Nieuwe opzet Jupiler League

• La Chouffe
  • La Chouffe's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

Re: Nieuwe opzet Jupiler League

15 May 2014 10:11
Wat een onzin "Het is daarom belangrijk dat de analyse op basis van het seizoen 2013/14 aantoont dat er dit seizoen geen sprake is geweest van beïnvloeding van de eindranglijst”, zegt Boele tevreden."

Nu heeft MVV hier niet veel nadeel van gehad, maar ploegen die op maandag tegen beloftenteam aantraden hadden vaker betere spelers tegenover zich.

“We gaan graag met de clubs waarvan de beloftenteams deelnemen in gesprek hoe we de Jupiler League nog steviger op de kaart kunnen zetten”, aldus Boele.
Zo zie je maar weer dat geld bepaalt.

Zelf vond ik Achilles een leuke aanvulling op de competitie en ben absoluut voorstander van een promotie/degradatie regeling. Maar zie het nut van de beloftenelftallen niet echt, behalve voor de topclubs in ons land....
The following user(s) said Thank You: Hartmans1973

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• La Chouffe
  • La Chouffe's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

15 May 2014 10:51
Laatste nieuws volgens Soccernews.nl:

De KNVB is van plan om de regels met betrekking tot beloftenteams in de Jupiler League op een aantal punten te veranderen. Zo is de Nederlandse voetbalbond onder andere van plan om aanpassingen te doen aan de regel met betrekking tot de vijftien optredens.

Het afgelopen seizoen was het zo dat onder andere Zakaria Bakkali en Danny Hoesen benadeeld werden door de regel. Wanneer spelers in vijftien duels aan spelen kwamen in de Eredivisie, mochten zij niet meer spelen voor het beloftenteam. Maar met betrekking tot die regel gaat wat veranderen.

Volgens De Telegraaf is het de bedoeling dat spelers die jonger zijn dan 23 jaar nog altijd na vijftien duels voor de hoofdmacht niet meer mogen spelen voor het beloftenteam, maar dat geldt alleen wanneer zij minimaal 45 minuten spelen of in de basis zijn gestart. Wedstrijden waarin zij minder dan 45 minuten gespeeld hebben en niet in de basis gestart zijn, worden dus niet meegerekend.

Daarnaast wil de KNVB graag dat doelmannen meerdere wedstrijden per weekend zouden mogen keepen. Ook wil de voetbalbond dat de beloftenteams hun selectie 24 uur van tevoren bekendmaken. Op die manier kan de tegenstander zich richten op de geselecteerde spelers.

• kribbebieter
  • kribbebieter's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

15 May 2014 10:53
Boycot de 2e elftallen, wat een farce en een regelrechte belediging voor de serieuze voetbalsupporter en volgers van de 1e divisie !!

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 May 2014 12:08
Ik kreeg vandaag een mail van de Juplier League met een enquete die voornamelijk over de nieuwe opzet ging. Andere die ook gehad?

Heb het aangegrepen om te laten weten dat ik de maandag een verschrikkelijke speeldag vind en dat de jeugdteams competitievervalsing in de hand werken en voor sfeerloze stadions zorgen.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Heugem
  • Heugem's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

15 May 2014 15:37
Een tijd terug heb een bericht gelezen dat Jong Ajax had geklaagd bij de KNVB over het spelen tijdens de interlandperiodes, ze waren dan veel spelers kwijt. Ik dacht destijds te lezen dat de KNVB hier iets aan zou gaan doen en de Jupiler League tijdens interlandperiodes ook stil te leggen. Dit zou voor ons dus zwaar klote zijn, want dat betekent dat we een aantal wedstrijden meer op maandag moeten gaan spelen. De Jupiler League zal gelijk gaan lopen met de Eredivisie, maar aangezien wij een week eerder klaar moeten zijn en ook nog eens 2 ploegen meer hebben, zullen we 5 wedstrijden meer doordeweeks moeten gaan spelen. Laten we hopen dat dit niet zo is, want dat gaat MVV flink wat toeschouwers en dus geld schelen. Zie je het al voor je, Roda-MVV of MVV-NEC op een maandagavond...

• Us Clubke
  • Us Clubke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Speel vol Trots, met de ster voorop

15 May 2014 16:36
Willen we meer of minder 2e elftallen in de jupiler-league ?

Pffff farce wordt groter en groter.......FOX en de KNVB zullen de clubs weer een buidel geld voor hangen van een paar euro's :puke:

JUPILER CLUBS VERENING U EN ZEG MINDER !!!
The following user(s) said Thank You: MVVke, Hartmans1973

• gaston satijn
  • gaston satijn's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 May 2014 18:04
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nogmaals. Die tweede elftallen blijven er wat de protesten ook zullen zijn.
Waarom er dus niet voor zorgen dat deze tweede elftallen alleen maar uitwedstrijden spelen. Heb je als Jupiler club weer 3 thuiswedstrijden er bij. Voor MVV betekent dit 3x 4000 toeschouwers=12000 x 15 euro = 180.000 euro extra!
Ben je ook meteen van die vervelende combiregelingen naar een of ander leeg stadion af.

• mvvke4life
  • mvvke4life's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 May 2014 20:55
deze nieuwe opzet is een belediging voor het voetbal. ik was eerst van plan de wedstrijden tegen belofte elftallen te boycotten afgelopen jaar maar ben door de hele competitie opzet helemaal de interesse kwijt in de jupilerleague. en ik ben lang niet de enige die er zo over denkt. ik blijf af en toe komen voor mvv maar de competitie interesseert mij totaal niet meer.

• Heugem
  • Heugem's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

19 May 2014 13:16
Ik heb mijn antwoord al gevonden op mijn vraag hier van een paar dagen geleden, er zal komend seizoen inderdaad meer op maandag gespeeld worden

Competitie 2014-2015 start op 8 augustus

Het seizoen 2014-2015 zal worden afgetrapt op 8 augustus, dit maakt de KNVB vandaag bekend. Dit is exact 3 weken na de WK finale in Brazilië. De week daarvoor op 3 augustus zal er worden gespeeld om de Johan Cruijff Schaal. Hierin treffen de kampioen en de bekerwinnaar van het voorgaande seizoen elkaar.

Geen JL wedstrijden in interlandweek
Voor de Jupiler League heeft de KNVB ook een aanpassing gemaakt. Tijdens een interlandperiode zal er, net als in de Eredivisie, niet gespeeld worden. Dat is dit seizoen nog wel het geval, waardoor FC Dordrecht bijvoorbeeld al een aantal keer eerste doelman Warner Hahn moest missen.

Hier het interview met de KNVB, waarbij er rond de 1:50 wordt aangegeven dat er meer wedstrijden op maandag komen...

Is trouwens al een artikel uit december 2013

• αναρχος
  • αναρχος's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 May 2014 15:18
We worden dus weer lekker genaaid. Ik vind dat de clubs uit de jupiler league de KNVB maar verantwoordelijk moeten houden voor de inkomstenderving die wordt geleden door gebruik van de maandag als speeldag.
The following user(s) said Thank You: MVV4life

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 May 2014 15:46
αναρχος wrote: We worden dus weer lekker genaaid. Ik vind dat de clubs uit de jupiler league de KNVB maar verantwoordelijk moeten houden voor de inkomstenderving die wordt geleden door gebruik van de maandag als speeldag.

Kansloze missie. De KNVB kinnende goon ze z'ch daan indèkke mèt wäörd es: Niks aan te doen, wij bepalen de interlandspeeldata neet, regels uefa, ook wij staan met de rug tegen de muur, en miejer vaan dat soort smoeze.

• αναρχος
  • αναρχος's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 May 2014 15:51
Kansloos als MVV zijnde alleen is het zeker. Maar de hele Coöperatie eerste divisie zou in opstand moeten komen tegen de KNVB en de wijze waarop zij de Jupiler league kapot maken.
The following user(s) said Thank You: MVV4life

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 May 2014 15:58
αναρχος wrote: Kansloos als MVV zijnde alleen is het zeker. Maar de hele Coöperatie eerste divisie zou in opstand moeten komen tegen de KNVB en de wijze waarop zij de Jupiler league kapot maken.

't Is algemein bekind wie corrup Sepp Blatter is. Wieväöl mach heer heet en wie heer de boel kint bedreige en manipulere. Iech dink tot ''leke'' wie veer zien, es ''onweitende'' supporters ziech neet realizere tot dit ouch bij bendes zoe wie de KNVB 't geval is.

Clubs bedinke ziech dus eg wel iers 'ne kier of 10. Um vervolgens (same) tot de conclusie te koume, tot ze toch mer gein actie goon oondernùmme. Bang es ze veur represailles vaanoet Zeist.

• La Chouffe
  • La Chouffe's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

19 May 2014 16:49
Laat ik voorop stellen dat ik het er absoluut niet mee eens ben. Maar maandag om 20.00 of vrijdag om 20.00 zou toch niks uit mogen maken? Of werkt iedereen op maandag langer?
Wat ik balen vind is dat op vrijdag nog lekker een pilske gedronken kan worden om vervolgens nog gezellig naar de stad of stamkroeg de avond voort te zetten :lol:

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 May 2014 17:02 - 19 May 2014 17:04
La Chouffe wrote: Laat ik voorop stellen dat ik het er absoluut niet mee eens ben. Maar maandag om 20.00 of vrijdag om 20.00 zou toch niks uit mogen maken?
Jawel, maakt heel veel uit voor mij! Namelijk:
La Chouffe wrote: Wat ik balen vind is dat op vrijdag nog lekker een pilske gedronken kan worden om vervolgens nog gezellig naar de stad of stamkroeg de avond voort te zetten :lol:

MVV is - in ieder geval voor mij - naast het voetbalgedeelte ook een soort uitje. Op de maandag moeten veel mensen de volgende dag werken en blijft het meestal bij alleen de wedstrijd bekijken. Niet ervoor en/of er na nog gezellig kletsen en wat drinken.
La Chouffe wrote: Of werkt iedereen op maandag langer?

Dat ook nog eens. Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken. Ik heb een kantoorbaan en op vrijdag is het een stuk rustiger en kun je vaak wat eerder stoppen. Maandag is vaak een drukke dag waarbij ik nog wel eens moet overwerken.

Dus zowel aan de voorkant (hoe laat ik stop met werken en dus hoe laat ik naar de Geusselt of andere verzamelplek kan) als de achterkant (hoe laat ik de volgende ochtend op moet staan en in welke staat :p ik dat kan/mag doen) biedt de vrijdag echt veel meer ruimte.

en dan heb ik het nog alleen over thuiswedstrijden. Laat staan een uitwedstrijd in Emmen of zo op een maandag... verschrikkelijk. Halve dag vrij nemen om er te komen, en als je terug bent kun je bijna meteen door naar je werk. Ik overdrijf een beetje, maar je snapt het idee wel denk ik. :thumbsup:
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Last edit: 19 May 2014 17:04 by Jacques.
The following user(s) said Thank You: opadiehard, La Chouffe

Time to create page: 0.342 seconds