MVV algemeen

24 nov 2022 18:20
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7726

Mosae schreef : Maar als je Souren, Matthys, Waem en Schenk, Van Bommel etc verkoopt, en weg doet, dan gaat het sportief niet echt erop vooruit, want je zult op zijn minst gelijkwaardige spelers er voor in de plaats moeten hebben. Een team moet juist wat bij elkaar blijven. Anders is het lood om oud ijzer. De inkomsten kunnen beter ergens anders vandaan komen (ten minste op dít moment), anders zit je weer gauw met 2500 toeschouwers.( tenzij je gelijkwaardige spelers vindt/hebt). En laat dat stukje nu juist al 23 jaar het moeilijkste zijn gebleken.


Natuurlijk moet je niet al je sterkhouders in 1 keer verkopen en weer op 0 beginnen, maar als je structureel 3 spelers per jaar kunt doorverkopen én daarnaast nieuw talent uit de regio aan je weet te binden kun je wel blijven groeien.

Een speler als Souren is het allerbeste voorbeeld van wat MVV wil. Een jonge talentvolle speler uit de regio die nergens een échte kans kon krijgen. Spelers die jong zijn zullen op termijn voor MVV willen kiezen omdat ze daar als onbekende speler kunnen groeien. Kijk naar een Matthys of Waem en misschien straks wel Van Helden als we die kunnen vastleggen.

Er zijn zo veel spelers die potentie hebben, maar bij andere clubs de tijd niet krijgen om zich te ontwikkelen, omdat ze daar liever voor een Poolse linksback kiezen ipv voor een regionaal talent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 18:46
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
MVV algemeen #7727
Klinkt goed echter, geen vertrouwen in.

Ik zie geen enkele vorm van professionalisering rondom te jeugd elftallen. Zelfs de trainers zijn vrijwilligers geloof ik.

Waarom zouden spelers van de regio naar MVV komen? Er zijn 3 clubs die veel meer te bieden hebben als MVV.

Hoeveel spelers van de jeugd zijn de afgelopen jaren doorgebroken naar het eerste elftal? En de spelers die doorbreken, zijn ook geen uitzonderlijke talenten.

dat er meer publiek komt is fijn. Maar, als het volgend jaar weer slechter gaat, valt dit ook weer weg.

Nieuwe sponsoren aantrekken lukt zelfs nu niet, zelfs niet nadat we naar 16 rondes op de nummer 3 plek staan.

Het bovenstaande werkt voor andere clubs, maar niet voor MVV. De meeste clubs zitten allemaal boven in Holland en liggen allemaal relatief bij elkaar waardoor er veel meer mogelijk is. MVV kan geen spelers uit Amsterdam halen bijvoorbeeld, ze kunnen deze spelers niet huisvesten.

Ik heb er geen vertrouwen in, en misschien ben ik negatief, maar, dit is hoe ik erover denk.

Laten we hopen dat het lang goed blijft gaan, zodat er inderdaad meer publiek komt en meer inkomsten. Laten we hopen dat er sponsoren komen die meer mogelijk kunnen maken, laten we hopen dat we kunnen promoveren, waardoor ook extra geld vrijkomt, spelers verkopen zoals Romain ben ik geen voorstander van. Die jongen is eigenlijk te goed voor MVV. Daar hebben we enorm geluk mee gehad. Van Bommel heeft nog steeds geen contract en souren is volgend jaar einde contract. Ik hoop dat ik het mis heb.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 19:24
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7728

MF schreef : Klinkt goed echter, geen vertrouwen in.

Ik zie geen enkele vorm van professionalisering rondom te jeugd elftallen. Zelfs de trainers zijn vrijwilligers geloof ik.

Waarom zouden spelers van de regio naar MVV komen? Er zijn 3 clubs die veel meer te bieden hebben als MVV.

Hoeveel spelers van de jeugd zijn de afgelopen jaren doorgebroken naar het eerste elftal? En de spelers die doorbreken, zijn ook geen uitzonderlijke talenten.

dat er meer publiek komt is fijn. Maar, als het volgend jaar weer slechter gaat, valt dit ook weer weg.

Nieuwe sponsoren aantrekken lukt zelfs nu niet, zelfs niet nadat we naar 16 rondes op de nummer 3 plek staan.

Het bovenstaande werkt voor andere clubs, maar niet voor MVV. De meeste clubs zitten allemaal boven in Holland en liggen allemaal relatief bij elkaar waardoor er veel meer mogelijk is. MVV kan geen spelers uit Amsterdam halen bijvoorbeeld, ze kunnen deze spelers niet huisvesten.

Ik heb er geen vertrouwen in, en misschien ben ik negatief, maar, dit is hoe ik erover denk.

Laten we hopen dat het lang goed blijft gaan, zodat er inderdaad meer publiek komt en meer inkomsten. Laten we hopen dat er sponsoren komen die meer mogelijk kunnen maken, laten we hopen dat we kunnen promoveren, waardoor ook extra geld vrijkomt, spelers verkopen zoals Romain ben ik geen voorstander van. Die jongen is eigenlijk te goed voor MVV. Daar hebben we enorm geluk mee gehad. Van Bommel heeft nog steeds geen contract en souren is volgend jaar einde contract. Ik hoop dat ik het mis heb.


Tja, laten we zeggen dat onze meningen te ver uit elkaar leggen om er energie in te steken...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 20:15
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
MVV algemeen #7729
Dat is prima. Gelukkig heeft ieder zijn mening.

Fijne avond!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 20:19
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
MVV algemeen #7730

Duin schreef : Mooi dat de negatievelingen eindelijk weer ergens op kunnen springen, al vraag ik me af in welke wereld deze mensen leven en of ze enig idee hebben wat het plan van MVV is.
Denken deze mensen echt dat de gitzwarte financiële situatie zo maar binnen een jaar op te lossen valt?

Het business plan van MVV mag inmiddels toch wel duidelijk zijn?

Stap 1: MVV professionaliseren als voetbalclub door het creëeren van randvoorwaarden. Eén visie, één speelstijl door alle elftallen heen. Aantrekkelijk voetbal om meer mensen naar het stadion te krijgen.

Stap 2: Jeugdopleiding verbeteren om interessanter te worden voor de lokale jeugd, oa door te investeren in opgeleide en gecertificeerde trainers.

Stap 3: Jeugdspelers en spelers uit de regio een kans geven om zich te ontwikkelen en daadwerkelijk in een eerste elftal terecht te komen.

Stap 4: Opgeleide (jeugd)spelers met winst verkopen.

Op de meeste vlakken heeft MVV het afgelopen jaar gewoon al serieuze meters gemaakt, dat lijken sommigen maar niet te willen zien.

Geld ga je OP TERMIJN vanzelf verdienen met:

- meer publiek: dat is er nu al, dit moet structureel zo blijven.

- meer sponsoren: na groei van publiek, volgen uiteindelijk sponsoren. Zij zullen echter iets langer de kat uit de boom kijken dan de supporter.

- spelers opleiden en verkopen: De jonge spelers uit eigen jeugd (Zeegers, Schenk, Van Bommel, Kleinen en Penders) gaan op termijn geld opleveren. Evenals bijvoorbeeld Souren, Matthys en Waem.

Dus zo slecht ziet de financiele toekomst er helemaal niet uit, het is alleen de vraag wanneer de negatievelingen eens vooruit gaan kijken ipv achteruit!


Noem jij mensen die schrikken van (wederom) een tekort van 6 ton op een begroting van 3 miljoen nou negatievelingen?

Hoe groot moet het tekort zijn voordat jij er een probleem in gaat zien? 30%? 50%?

Het is allemaal prima wat je zegt en er zitten zeker positieve punten bij de ontwikkeling van MVV, maar er zijn net zo goed grote vraagtekens te plaatsen bij de toekomst van de club. Als dat volgens jou negatievelingen zijn, dan leef je vrees ik zelf in een droomwereld. De realiteit is: een groot tekort voor de tweede keer op rij, nog geen commercieel succes en een goed seizoen op het veld. Maar vergeet vooral niet dat goede seizoen in de context van de afgelopen jaren te plaatsen: vooralsnog is 1 goed seizoen simpelweg een incident. Net als de extra inkomsten die erbij zullen horen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MF

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 21:15
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV algemeen #7731
Spelers als Romain verkopen geen voorstander van?
We moeten aan Matthys gewoon flink gaan verdienen.
Dat is wat MVV nodig heeft en wat de club ook voor ogen heeft.
Spelers opleiden of voor weinig tot niks halen en dan voor veel verkopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2022 21:32
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV algemeen #7732
Volgens mij kun je de begroting van MVV niet los zien van de inkomsten uit Amerika. Het zou heel vreemd zijn als MVV dat geld op één of andere spaarrekening zou zetten. Het hele idee is volgens mij net dat er nu met de hulp van hun expertise en financiële input een betere structuur wordt opgebouwd die ook zal leiden tot structureel hogere inkomsten. Ik heb niet de kennis en informatie om in te schatten hoe dit over twee jaar zal zijn. De onverwacht goede sportieve resultaten lijken me in ieder geval een extra kans om dit doel te bereiken omdat het de club toch aantrekkelijker maakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M-MVV, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2022 10:40
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV algemeen #7733
Tja als je een directeur hebt die al verschillende tenten failliet heeft gerund en een gat in zijn hand heeft. Je weet dat. Je neemt m toch aan. Je ziet dat hij ook hier grote uitgaven in gang zet en dikke tekorten op de jaarrekening. Je ziet dat hij zeker niet zuinig is in zijn bezoldiging, in het op kosten van de club leasen van een fijne wagen, duur outsourcen (lekker makkelijk) etc Dus over een paar jaar moet je niet verbaasd zijn… . Ondertussen wordt tijd gekocht met de verkoop van de club en wellicht straks ook met verkoop van spelers. Maar dat zijn geen structurele oplossingen. Zelfs een topclub kan niet structureel toptransfers garanderen om gaten in de begroting te dichten. Noor geeft hier een masterclassje “hoe trek je een club leeg die eigenlijk al niks te makken had”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2022 12:20
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
MVV algemeen #7734

Hill28 schreef : Tja als je een directeur hebt die al verschillende tenten failliet heeft gerund en een gat in zijn hand heeft. Je weet dat. Je neemt m toch aan. Je ziet dat hij ook hier grote uitgaven in gang zet en dikke tekorten op de jaarrekening. Je ziet dat hij zeker niet zuinig is in zijn bezoldiging, in het op kosten van de club leasen van een fijne wagen, duur outsourcen (lekker makkelijk) etc Dus over een paar jaar moet je niet verbaasd zijn… . Ondertussen wordt tijd gekocht met de verkoop van de club en wellicht straks ook met verkoop van spelers. Maar dat zijn geen structurele oplossingen. Zelfs een topclub kan niet structureel toptransfers garanderen om gaten in de begroting te dichten. Noor geeft hier een masterclassje “hoe trek je een club leeg die eigenlijk al niks te makken had”


Boekhouders promoveren niet. Clubs met een kruideniersmentaliteit ook niet. Praktisch alle gepromoveerde clubs in de laatste 10 jaar deden dit met een negatief eigen vermogen en tekorten. Iedereen wist dat dit in de lijn der verwachtingen lag. Nu is commercie aan zet, met een uitgebreid commercieel team, goede prestaties is dit HET jaar. Lukt het dit jaar niet dan lukt het nooit meer. Toch wel opvallend dat dit forum met goede prestaties en opvallende randverschijnselen zwijgt, en er nu sommige figuren als de kippen bij zijn om te beginnen met persoonlijke aanvallen en insinuaties (welke leaseauto van Noor staat op de balans) en in welk universum is een faillissement per definitie een teken van slecht ondernemersschap en of verzaken van de bedrijfsvoering? Naar mijn weten is er nooit een aangifte gedaan door een curator, laat staan een veroordeling. Je zal godverdomme maar potentiële sponsor zijn en dit forum doorlezen. Aasgieren. Met dit soort supporters heb je geen vijanden nodig. Voor wie het zich aantrekt. Kritisch zijn en/of vragen hebben is iets anders als de persoonlijke aanvallen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2022 12:47
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7735
Och, het zijn toch altijd dezelfde personen.
Nooit iets inhoudelijks te melden over het voetbal, doodstil als er mooie prestaties worden geleverd en nergens te bekennen als iets positiefs gebeurd.

Maar wel altijd vooraan om de 'negatieve' zaken uit te lichten en mensen persoonlijk aan te vallen zonder enige kennis van zaken.
Misschien begint er binnenkort weer eentje over de NOW, ik kijk ernaar uit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2022 19:57 25 nov 2022 20:01 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
MVV algemeen #7736
Jongens/mannen, we moeten promoveren, dan hebben we deze gesprekken niet meer nodig. MVV staat 3e, het kan zomaar gaan gebeuren. Zoveel kansen krijg je niet meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2022 22:30
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV algemeen #7737

Hill28 schreef : Tja als je een directeur hebt die al verschillende tenten failliet heeft gerund en een gat in zijn hand heeft. Je weet dat. Je neemt m toch aan. Je ziet dat hij ook hier grote uitgaven in gang zet en dikke tekorten op de jaarrekening. Je ziet dat hij zeker niet zuinig is in zijn bezoldiging, in het op kosten van de club leasen van een fijne wagen, duur outsourcen (lekker makkelijk) etc Dus over een paar jaar moet je niet verbaasd zijn… . Ondertussen wordt tijd gekocht met de verkoop van de club en wellicht straks ook met verkoop van spelers. Maar dat zijn geen structurele oplossingen. Zelfs een topclub kan niet structureel toptransfers garanderen om gaten in de begroting te dichten. Noor geeft hier een masterclassje “hoe trek je een club leeg die eigenlijk al niks te makken had”


Kritisch zijn mag, maar volgens mij heb jij een masterclassje van Napoleon gehad. Buiten dat geef je ook alleen maar structureel gezeik zoals Napoleon..
Het is lastig om na twee decennia een keer te juichen, ik snap je. Alleen ga ik liever zo ten onder, dan dat ik nog 5 jaar naar jullie gezeik moet luisteren. Mochten we op de markt komen, ik verwacht van niet. Ik hoop alleen dat jullie dan structureel de toegang wordt geweigerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2022 08:28
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV algemeen #7738




Trainingskamp Turkije
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2022 19:09
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV algemeen #7739
Duur grapje € 10.000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2022 08:01
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV algemeen #7740
MVV krijgt forse boete vanwege ongeregeldheden bij derby
De redactie
Gisteren, 17:55

1 minuut leestijd


Stadion De Geusselt

MVV Maastricht moet van de KNVB een boete betalen vanwege ongeregeldheden rondom de derby tegen Roda JC Kerkrade.
De Maastrichtenaren moeten een geldboete van 10.000 euro betalen.
Bekers en vuurwerk
Volgens de tuchtcommissie van de KNVB zijn er meerdere wanordelijkheden geconstateerd tijdens de wedstrijd in Maastricht op 4 september. Zo is er vuurwerk afgestoken, zijn er bekers met vloeistof gegooid richting het veld en richting spelers en staf van Roda JC. Daarbij zou ook een official van de Kerkradenaren geraakt zijn. Het duel eindigde in een 1-1 gelijkspel.
Rellen
Het is niet voor het eerst dat MVV een geldboete krijgt vanwege ongeregeldheden bij een derby tegen Roda JC in eigen stadion. Vorig seizoen ontstonden er rellen bij de derby tussen de Zuid-Limburgse clubs. Toen kregen beide clubs 5000 euro boete. Daarnaast mocht Roda JC afgelopen september geen uitpubliek meenemen naar Maastricht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden