MVV algemeen

15 nov 2023 21:05
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1176
Meer
MVV algemeen #8056

bokkesprongen schreef : Als ik jouw was zou ik dit bericht weg halen ..............


Waarom zou hij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2023 03:05
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 646
Meer
MVV algemeen #8057

bokkesprongen schreef : Als ik jouw was zou ik dit bericht weg halen ..............


Waarom? Mag ik niet speculeren waarom meneer Verwijlen is opgestapt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2023 12:59 17 nov 2023 13:01 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1879
Meer
MVV algemeen #8058
Dat de voorzitter van de RVC nu MVV verlaat , dat verbaasd mij niks

Maar laten we eens inzoomen op zijn oud college ( vriend) Marcel Joris
Marcel Joris die sinds Maart 2018 als Voorzitter van de Stichting MVV Maastricht aan de club verbonden , en eigenlijk een waslijst aan ellende veroorzaakt voor de club als je naar het financiele plaatje gaat kijken van toen hij aantrad en het huidige landschap

Joris heeft het gepresteerd als bestuursvoorzitter om vanaf boekjaar jaar 2018 tm 2023 ( het huidige jaar) , om van de 5 jaren dat hij er als bestuursvoorzitter er zit om van een positief eigenvermogen van 536.000 euro naar een negatief EV van bijna 1 miljoen te gaan . In die laatste zit ook nog eens de 734000 euro van de eerste aandelen tranche erbij van de Amerikanen anders was dit een negatief EV geweest van 1,7 miljoen dus aanzienlijk hoger ( zonder de aandelen verkoop)

Alleen het eerste jaar als bestuursvoorzitter mocht Joris zwarte cijfers optekenen , maar daar had hij t geluk dat de transfer in de boeken van Okita was verwerkt van het jaar daarvoor en dat was niet onder bestuur van Joris
Al die jaren erna toen Joris en zijn bestuur de scepter zwaaide over MVV maakt MVV ieder jaar dikke en forse verliezen, geen enkel jaar wist MVV een winst te boeken !
Tevens is in zijn bestuur de club verkocht aan een derde partij

Nu Verwijlen opstapt wordt het tijd dat Joris ook eens zijn spullen gaat pakken ,aantoonbaar heeft hij t vermogen van de club verbrandt ( in zijn bestuur) en heeft hij de club verpatst aan een aandeelhouder zonder dat er meer spelers op de markt waren . ( MVV wilde namelijk geen meerderheid aandeelhouder in het begin)

Hij kan eens een voorbeeld nemen aan zijn collega van Helmond Sport Phillipe van Esch de bestuursvoorzitter van HS is die alle gaten daar dicht en tevens er voor zorgt dat HS nu met een spelersbudget werkt van 2,4 miljoen !!! Ja jullie lezen het goed HS heeft 3 keer zoveel te besteden dan MVV . Het nietige HS is ons op dat gebied voorbij gestreefd.

Nee wij ( MVV) mogen het doen met Marcel Joris !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MF

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2023 13:28
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 839
Meer
MVV algemeen #8059
Opvallende passage uit een interview met Robert Maaskant dat morgen in de krant komt (en nu al online staat):

Het heeft mij wel verbaasd dat ik de afgelopen jaren niet vaker benaderd ben door clubs die een directeur of technisch directeur zochten. Ik heb met MVV gesproken voordat Erik Noor het ging doen. Ik zag het helemaal zitten, ook omdat het een club is waar ik het geweldig naar mijn zin heb gehad en ik Maastricht een mooie stad vind. Maar snel werd duidelijk dat ze een commercieel iemand zochten die zijn roots had in het Maastrichtse.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2023 14:04
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 646
Meer
MVV algemeen #8060
Hadden we die maar genomen ipv Noor..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2023 23:09 17 nov 2023 23:14 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2430
Meer
MVV algemeen #8061

Napoleon schreef : Dat de voorzitter van de RVC nu MVV verlaat , dat verbaasd mij niks

Maar laten we eens inzoomen op zijn oud college ( vriend) Marcel Joris
Marcel Joris die sinds Maart 2018 als Voorzitter van de Stichting MVV Maastricht aan de club verbonden , en eigenlijk een waslijst aan ellende veroorzaakt voor de club als je naar het financiele plaatje gaat kijken van toen hij aantrad en het huidige landschap

Joris heeft het gepresteerd als bestuursvoorzitter om vanaf boekjaar jaar 2018 tm 2023 ( het huidige jaar) , om van de 5 jaren dat hij er als bestuursvoorzitter er zit om van een positief eigenvermogen van 536.000 euro naar een negatief EV van bijna 1 miljoen te gaan . In die laatste zit ook nog eens de 734000 euro van de eerste aandelen tranche erbij van de Amerikanen anders was dit een negatief EV geweest van 1,7 miljoen dus aanzienlijk hoger ( zonder de aandelen verkoop)

Alleen het eerste jaar als bestuursvoorzitter mocht Joris zwarte cijfers optekenen , maar daar had hij t geluk dat de transfer in de boeken van Okita was verwerkt van het jaar daarvoor en dat was niet onder bestuur van Joris
Al die jaren erna toen Joris en zijn bestuur de scepter zwaaide over MVV maakt MVV ieder jaar dikke en forse verliezen, geen enkel jaar wist MVV een winst te boeken !
Tevens is in zijn bestuur de club verkocht aan een derde partij

Nu Verwijlen opstapt wordt het tijd dat Joris ook eens zijn spullen gaat pakken ,aantoonbaar heeft hij t vermogen van de club verbrandt ( in zijn bestuur) en heeft hij de club verpatst aan een aandeelhouder zonder dat er meer spelers op de markt waren . ( MVV wilde namelijk geen meerderheid aandeelhouder in het begin)

Hij kan eens een voorbeeld nemen aan zijn collega van Helmond Sport Phillipe van Esch de bestuursvoorzitter van HS is die alle gaten daar dicht en tevens er voor zorgt dat HS nu met een spelersbudget werkt van 2,4 miljoen !!! Ja jullie lezen het goed HS heeft 3 keer zoveel te besteden dan MVV . Het nietige HS is ons op dat gebied voorbij gestreefd.

Nee wij ( MVV) mogen het doen met Marcel Joris !


Je schijnt je huiswerk wel te hebben gedaan dat ga ik je niet nageven!
Maar het lijkt er wel op of je iedereen wilt,,wegwerken,,die jou in de weg zit!
Je legt het goed uit maar toch ik krijg niet echt een ,,lekker,, gevoel omtrent jou reacties!
Ik krijg bij jou een Wilders gevoel heb soms mijn twijfel om toch richting om voor die venlonaar te stemmen!
Maar toch net als bij Wilders nee toch maar niet ik blijf je een onruststoker vinden en net als bij de komende verkiezingen in de politiek maak ik mij voor mij echt niet de keuze in in om met jou gedachten gang mee te gaan ….schei toch eens uit met je twijfel uit te storten op het forum!
Kom uit de oppositie en ga mee regeren bij MVV …je hebt je veel tegens gemaakt met al je haat,,post,,,kom eens eens uit je comfortzone en durf de confrontatie aan te gaan met Diehards zoals ik…mvrgr Ampa.
.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2023 18:02
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1879
Meer
MVV algemeen #8062
@opadiehard

Dus als je hier met kritiek komt of eigenlijk met feiten dan ben je een onruststoker ?
Hoe noem je dan iemand die mede aan de "knoppen" zit , voorzitter is van het dagelijks bestuur het beleid bepaald van het aantrekken en wegsturen van een AD ( algemeen directeur) en wie en dat laat ik hier nogmaals zien , de club de laatste jaren van een positief eigenvermogen naar een dik negatief eigenvermogen heeft gebracht ??

Even de feiten ( jaarverslag ) Marcel Joris die in 2018 aantrad

Het eerste jaar als bestuursvoorzitter schreef de club 360.000 netto winst , daarin is volgens het jaarverslag 585.000 aan transfersommen in opgenomen . Het operationeel verlies dat jaar was 225.000 volgens het jaar verslag ( Omdat er transfersommen zijn draaide MVV een dikke plus)
Joris kreeg dat voordeeltje op zijn bord omdat Okita in 2018 is verkocht in de zomer

Het 2de jaar 2019-2020 draaide MVV een verlies van 155.000 , het eigenvermogen was toen nog 409.000 euro
In het derde jaar 2020-2021 draaide MVV een verlies van 386.000 , het eigen vermogen ging naar 41.000
het 4de jaar 2021-2022 was het verlies 586.000 het EV was negatief 526.000
In seizoen 2022-2023 is het verlies 1.100.000 en het EV negatief 900.000 ( In dit jaar is ook 734.000 aan aandelen opgehaald, anders was t EV circa 1,7 miljoen geweest)

Marcel Joris heeft dus in 5 jaar voorzitterschap 1.867.000 verlies gemaakt en een posititief EV naar een dik negatief EV
En hij en zijn bestuur waren verantwoordelijk voor aantrekken AD etc
Vraag me uberhaupt wat bestuur ledenraad gedaan heeft richting dagelijks bestuur in deze periodes ?

Dus als zo iemand nog steeds op deze plek zit dan vraag ik me af hoeveel slechte cijfers je nog meer moet presenteren
En natuurlijk waren er de bekende corona jaren maar ook daarin zijn er mijn inziens verkeerde keuzes gemaakt die het resultaat sterk hebben beinvloed

Het laatste jaar , de 1.1 miljoen verlies is de uitkomst van de keuze van het bestuur om de vrije hand aan Noor te geven en hem aan te stellen als AD 3 jaar eerder .

Ook voor het seizoen 2023-2024 gaat MVV volgens van Leeuwen rode cijfers schrijven , dat betekend dus het volgende jaar met een verlies onder bestuur van Joris
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, jovkle, MF

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2023 19:14 18 nov 2023 19:31 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2430
Meer
MVV algemeen #8063
Ik heb nooit aangegeven dat je cijfers niet kloppen helaas verontrust mij dat ook,en het is nu eenmaal de trieste realiteit!
Maar door de jaren heen trek je altijd fel van leer tegen ėėn of twee personen ik neem toch aan dat de financiële perikelen aangaande MVV daar meerdere personen verantwoordelijk voor zijn?
Een heel bestuur en een RVC plus meerdere andere partijen zijn toch mede verantwoordelijk voor de financiële malaise en dit al jaren?
Ik hoop het ooit mee te maken dat Mvv een positieve boekhouding voor kan leggen en ook jij je frustratie na al die jaren kan los laten!…mvrgr Ampa.

Ps Ward Vleugels nu 3W real estate zou dat ooit nog een optie kunnen zijn of blijft het bij oud zeer?

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2023 19:32
Duin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 321
Meer
MVV algemeen #8064
Het was alweer even geleden dat ik op het forum keek, maar zo te zien is er weinig veranderd.
Napoleon heeft het forum nog steeds gekaapt om zijn persoonlijke vetes uit te vechten.

Voorlopig weer even genoeg gelezen hier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2023 20:15
Zwegel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 320
Meer
MVV algemeen #8065

Duin schreef : Het was alweer even geleden dat ik op het forum keek, maar zo te zien is er weinig veranderd.
Napoleon heeft het forum nog steeds gekaapt om zijn persoonlijke vetes uit te vechten.

Voorlopig weer even genoeg gelezen hier


Dit heeft toch niks met persoonlijke vetes te maken ?
Dit zijn gewoon de cijfers.
Dit is harde realiteit !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2023 20:46
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 129
Meer
MVV algemeen #8066

Napoleon schreef : @opadiehard

Dus als je hier met kritiek komt of eigenlijk met feiten dan ben je een onruststoker ?
Hoe noem je dan iemand die mede aan de "knoppen" zit , voorzitter is van het dagelijks bestuur het beleid bepaald van het aantrekken en wegsturen van een AD ( algemeen directeur) en wie en dat laat ik hier nogmaals zien , de club de laatste jaren van een positief eigenvermogen naar een dik negatief eigenvermogen heeft gebracht ??

Even de feiten ( jaarverslag ) Marcel Joris die in 2018 aantrad

Het eerste jaar als bestuursvoorzitter schreef de club 360.000 netto winst , daarin is volgens het jaarverslag 585.000 aan transfersommen in opgenomen . Het operationeel verlies dat jaar was 225.000 volgens het jaar verslag ( Omdat er transfersommen zijn draaide MVV een dikke plus)
Joris kreeg dat voordeeltje op zijn bord omdat Okita in 2018 is verkocht in de zomer

Het 2de jaar 2019-2020 draaide MVV een verlies van 155.000 , het eigenvermogen was toen nog 409.000 euro
In het derde jaar 2020-2021 draaide MVV een verlies van 386.000 , het eigen vermogen ging naar 41.000
het 4de jaar 2021-2022 was het verlies 586.000 het EV was negatief 526.000
In seizoen 2022-2023 is het verlies 1.100.000 en het EV negatief 900.000 ( In dit jaar is ook 734.000 aan aandelen opgehaald, anders was t EV circa 1,7 miljoen geweest)

Marcel Joris heeft dus in 5 jaar voorzitterschap 1.867.000 verlies gemaakt en een posititief EV naar een dik negatief EV
En hij en zijn bestuur waren verantwoordelijk voor aantrekken AD etc
Vraag me uberhaupt wat bestuur ledenraad gedaan heeft richting dagelijks bestuur in deze periodes ?

Dus als zo iemand nog steeds op deze plek zit dan vraag ik me af hoeveel slechte cijfers je nog meer moet presenteren
En natuurlijk waren er de bekende corona jaren maar ook daarin zijn er mijn inziens verkeerde keuzes gemaakt die het resultaat sterk hebben beinvloed

Het laatste jaar , de 1.1 miljoen verlies is de uitkomst van de keuze van het bestuur om de vrije hand aan Noor te geven en hem aan te stellen als AD 3 jaar eerder .

Ook voor het seizoen 2023-2024 gaat MVV volgens van Leeuwen rode cijfers schrijven , dat betekend dus het volgende jaar met een verlies onder bestuur van Joris


Ik ben het hiermee eens. Iedereen die verantwoordelijk is voor deze cijfers, moet eruit. Ik hoop dat de aandelen snel verkocht worden. Dit zorgt ervoor dat de Amerikanen 50%+ van de aandelen gaan bezitten en ook meteen meer zeggenschap gaan krijgen.

Je mag wel vaak negatief zijn, maar, er zit altijd wel een kern van waarheid in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2023 21:26
Ridenaje
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 18
Meer
MVV algemeen #8067
Huh? Persoonlijke vete? Napoleon benoemt feiten en ik kan niet anders dan concluderen dat bestuur en directie er de afgelopen jaren een behoorlijke financiële puinhoop heeft achter gelaten. Daar mag meneer Jöris zich ook het boetekleed voor aantrekken. Daar zegt Napoleon niks verkeerds mee. Had toch wel eens willen weten hoe ons clubje ervoor had gestaan als Napoleon mee had kunnen besturen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2023 21:40
Duin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 321
Meer
MVV algemeen #8068

Ridenaje schreef : Huh? Persoonlijke vete? Napoleon benoemt feiten en ik kan niet anders dan concluderen dat bestuur en directie er de afgelopen jaren een behoorlijke financiële puinhoop heeft achter gelaten. Daar mag meneer Jöris zich ook het boetekleed voor aantrekken. Daar zegt Napoleon niks verkeerds mee. Had toch wel eens willen weten hoe ons clubje ervoor had gestaan als Napoleon mee had kunnen besturen...


Dan hadden we €100 per maand meer dankzij de 10 verkochte Koen Kostons telefoonabonnementen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2023 08:15
Zwegel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 320
Meer
MVV algemeen #8069

Duin schreef :

Ridenaje schreef : Huh? Persoonlijke vete? Napoleon benoemt feiten en ik kan niet anders dan concluderen dat bestuur en directie er de afgelopen jaren een behoorlijke financiële puinhoop heeft achter gelaten. Daar mag meneer Jöris zich ook het boetekleed voor aantrekken. Daar zegt Napoleon niks verkeerds mee. Had toch wel eens willen weten hoe ons clubje ervoor had gestaan als Napoleon mee had kunnen besturen...


Dan hadden we €100 per maand meer dankzij de 10 verkochte Koen Kostons telefoonabonnementen


Mijnheer Duin, U kunt hier nu wel zo nonchalant reageren, maar u beticht Napoleon ervan dat ie persoonlijke vetes uitvecht hier op het forum.
Dat idee krijg ik nu ook van U, richting Napoleon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, mvv4ever, opadiehard, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2023 10:36
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV algemeen #8070

Zwegel schreef :

Duin schreef :

Ridenaje schreef : Huh? Persoonlijke vete? Napoleon benoemt feiten en ik kan niet anders dan concluderen dat bestuur en directie er de afgelopen jaren een behoorlijke financiële puinhoop heeft achter gelaten. Daar mag meneer Jöris zich ook het boetekleed voor aantrekken. Daar zegt Napoleon niks verkeerds mee. Had toch wel eens willen weten hoe ons clubje ervoor had gestaan als Napoleon mee had kunnen besturen...


Dan hadden we €100 per maand meer dankzij de 10 verkochte Koen Kostons telefoonabonnementen


Mijnheer Duin, U kunt hier nu wel zo nonchalant reageren, maar u beticht Napoleon ervan dat ie persoonlijke vetes uitvecht hier op het forum.
Dat idee krijg ik nu ook van U, richting Napoleon.


Die Duin doet niks anders. Geeft aan een hele tijd niet hier te zijn geweest, ik zou dat zo houden. Scheelt je 10 jaar van je leven aan ergernissen over Napoleon Duin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.342 seconden