Durven te veranderen !?

21 mei 2016 13:08
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Onderwerp Auteur
Durven te veranderen !? #1
De vraag die bij mij opkomt is waarom durven clubs niet te veranderen in het model waarin ze zitten, daarbij zijn clubs en supporters uberhaupt wel tevreden over het huidige competitie model en de kansen/mogelijkheden en de verdelingen ?

Je kunt bijna met zekerheid zeggen dat MVV nooit kampioen van Nederland wordt . je kunt ook bijna met zekerheid zeggen dat Ajax nooit degradeert.
Dit zijn 2 uitersten, om de verschillen wat kleiner te maken kun je bijna met zekerheid zeggen Heerenveen wordt nooit kampioen van Nederland in het huidige bestel en toch wordt het in het algemeen allemaal geaccepteerd en waarom eigenlijk waarom accepteren supporter van Den Haag op voorhand dat ze nooit kampioen kunnen worden en dat op basis dat ze een budget hebben wat 7 keer lager is dan PSV, iedereen wilt toch kampioen worden die mee doet aan een competitie dit is in het huidige model praktisch onmogelijk en alleen weggelegd voor Ajax of PSV op moment , hoe bizar en hoe unfair en toch accepteren we dit

Wij accepteren dat we in een competitie model zitten waarin we bijna met 95% kunnen vaststellen dat het budget de plaatst van ranking bepaalt, is dat eerlijk ? en kun je dat eigenlijk wel een competitie noemen waarin de beste club van Nederland kampioen wordt of promoveert, of moet je dit eigenlijk een competitie noemen waarin de beste commercie bepalend is voor het succes van de clubs.

Een eerlijke competitie zou zijn als alle clubs het zelfde salaris platfond zouden hebben waarin een profvoetballer een maximum salaris zou verdienden van bijvoorbeeld 100.000 euro jaarlijks, teams zouden een gelijke verdeling van TV gelden krijgen etc
Dit model zou er voor zorgen dat ploegen als Utrecht of MVV ook kampioen van Nederland zouden kunnen worden, tevens zou het betekenen dat clubs minder grote begrotingen nodig zouden hebben om tot een selectie te komen

Op dit moment bepaald alleen vraag en aanbod de prijs die tot complete waanzin lijdt en bizarre salarissen van topspelers die nergens over gaan.
Het systeem wat ik voorstel zou de zelfde kwaliteit aan topspelers opleveren alleen worden die met voetbal spelen geen miljonair maar zorgt het voor een veel evenwichtiger en spannende competitie waarin uiteindelijk de supporter de grote winnaar is.
Het huidige systeem zijn alleen de grote commerciele merken de winnaar de spelers en de makelaars en in sommige gevallen een paar rijke clubs
In mijn systeem zijn die bovenste niet meer de winnaars maar gaat het veel meer om het spel het vermaak en de supporters het brengt alles veel bij elkaar.

Verandering daar begon ik mee, clubs zouden uit het huidige model moeten uittreden en een nieuwe competitie oprichten waarin zaken als salaris tot een maximum wordt gezet zodat de kansen voor iedereen het zelfde zijn ( in principe) , dan gaat de competitie weer om andere belangen dan geld en tv uitzendingen etc .
MVV heeft in het huidige model niets meer te zoeken , zolang dit bestel er is zal MVV nooit kampioen van nederland worden, en dit komt omdat wij niet dezelfde rechten( veel minder TV gelden o.a) hebben dan bijvoorbeeld PSV terwijl we wel onder dezelfde bond KNVB voetballen, hoe oneerlijk is dat

Het wordt tijd zeker nu weer het gezeik met de play-offs( twente) dat er een ander model gaat komen en dat ploegen en clubs liefst europees uit treden uit de bestaande bonden die er overal zijn en komen met een een nieuwe competitie per land die weer voor het voetbal gaat en die niet de zakken van spelers en makelaars etc alleen maar vult

Wij bij MVV hebben niets te verliezen dan alleen wat zogenaamde historie ( eredivisie) geef mij maar een nieuwe competitie met gelijke kansen en rechten en minder belachelijke bond zoals de KNVB maar die het voetbal weer na de mensen brengt ( dus geen maandagavonden en 2de elftallen meer)
Wellicht ben ik veel te idealistisch van gedachte en stof maar het huidige gezien alle ontwikkelingen is voor mij des te meer een reden om terug te gaan naar betaalt voetbal 2.0 en afscheid te nemen van het huidige model
De volgende gebruiker (s) zei dank u johan, Tuor, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2016 14:36 21 mei 2016 14:58 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Durven te veranderen !? #2
Nobel streven Napoleon en een duidelijk emotioneel verhaal.

Er zijn echter diverse randvoorwaarden waaraan het voetbal onderhevig aan is en dat is voornamelijk geld en tv-gelden en dus commercie en uiteindelijk ook democratie.

Clubs zijn lid van de KNVB -en uiteindelijk UEFA/FIFA daardoor bepaalt dat lidmaatschap de randvoorwaarden die gesteld worden door de bond. De spelregels van het voetbal in totaliteit worden op het hoogste niveau bepaalt. Zelfs op lokaal niveau zijn er diverse overlegorganen zoals de Eredivise en Jupiler League.

De regels die gesteld worden door de lokale, Europese en uiteindelijk gefiatteerd moeten worden door de mondiale bond passen niet in het ideale plaatje dat is soms duidelijk op lokaal niveau, dat is wel duidelijk.

Wat jij nu voorstelt is een 'lokale' wilde bond die dus tegen deze regels in gaat. Ben benieuwd of MVV überhaupt ook maar één enkele medestrever krijgt. Denk nul-komma-nul en totaal geen kans maakt. MVV heeft stemrecht in de lokale piramide via de Jupiler League, al vraag ik me soms wel af wat zo'n stem in doet houden. Daar wringt de schoen m.i., maar dat is weer democratie.

Nogmaals waardeer je streven en je gedachte maar dit is gewoon wishfull thinking en helemaal niet goed voor MVV, als MVV alleen staat in dit streven, hoe goed bedoelt ook.

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2016 14:56
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Onderwerp Auteur
Durven te veranderen !? #3
@Janepie, ik denk inderdaad mijn gedachtes WT zijn immers is er geen enkel alternatief voor clubs, echter wat ik ook zie en jij denk ik ook dat 80% van de clubs in Ere en JL geen enkele rol van betekenis spelen enkel dat zij me doen aan een competitie, maar blijkbaar vervult dat de behoefte

Wat ik eigenlijk eens zou willen weten ( en dus de vraag) of de huidige MVV supporters zich kunnen vinden in het model zoals het nu gaat , KNVB, UEFA ( FIFA) ???
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2016 15:08 21 mei 2016 15:15 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Durven te veranderen !? #4
Klopt, ik kan me volledig vinden in je verhaal en ik zie ook de hiaten in het huidige model echter wat wil je dan anders doen?
Op lokaal niveau rammelt het aan alle kanten. KNVB is aanspreekpunt in deze en voor MVV zelfs eerst de commissie Jupiler Leaugue. UEFA/Fifa gaat zich hier niet mee bemoeien.

Paar jaar geleden werden play offs ingevoerd, 2 jaar later werden die afgezwakt tot enkel een UEFA ticket (voorrondes!, want de KNVB beker stelde niks meer voor dus die werd opgewaardeerd met een rechtstreeks ticket) waarvan we nu weer lezen dat FC Utrecht een foutje heeft gedaan van 30K en dus ondanks als ze de PO winnen niet Europa in mag?!

Volgend jaar 2de divisie en dan gaan we eindelijk degraderen uit de JL, want een club als RKC heeft niks te zoeken in de JL?
Nee de Jong Teams wel. Ik juich dat degraderen uit de JL wel toe overigens, maar dan ook voor de jong teams.

En gelijke monikken gelijke kappen, jong teams moeten een vaste selectie hebben en geen enkele speler kunnen wisselen tussen 1ste en 2de team. Doe je dat niet zijn de jong teams gewoon een vervalsing van de hele comp.

Nogmaals op lokaal niveau is hiermee dus blijkbaar ingestemd met de huidige regels, en die regels kloppen niet.

Maar, heeft MVV stemrecht gehad om jong FC Utrecht toe te laten? Ja denk ik (weet niet zeker kan iemand dit bevestigen?)
Indien nee dan wordt het opgelegd. Het feit dat men wel als JL weet te ageren tegen FC Twente in de JL maar ik amper weet van een goedkeuring van de clubs uit de JL of jong FCU in de JL mag acteren zegt genoeg.

Ja moelijk verhaal Napoleon maar het voetbal is mijns inziens sowiezo de weg kwijt, zoals de wind waait waait mijn jasje lijkt het wel.

Money, money, money. Helaas maar waar, dat is het voetbal tegenwoordig, blij mee? Totaal niet.

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2016 00:32
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Durven te veranderen !? #5

Napoleon schreef : @Janepie, ik denk inderdaad mijn gedachtes WT zijn immers is er geen enkel alternatief voor clubs, echter wat ik ook zie en jij denk ik ook dat 80% van de clubs in Ere en JL geen enkele rol van betekenis spelen enkel dat zij me doen aan een competitie, maar blijkbaar vervult dat de behoefte

Wat ik eigenlijk eens zou willen weten ( en dus de vraag) of de huidige MVV supporters zich kunnen vinden in het model zoals het nu gaat , KNVB, UEFA ( FIFA) ???

Sinds 15.00 vanmiddag geen enkele reaktiie dat zegt eigenlijk al genoeg. Ofwel dit gaat op slot of naar MVV Algemeen.

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2016 09:37 22 mei 2016 09:38 door Punterke.
Punterke
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 14
Meer
Durven te veranderen !? #6
Dat het moderne voetbal verziekt is daar ben ik het mee eens, ik pleit er ook zeker niet voor om op deze weg door te gaan. Echter de eerlijke competitie die voorgesteld word zie ik ook niet zitten. Mensen kijken naar sport onder andere omdat er underdogs en favorieten zijn. Die ene keer een grote club verslaan en het daar 20 jaar later nog over hebben is toch ook onderdeel van de charme van het voetbal? Een 18 jarige die in een formule 1 bolide stapt en een GP wint.

Dit is het jaar dat iedereen ineens voor Leicester City was, en ze ook de BPL wint, ik neem aan dat vooraf Leicester tot die 80 procent kanslozen competitie-vullers telde? Het gebeurt notabene in de meeste commerciële competitie van allemaal. Of die amateurclub die de halve finale van de KNVB beker haalde. Verschil in status, geld, historie, het is ook allemaal onderdeel van de aantrekkingskracht, de voetbalwereld is echter volledig van het pad af en de verschillen zijn veel te groot geworden. Dit omkeren word een heel lastig en ingewikkeld verhaal.

Mijn kijk kan wellicht afgedaan worden als te romantisch, wat ons verbind is dat we allemaal op een wonder zitten te wachten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2016 14:41
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Durven te veranderen !? #7
Zou een Beneliga niet de oplossing zijn ?

Je ziet in beide landen een steeds groter verschil op financieel gebied tussen de topteams en de rest. Dit heeft uiteraard ook grote gevolgen op het sportief gebied. Vorm een competitie met de top teams uit beide landen. Meer strijd/ meer weerstand voor talent. Interessant voor Fox.
Onder de topklasse ontstaat er dan automatisch een competitie van clubs die qua budget min of meer hetzelfde te besteden hebben.
Salarisplafond? Piramiden? Supportersbelangen? Tevens zijn de Jong elftallen niet meer nodig om een competitie te completeren en hoeft men in België geen competities te bedenken met 8 ploegen.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2016 15:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
Durven te veranderen !? #8

Janepie schreef : Sinds 15.00 vanmiddag geen enkele reaktiie dat zegt eigenlijk al genoeg. Ofwel dit gaat op slot of naar MVV Algemeen.


Dit is geen gemakkelijk onderwerp hè. Na een wedstrijd je mening geven is eenvoudig, maar dit is iets waar je goed over moet nadenken en waar even roepen dat Jo een slechte of juist een wereldkeeper is, niet zo maar kan. En daarom zullen minder mensen reageren.

Ik vind het zelf ook erg lastig. Ik ben wel klaar met de KNVB. Ik denk niet dat zij corrupt zijn of zo, maar wel dat ze verblind door het grote geld gewoon totaal geen zier geven om de Jupiler League, dat is het afvalputje van het betaalde voetbal. En binnen de eredivisie zijn zoals al gezegd eigenlijk maar drie clubs belangrijk.

Tegelijkertijd heeft zo'n stap alleen een kans van slagen als MVV het niet alleen doet. MVV maakt alleen maar weinig indruk. En ik zie maar weinig clubs deze stap maken. Waarom denk ik dat? Als er gestemd moet worden over tweede elftallen in de juup of spelen op maandag, dan stemmen toch altijd weer vrijwel alle clubs (inclusief MVV) er mee in. Onder dreiging van de KNVB. Die dit weer doen omdat Ajax en PSV van alles voor hun tweede elftallen willen.

Ik besef dat bovenstaande redenering nogal wrang en paradoxaal is: het geeft aan hoe fout de KNVB is en tegelijkertijd waarom ik denk dat niets aan gebeurt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2016 17:01 22 mei 2016 17:02 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Durven te veranderen !? #9

Roei baank schreef : Zou een Beneliga niet de oplossing zijn ?


Het uber progressieve en arrogante Nederland samen met de Westelijke Balkan in één competitie? Dat is alleen cultureel al vragen om problemen. Een koninkrijk is niet voor niets verdeeld bijna tweehonderd jaar geleden. Alleen al via de belastingdienst wordt dit een fiasco, denk aan hogere kosten voor Nederlandse clubs, ongelijke voordelen. En dan nog het verschil tussen de scheidsrechters en tolerantie in het taalgebruik. Ik zie het niet van de grond komen.

De KNVB moet gaan inzien dat TV Gelden verdeeld moeten worden over alle profclubs. Niet alleen de Champions League Diva's die het binnen harken. Dat maakt het hele voetbal weer rendabel voor alle clubs. En verplichte promotie is een must in het amateurvoetbal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter, Tuor, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2016 17:23
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Durven te veranderen !? #10
Interessante en lastige discussie, leuk om over na te denken.

Het moderne voetbal is doodziek, zoveel is duidelijk. Het sprookjeselement is een van de mooiste dingen van voetbal. Leicester City kampioen, prachtig. De realiteit is dat dit soort sprookjes nauwelijks meer voorkomen, omdat het voetbal vanaf de jaren '90 volledig in dienst is gesteld van een paar topploegen, zowel op internationaal als nationaal niveau.

Neem de Champions League. Er is geen competitie ter wereld die financieel zo dichtgetikt is als de Champions League. Met als gevolg dat in principe altijd dezelfde clubs om de knikkers strijden. De afgelopen 5 jaar zijn er 24 halve finaleplekken geweest (6x4 plekken). 15x werden die plekken bezet door FC Barcelona, Real Madrid of Bayern. De overigen 9 plekken werden ingenomen door Chelsea en Atletico (elk 2x), Dortmund, Man City, Man United, Schalke en Juventus. Dus, in totaal hebben de afgelopen 6 jaar 10 verschillende clubs in de halve finales gespeeld. Dit zouden er papier 24 kunnen zijn. We zitten met zijn allen in feite al jaren naar exact hetzelfde toernooi te kijken, waarbij heel af en toe een hoofdrol speler verandert. De laatste onverwachte winnaar was FC Porto in 2004. Mirakels als Ajax in 1995, Rode Ster Belgrado in 1991, PSV in 1988 en Steaua Boekarest in 1986, het gaat nooit meer gebeuren. Het hele toernooi is zo opgezet dat elk jaar min of meer dezelfde ploegen bij de laatste 8 gaan eindigen. Dat begint al met een poulesysteem waarbij de grote clubs beschermd worden. Elke vorm van verrassing wordt zo eruit geknepen. Het systeem houdt zichzelf in stand, de grote clubs die vrijwel altijd in kwart-, halve finale of finale staan harken tientallen miljoenen binnen, waardoor clubs op lager niveau in feite steeds verder achterop raken. Maar is de hele opzet an sich leuk? Tja, daar zullen de meningen over verschillen. Ik vind het oersaai dat ik elk jaar dezelfde ploegen tegenover elkaar zie staan. Natuurlijk zal er ooit een jaar komen dat er een aantal verrassende namen in de halve finales staan, en dan is dat inderdaad heel leuk. Behalve voor de marketing mensen, want een halve finale tussen pak m beet Benfica en Zenit Sint Petersburg levert wereldwijd veel minder geld op dan Real Madrid-Bayern.

Of op nationaal niveau, neem de Spaanse competitie. Sinds 2004 eigenlijk jaar in jaar uit in principe dezelfde 2 clubs die met volledige overmacht om de titel strijden, die de rest van de competitie totaal domineren. Soms komt Atletico er tussendoor. Verder is er een enorm gat met de rest van de competitie. In NL gebeurt in feite hetzelfde. De titelstrijd is een jaarlijkse strijd tussen twee clubs, Ajax en PSV, heel af en toe met Feyenoord erbij. De rest kan simpelweg niet tippen aan dit drietal. Heel soms wordt die strijd doorbroken door een sprookje, zoals Twente en AZ enkele jaren geleden. Inmiddels is ook duidelijk dat die sprookjes ook nergens op sloegen en puur gebaseerd waren op onverantwoorde financiele uitgaven. Uiteindelijk houdt niemand de wedloop met de traditionele top drie vol. Met als gevolg dat je een competitie hebt waarbij sinds 1965 precies 5 clubs kampioen zijn geworden. Dat is 41 jaar. AZ is 2x kampioen geworden, Twente 1x. De resterende 38 titels zijn door 3 clubs verdeeld. Is dat leuk? Nee, wat mij betreft niet.

Sprookjes bestaan nauwelijks meer in het voetbal. En hoewel we met zijn allen hunkeren naar sprookjes, zullen ze in de huidige voetbalwereld steeds minder voor gaan komen. Maar goed, zoals hierboven al geschreven, de clubs houden dit zelf in stand. Als puntje bij paaltje komt zwichten clubs onder druk van de KNVB, Uefa, G14, Traditionele top 3 enzovoort. Als de spek en bonen deelnemers aan de champions league gezamenlijk met de vuist op tafel zouden slaan zou er iets verandert kunnen worden. Maar bang als ze zijn voor verlies aan inkomsten gebeurt dat niet. Eveneens als alle Nederlandse profclubs zich zouden samenpakken, dan zou een vuist gemaakt kunnen worden tegen de macht van de top 3 en KNVB. Maar de realiteit is dat clubs alleen aan hun eigenbelang denken. FC Utrecht is al gegeven als voorbeeld, is boos op de KNVB als beslissingen hun niet uitkomen, zoals met dat verhaal dat ze Europa niet in mochten, maar doet net zo braaf mee met top 3 en KNVB als het wel uitkomt, zoals met de jong elftallen.

Hoe is dit op te lossen? Een beneliga klinkt leuk, maar heeft praktische bezwaren, zoals hierboven ook al beschreven. In Frankrijk was het al moeilijk om tot fatsoenlijke afspraken te komen tussen Monaco en Frankrijk vanwege andere regels en wetten, diezelfde problematiek zou bij een samenvoegen van de Belgische en Nederlandse competitie ook gaan spelen. Ik betwijfel ook of er veel animo is voor een dergelijke competitie, en of de kwaliteit er daadwerkelijk beter van wordt. Een eigen competitie? Leuk idee, zeker interessant om te onderzoeken, maar kansloos vanwege de houding van de clubs.

Maar wat moet er dan wel gebeuren? Sleutel is een eerlijkere competitie. Een eerlijkere competitie zorgt voor meer spanning en is dus aantrekkelijker om naar te kijken. Zoals Napoleon ook schreef hierboven. Een aantal ideeën die het profvoetbal in NL een impuls zouden kunnen geven, aantal is hierboven ook al genoemd:
- De tv pot moet reëel verdeeld worden over alle profclubs. Dus, het hele bedrag gedeeld door het aantal profclubs in ere- en eerstedivisie. Jong elftallen delen hier uiteraard niet in mee. Zo wordt dat speelveld gelijk gemaakt tussen ere en eerste divisie.
- Er mag natuurlijk wel verschil zijn tussen clubs. Dan kan bijvoorbeeld gemaakt worden door seizoenskaartenverkoop, sponsoren en merchandise. Ajax heeft meer fans dan Telstar. Dus zal meer inkomsten op die manier hebben. Daar wordt dan het verschil gemaakt, en niet doordat Ajax miljoenen tv gelden krijgt en Telstar slechts een ton.
- Degradatieregeling moet veranderen. 2 Clubs degraderen rechtstreeks uit de eredivisie, een derde speelt mee in promotie degradatie playoffs. Uit de Jupiler League promoveren de nummer 1 en 2 rechtstreeks, en de nummer 3 t/m 7 spelen playoffs. Uit de jupiler league moeten minimaal 2 clubs rechtstreeks degraderen naar de tweede divisie. Promotie van daaruit moet verplicht worden. Op deze manier ontstaat er een gezonde doorstroom in het voetbal. Persoonlijk mag van mij het periodekampioenschap worden afgeschaft.
- Een salarycap moet worden ingevoerd, met een maximaal bedrag dat spelers mogen verdienen.
- Vast percentage van de begroting mag aan salarissen worden uitgegeven. Nu is daar ook een percentage voor, maar dit is een advies van de KNVB, volgens mij niet vastgelegd als regel.
- Maximum aantal selectiespelers, van bijvoorbeeld 26 man, waar slechts bij hoge uitzondering vanaf mag worden geweken (bijvoorbeeld als 6 spelers zwaar geblesseerd zijn). Zo wordt vermeden dat elftallen a la onze buren in het oosten tijdens de winterstop een heel nieuw elftal halen.

Er zijn wel meer dingen te bedenken, maar dit schiet me zo te binnen. Maar goed, dit alles valt of staat met een mentaliteitsverandering binnen het voetbal zelf. Zoals hierboven ook al gesteld, ik ben er ook van overtuigd dat clubs dit zouden kunnen afdwingen. Maar dan moet er wel samengewerkt worden. En zolang dat niet gebeurt zal er helemaal niks veranderen. Hier zou MVV natuurlijk een rol in kunnen spelen, om het voortouw te nemen om samen een vuist te maken tegen de KNVB, top 3. Of dat veel zin heeft is de vraag natuurlijk, de meeste clubs zullen volledig uit eigenbelang blijven handelen. Maar wie weet zou er op langere termijn toch iets uit kunnen komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, Punterke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2016 09:14
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Durven te veranderen !? #11
Tuor,

Dit had zo maar een door Marco van Basten geschreven column in de VI kunnen zijn! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2016 10:32
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
Durven te veranderen !? #12
Tuor,

de nieuwe houtengerard/jacques is opgestaan!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2016 14:51
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Durven te veranderen !? #13
Een hele eer om met deze drie legendes vergeleken te worden ;).
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2016 15:36
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Onderwerp Auteur
Durven te veranderen !? #14
@ Tuor, prima inbreng in deze idd lastige discussie

Zoals je al aangeeft veranderd er maar bar weinig in het voetbal, het vreemde is dat ( als we alleen NL bekijken) alle supporters van de ploegen ( behalve ajax, psv, feyenoord) dit eigenlijk maar goed vinden zo, althans zo komt het over, dat bevreemd mij het meeste.

Is er uberhaupt eens onderzoek gedaan naar supporters over wat ze nu vinden van de huidige opzet competitie KNVB ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2016 18:16 24 mei 2016 18:17 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Durven te veranderen !? #15
Er wordt momenteel onderzocht of het niet mogelijk is om een gezamenlijke bekercompetitie te organiseren. De beneliga voor vrouwen was trouwens ook snel geregeld.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden