Boycot sommige media in stadion de Geusselt

11 mrt 2015 15:35
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #46

MVV4life schreef : Vaan ut Supporters Euverlegk:

Afgelopen maandag heeft er op initiatief van het Supportersoverleg een gesprek plaatsgevonden tussen een delegatie van ons en de teamleider en de journalist van DDL die MVV doorgaans volgt. Aanleiding was de toenemende onvrede binnen het Maastrichtse over de verslaggeving rondom MVV. DDL gaf aan eveneens blij te zijn met het gesprek omdat er recent bedreigingen via social media zijn geuit richting Roel Wiche en men dit hoog opneemt.

Grosso modo richt onze kritiek niet zozeer op de wedstrijdverslagen van Wiche. Deze zijn objectief en niet iedereen ziet altijd dezelfde wedstrijd. Als er slecht gespeeld wordt mag dat gezegd worden.

Etc. etc.


Wat een ongeloofelijke arrogante houding van de Limburgse media dus .... begin met het feit dat Wiche bedreigt wordt (goh?) en vervolgens aangeven dat Wiche ook nog eens het kneusjes verhaal heeft proberen te voorkomen. OK dank Wiche en nu? Wie mag ik dan wel verrot schelden voor het belachelijke stuk in de krant? De eindredacteur?

Ook het verhaal over het maatschappelijke gedeelte rond de derby met 045. 3 pagina's negatieve stukken in de krant en amper op de wedstrijd ingaan. Roel Wiche schrijft dit hele stuk waarna er overlegt wordt binnen de redactie over het wel dan niet plaatsen en vervolgens de eindredacteur dus zegt dat ze het toch doen. OK het was dus niet Wiche zijn beslissing maar hij schrijft het stuk wel of niet?

Ik heb mijn "tuut" vol van die hele Limburgse media en wat mij betreft hoeven wij ons als supporters ook niet in te houden richting hun met commentaar en acties als zij het ook niet nodig vinden om respect naar ons te tonen ......

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2015 16:29 11 mrt 2015 16:36 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #47
Dit is helaas wat Katholiek Limburg wilt lezen. Smeuïge, opgeblazen verhalen over alles wat afwijkt van Limburg en in hun ogen niet in de buurt komt van de grootsheid daarvan. Een stukje erkenning dat het gedachtegoed van Limburg, boven dat van lokale culturen staat, zoals Maastrichtenaren en het zwarte schaap dat FC Limburg tegenhoudt: Fortuna. Dat wilt de lezer lezen en geloven.

En dat weten ze bij L1 en De Limburger. Daar valt geld te verdienen, daar komen die penners ook allemaal vandaan. Die geloven allemaal in het sprookje "Limburg' waar iedere nationalist die nergens toe behoort in de provincie, zich door aangesproken moet voelen. "De Unie van Dorpen" allemaal onder één vlag, bang voor andersdenkenden, en de invloeden van buitenaf. Het indirecte woord regeert, als men ergens een mening over heeft.

En dan heb je eigenlijk een beetje de biografie van de gemiddelde journalist hier in Zuid-Limburg. Dat zijn geen nieuws artikelen, dat zijn columns gevoed vanuit de dorpskronieken waar ze vandaan komen. En geloof maar niet dat ze een artikel zullen wijden aan zichzelf. "MVV roept journalisten op het matje" . Zo 'huichelijk' als een Limburger, zijn ze daar ook.
:puke:

Wat zou het toch mooi zijn als de landelijke media eens de tekortkomingen van die amateur-pers onder de loep zou leggen. En politiek Limburg eens vragen ging stellen over de objectiviteit van de berichtgevingen. Zodat men de geldkraan eens dicht kan draaien richting die failliete fusie-krant en die geldverslindende parkieten zender..

De frequentie van L1 TV kost me maandelijks bij Ziggo de nodige Megabits voor mijn internet verbinding, ik betaal nu voor Spam... Hebben hier meer mensen last van? Kunnen we misschien gezamenlijk een brief schrijven richting Ziggo.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2015 19:00
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #48

MVV4life schreef :
Wiche heeft er ook voor gezorgd dat de term ‘kneusjes ‘ afgelopen vrijdag waar mogelijk nog is gecorrigeerd. Blijkbaar was de editie Parkstad al in druk en was men daar te laat…


Mij gaat het nog niet eens erom dat de term wel/niet gepubliceerd is (wel laf om dat in 1 bepaalde regio wel te publiceren en in 2 andere regio's heel bewust juist niet).
Ik vind het veel kwalijker dat een journalist überhaupt de term "kneusjes" gebruikt. Dan kleineer en beledig je op een bewuste en onbeschofte manier iemand of iets, in dit geval MVV en Fortuna.
Als je wilt beschrijven dat beide clubs geen denderend seizoen hebben en het enige dat er uit jouw pen vloeit is het woord "kneusjes", heb je toch echt het verkeerde beroep gekozen.
Het feit dat een artikel met zo'n beledigende lading in druk gaat, zegt genoeg over de journalist en de hele eindredactie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Sjotelsplak, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2015 19:28 11 mrt 2015 19:37 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #49

Maosbrögk schreef :

MVV4life schreef :
Wiche heeft er ook voor gezorgd dat de term ‘kneusjes ‘ afgelopen vrijdag waar mogelijk nog is gecorrigeerd. Blijkbaar was de editie Parkstad al in druk en was men daar te laat…


Mij gaat het nog niet eens erom dat de term wel/niet gepubliceerd is (wel laf om dat in 1 bepaalde regio wel te publiceren en in 2 andere regio's heel bewust juist niet).
Ik vind het veel kwalijker dat een journalist überhaupt de term "kneusjes" gebruikt. Dan kleineer en beledig je op een bewuste en onbeschofte manier iemand of iets, in dit geval MVV en Fortuna.
Als je wilt beschrijven dat beide clubs geen denderend seizoen hebben en het enige dat er uit jouw pen vloeit is het woord "kneusjes", heb je toch echt het verkeerde beroep gekozen.
Het feit dat een artikel met zo'n beledigende lading in druk gaat, zegt genoeg over de journalist en de hele eindredactie.


Zjus..es men had gesjreeve tot ut alltwie ermoojzaajers zien die geine naagel hubbe um aon hun kont te kretse...daan had iech dao bes met kinne leve...

Mer met "kneusjes" impliceerde ze tot ut allemaol braggeleers en ammeteure zien bij Zitterd en us MVV-ke...

En dat is neet allein e vies voel en smerige leuge...want zoewel de spelers op 't veld en de techniese staf doen stinkend hun bes, maar aoch 't bestuur werk keihel um de toko aon de geng te houwe en towkoms te geeve ...
en verdeene 't neet um zoe vies en voel afgeserveerd te weure es zowwe ut get kwetsjbuule zien...

Es de media daan zoe sjrieve ..sjrikke ze bewus neet allein potensjeele sponsoore en nuij bezeukers aof...
Mer treffe us expres midde in us hert...
Daan kinste diech wel beroep op " journalistieke vrijheid" mer vreugste um 'n awwerwets pak op diene sodemie....

Veer draage de finansjeele en sportieve probleme met waarde ...

en konform us stadsleedsje

zien veer altied ongeknak gebleve.....
Mer weurt us geveul daan ins gebroke...
Daan beit mer hel , Geer Leugeneere...! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2015 22:57 11 mrt 2015 22:59 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #50

Maosbrögk schreef : ...
Ik vind het veel kwalijker dat een journalist überhaupt de term "kneusjes" gebruikt. Dan kleineer en beledig je op een bewuste en onbeschofte manier iemand of iets, in dit geval MVV en Fortuna.
Als je wilt beschrijven dat beide clubs geen denderend seizoen hebben en het enige dat er uit jouw pen vloeit is het woord "kneusjes", heb je toch echt het verkeerde beroep gekozen.
Het feit dat een artikel met zo'n beledigende lading in druk gaat, zegt genoeg over de journalist en de hele eindredactie.

Volledig gelijk!
En voor alle duidelijkheid de schrijver was niet Roel.
Ik snap ook niet dat een hoofdredactie dit accepteert. Volgens mij voldoe je dan niet aan de eisen die worden gesteld aan een journalist. Maar o wee als wij zeggen dat we ze kut journalisten vinden, dat mag dan weer niet...
Een journalist moet toch ook weten dat een actie een tegen-reactie oproept.
Als een journalist zijn werk goed doet en onderzoek heeft gedaan en dan een verhaal ophangt, hoef je er het nog niet mee eens te zijn, maar dan heb je nog wel respect voor zijn mening.
Ik kan geen respect hebben voor iemand in een ivoren toren vol van zijn eigen gelijk en niet openstaan voor andere meningen.
Nee, het moet zo gaan zoals zij het willen en anders is het fout....

Bovendien vind ik dat een regionale krant, de regio moet promoten en vanuit het positieve moet schrijven en natuurlijk zaken aan de kaak mag stellen, maar de verhouding is hier helemaal de verkeerde kant opgeslagen. Hier krijgt een klein incident (in hun ogen) alle aandacht en het echte nieuws staat op pagina 84...

Maar goed, ik hoop dat we nog iets kunnen bereiken in het gesprek met de hoofdredactie.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2015 08:34
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #51

houtengerard schreef : Dit is helaas wat Katholiek Limburg wilt lezen. Smeuïge, opgeblazen verhalen over alles wat afwijkt van Limburg en in hun ogen niet in de buurt komt van de grootsheid daarvan. Een stukje erkenning dat het gedachtegoed van Limburg, boven dat van lokale culturen staat, zoals Maastrichtenaren en het zwarte schaap dat FC Limburg tegenhoudt: Fortuna. Dat wilt de lezer lezen en geloven.

En dat weten ze bij L1 en De Limburger. Daar valt geld te verdienen, daar komen die penners ook allemaal vandaan. Die geloven allemaal in het sprookje "Limburg' waar iedere nationalist die nergens toe behoort in de provincie, zich door aangesproken moet voelen. "De Unie van Dorpen" allemaal onder één vlag, bang voor andersdenkenden, en de invloeden van buitenaf. Het indirecte woord regeert, als men ergens een mening over heeft.


Houtengerard, je zegt sowieso vaak rake dingen, maar dit is echt precies hoe ik er over denk. En ja, dan ben ik maar een arrogante chauvinistische Maastrichtenaar, maar hoe ouder ik word, hoe meer ik dat gedrocht, dat kunstmatige gebeuren "limburg" kots- en kotsmoe ben. Ik voel me verbonden met Maastricht en (in iets mindere mate) het heuvelland, de rest van de provincie kan me gestolen worden. En door die "verenigde dorpsmentaliteit" wordt dat gevoel bij mij alleen maar groter.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2015 16:14 13 mrt 2015 16:24 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #52

MVV4life schreef :

Maosbrögk schreef : ...

Maar goed, ik hoop dat we nog iets kunnen bereiken in het gesprek met de hoofdredactie.


De media maag wel blij met de MVV fans zien ...iech had al gesprooke met mien kammeraote vaan vreuger oet Luik
( de oprichters vaan de Hell Side 81 )....





mer Tei-ke heet 't neet zoe op die vaan Standaard...

dus houw iech miech mer keduk um häöm neet veur ziene kop te stoete....
Daan respekteer iech daoneeve diech en Roei Baank dus wachte veer mer aof of die media " zokkers " betersjap toene...



Jacques schreef :
Houtengerard, je zegt sowieso vaak rake dingen, maar dit is echt precies hoe ik er over denk. En ja, dan ben ik maar een arrogante chauvinistische Maastrichtenaar, maar hoe ouder ik word, hoe meer ik dat gedrocht, dat kunstmatige gebeuren "limburg" kots- en kotsmoe ben. Ik voel me verbonden met Maastricht en (in iets mindere mate) het heuvelland, de rest van de provincie kan me gestolen worden. En door die "verenigde dorpsmentaliteit" wordt dat gevoel bij mij alleen maar groter.


Zjus !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2015 13:26 14 mrt 2015 13:27 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #53
Nog effe over Delait...dat gek manneke loopt halve marathons, dus traint hij veel. Ook in Mestreech....
Help hem dan zijn tijden te verbeteren... ;)

Waarom zeg ik gek manneke...? Nou..als leidinggevende hoor je niet prominent aanwezig te zijn, maar op de achtergrond de boel aan te sturen en beleid te bepalen. DeZe omhooggeschoten ex Biebassistent niet...die geilt op zichzelf getuige ditfilmpje van de Limburger : met zichzelf in DE hoofdrol



En Roeibaank.... Slachtofferrol wel degelijk. Deze Pipo , Patrick dus, zei zelf bitterzoet...wie haat zaait zal storm oogsten....
Zie laatste stuk van dit artikel : red.mgl.nl/dossiers/Patrick/DDL-20150128-02004GO0021.pdf
Dus door MVV als kneusje te bestempelen.... ;)
Des excuses sont fait puur s'en servir... :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.383 seconden