MVV algemeen

16 jan 2022 11:39
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
MVV algemeen #7396
Natuurlijk speelt corona een grote rol. Maar dat laat niet onverlet dat we na afloop van dit seizoen waarschijnlijk diep in de min staan. En dan moet je nadenken over de verdiencapaciteit van de club: kunnen we wanneer corona voorbij is dat gat dichten?

Ik heb daar een paar vragen over en ik ben bezorgd over de antwoorden:
- zit er nog voldoende "geld" rondom MVV na het vertrek van de groep Vleugels om bij aan te kloppen als het water tot aan de lippen staat?
- wordt er iets gedaan om de huidige sponsoren binnen boord te houden? (Het antwoord hierop weet ik, dat is: nee, niets)
- is er genoeg capaciteit en intelligentie in de organisatie om het tij te keren?
- en als je alles bij elkaar optelt en onze uitgangssituatie bekijkt: wie gaat er in godsnaam geld in deze club stoppen? En wat gaat die daarvoor terugvragen?

Er zijn dus nog genoeg vragen voordat we echt een oordeel kunnen vellen. Maar waar ik me misschien nog wel de meeste zorgen over maak is de communicatie bij MVV en mijn gevoel dat er geen enkele openheid over wat dan ook wordt gegeven. Ik lees dat terug in de berichten die naar buiten komen. Noor die in zijn blog zegt dat er wel genoeg gezegd is over de rellen tegen Roda (Door wie dan? Niet door MVV in ieder geval). De superlatieven die steeds gebruikt worden om de toekomst te omschrijven. Om nieuwe "partners" en samenwerkingen te beschrijven (Nike? Serieus?). Dat die jaarcijfers zonder ook maar een berichtje erover worden weggestopt op de site.

Dat is een communicatiestrategie van wegstoppen wat slecht is en overdrijven wat goed is en ik wordt daar heel wantrouwig van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2022 11:54
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV algemeen #7397
Je kunt corona overal de schuld van geven, maar het is niet de grootste schuldige...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2022 12:07
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV algemeen #7398
Ik zou niet graag in de schoenen van dit bestuur staan. 2 jaar lang gewaarschuwd worden vanuit diverse kanten, alle alarmsignalen op rood zien springen. En dan geen actie ondernemen. Dat staat pas goed op je cv zeg.

En voor degene die een lease auto van 9000 euro, plus dure hotelovernachtingen, plus ook nog een bovenmodaal salaris normaal vindt - allemaal op kosten van (veer zien) MVV. En dan zo n (wan)prestatie afleveren..ik heb er geen woorden voor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2022 18:25 17 jan 2022 18:26 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
MVV algemeen #7399

Hill28 schreef : Ik zou niet graag in de schoenen van dit bestuur staan. 2 jaar lang gewaarschuwd worden vanuit diverse kanten, alle alarmsignalen op rood zien springen. En dan geen actie ondernemen. Dat staat pas goed op je cv zeg.

En voor degene die een lease auto van 9000 euro, plus dure hotelovernachtingen, plus ook nog een bovenmodaal salaris normaal vindt - allemaal op kosten van (veer zien) MVV. En dan zo n (wan)prestatie afleveren..ik heb er geen woorden voor.


Je gebruikt althans genoeg woorden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2022 19:50
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7400

Hill28 schreef : Ik zou niet graag in de schoenen van dit bestuur staan. 2 jaar lang gewaarschuwd worden vanuit diverse kanten, alle alarmsignalen op rood zien springen. En dan geen actie ondernemen. Dat staat pas goed op je cv zeg.

En voor degene die een lease auto van 9000 euro, plus dure hotelovernachtingen, plus ook nog een bovenmodaal salaris normaal vindt - allemaal op kosten van (veer zien) MVV. En dan zo n (wan)prestatie afleveren..ik heb er geen woorden voor.




Het bestuur bestaat inmiddels nog maar uit een persoon , dat is Dhr Marcel Joris . Tom Lange en Guy Bannier zijn er recent uitgestapt . De overige leden waren al niet meer actief

Dus de aandelen van de Stichting MVV Maastricht die worden nu beheert door 1 persoon !!
De ledenraad heeft nog wel het gouden aandeel in handen en moet iets vinden bij een mogelijke investeerder .
De volgende gebruiker (s) zei dank u mosasaurus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2022 09:36
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #7401

mvv4ever schreef : Je kunt corona overal de schuld van geven, maar het is niet de grootste schuldige...

Wat dan wel? Sinds de eerste wedstrijden zonder publiek door corona in het seizoen zijn er 37 thuiswedstrijden gespeeld. Nu is het moeilijk om daar een precieze schatting over te geven aangezien bij sommige wedstrijden nog wel wat publiek mocht zijn. Laat ik voor het gemak uitgaan van het seizoen 18/19, toen hadden we in totaal 83.000 toeschouwers. Zie: www.transfermarkt.nl/mvv-maastricht/besu...twicklung/verein/384

In 19/20 in de wedstrijden die helemaal niet werden gespeeld, hadden maar 52.000 toeschouwers. Dat zijn er 31.000 minder. In 20/21 hadden we 80.000 toeschouwers minder en dit seizoen (terug gerekend naar 13 wedstrijden) 34.000 toeschouwers minder. Dat maakt een totaal van 145.000 toeschouwers die we zijn misgelopen over de 3 coronaseizoenen. Pak em beet de helft daarvan zijn SK-houders, blijven er nog 72.500 toeschouwers over die een los kaartje hadden gekocht.

72.500 x 12,50 (gemiddeld) per ticket = 906.250 wat we aan inkomsten hebben misgelopen alleen al door de verkoop van losse tickets.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2022 21:20
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
MVV algemeen #7402
Zojuist op de website van MVV gekeken. Dit is de actuele !!) bestuurssamenstelling:
www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/organisatie
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, Zicco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2022 14:20
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV algemeen #7403
Wouter van den Berkmortel gaat MVV per 1 april verlaten. Jammer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2022 16:14
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV algemeen #7404
Heel jammer. MVV verliest een hele competente medewerker met het vertrek van Wouter. Zal lastig op te vangen zijn in zo'n kleine organisatie.
Veel succes met je nieuwe job, Wouter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, opadiehard, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2022 17:24
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
MVV algemeen #7405
Echt jammer inderdaad. Naast zijn competenties, gewoon sympathiek en (ondanks al het negativisme) onverstoorbaar hard werkend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, itsman, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2022 16:02
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 243
Meer
MVV algemeen #7406
MVV Maastricht is druk bezig betaald voetbal in de Limburgse hoofdstad voor langere termijn veilig te stellen. Een gedeeltelijke overname door één of meer partijen is een belangrijk onderdeel van de plannen.

Algemeen directeur Erik Noor noemt MVV 'de financieel gezondste club van Limburg'. Hij wijst op het eigen vermogen dat ondanks zware jaren nog altijd positief is (41 duizend euro, volgens het laatste jaarverslag) en op een interne reorganisatie die ervoor heeft gezorgd dat het in De Geusselt weer om voetbal draait.


Feit is dat hulp van buitenaf onontbeerlijk is om op lange termijn een rol van betekenis te kunnen spelen. De club is in gesprek met investeerders, bevestigt Noor. 'Een overname van de club is niet aan de orde, maar we zijn wel met partijen bezig over een minderheidsbelang.'

De Amerikaanse investeringsmaatschappij World Soccer Holdings, die onder aanvoering van de Nederlandse hoogleraar Bob Heere eerder vergeefs probeerde ADO over te nemen, zou de pijlen nu op MVV hebben gericht. Noor wil niet ingaan op namen van geïnteresseerde partijen. De directeur spreekt de hoop uit in april of mei met een concreet toekomstplan naar buiten te kunnen treden.

Bron:VI

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2022 19:15
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7407
@strucht , dank voor t plaatsten ik lees al jaren de VI niet meer.

Goed het bekende riedeltje van Noor , die nu al bijna een jaar de club aan een minderheidsaandeel aan t verkopen is , en wat hem niet lukt. En eigenlijk zou hij daar helemaal geen onderdeel van moeten zijn omdat hij als directeur van de BV helemaal niet over de verkoop gaat van de club . Ik blijf dat een onjuiste wijze vinden van Stichting bestuur en bestuur ledenraad om iedere keer Noor hier aan te laten schuiven en te laten deelnemen.

Maar goed , het vooruitschuiven daar weet de beste man wel raad mee, nu praten we weer over april en mei en als het april en mei is dan is wellicht weer juni en juli en zo zijn we dan 2 jaar verder onder leiding van Noor .
We zijn als club helemaal niks opgeschoten met de gladde praatjes van de t-shirt verkoper die daar helemaal niet zit om t belang van MVV te dienen maar vooral zijn eigen belang. Nu krijgt hij daar ook gewoon de kans voor als stichting bestuur en bestuur ledenraad hem als spreekbuis laten optreden ( in dossier aandelen verkoop) dan geven ze hem dat podium . In mijn ogen is dit gewoon slap bestuur, de aandeelhouders zouden zelf deze gesprekken ( en alleen hun) moeten voeren en Noor hier buiten moeten laten , maar dat gebeurd dus niet

Noor die ook nu weer laat optekenen dat we de gezondste club zijn in Limburg, we spelen wel geen enkele rol van betekenis en ook is ons eigen vermogen van 1 juni 2021 inmiddels allang in de rode cijfers ( dat schreef de club nog in de aantekening KVK) maar dat hoor je niet uit zijn mond !

En dan de reorganisatie van de club ?? heb ik iets gemist... volgens mij zijn er alleen maar goede mensen vertrokken die geen toekomst meer zagen onder zijn leiding.
En wat al helemaal kwalijk is dat 2 fyisio's Wintjes en Loeffen die 20 en 10 jaar aan MVV verbonden zijn geweest , nergens zijn bedankt voor hun diensten
Via de achterkant de club verlaten , is dat wat Noor vindt van reorganiseren , mensen weg jagen !!

Deze soap gaat maar door, en Noor bouwt alweer de volgende time lap in ...alles vooruit schuiven in de toekomst en ons slappe bestuur en toezicht houders laten het allemaal maar gebeuren. De magie van Maastricht , het plan laat al 24 maanden op zich wachten want zolang is Noor al bijna aan MVV verbonden en het is een stuk slechter dan wat het was als voor die tijd Noor.

De tijd gaat dringen en zal weer een nieuwe begroting gemaakt moeten gaan worden en opgesteld en met het afbetalen van de schulden vanaf 1 oktober 2022 blijft er bitter weinig over als er geen nieuw geld komt .

Daarbij zie ik de deal ook helemaal niet zo snel door de ledenraad komen , zeker niet als het een "paniek deal " is ...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2022 20:55
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #7408
[quote="Napoleon"
Goed het bekende riedeltje van Noor ,/quote]

Wat dan weer wordt beantwoord door het bekende riedeltje van Napoleon...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Huib, Jim Cemint, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2022 21:42
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #7409

Napoleon schreef : @strucht , dank voor t plaatsten ik lees al jaren de VI niet meer.

Goed het bekende riedeltje van Noor , die nu al bijna een jaar de club aan een minderheidsaandeel aan t verkopen is , en wat hem niet lukt. En eigenlijk zou hij daar helemaal geen onderdeel van moeten zijn omdat hij als directeur van de BV helemaal niet over de verkoop gaat van de club . Ik blijf dat een onjuiste wijze vinden van Stichting bestuur en bestuur ledenraad om iedere keer Noor hier aan te laten schuiven en te laten deelnemen.

Maar goed , het vooruitschuiven daar weet de beste man wel raad mee, nu praten we weer over april en mei en als het april en mei is dan is wellicht weer juni en juli en zo zijn we dan 2 jaar verder onder leiding van Noor .
We zijn als club helemaal niks opgeschoten met de gladde praatjes van de t-shirt verkoper die daar helemaal niet zit om t belang van MVV te dienen maar vooral zijn eigen belang. Nu krijgt hij daar ook gewoon de kans voor als stichting bestuur en bestuur ledenraad hem als spreekbuis laten optreden ( in dossier aandelen verkoop) dan geven ze hem dat podium . In mijn ogen is dit gewoon slap bestuur, de aandeelhouders zouden zelf deze gesprekken ( en alleen hun) moeten voeren en Noor hier buiten moeten laten , maar dat gebeurd dus niet

Noor die ook nu weer laat optekenen dat we de gezondste club zijn in Limburg, we spelen wel geen enkele rol van betekenis en ook is ons eigen vermogen van 1 juni 2021 inmiddels allang in de rode cijfers ( dat schreef de club nog in de aantekening KVK) maar dat hoor je niet uit zijn mond !

En dan de reorganisatie van de club ?? heb ik iets gemist... volgens mij zijn er alleen maar goede mensen vertrokken die geen toekomst meer zagen onder zijn leiding.
En wat al helemaal kwalijk is dat 2 fyisio's Wintjes en Loeffen die 20 en 10 jaar aan MVV verbonden zijn geweest , nergens zijn bedankt voor hun diensten
Via de achterkant de club verlaten , is dat wat Noor vindt van reorganiseren , mensen weg jagen !!

Deze soap gaat maar door, en Noor bouwt alweer de volgende time lap in ...alles vooruit schuiven in de toekomst en ons slappe bestuur en toezicht houders laten het allemaal maar gebeuren. De magie van Maastricht , het plan laat al 24 maanden op zich wachten want zolang is Noor al bijna aan MVV verbonden en het is een stuk slechter dan wat het was als voor die tijd Noor.

De tijd gaat dringen en zal weer een nieuwe begroting gemaakt moeten gaan worden en opgesteld en met het afbetalen van de schulden vanaf 1 oktober 2022 blijft er bitter weinig over als er geen nieuw geld komt .

Daarbij zie ik de deal ook helemaal niet zo snel door de ledenraad komen , zeker niet als het een "paniek deal " is ...

1. Nergens wordt aangegeven of gezegd dat Noor de persoon is die onderdeel is van een (gedeeltelijke) verkoop van de minderheidsaandelen. Dit puur jouw interpretatie.

2. Nooit eerder is er een harde deadline genoemd. Vooraf aan het seizoen was het de Limburger die dit zei en hier op het forum noemde iemand te februari. Ook nu is alleen gesproken dat er gehoopt wordt op april/mei maar wederom wordt geen harde deadline genoemd. Simpelweg omdat die ook niet mogelijk is.

3. De rode cijfers (indien die er al zijn) is puur te wijten aan corona. Zie ook mijn eerdere schatting van misgelopen inkomsten door dat er beperkt/geen supporters aanwezig mochten zijn bij wedstrijd. Ruwe schatting is 900.000 euro waar je de schuld niet van bij Noor kan leggen. Maar het is zo makkelijk om altijd over de mislopen NOW te beginnen wat niet eens een schenking was.

Dat je geen fan bent van Noor is nogal een understatement maar jij legt echt van alles de schuld bij Noor of het nu terecht is of niet. Ongefundeerd zeiken op Noor zonder dat hij zich kan verdedigen. Al heeft dat laatste ook geen zin omdat je dan nieuwe munitie hebt om hem ongefundeerd af te zeiken.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Klomeleer, Anna D., Huib, jovkle, Jim Cemint, M-MVV, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2022 09:20
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
MVV algemeen #7410

Napoleon schreef : @strucht , dank voor t plaatsten ik lees al jaren de VI niet meer.
Goed het bekende riedeltje van Noor ,


Ik heb sinds hele lange tijd het forum weer eens geopend en heb er gelijk weer spijt van ...... het voordeel is wel dat ik meteen zie welke berichten van jouw zijn (lange lappen tekst) en als ik er dan een klein beetje snel doorheen ga zie ik eigenlijk in elke bericht weer hetzeflde:

blablabla ...... Noor is incompetent blablabla ...... rest van het bestuur is er niet blablabla ...... leaseauto van 9000 blablabla ...... hotelovernachting blablabla ......
mijn masterplan blablabla ...... ik heb het altijd al geroepen blablabla ...... ik wist het toen al blablabla ...... had maar naar mij geluisters blablabla ......

Wanneer neem je nou eens actie ipv van hier op een forum te roeptoeteren ...... kom eens met je uitgewerkte masterplan.
Als dat zo goed is heb je hier zo iedereen achter ja maar ik zie maar weinig concreets terug.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Jasonhum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.387 seconden