>
Ontvangen bedankjes 4851
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Napoleon schreef : Het hoofdsponsorschap is voor veel clubs in de marge een hele uitdaging , zo speelt Telstar ook al het hele seizoen zonder hoofd en rug sponsoren en zullen er nog andere clubs zijn met de zelfde problemen of uitdagingen
Daarnaast volg ik het voetbal best van dichtbij ,maar als jij mij vraagt wie de hoofdsponsor is van Vitesse dan heb ik dat niet paraat . Dus naambekendheid is iets wat jaren kost en je doelgroep moet bij het voetbal komen
Als we eens gaan kijken wat nu een hoofdsponsorschap moet kosten en bv de achterkant van het shirt boven en onderkant voor gelijkwaardige clubs als MVV
In een normale situatie wordt voor het hoofdsponsorschap rond de 125.000 gevraagd , achterkant shirt boven kant zo'n 50.000 euro en achterkant onderkant een 35.000 euro per seizoen . De broeksponsoren en mouwsponsoren even niet meegenomen
Totale opbrengt shirt zeg maar rond de 210.000 . Dat is wanneer alles meezit en er geen corona of andere zaken spelen
MVV is eigenlijk al bijna 2 seizoen zonder hoofdsponsor na afhaken van Openline is die plek gedeeltelijk ingevuld
Als je begin van dit seizoen pak weg 90.000 had neergeteld bij MVV dan ben ik er van overtuigd dat je hoofdsponsor zou zijn geweest . Ondanks dat die deal zeker voor 100.000 euro is begroot .
Het is blijkbaar heel moeilijk om al 2 jaar lang een partij te vinden die bv 3 jaar lang 100k betaalt voor die plek... wellicht moet je dan ook de naam van het stadion erbij doen en nog een tribune.
Het lastige is gewoon wat wil een partij met die plek. Openline bijvoorbeeld die hadden geen direct commercieel doel met hun partnership maar die hadden voornamelijk een maatschappelijk doel , uiteindelijk zijn die teleurgesteld afgehaakt .
Als je dan als bedrijf een commercieel belang hebt met het partnership dan is 1 jaar gewoon veel te kort en moet je al voor 3 jaar gaan en tevens moet je hele marketing mede afgestemd zijn op die investering. Een bedrijf wat 100k betaalt voor die positie is minimaal 30-40 procent meer kwijt aan investering om die plek goed te laten landen in de markt , Dus tel maar gerust 130.-140.000 euro per jaar
Voor veel bedrijven is dat heel veel geld en voor veel bedrijven is het niks
Neem nu Basic Fit en Health City... die betaalde bij ADO en FC Utrecht , 350.000 en 450.000 per jaar maar met als doel de nummer 1 in fitness te worden in sportscholen en bekendheid ,en dat is gelukt . Volgens onderzoek zijn Basic fit en Healtcity de bekendste fitnesscentra van Nederland
Probleem in de KKD is de bekendheid , een landelijk bekendheid zit er gewoon niet in daar komt MVV te weinig voor in de belangstelling en media en zijn de tegenstanders vaak ook niet interessant genoeg voor het kijkend publiek .
Dus een regionale uitstraling blijft dan over ....Met goed onderzoek en het juiste netwerk kom je dan toch uiteindelijk uit bij kandidaten die geschikt zijn voor die plek .
Als we nu naar deze deal gaan kijken dan ben ik blij voor de club dat MVV een kleine 30.000 heeft opgehaald voor de komende 11 wedstrijden en na die 11 wedstrijden zijn er nog 16 te gaan , laten we hopen dat er weer 30k binnen stroomt en wat extra zodat MVV ergens rond de 75.000 uit gaat komen ipv de 100k begroot dit jaar
Op dit moment lopen we dus 70.000 achter op begroting shirtsponsor seizoen 2020-2021 ....een hele opgave
Vanuit mijn MVV bril ben ik blij voor de club en dat Tom en Mauro dit samen hebben geregeld , voor hun is het ook makkelijk . Als ik mijn MVV bril afzet dan vind ik de aanstelling van Erik Noor tot op heden ( aangesteld om 70% commercie te doen) meer dan tegenvallen en dan druk ik me heel netjes en voorzichtig uit op dit forum .
Als ik die zelfde bril afzet, en ik heb heel wat reacties uit voetballand gekregen dan wordt er erg lacherig over MVV gedaan als het gaat over deze sponsordeal, misschien ook wel de manier hoe MVV deze deal in de media brengt heel tendentieus vind men ( andere clubs)
Maar goed als ik mijn MVV bril weer opzet dan vind ik het oprecht fijn voor Tom en Mauro dat ze toch 30K hebben binnen gehaald weliswaar met bestaande partijen zoals de vader van Koen Kostons o.a ( wat echt een hele fijne kerel is) maar 30K is 30K .
Natuurlijk blijft de druk om die overige 70K binnen te halen en we mogen verwachten dat niet volledig gaat lukken maar iedere euro is er eentje .
Tot slot en daar moet ik eerlijk in zijn maak ik me wel enorme "zorgen" als het gaat om het voortbestaan van onze club deze deal onderstreept echt onze problemen in totaal. Ik zou MVV echt adviseren om de aansluiting te gaan zoeken met het UM en van MVV een "academische voetbalclub te maken" zelfs met een eigen sporttak voor studenten maar vooral voor de kennis en kunde die daar gewoon zit
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Napoleon schreef : Het hoofdsponsorschap is voor veel clubs in de marge een hele uitdaging , zo speelt Telstar ook al het hele seizoen zonder hoofd en rug sponsoren en zullen er nog andere clubs zijn met de zelfde problemen of uitdagingen
Daarnaast volg ik het voetbal best van dichtbij ,maar als jij mij vraagt wie de hoofdsponsor is van Vitesse dan heb ik dat niet paraat . Dus naambekendheid is iets wat jaren kost en je doelgroep moet bij het voetbal komen
Als we eens gaan kijken wat nu een hoofdsponsorschap moet kosten en bv de achterkant van het shirt boven en onderkant voor gelijkwaardige clubs als MVV
In een normale situatie wordt voor het hoofdsponsorschap rond de 125.000 gevraagd , achterkant shirt boven kant zo'n 50.000 euro en achterkant onderkant een 35.000 euro per seizoen . De broeksponsoren en mouwsponsoren even niet meegenomen
Totale opbrengt shirt zeg maar rond de 210.000 . Dat is wanneer alles meezit en er geen corona of andere zaken spelen
MVV is eigenlijk al bijna 2 seizoen zonder hoofdsponsor na afhaken van Openline is die plek gedeeltelijk ingevuld
Als je begin van dit seizoen pak weg 90.000 had neergeteld bij MVV dan ben ik er van overtuigd dat je hoofdsponsor zou zijn geweest . Ondanks dat die deal zeker voor 100.000 euro is begroot .
Het is blijkbaar heel moeilijk om al 2 jaar lang een partij te vinden die bv 3 jaar lang 100k betaalt voor die plek... wellicht moet je dan ook de naam van het stadion erbij doen en nog een tribune.
Het lastige is gewoon wat wil een partij met die plek. Openline bijvoorbeeld die hadden geen direct commercieel doel met hun partnership maar die hadden voornamelijk een maatschappelijk doel , uiteindelijk zijn die teleurgesteld afgehaakt .
Als je dan als bedrijf een commercieel belang hebt met het partnership dan is 1 jaar gewoon veel te kort en moet je al voor 3 jaar gaan en tevens moet je hele marketing mede afgestemd zijn op die investering. Een bedrijf wat 100k betaalt voor die positie is minimaal 30-40 procent meer kwijt aan investering om die plek goed te laten landen in de markt , Dus tel maar gerust 130.-140.000 euro per jaar
Voor veel bedrijven is dat heel veel geld en voor veel bedrijven is het niks
Neem nu Basic Fit en Health City... die betaalde bij ADO en FC Utrecht , 350.000 en 450.000 per jaar maar met als doel de nummer 1 in fitness te worden in sportscholen en bekendheid ,en dat is gelukt . Volgens onderzoek zijn Basic fit en Healtcity de bekendste fitnesscentra van Nederland
Probleem in de KKD is de bekendheid , een landelijk bekendheid zit er gewoon niet in daar komt MVV te weinig voor in de belangstelling en media en zijn de tegenstanders vaak ook niet interessant genoeg voor het kijkend publiek .
Dus een regionale uitstraling blijft dan over ....Met goed onderzoek en het juiste netwerk kom je dan toch uiteindelijk uit bij kandidaten die geschikt zijn voor die plek .
Als we nu naar deze deal gaan kijken dan ben ik blij voor de club dat MVV een kleine 30.000 heeft opgehaald voor de komende 11 wedstrijden en na die 11 wedstrijden zijn er nog 16 te gaan , laten we hopen dat er weer 30k binnen stroomt en wat extra zodat MVV ergens rond de 75.000 uit gaat komen ipv de 100k begroot dit jaar
Op dit moment lopen we dus 70.000 achter op begroting shirtsponsor seizoen 2020-2021 ....een hele opgave
Vanuit mijn MVV bril ben ik blij voor de club en dat Tom en Mauro dit samen hebben geregeld , voor hun is het ook makkelijk . Als ik mijn MVV bril afzet dan vind ik de aanstelling van Erik Noor tot op heden ( aangesteld om 70% commercie te doen) meer dan tegenvallen en dan druk ik me heel netjes en voorzichtig uit op dit forum .
Als ik die zelfde bril afzet, en ik heb heel wat reacties uit voetballand gekregen dan wordt er erg lacherig over MVV gedaan als het gaat over deze sponsordeal, misschien ook wel de manier hoe MVV deze deal in de media brengt heel tendentieus vind men ( andere clubs)
Maar goed als ik mijn MVV bril weer opzet dan vind ik het oprecht fijn voor Tom en Mauro dat ze toch 30K hebben binnen gehaald weliswaar met bestaande partijen zoals de vader van Koen Kostons o.a ( wat echt een hele fijne kerel is) maar 30K is 30K .
Natuurlijk blijft de druk om die overige 70K binnen te halen en we mogen verwachten dat niet volledig gaat lukken maar iedere euro is er eentje .
Tot slot en daar moet ik eerlijk in zijn maak ik me wel enorme "zorgen" als het gaat om het voortbestaan van onze club deze deal onderstreept echt onze problemen in totaal. Ik zou MVV echt adviseren om de aansluiting te gaan zoeken met het UM en van MVV een "academische voetbalclub te maken" zelfs met een eigen sporttak voor studenten maar vooral voor de kennis en kunde die daar gewoon zit
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ASR schreef : Goed initiatief, helaas is ons prachtige shirt verworden tot een levende reclamezuil. Ik ben misschien te conservatief, maar mooi kan ik dit niet noemen.
We hebben de centjes heel hard nodig....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
houtengerard schreef : De tijd is aangebroken om onszelf uit te hoeren aan de grootste megalomane gek (of organisatie) die er rondloopt. Waarbij alleen nog maar de thuisstad een heilig sacrament is (Cultuurbehoud). Anders kan volgend seizoen het faillissement aangevraagd worden, want hier komt geen hond vrijwillig meer op af. Fuseren is cultureel geen optie, hoewel de cultuurslag naar Fortuna toegankelijker is, is de onderhandelingspositie niet meer gelijkwaardig.
Het vinden van zo'n persoon of organisatie zou gevierd moeten worden als een kampioenschap. Hopelijk volgt er in 2021 heuglijk nieuws. Ik ga liever uit met een knal, dan met een zakelijk formuliertje bij de Kamer van Koophandel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.