Het verhaal van het bestuur van MVV is zeker te begrijpen en als je de snelle leest dan klinkt het ook nog heel logisch, echter als je de goede leest dan zie je dat er wel degelijk een soort elite clubje is aan het ontstaan vooral deze:
Dat wil zeggen dat er bij de organisatie van een dergelijk evenement ook gefocust wordt op de sprekers, deelnemers en gasten. Het geeft oi dan ook geen pas om te spreken van een elite-clubje, indien geprobeerd wordt om een hoogwaardig evenement met dito revenuen te realiseren.
Er wordt gefocust op sprekers, deelnemers en gasten. Als dat niet meer selecteren is dan weet ik het ook niet meer. Het eigen MVV elite clubje was al geboren maar de lijn wordt doorgetrokken en het maatschappelijk doel is de “noemer/verbinder”geworden waarin “ons-kent-ons” aanwezig mag geven.
Daar wil je natuurlijk geen lastige kleine sponsoren bij hebben, die brengen namelijk niets in het laatje en hebben geen toegevoegde waarde tijdens het diner. MVV kondigt dit evenement wel met veel verve aan, natuurlijk jezelf op de borst kloppen is altijd lekker, is er tenminste iemand die je een compliment geeft.
Nee die sponsoren mogen morgens vroeg aan een gratis buffet aansluiten waar de andere sponsoren hun medewerkers na toe hebben gestuurd. De beslisser of de Directeur die zit op zijn kantoor want heeft geen tijd voor dit netwerk evenement.
Bij MVV regelmatig aangeven dat er wat meer variatie in het aanbod van netwerk mogelijkheden moest komen,en ook in tijd en aanbod.
Daar is geen gehoor aangegeven, deze opzet is voor MVV het meest goedkope was het antwoordt, tja daar moet je het dan mee doen.
Maar goed het bestuur vind dus dat er geen elite clubje wordt gevormd, de prakrijk voorbeelden ten over, noem nu allen maar het afscheid van Rene Trost, dit was alleen maar mogelijk als iedere supporter € 25,- ging betalen. Rene begreep dat dit elitair gedrag niet met zijn visie en zijn normen en waarde strookte en bedankte hiervoor.
Maar goed we mogen niet over een elite clubje spreken immers is MVV een maatschappelijke voetbalclub geworden. Inderdaad na 3 besturen mogen we concluderen dat MVV inderdaad een maatschappelijk voetbalclub is geworden , het is zelfs zo erg dat het kantoor personeel steen en been klaagt over de tijd die men in al die projecten moet steken, laat staan over de spelers die nu slecht 1 keer per dag kunnen trainen omdat men smiddag de bejaarden de soep moet gaan inschenken. En dat is best leuk voor een keertje en dat kan ook wel maar onze spelers worden fysiek niet beter als ze de bejaarden gaan bingo spelen.
Toch had MVV de oplossing na één jaar geen enkele commerciële man of vrouw in dienst te hebben gehad, wel een project genaamd “het buddy project” wat meteen als flop mag worden afgestempeld , dit hield in dat ieder bestuurslid 10 sponsoren onder zijn hoede nam om tot beter contact te komen. Mijn buddy heb ik anderhalf jaar niet gezien totdat ik de beste man zelf maar ben gaan mailen en mij beklag heb gedaan en binnen 30 minuten belde hij mij op….tja wat moet je daar van zeggen.
Inmiddels had MVV de nieuwe commerciële tijger in dienst ( althans op vrijwillige basis) zijn naam Dhr Frans Erens ( ik had nog nooit van hem gehoord) maar nadat we een keurige brief van MVV hadden ontvangen met een foto en mail adres erop wisten wij ook wie deze beste meneer is. Ook werd vermeld dat Dhr Erens alle sponsoren ging benaderen en ook met ons een afspraak zou maken.
Nu voelen je het wel aan, tot op de dag van vandaag inmiddels weer maanden verder hebben wij niets van MVV vernomen dan wel Dhr Erens.
En zo kan ik wel doorgaan, maar ja als je dan over een elite clubje spreekt dan raakt een of ander bestuurslid op zijn pik getrapt en spreekt dat natuurlijk tegen.
Het is niets meer dan tunnel visie waarin het huidige MVV en het bestuur zit, we zijn geweldig gestart daar verdiend een ieder de complimenten voor maar we glijden langzaam af tot een niveau waarin we binnen MVV in hokjes worden geplaatst en zodra we lastig worden dan worden we geïsoleerd dan wel niet meer serieus genomen.
Heb een tip voor het huidige bestuur, verklein het aantal bestuursleden , neem een algemeen directeur aan en een commerciële man of vrouw in dienst ( breidt dit team uit met 2-3 vrijwilligers evt spelers van MVV , dat hebben meerdere BVO’s) .
Ga dan als bestuur wat meer na de achtergrond en hou je dan bezig met de maatschappelijke zaken , maar geef de supporter de indruk dat we een voetbalclub zijn , en laat de algehele leiding over aan de algemene directeur .Natuurlijk zul je hiervoor ruimte moeten maken in je begroting en dat zal wellicht ten kosten gaan van 1 of 2 spelers of andere zaken
Maar op termijn gaat dat meer rendement brengen dan waar we nu mee bezig zijn