Boycot sommige media in stadion de Geusselt

07 mrt 2015 16:27 07 mrt 2015 16:29 door omnisciens.
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Onderwerp Auteur
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #1
Waarom dit in een apart topic, omdat men denk ik niet realiseert wat de macht van de pen is.
Imagoschade is zo onbetaalbaar.

Eerst kost je het 10.000€ door suggestieve tendentieuze berichtgeving. Men schetst simpelweg een beeld wat niet juist is. Dan denk je dat je alles gehad hebt. Moet je constateren dat de walgelijke berichtgeving van gisteren en vandaag je schoenen doet uitvallen.

Kneusjes? Serieus? En dan ook nog het gore lef hebben om het aan te passen in de Maastricht, Sittard regio naar laagvliegers, maar de in Mofrika-linie staat er nog steeds "kneusjes".

Hoeze L1 ik beken mijn kleur, geef het dan gewoon eerlijk toe, dat er een Roda hart in schuilt of antipathie tegen Mvv en Fortuna.

Deze mensen kosten je pas echt geld, relschoppers krijgen een stadion verbod,
Voeg aan dit lijstje,

Ivo op den Camp en Roel Wiche toe. En dit meen ik ook echt bloedserieus.

Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo, tuutsje, αναρχος

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 16:45
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #2
Maak daar maar Ivo op den Kampf van! Wat een pannenkoek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 16:50
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #3
En niet dreigen met geweld, maar hen gewoon treffen waar men het het meeste pijn doet: in de portemonnee!

Niet alleen je eigen abonnement opzeggen ( want van die paar tientallen ligt men niet wakker), maar gecoördineerd actie voeren en je eigen straat en kennissenkring afgaan met het verzoek deze media te boycotten !

En niet alleenheerser in Mestreech,maar ook in Zitterd !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 17:14
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #4
Komt die Ivo op den Camp niet ook nog eens uit Geleen?

Overigens, wie heeft gisteren op L1 dat stuk gezien over het gesprek tussen de burgemeesters van Maastricht, Kerkrade, Sittard en Venlo? In eerste instantie lieten ze daar beelden zien van de wedstrijd tussen Fortuna en Roda. Maar zag ik goed dat ze daarna beelden lieten zien van ik meen Roda - Club Brugge?

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 17:21
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #5
Geef die pipo's een stadionverbod en klaag ze aan voor smaad! :evil:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 18:53 07 mrt 2015 19:00 door Raffalaldo.
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #6

Audiowaste schreef : Komt die Ivo op den Camp niet ook nog eens uit Geleen?

Overigens, wie heeft gisteren op L1 dat stuk gezien over het gesprek tussen de burgemeesters van Maastricht, Kerkrade, Sittard en Venlo? In eerste instantie lieten ze daar beelden zien van de wedstrijd tussen Fortuna en Roda. Maar zag ik goed dat ze daarna beelden lieten zien van ik meen Roda - Club Brugge?


Ja, dat waren op een gegeven moment beelden van de oefenwedstrijd roda - Club Brugge. Snap ook niet wat die er dan tussen deden. Maar ze zullen wel geen andere beelden hebben waar ze de vinger naar iemand anders kunnen wijzen.

MVV moet toch echt eens gaan praten met L1 en LD over haar berichtgeving. Als dit in het verleden al eens gedaan is, dan zou ik toch overgaan naar een tijdelijke ontzegging van het stadion. Als ze in die periode zich wel weer bezig houden met hun vak als journalist, zijn ze het komend seizoen weer welkom. Maar mits het weer fout gaat, ook meteen weer weren.

Ik vind het niet erg als er kritisch iets wordt geschreven over MVV, maar dit is moedwillig andere clubs slecht in het nieuws brengen (want als L1 en DL heb je toch een groot bereik in de provincie). L1 en DL zijn pure roda-propaganda, meer niet. En zoiets durft zich ook nog te vestigen in Maastricht :puke:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 08:17
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #7
Voor deze noodlijdende krant is maar één ding belangrijk: NEGATIEF NIEUWS! want dat verkoopt!!! Heeft dus niets maar dan ook niets met objectieve berichtgeving te maken. Het aloude adagium "SEX SELLS" is hier van toepassing en dan mag je het woord "SEX" vervangen door "SENSATIE"!
Door in de oostelijke mijnstreek MVV en Fortuna als "kneusjes" neer te zetten probeert men aan aan díé kant aan klantenbinding te doen. Idem dito door in hetzelfde artikel in de editie Sittard / Maastricht het woord "kneusjes" te vervangen door "laagvliegers" (dat laatste klopt overigens wél en zal niemand ontkennen, maar dit terzijde). Punt blijft dat men de lezers naar de mond praat.
Kortom de hoofdredacteur heeft een bepaalde koers uitgezet die de continuïteit van de krant moet waarborgen - en uiteraard het salaris van hemzelf en zijn discipelen.
Ooit hadden deze journalisten een droom, een ambitie en een drang om de "waarheid" zo objectief en kritisch mogelijk weer te geven. Helaas voor hun zijn ze vanwege het gebrek aan kwaliteit, beschouwend kritisch vermogen nooit bij de krant van hun ambitie terecht gekomen. Wat rest zijn slechts een stelletje schrijvers die de idealen van lang geleden verkocht hebben aan een regionaal / lokaal leugenaartje.
Noem dit gemarchandeer echter géén journalistiek. Dit gemarchandeer heeft dus NIETS met "journalistiek, objectieve berichtgeving of kritisch volgen" te maken maar bevindt zich op het niveau van de lokale leugenaartjes en wijkblaadjes.
Ronduit zielig en eigenlijk geen reactie waard.... dit blaadje zou je niet hoeven opzeggen: een "NEE, NEE sticker" op de brievenbus moet in principe voldoende zijn.

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u danima98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 11:11
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #8
weer deze mensen uit het stadion, ze zullen niet op de angelsite zitten anders was dat de volgende wedstrijd zo geregeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 11:25 08 mrt 2015 11:28 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #9

mvv supporter schreef : weer deze mensen uit het stadion, ze zullen niet op de angelsite zitten anders was dat de volgende wedstrijd zo geregeld.


We kunnen ook eenmalig op de tribune gaan zitten waar zij zitten...
Is zo geregeld ;)
en alleen maar onze aanwezigheid om hen heen is meer dan genoeg,
hoef je nog niets te doen en nog niet eens wat te zeggen... :evil:

Eventueel samen met de fans uit Zitterd....
Hebben ze hun Limburg United, maar wel in een andere vorm dan ze in gedachte hadden.

" can you hear the Angelside..." ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 11:58
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #10
Ik kan me een keer herinneren dat toenmalig MVV voorzitter Goumans na MVV-RKC scheidsrechter Dick van Egmond de toegang tot de bestuursruimte heeft ontzegd.
Dat MVV die Wiche dan ook niet meer toelaat tot de wedstrijden en eens een gesprek aangaan met de Leugeneer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 12:36
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #11
Ik heb zojuist contact gehad met het bestuur van MVV.
Morgenvroeg, meteen om 09:00, is er een gesprek met de hoofdredacteur van DDL, naar aanleiding van deze berichtgeving.
Het bestuur is van mening dat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft, maar dat een sportjournalist zich moet beperken tot de essentie, het voetbal, en geen subjectieve meningen hierin moet verwerken. Dat mag in een opiniestuk, maar niet in een wedstrijdverslag.
Na het gesprek zal er een verslag op de MVV site komen.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, Raffalaldo, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 14:14
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #12
Ik hoop dat dan ook oa. de voorpagina na de wedstrijd tegen Roda ter sprake komt. Hoewel ze zich in principe toen wel beperkten tot feiten werden deze enorm opgeblazen waardoor er een verkeerd beeld onstaat bij mensen die niet aanwezig waren in het stadion.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 16:00
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #13
En laat het aub niet blijven bij de dagblad de leugeneer, l eins was overigens de eerste die dit de wereld in heeft geworpen :puke:
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 23:42 08 mrt 2015 23:54 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #14

MVV4life schreef : Ik heb zojuist contact gehad met het bestuur van MVV.
Morgenvroeg, meteen om 09:00, is er een gesprek met de hoofdredacteur van DDL, naar aanleiding van deze berichtgeving.
Het bestuur is van mening dat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft, maar dat een sportjournalist zich moet beperken tot de essentie, het voetbal, en geen subjectieve meningen hierin moet verwerken. Dat mag in een opiniestuk, maar niet in een wedstrijdverslag.
Na het gesprek zal er een verslag op de MVV site komen.


Ben het er niet mee eens ("opiniestuk mag") :

- als Telegraaf of AD, Hollenders dus..., kan ik me er misschien iets bij voorstellen, maar als L Eins , het LD of de Limburger moet je ten eerste je eigen publiek bedienen ( en dat zijn niet alleen die Pruuse)

- daarnaast moet je ook aan " name branding" doen van ALLE Limburgse clubs, i.p.v denegrerende opmerkingen te plaatsen en deze achterbaks in bepaalde edities weg te laten ....( integriteit...? Eventuele Sponsoren afschrikken en ga zo maar door )

- last but not least ben ik zeer geschrokken, dat een uiterst sympathieke, kalme en rustige fan, zoals we Serke allemaal kennen, nu zo uiterst gekwetst en boos is. Dat is ook niet zo maar opeens, want hij gaat totaal niet over een nacht ijs, laat staan dat hij zo fel reageert. En daarbij is hij niet de enige....dit gaat problemen geven.

- daarnaast moeten de club en media niet denken dat ze met ons fans met een stel simpelen van geest te doen hebben, want die tweeduizend hondstrouwen ( die we toch zijn) zijn ook geen wilde idioten...maar kun je ook niet zo maar opzij zetten.

Conclussie: of de media excuseren zich voor deze faux pas en verbeteren zich in hun opstelling, of ze zijn niet meer welkom in onze voetbaltempel !!! Egaal wat het bestuur denkt en zegt. En dat is een situatie die niemand wil...
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 01:46
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Boycot sommige media in stadion de Geusselt #15

serke schreef : En laat het aub niet blijven bij de dagblad de leugeneer, l eins was overigens de eerste die dit de wereld in heeft geworpen :puke:

Serke, is eine pot naat, huurt beij dezelfde groep...
SV motte ze kriege.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.363 seconden