Boycot sommige media in stadion de Geusselt

09 mrt 2015 22:51
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #31
"Om een lang verhaal kort te maken, er zijn geen concrete zaken die nu gaan veranderen. Het vervolg wordt een gesprek met de hoofdredactie, MVV en het Supporters Overleg."

Goed zo en dan als supporters maar eens flink met de vuisten op ogen (eh sorry; ogen moet zijn tafel) slaan. Ik blijf voor een boycot van die gasten. Misschien samen met Fortuna 1 lijn trekken. Kunnen ze alle verslaggevers naar het oosten sturen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 23:06
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #32

MVV4life schreef : Vanzelfsprekend wordt er dan ook gesproken over "bedreigingen"...


Daders in slachtofferrol...?
Waar kennen we dit van...
het.verdwenenzelf.nl/gevaarlijke-misverstanden-over-narcisme/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 23:18
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #33

jesfen schreef :

MVV4life schreef :
Vanzelfsprekend wordt er dan ook gesproken over "bedreigingen", maar die zijn een gevolg, niet de oorzaak.


dus wat morgen de voorpagina wordt, is denk ik wel te raden...


Nee, morgen nog niet, we hebben ons redelijk gedragen.
Maar er zijn journalisten bedreigd geworden, via mail en Facebook.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 23:26
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #34

pinobel schreef : "Om een lang verhaal kort te maken, er zijn geen concrete zaken die nu gaan veranderen. Het vervolg wordt een gesprek met de hoofdredactie, MVV en het Supporters Overleg."

Goed zo en dan als supporters maar eens flink met de vuisten op ogen (eh sorry; ogen moet zijn tafel) slaan. Ik blijf voor een boycot van die gasten. Misschien samen met Fortuna 1 lijn trekken. Kunnen ze alle verslaggevers naar het oosten sturen.

Pinobel, ik weet niet waar jij dit gelezen hebt, maar het klopt. Ik heb vandaag een aantal mail gekregen van Fortuna supporters, ik ken ze niet persoonlijk en normaal krijg ik nooit mail van ze, maar het zit ze dus hoog. Als ik het goed begrijp wil de SC van Fortuna een SV voor deze journalist(en).

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 23:38
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #35
Ik heb dit nergens gelezen, maar ken een paar fortunasupporters en hoorde van hun dat ook bij Fortuna veel commotie is over dit onderwerp. Vandaar dat ik eens een balletje opgooide.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 23:39
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #36

MVV4life schreef :

pinobel schreef : "Om een lang verhaal kort te maken, er zijn geen concrete zaken die nu gaan veranderen. Het vervolg wordt een gesprek met de hoofdredactie, MVV en het Supporters Overleg."

Goed zo en dan als supporters maar eens flink met de vuisten op ogen (eh sorry; ogen moet zijn tafel) slaan. Ik blijf voor een boycot van die gasten. Misschien samen met Fortuna 1 lijn trekken. Kunnen ze alle verslaggevers naar het oosten sturen.

Pinobel, ik weet niet waar jij dit gelezen hebt, maar het klopt. Ik heb vandaag een aantal mail gekregen van Fortuna supporters, ik ken ze niet persoonlijk en normaal krijg ik nooit mail van ze, maar het zit ze dus hoog. Als ik het goed begrijp wil de SC van Fortuna een SV voor deze journalist(en).


Tja Limburg United ( united, we'll never be defeated... ;) ) begint dus gestalte te krijgen, zoals ik al eerder meldde.
Terwijl heel het land naar de film Selma kijkt.....
krijgt het Limbabwaans en Mofrikaans journaille dit hier moeiteloos voor elkaar. :blink:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 23:53
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #37
Roei Baank, heb jij nog een aanvulling hier op?
Nee Yves. In feite is dit de stand van zaken. Er komt een gesprek op korte termijn met de hoofdredacteuren van L1 en Limburger, MVV en het supportersoverleg. De uitkomst van dit gesprek zal bepalen: hoe nu verder? Niemand is gebaat bij de thans ontstane situatie en daarvoor zal spoedig een oplossing gezocht moeten worden.

Daders in slachtofferrol...?
Zeker niet maar ieder heeft logischerwijs zijn bevindingen geuit tijdens het gesprek.

Wordt vervolgd.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 10:32
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #38
Ik zou in deze samen proberen op te trekken met Fortuna. Want de media benadelen niet alleen ons maar ook fortuna. En met z'n tween sta je toch net iets sterker denk ik.

Maar goed, op dit moment schijnen ze dus nog niet in te zien dat ze fout bezig zijn met hun artikelen. Ik betwijfel dan ook serieus of een nieuw gesprek wel de ogen doet openen. Deze krant is niet voor niets afgezakt naar het niveau van 'lek m'n tès'.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 10:38
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #39
Volgens mij is het grootste onderwerp van het gesprek geweest de bedreigingen die hun kant op zijn gegaan.
Die personen van L1 en de DL zijn dan ook oer en oer dom, hadden ze echt verwacht om op zulke toon te kunnen schrijven over MVV. Schijnbaar wel.
Heel logisch dat je dan dit soort reacties jou kant op roept.

Oplossing is heel simpel, in de berichtgeving gebruik maken van normale woorden en niet zoeken naar woorden om clubs te kleineren. Ik had als voorzitter gezegd die bedreigingen zoek je zelf maar uit en los je zelf maar op.
In mijn ogen actie reactie.
Ik vind dat de clubs zoals MVV en fortuna gewoon een statement moeten maken.
Ja we staan onderaan, ja we spelen geen super voetbal maar wil je binnen komen en een rapportage schrijven dan wel met respect en manieren.
Willen ze dat niet dan is MVV ook niet meer fatsoenlijk en krijgen ze een plaatsje op de angelsite in plaats van op de hoofdtribune.
Moet je eens zien hoe snel die berichtgeving veranderd.!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 17:49
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #40
Geen enkele journalist - hoe goed of slecht hij ook is - zal zich ooit de mond laten snoeren door een voorzitter van een betaald voetbalclub of de supporters van een voetbalclub.
Vrije woordkeuze, vrije interpretatie en daarmee vrije - lees: een subjectieve - weergave van de werkelijkheid horen daar nu eenmaal bij.
Pure objectieve verslaglegging is een feitenreeks aangevuld met wat statistische gegevens.... leuk om te lezen? Nou nee!
Een artikeltje zonder waardeoordelen of mening is en blijft vrij droge stof waar je m.i. geen plezier of sjagrijn aan kunt beleven!

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 19:17 10 mrt 2015 19:18 door Mienclub1902.
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #41
Wat mij betreft einde topic. Geen woorden meer aan vuil maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 19:24
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #42
Boovestaonde twie opmerkingen kloppe...drum is deze jong weer effe op klein Geusselt gewees... :blink:
Teege de Pruuse had iech brikke in de struike gelag....wet geer dat nog...heet de Gooffies get werk bezorg... :evil:

Noe hub iech lang neegel in de struike gelag.... ;)
wet eine wat veur 'nne waagel die pippo's vaan El Eins en de Leugeneer rije.... :evil:
Neet tot iech get vaan plan bin.... :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2015 10:22 11 mrt 2015 10:24 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #43
Vaan ut Supporters Euverlegk:

Afgelopen maandag heeft er op initiatief van het Supportersoverleg een gesprek plaatsgevonden tussen een delegatie van ons en de teamleider en de journalist van DDL die MVV doorgaans volgt. Aanleiding was de toenemende onvrede binnen het Maastrichtse over de verslaggeving rondom MVV. DDL gaf aan eveneens blij te zijn met het gesprek omdat er recent bedreigingen via social media zijn geuit richting Roel Wiche en men dit hoog opneemt.

Grosso modo richt onze kritiek niet zozeer op de wedstrijdverslagen van Wiche. Deze zijn objectief en niet iedereen ziet altijd dezelfde wedstrijd. Als er slecht gespeeld wordt mag dat gezegd worden.

Ondanks dat er ook positieve artikelen verschijnen rondom de club (Veer zien MVV, achtergrondartikelen over spelers) zijn wij van mening dat negatieve zaken uitvergroot worden, er onvoldoende onderzoek wordt gedaan naar achtergronden van acties en er op of 1 dag voor een wedstrijd regelmatig negatieve zaken in de pers verschijnen die MVV direct schade berokkenen.

Meerdere voorbeelden zijn de revue gepasseerd waarbij met name Cuijk, de thuiswedstrijd tegen geel-zwart en de woordkeuze van afgelopen vrijdag gespreksonderwerp waren. Met name de voorpagina op de maandag na DE Derby was voor Maastricht een klap in het gezicht en heeft voor heel veel commotie en onbegrip gezorgd. En heeft er nota bene toe bijgedragen dat MVV een hoge boete van de KNVB heeft gekregen. En dat vonden wij buitenproportioneel en onterecht. Als er negatieve zaken zijn mogen die belicht worden. Maar niet uitvergroot op de voorpagina zonder onderzoek naar het waarom! DDL gaf aan dat zij er intern lang over gediscussieerd hebben maar uiteindelijk gekozen hebben voor de IN HUN OGEN hogere maatschappelijke relevantie van de gebeurtenissen op de tribune. De beslissing is uiteindelijk genomen door de hoofdredactie; dit was zeker geen persoonlijke actie van Wiche.

Wiche heeft er ook voor gezorgd dat de term ‘kneusjes ‘ afgelopen vrijdag waar mogelijk nog is gecorrigeerd. Blijkbaar was de editie Parkstad al in druk en was men daar te laat…

Wij hebben aangegeven het kwalijk te vinden dat er blijkbaar verslaggeving plaatsvindt op basis van eenzijdige bronnen en gedachten en niet altijd op basis van gecheckte feiten. Dit zet kwaad bloed en zorgt voor een toenemende negativiteit. Wij hebben aangeboden dat wij bereid zijn waar mogelijk toelichting te geven op acties e.d. indien men meent daar iets over te moeten vinden. Men zal dat in overweging nemen. We hebben aangegeven dat veel zaken meerdere kanten hebben en dat er ook vanuit politie etc. aantoonbaar fouten worden gemaakt waardoor incidenten plaatsvinden.

Bottom-line: de hoofdredactie wil aandacht geven aan meer dan sec wedstrijdverslagen en wil waar mogelijk de vinger leggen op in hun ogen maatschappelijk relevante zaken waar ook anderen dan sec de lokale voetballiefhebber geïnteresseerd in zijn. Dat wij dat anders zien mag duidelijk zijn.

Naar wij begrepen hebben komt er nog een vervolggesprek met de hoofdredactie, MVV en ons. Wij zijn benieuwd.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, De_Lange

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2015 10:58
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #44

MVV4life schreef : Vaan ut Supporters Euverlegk:

Afgelopen maandag heeft er op initiatief van het Supportersoverleg een gesprek plaatsgevonden tussen een delegatie van ons en de teamleider en de journalist van DDL die MVV doorgaans volgt. Aanleiding was de toenemende onvrede binnen het Maastrichtse over de verslaggeving rondom MVV. DDL gaf aan eveneens blij te zijn met het gesprek omdat er recent bedreigingen via social media zijn geuit richting Roel Wiche en men dit hoog opneemt.

Grosso modo richt onze kritiek niet zozeer op de wedstrijdverslagen van Wiche. Deze zijn objectief en niet iedereen ziet altijd dezelfde wedstrijd. Als er slecht gespeeld wordt mag dat gezegd worden.

Ondanks dat er ook positieve artikelen verschijnen rondom de club (Veer zien MVV, achtergrondartikelen over spelers) zijn wij van mening dat negatieve zaken uitvergroot worden, er onvoldoende onderzoek wordt gedaan naar achtergronden van acties en er op of 1 dag voor een wedstrijd regelmatig negatieve zaken in de pers verschijnen die MVV direct schade berokkenen.

Meerdere voorbeelden zijn de revue gepasseerd waarbij met name Cuijk, de thuiswedstrijd tegen geel-zwart en de woordkeuze van afgelopen vrijdag gespreksonderwerp waren. Met name de voorpagina op de maandag na DE Derby was voor Maastricht een klap in het gezicht en heeft voor heel veel commotie en onbegrip gezorgd. En heeft er nota bene toe bijgedragen dat MVV een hoge boete van de KNVB heeft gekregen. En dat vonden wij buitenproportioneel en onterecht. Als er negatieve zaken zijn mogen die belicht worden. Maar niet uitvergroot op de voorpagina zonder onderzoek naar het waarom! DDL gaf aan dat zij er intern lang over gediscussieerd hebben maar uiteindelijk gekozen hebben voor de IN HUN OGEN hogere maatschappelijke relevantie van de gebeurtenissen op de tribune. De beslissing is uiteindelijk genomen door de hoofdredactie; dit was zeker geen persoonlijke actie van Wiche.

Wiche heeft er ook voor gezorgd dat de term ‘kneusjes ‘ afgelopen vrijdag waar mogelijk nog is gecorrigeerd. Blijkbaar was de editie Parkstad al in druk en was men daar te laat…

Wij hebben aangegeven het kwalijk te vinden dat er blijkbaar verslaggeving plaatsvindt op basis van eenzijdige bronnen en gedachten en niet altijd op basis van gecheckte feiten. Dit zet kwaad bloed en zorgt voor een toenemende negativiteit. Wij hebben aangeboden dat wij bereid zijn waar mogelijk toelichting te geven op acties e.d. indien men meent daar iets over te moeten vinden. Men zal dat in overweging nemen. We hebben aangegeven dat veel zaken meerdere kanten hebben en dat er ook vanuit politie etc. aantoonbaar fouten worden gemaakt waardoor incidenten plaatsvinden.

Bottom-line: de hoofdredactie wil aandacht geven aan meer dan sec wedstrijdverslagen en wil waar mogelijk de vinger leggen op in hun ogen maatschappelijk relevante zaken waar ook anderen dan sec de lokale voetballiefhebber geïnteresseerd in zijn. Dat wij dat anders zien mag duidelijk zijn.

Naar wij begrepen hebben komt er nog een vervolggesprek met de hoofdredactie, MVV en ons. Wij zijn benieuwd.


Kijk, als ik dit soort initiatieven lees, dan ben ik toch trots erop dat er een paar echte diehard supporters rondlopen die nadenken over hoe ze het beter kunnen maken voor de club en niet ongenuanceerd van alles roepen, wat niks opbouwends toevoegt. Chapeau!!
Verder vind ik het niveau van alle nieuwsbrengers tegenwoordig beneden alle peil (paar uitzonderingen daargelaten); DDl is hier geen uitzondering op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2015 11:00
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #45
Mooie praatjes vullen geen gaatjes. Ze hebben de kant van de moffen gekozen dat moge duidelijk zijn. De imago schade die, deze kneusjes van de journalistiek, MVV al hebben berokkent, is niet in euro's uit te drukken. Als MVV in dezelfde financiële malaise zat als de moffen, werd de club elke week gefileerd in de krant. In mijn optiek zijn ze niet meer welkom in de Geuselt en dat mogen ze weten/voelen ook!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden