MVV algemeen

21 nov 2022 10:41
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV algemeen #7711
Niet alleen rond het stadion maar ook op voetbalshop is de beschikbaarheid erg slecht.
Of het loop als een tierelier of er mag wel wat meer geproduceerd worden. Al weken is er enkel maat S beschikbaar voor het thuisshirt.
Hoop dat ze dit voor de feestdagen op orde hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2022 09:58
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV algemeen #7712

Boschpoort schreef :

Punt is wel dat volgend jaar écht meer geld uit de eigen commerciële activiteiten gehaald moet worden. Dat moet gebeuren met het plan Maastricht Region, waarmee de club hoopt dat elf bedrijven zich aan MVV gaat committeren. „We zijn met heel veel bedrijven in gesprek. Binnenkort houden we een presentatie voor de dertig grootste bedrijven uit Maastricht. Van daaruit moet alles gaan lopen.

Ik ben bang dat dit meer wishful thinking is. De meeste van die dertig grootste bedrijven zijn in handen van veelal buitenlandse aandeelhouders. Die hebben niet veel met voetbal of Maastricht Region als zodanig. Overigens heeft die presentatie dinsdag 15 nov plaatsgevonden. Kennelijk is dit interview al eerder afgenomen.



Maar wat is het dan ? , men is al 2 jaar de commercie aan t opbouwen, men gaat niet vooruit commercieel . Er wordt nu geld gebruikt van de investeerder om commercie meer body te geven , dat is straks op . Dan volgt trance 2 van de 24% en dan kunnen ze weer even vooruit , maar intussen is de club voor 48 procent in handen van WSH voor slechts 1,5 miljoen.

Er is nu geld nodig voor openbreken contracten en overige terwijl de markt niet mee lijkt te gaan ( los van het succes) en de zaken die ik zo af en toe voorbij zie komen geven mij wel idee waarom commercie achter blijft .
Zo is er 2 maanden geleden een mail gestuurd naar oud sponsoren , op zich prima ! De inhoud van de mail die had ik nog eens goed tegen het licht gehouden maar ik had deze vooral ( met alle goede bedoelingen ) niet door een stagiaire laten ondertekenen en versturen , dan zou ik me kunnen voorstellen dat oud sponsoren zich minder geroepen dan wel zich minder serieus genomen voelen als de commercieel manager dat doet , de stagiaire is prima voor de achterkant van die actie maar bij een win-back wil je vooral aan tafel komen lijkt me en dan zijn de eerste 2 zeten bijna de belangrijkste (mail/nabellen / aan promoactie)

Maar na deze mail volgt ( vind ik ) normaal een call to action , of te wel nabellen , je wilt immers weten of de oud sponsor de mail heeft gehad dan wel wat hij/zij er van vind , alleen dat gebeurde niet , dan ligt de actie daarna dus alleen bij de oud sponsor . Zonde van de energie van de mail en ook zonde ( vind ik) van de indruk die je wilt afgeven .

Dus dat commercie achterblijft , deels snap ik dat wel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2022 11:00
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7713

Napoleon schreef :

Boschpoort schreef :

Punt is wel dat volgend jaar écht meer geld uit de eigen commerciële activiteiten gehaald moet worden. Dat moet gebeuren met het plan Maastricht Region, waarmee de club hoopt dat elf bedrijven zich aan MVV gaat committeren. „We zijn met heel veel bedrijven in gesprek. Binnenkort houden we een presentatie voor de dertig grootste bedrijven uit Maastricht. Van daaruit moet alles gaan lopen.

Ik ben bang dat dit meer wishful thinking is. De meeste van die dertig grootste bedrijven zijn in handen van veelal buitenlandse aandeelhouders. Die hebben niet veel met voetbal of Maastricht Region als zodanig. Overigens heeft die presentatie dinsdag 15 nov plaatsgevonden. Kennelijk is dit interview al eerder afgenomen.



Maar wat is het dan ? , men is al 2 jaar de commercie aan t opbouwen, men gaat niet vooruit commercieel . Er wordt nu geld gebruikt van de investeerder om commercie meer body te geven , dat is straks op . Dan volgt trance 2 van de 24% en dan kunnen ze weer even vooruit , maar intussen is de club voor 48 procent in handen van WSH voor slechts 1,5 miljoen.

Er is nu geld nodig voor openbreken contracten en overige terwijl de markt niet mee lijkt te gaan ( los van het succes) en de zaken die ik zo af en toe voorbij zie komen geven mij wel idee waarom commercie achter blijft .
Zo is er 2 maanden geleden een mail gestuurd naar oud sponsoren , op zich prima ! De inhoud van de mail die had ik nog eens goed tegen het licht gehouden maar ik had deze vooral ( met alle goede bedoelingen ) niet door een stagiaire laten ondertekenen en versturen , dan zou ik me kunnen voorstellen dat oud sponsoren zich minder geroepen dan wel zich minder serieus genomen voelen als de commercieel manager dat doet , de stagiaire is prima voor de achterkant van die actie maar bij een win-back wil je vooral aan tafel komen lijkt me en dan zijn de eerste 2 zeten bijna de belangrijkste (mail/nabellen / aan promoactie)

Maar na deze mail volgt ( vind ik ) normaal een call to action , of te wel nabellen , je wilt immers weten of de oud sponsor de mail heeft gehad dan wel wat hij/zij er van vind , alleen dat gebeurde niet , dan ligt de actie daarna dus alleen bij de oud sponsor . Zonde van de energie van de mail en ook zonde ( vind ik) van de indruk die je wilt afgeven .

Dus dat commercie achterblijft , deels snap ik dat wel


Misschien was het wel persoonlijk Napoleon.
Wij zijn ook oud sponsor en zijn gewoon netjes nagebeld en benaderd. Wat je hier schrijft klopt dus gewoon niet.
Kan me wel voorstellen dat jij bij MVV niet bovenaan de lijst staat om opnieuw te benaderen, of denk je wel?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Huib, jovkle, M-MVV, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2022 16:10
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV algemeen #7714
Ik zag onderstaande passage in het Jaarcijfers document. Het onderstreepte deel.
We zitten nu is seizoen 22/23, gaan ze er dus vanuit dat ook de 2de 750k dit jaar nog komt of lees ik dat verkeerd?

Voor het seizoen 2022/2023 heeft de directie een prognose uitgewerkt, inclusief een sluitende
liquiditeitsbegroting. In de prognose is conform overeenkomst rekening gehouden met een tweede agiostorting
van een van de aandeelhouders.
De begrote sponsorinkomsten zijn grotendeels gerealiseerd. Op basis van de
financiële positie per einde boekjaar en de prognose over het boekjaar 2022/2023 (eindigend op 30 juni 2023)
verwacht de directie dat de bedrijfsactiviteiten duurzaam kunnen worden voortgezet. Vanuit de prognose kan
MVV aan haar verplichtingen jegens derden voldoen, hiermee is de continuïteit voor het komend jaar
gewaarborgd. Op grond van voorgaande feiten en omstandigheden heeft de directie van MVV de
continuïteitsveronderstelling gehanteerd bij het opstellen van de jaarrekening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2022 19:56 23 nov 2022 20:00 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV algemeen #7715
"MVV verantwoordt en met vol vertrouwen naar de toekomst" zo kopt de club !!

Met een verlies van bijna 570.000 euro over afgelopen boekjaar en daardoor een negatief eigenvermogen van bijna 530.000 euro , kan ik weinig waarde aan de woorden hechten .
Dat de club een verlies zou maken dat had ik wel verwacht maar bijna 600.000 euro is voor mij toch wel een duidelijke streep door dit (wan) beleid
Natuurlijk staat het stuk vol positieve handvatten en worden de min punten amper belicht , maar dat de club bijna 20% meer geld uit geeft ( structureel) dan dat er binnen komt dat is wel echt een pijnpunt

klein voorbeeldje :
Zo ook de leasecontracten in 2020-2021 nog voor 16K op de balans in 2021-2022 al 52K , meer auto's dus ,wellicht ook meer mensen en dus ook meer kosten , maar geld wat we niet hebben !!

Het hele outsourcen heeft mede geleid tot diep rode cijfers , die dan wel door de 735.000 euro aandelen kapitaal wel weer worden "weggepoetst" , maar daarvoor is wel de club verkocht . Straks voor slechts 1.5 miljoen en die zullen de komende 2-3 jaar allemaal er door worden gedraaid ( immers staat er een langlopende schuld van 1 miljoen) dan zijn we er als club helemaal niks mee opgeschoten .

De club is verkocht , de centen zijn opgemaakt , wellicht zijn alle beleidsbepalers van nu dan inmiddels weer vertrokken en blijven we over met de brokstukken van dit wanbeleid . Daar doen de huidige knappe prestatie op het veld niks aan af .

Want deze manier van geld uitgeven houden we als club niet lang vol , maar goed bijna iedereen loopt nu de polonaise omdat het sportief heel goed gaat maar onderliggend is het slechter dan 3 jaar geleden en velen kijken hier voor weg .

Erik Noor binnen gehaald voor commercie , is vooral goed in het uitgeven van geld , allerlei vage ideeen presenteren en de club met een "historisch" verlies in een seizoen op te zadelen ( en dan zijn daar nog de transfers van Deom en Surmeli in verwerkt anders was het verlies nog veel groter geweest)

Commercieel gaat deze meneer geen potten breken , in bijna 3 jaar Noor heb ik daar geen enkele vertrouwen in .
Hopelijk wordt er een spelers verkocht in de winterstop of na het seizoen en misschien promoveren we wel , wie zal het zeggen , maar dit beleid is helemaal geen magie het is een structurele afbraak van een prachtige voetbal club die noodgedwongen door veel foutieve besluiten 48% van haar aandelen heeft moeten verkopen om er uiteindelijk geen bal mee op te schieten .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2022 20:15
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV algemeen #7716
Volgens mij was je vroeger zo'n jongetje dat schreeuwend op de grond ging liggen als je geen snoepje kreeg van je moeder.

Wat was het lekker rustig hier op het forum. Jammer dat je weer terug bent om te zeiken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Sjonnie, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2022 20:25
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 570
Meer
MVV algemeen #7717

M-MVV schreef : Volgens mij was je vroeger zo'n jongetje dat schreeuwend op de grond ging liggen als je geen snoepje kreeg van je moeder.

Wat was het lekker rustig hier op het forum. Jammer dat je weer terug bent om te zeiken.


Zelfs als we in mei op de markt zouden staan, zou Napoleon iets te zeiken hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2022 22:14
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV algemeen #7718
Tsja, dat zijn geen cijfers om trots op te zijn. Sportief draaien we tot nu toe een ongelooflijk topseizoen maar we lopen wel met een fictieve shirtsponsor op de borst waar geen enkele € aan inkomsten tegenover staat. Je mag inderdaad hopen dat er een of meerdere spelers tegen een goede afkoopsom verkocht gaan worden want we zijn financieel alleen maar achteruit gehold.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 13:47 24 nov 2022 13:50 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 747
Meer
MVV algemeen #7719
Hoe interpreteren diegene die weer eens bovenop Napoleon vliegen dan de cijfers...dat het nu sportief leuk draait, wil niet zeggen dat het financieel rozegeur en maneschijn is. Het is gezien de cijfers een feit dat commercieel al 2-3 jaar te weinig gebeurt. Anders zouden er ook geen aandelen verkocht hoeven te worden. Wat Napoleon terecht aankaart, het geld hiervan wordt uitgegeven om de organisatie op te tuigen, echter op n gegeven moment is dat geld op en moeten de kosten van diezelfde organisatie zelf opgebracht worden. En kan men dat dat dan? En wat doet men met de langlopende schuld die afbetaald dient te worden ? Het geluk dat mvv nu op korte termijn heeft, is dat er behoorlijk wat extra geld binnenkomt zolang men op de bovenste plaatsen blijft staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 14:30 24 nov 2022 14:31 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV algemeen #7720
Uit het financieel jaarverslag: ''Door MVV Maastricht B.V. is een overeenkomst afgesloten met betrekking de huur van een copier. De minimale jaarlijkse huurverplichting bedraagt € 8.400 tot en met juni 2026.''

#Durftevragen

Is dit niet een belachelijk hoge uitgavepost voor een klein kantoor als MVV?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 14:31
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
MVV algemeen #7721
Het maakt niet zoveel uit wie de boodschap brengt: deze cijfers zijn een doodvonnis. Als ik er als ondernemer naar kijk dan is het oordeel simpel. Dit bedrijf heeft geen toekomst.

Als ik er als Amerikaanse investeerder naar kijk is het anders. Dan lach ik me kapot. Niets anders gedaan dan 2x klein sommetje geld overmaken om tekorten af te dekken en daarmee de helft van een bijna-Eredivisieclub in handen krijgen.

De resultaten op het veld zijn heel mooi. Maar laat er geen misverstand zijn: de echte wedstrijd om de toekomst van MVV wordt gespeeld rondom deze jaarcijfers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 16:45
ErikOranje
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 31
Meer
MVV algemeen #7722
Poeh. Heftige cijfers.

Het komt erop neer dat we het geld van de Amerikanen nodig hadden om de tekorten van het verleden gedekt te krijgen. Met de 2-traps deal hebben we ook al een voorschot genomen op de volgende 24% die we verkopen. Want dat zal dit seizoen nodig zijn.

Ik ben benieuwd hoe een meerjarenplan van onze club er (financieel) uit ziet. Als we ieder jaar 600.000 tekort hebben (of in ieder geval een substantieel tekort hebben, want dat hebben we al jaren), hoe gaan we verder nadat die 2e tranche van de aandeelhouder gestort is? Kunnen we ooit onszelf bedruipen als club?

Ik zou dát van MVV wel eens willen weten. Hoe gaan we na 2024 verder? Dan is 1.500.000 van de investeerder gebruikt om onze club verder te professionaliseren (de fancy term die overal wordt gestrooid) en wat als nu blijkt tot er commercieel toch geen enorme groei in zit en we ook niet jaarlijks tonnen verdienen met het verkopen van onze eigen opgeleide jeugdspelers. En dan?

Wekelijks geniet ik van de prestaties op het veld. Het sprookje daar blijft doorgaan, maar de rekening moet nog komen. Ook met betrekking tot de huidige contracten van de spelers en het langer willen vastleggen van sterkhouders/talenten. Het doet me bij het lezen van deze stukken toch weer denken aan het verleden. Het jaar met Maaskant dat alles kon, MVV goed voetbalde en we bovenin meededen. Het jaar daarna waren er financiële problemen en de club bijna failliet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 17:26
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7723
Mooi dat de negatievelingen eindelijk weer ergens op kunnen springen, al vraag ik me af in welke wereld deze mensen leven en of ze enig idee hebben wat het plan van MVV is.
Denken deze mensen echt dat de gitzwarte financiële situatie zo maar binnen een jaar op te lossen valt?

Het business plan van MVV mag inmiddels toch wel duidelijk zijn?

Stap 1: MVV professionaliseren als voetbalclub door het creëeren van randvoorwaarden. Eén visie, één speelstijl door alle elftallen heen. Aantrekkelijk voetbal om meer mensen naar het stadion te krijgen.

Stap 2: Jeugdopleiding verbeteren om interessanter te worden voor de lokale jeugd, oa door te investeren in opgeleide en gecertificeerde trainers.

Stap 3: Jeugdspelers en spelers uit de regio een kans geven om zich te ontwikkelen en daadwerkelijk in een eerste elftal terecht te komen.

Stap 4: Opgeleide (jeugd)spelers met winst verkopen.

Op de meeste vlakken heeft MVV het afgelopen jaar gewoon al serieuze meters gemaakt, dat lijken sommigen maar niet te willen zien.

Geld ga je OP TERMIJN vanzelf verdienen met:

- meer publiek: dat is er nu al, dit moet structureel zo blijven.

- meer sponsoren: na groei van publiek, volgen uiteindelijk sponsoren. Zij zullen echter iets langer de kat uit de boom kijken dan de supporter.

- spelers opleiden en verkopen: De jonge spelers uit eigen jeugd (Zeegers, Schenk, Van Bommel, Kleinen en Penders) gaan op termijn geld opleveren. Evenals bijvoorbeeld Souren, Matthys en Waem.

Dus zo slecht ziet de financiele toekomst er helemaal niet uit, het is alleen de vraag wanneer de negatievelingen eens vooruit gaan kijken ipv achteruit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 17:26
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7724
Mooi dat de negatievelingen eindelijk weer ergens op kunnen springen, al vraag ik me af in welke wereld deze mensen leven en of ze enig idee hebben wat het plan van MVV is.
Denken deze mensen echt dat de gitzwarte financiële situatie zo maar binnen een jaar op te lossen valt?

Het business plan van MVV mag inmiddels toch wel duidelijk zijn?

Stap 1: MVV professionaliseren als voetbalclub door het creëeren van randvoorwaarden. Eén visie, één speelstijl door alle elftallen heen. Aantrekkelijk voetbal om meer mensen naar het stadion te krijgen.

Stap 2: Jeugdopleiding verbeteren om interessanter te worden voor de lokale jeugd, oa door te investeren in opgeleide en gecertificeerde trainers.

Stap 3: Jeugdspelers en spelers uit de regio een kans geven om zich te ontwikkelen en daadwerkelijk in een eerste elftal terecht te komen.

Stap 4: Opgeleide (jeugd)spelers met winst verkopen.

Op de meeste vlakken heeft MVV het afgelopen jaar gewoon al serieuze meters gemaakt, dat lijken sommigen maar niet te willen zien.

Geld ga je OP TERMIJN vanzelf verdienen met:

- meer publiek: dat is er nu al, dit moet structureel zo blijven.

- meer sponsoren: na groei van publiek, volgen uiteindelijk sponsoren. Zij zullen echter iets langer de kat uit de boom kijken dan de supporter.

- spelers opleiden en verkopen: De jonge spelers uit eigen jeugd (Zeegers, Schenk, Van Bommel, Kleinen en Penders) gaan op termijn geld opleveren. Evenals bijvoorbeeld Souren, Matthys en Waem.

Dus zo slecht ziet de financiele toekomst er helemaal niet uit, het is alleen de vraag wanneer de negatievelingen eens vooruit gaan kijken ipv achteruit!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 17:40 24 nov 2022 18:12 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 470
Meer
MVV algemeen #7725
Edit: en hoe vaak is MVV in de afgelopen 23 jaar gepromoveerd, met het verkopen van spelers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden