachten is nu op de KNVB. Maar wat levert dit MVV op en wat gaan die Amerikanen hier eigenlijk doen? Vijf vragen en antwoorden.
Emil Visser
Gisteren om 16:45

1. Hoe staat de overname van MVV er op dit moment voor?
De meeste stukken voor de overname (95%) liggen al een tijdje bij de KNVB, maar nu zijn ook de handtekeningen van de overnamekandidaten daadwerkelijk gezet, waardoor het dossier compleet is. In de tussentijd is de voetbalbond bezig geweest met het beoordelen van de stukken die al voorlagen. Het zetten van de handtekeningen liet langer op zich wachten dan gedacht. In de originele plannen zouden er twaalf partijen betrokken zijn bij de overname. De KNVB stelt als regel dat iedereen die bij zo’n aandelentransactie is betrokken, ook daadwerkelijk wordt doorgelicht. Dat zou waarschijnlijk vele maanden in beslag namen. Daarom is de constructie nu aangepast, met twee Amerikaanse aandeelhouders: Jim Wilkinson en Franklin McLarty. Dit alles is ook kortgesloten met de KNVB. Over een verwachte termijn voor goedkeuring van het plan doet de club evenwel geen uitspraken. „Ik heb al eens eerder een verwachting uitgesproken, maar die kwam niet uit”, zei directeur Laura van Leeuwen. „Nu zeg ik er wijselijk niets over.”

De Amerikanen willen met de fanbeleving aan de slag. Ook zijn investeringen in het stadion besproken.


2. Wat levert dit MVV op?
In eerste instantie geld. Met de transactie is ongeveer 2,2 miljoen euro gemoeid. De Amerikanen schrijven de cheques uit en staan garant voor de verliezen. MVV draaide immers vorig seizoen al een negatief resultaat van 1,1 miljoen euro en zal ook dit seizoen in de rode cijfers komen. In principe is MVV met de overname uit de financiële zorgen, maar het houdt nog niet over. „We gaan de boel niet vanuit de VS runnen”, zegt woordvoerder Scott Sonju namens de Amerikaanse investeerder. „Dat is niet gepast. We zorgen voor hulp en resources, maar dat gebeurt achter de schermen.” Beloftes over sportieve successen worden niet gedaan. Wel wordt aangegeven dat de club ‘graag over vijf jaar zou promoveren’.


3. Wat voor hulp kan MVV verwachten?
Fans hoeven niet te rekenen op een miljoeneninjectie of een lading nieuwe spelers. In de laatste jaren kon er nauwelijks worden geïnvesteerd, omdat er geen geld was. De club hoopt met iets meer financiële ruimte verder te kunnen professionaliseren, op organisatorisch vlak belangrijke stappen te kunnen zetten. Dat is hard nodig want in de afgelopen jaren zijn de nodige sponsors ontevreden afgehaakt, simpelweg omdat MVV niet de mankracht had om deze goed te faciliteren. Ook zien de Amerikanen een kracht in hun eigen netwerk. TrailRunner International, een bedrijf dat zich richt op het geven van strategisch advies aan ondernemingen over de hele wereld, is opgericht door McLarty en Wilkinson, de twee grote mannen achter de overname. Trailrunner werkt ook voor onder meer Dallas Cowboys (american football), Dallas Mavericks (basketbal) en FC Barcelona. Daarnaast zetten de nieuwe eigenaren in op het gebied van fanbeleving, met onder meer een upgrade van stadion De Geusselt. De investeerders stellen wel heel duidelijk dat ze ‘geen oneindig diepe zakken’ hebben.

Stadion De Geusselt.
Stadion De Geusselt. — © Pro Shots

Ik denk niet dat het probleem is dat er te veel wordt uitgegeven. Sterker nog, we moeten meer geld uitgeven.

Scott Sonju

Namens de Amerikaanse aandeelhouders

4. En wat levert het de Amerikanen op?
Vooralsnog niets. „Misschien wordt de investering ooit terugverdiend”, zegt Sonju. De groep die achter dit plan zit, investeert in vele bedrijven. De meeste leveren geld op, maar MVV draait al jaren alleen verlies. Het eerste doel is om de club break-even te laten draaien. Vooral het potentieel spreekt de aandeelhouders aan. „Dit wordt geen geldmachine. Het is leuk als het geld oplevert, maar nu verliest de club geld. Ik denk niet dat het probleem is dat er te veel wordt uitgegeven. Sterker nog, we moeten meer geld uitgeven. Maar er moet vooral meer omzet gegenereerd worden.”

5. Maar wat als de KNVB de deal uiteindelijk niet goedkeurt?
Dan komt plan B om de hoek kijken: verder zonder de Amerikaanse investeerders. Van Leeuwen wil daar op dit moment geen energie in steken, maar laat weten dat het perspectief dan ‘niet fraai’ zal zijn. Logischerwijs zal MVV dan flink gaan moeten snijden in de uitgaven. Dat betekent dan ook onherroepelijk dat de club organisatorisch en sportief nog verder zal worden teruggeworpen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, aait wief, Lassie80, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2023 18:58
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1179
Meer
MVV algemeen #8091
Over 5 jaar promoveren zonder geld uit te geven ?? Is dat niet waar we al 23 jaar van dromen ?? Ik begin hier een heel slecht gevoel bij te krijgen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2023 19:25
Pierrot
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 93
Meer
MVV algemeen #8092

Sjonnie schreef : Over 5 jaar promoveren zonder geld uit te geven ?? Is dat niet waar we al 23 jaar van dromen ?? Ik begin hier een heel slecht gevoel bij te krijgen .


Ik denk dat ze nog niet alles prijsgeven. Wacht het eens rustig af. Wel durf ik te zeggen dat als dit níét doorgaat, we van plan B niets, maar dan ook niets, hoeven te verwachten. Dat is het begin van het einde.

Wil ik nog aan toevoegen dat ik de vacature voor de zoektocht naar de nieuwe commercieel manager gezien heb en het daarbij behorende salaris. Je moet er bijna geld op toeleggen als je erinstapt. Juist dáár moeten de investeringen heen lijkt me?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2023 23:01
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 472
Meer
MVV algemeen #8093

Pierrot schreef :
Wil ik nog aan toevoegen dat ik de vacature voor de zoektocht naar de nieuwe commercieel manager gezien heb en het daarbij behorende salaris. Je moet er bijna geld op toeleggen als je erinstapt. Juist dáár moeten de investeringen heen lijkt me?


If you pay peanuts you’ll get monkeys.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2023 23:26
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 180
Meer
MVV algemeen #8094
Daar komt toch niemand met een hbo diploma en jarenlange ervaring zijn bed voor uit. Als dit is wat je te bieden hebt….treurnis ten top
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2023 09:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3843
Meer
MVV algemeen #8095
Niet om de club eeuwig te verdedigen want ik vind de vacature sowieso waardeloos neergezet (er staat niet eens een functietitel voor, de vacature begint gewoon). Maar er staat bij dat er een bonusregeling aan vast zit, en in de sales wereld kan dat soms hard gaan. Als je 3000 euro per maand aan commissie kan verdienen is het salaris opeens een stuk aantrekkelijker.

Maar goed, als dat zo was, dan zou ik dat veel nadrukkelijker in de functieomschrijving zetten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2023 17:54
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3843
Meer
MVV algemeen #8096
www.vi.nl/nieuws/fc-den-bosch-krijgt-gel...aanse-aandeelhouders

Let wel:

Den Bosch presenteerde in 2021 de Pacific Media Group (PMG) als nieuwe eigenaar. De club ontdook regelgeving van de KNVB over het controleren van nieuwe aandeelhouders door de aandelen te verdelen onder PMG en een aantal individuen die bij het investeringsfonds betrokken zijn. Zo kwamen ze afzonderlijk uit op minder dan 25 procent en hoefde deze groep geen informatie te delen met de KNVB.


En wat krijg je dan:

Den Bosch raakte in conflict met een deel van de aandeelhouders, die naar verluidt hun aandelen willen verkopen. Vooruitlopend daarop al stoppen met de betalingen aan de club mag echter niet, zo werd bepaald in een arbitrale procedure. De betreffende aandeelhouders moeten de club alsnog betalen en zijn ook veroordeeld in alle kosten rond de zaak.


Alhoewel Den Bosch van de rechter gelijk heeft gekregen is het maar de vraag of die Amerikanen dit ooit gaan betalen.

Dus wat dat betreft, liever dat het wat langer duurt maar je iets meer het gevoel hebt dat je weet wie je in huis haalt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2023 22:33
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 186
Meer
MVV algemeen #8097
Het artikel over MVV bevat enkele tegenstrijdigheden:
1.
Daarnaast zetten de nieuwe eigenaren in op het gebied van fanbeleving, met onder meer een upgrade van stadion De Geusselt.
De investeerders stellen wel heel duidelijk dat ze ‘geen oneindig diepe zakken’ hebben.
Een upgrade van het stadion zal dus vooral van de gemeente moeten komen?
2.
“Maar er moet vooral meer omzet gegenereerd worden.”
welke omzet bedoelen ze ?
meer supporters /consumptie of
waarschijnlijk meer inkomsten uit sponsoring (dit is vooral mogelijk als MVV eredivisie speelt)
evtl reclame geld /tv rechten

Een upgrade van het stadion zal vooral van de gemeente moeten komen.
Het zou een schandaal zijn als ze MVV failliet lieten gaan.
Overal in de wereld kennen ze Maastricht, de stad heeft veel en vooral uitstraling,
behalve dan een goed functioneerde voetbal club, zonder behoorlijke accomodatie.
Waarschijnlijk heeft het bestuur van de stad geen gevoel voor de cultuur van de stad.
Te veel Hollands bloed?

Op korte termijn zou ik vooral goed op de centjes letten Laura, en meer samenwerking met FSC zoeken
zij hebben een betere jeugdopleiding,
MVV kan bv proberen spelers van FSC en andere Belgische clubs te lenen/huren die nog niet goed genoeg zijn voor de eredivisie/hoogste klasse:
Tasci Nielings is een goed voorbeeld. Dus Ronnie is weer goed bezig.

De trainer bij MVV is in deze héél belangrijk, hij moet deze jongens meerdere kansen geven.
Steven Pereira en Malcon Ezajas werden in het begin ook verguisd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2023 12:53
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 840
Meer
MVV algemeen #8098
Het is toch te triestig voor woorden dat MVV Koen Kostons in de winter transfer periode voor zo,n 50.000 tot 100.000 moet verkopen anders looprt hij einde seizoen gratis de deur uit .....

Bied hem een nieuw contract aan voor 2 of 3 seizoen krijg je er zo rond de 700 tot 800 duizend euro voor terug binnen 2 jaar .......

Is er NU niemand in Maastricht te vinden die zo,n te behappen bedrag MVV voor schiet ....

Met 50.000 euro voor van Bommel ,Souren , Kostons red MVV het niet .........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2023 13:00
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 304
Meer
MVV algemeen #8099
MVV moet in de thuiswedstrijd tegen Jong FC Utrecht de vakken C en D van de Angel-side tribune leeglaten.

Straf n.a.v. de wedstrijd tegen ADO.
Ook mogen de sk houders van deze vakken het stadion niet binnen deze wedstrijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2023 14:24
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2405
Meer
MVV algemeen #8100

ASR schreef : MVV moet in de thuiswedstrijd tegen Jong FC Utrecht de vakken C en D van de Angel-side tribune leeglaten.

Straf n.a.v. de wedstrijd tegen ADO.
Ook mogen de sk houders van deze vakken het stadion niet binnen deze wedstrijd.


Staat al uitgebreid in twee andere topics vermeld….mvrgr Ampa

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.357 seconden