Het onderwerp wat ons allemaal waarschijnlijk het meeste bezig houdt , zeker nadat bestuur en directie van MVV dit zo duidelijk hebben uitgesproken .
De promotie naar de eredivisie is ons gezamenlijke doel, en gezien de ploegen die de laatste jaren deze stappen ook hebben gemaakt, is het geen droom die niet uit kan komen. Nee ik denk dat promotie echt een haalbaar iets , en wat zal de stad ontploffen als dat weer gebeurd en wat zal iedereen weer over MVV praten !
Tot dat moment moeten we het hebben van het uitspreken van ambitie maar ook vooral en dat willen wij supporters ook weten hoe we die ambitie omzetten in resultaten.
Promoveren kan beteken kampioen of 2de worden , of via de PO . De eerste 2 zou natuurlijk het mooiste zijn , dan heb je niet alleen een promotie direct te pakken maar je hebt waarschijnlijk ook als supporter een geweldig seizoen gezien. Bij promotie via de PO kun je zomaar een groot gedeelte van het seizoen wat anoniem meevoetballen maar in en via de PO ( als je die weet veilig te stellen) zomaar te promoveren ( neem RKC ).
Ik zelf heb het lieftste het eerste , een seizoen lang moedoen ! Nu vraag ik me af waar het MVV bestuur zich nu op richt, is het promotie via de PO of wil men gewoon top 5 spelen en dan toch proberen om via plek 2 danwel 1 de promotie af te dwingen. Persoonlijk lijkt mij dat dit seizoen bijna niet haalbaar.
Tot nu toe , zijn wij als supporters weer gaan denken aan promotie mede omdat het zo stellig is gezegd, en ik vind dat ook prima hoor. Wat ik wel graag had gezien waar men bij MVV zich in jaar 1 ( dit jaar dus ) en jaar 2 of 3 ( misschien) naar toe wilt om dat ook voor elkaar te krijgen .
Vanuit het spelers budget is het denk ik bijna niet mogelijk om voor plek 1 en 2 te spelen , dan moet het wel PO worden. Maar die is "smaller"geworden minder kans en minder teams . Dat wordt dus ook een hele opgave dit jaar (zowiezo) en ook volgend jaar. Er moet dus of geld bij of een echte samenwerking met een topclub die je 5 spelers "geeft" die veel te goed voor de eerste divisie zijn maar die je normaal nooit zou kunnen huren of krijgen en die MVV naar een hoger plan brengen , waardoor de club met de samenwerking op het hoger plan meer profijt heeft van het uitlenen van spelers , immers heb je op een hoger niveau meer weerstand. Ik denk dat optie 2 echt de enigste manier is om te promoveren. Wij gaan namelijk niet significant meer geld ophalen uit de markt op dit moment. Het binnenhalen van een nieuwe hoofdsponsor is al moeilijk genoeg.
Note als alle MVV seizoenskaarthouders sponsoren met ons zaken zouden doen , dan werden wij vandaag nog hoofdsponsor van MVV en dan zouden wij meer kunnen betalen dan wat openline heeft gedaan !
Terug naar ons doel, promotie....om te kunnen promoveren vind ik dat MVV meer naar buiten moet brengen via welke weg ze dat willen doen, immers op de "paarden"wedden gezien de begroting lijkt me onlogisch.
Ook zou ik van MVV meer willen zien ( op technisch vlak) hoe een team eruit moet zien die kans wil maken op promotie. Als het gaat om leeftijden, ervaringen , aantal wedstrijden, komaf.. aantal doelpunten en ga zo maar door.
Nu ziet echt iedereen dat we een team hebben wat a) veel te jong is b) automatisch te weinig ervaring c) te klein wbt lengte d) te smalle selectie en ga zo maar door
Zonder dus namen hoeven prijs te geven kun je de supporters hierin wat meer meenemen, ook zou ik van MVV willen horen hoe ze aan de juiste spelers komen
a) gaan ze dat doen door zelf te scouten ??
b) gaan alleen maar spelers uitnodigen en via testen een contract aanbieden
c) laten ze zich door spelersmakelaars de spelers aanbieden
d) op een andere manier.
Je wilt als supporter gewoon meert gevoel krijgen bij de weg naar de promotie en ik denk ook nog eens dat wanneer MVV dat meer naar buiten zou brengen dat ze er ook nog eens beter van worden, je moet bewust er dus nog beter over na denken.
Wie moet die promotie dan eigenlijk realiseren. ?!
Als je kijkt naar het technisch hart van MVV dan zitten daar in Bastiaas, Van Marwijk, Thal (?) Usta, Elsen , Dijkstra en wellicht vergeet ik nog iets. Dan reist bij mij direct de vraag hoeveel promotie heeft deze groep tot op heden weten te realiseren ????
Dus dan stel ik de vraag had MVV niet een trainer moeten aanstellen die de laatste 5 jaar minstens 1 keer is gepromoveerd van eerste naar eredivsie en dus een bepaalde inbreng heeft of kan hebben.
Het doel en de ambitie om te promoveren is super en onderstreep ik hier direct, wij zouden met ons bedrijf direct hoofdsponsor worden als de MVV supporter en de sponsoren met ons zaken zouden doen en wat wij doen hebben jullie allemaal !
Tot dat moment zijn er genoeg vragen en dat is helemaal niet erg, maar moeten we concreter gaan worden om die promotie te realiseren, het kan als alles klopt en ons plan en timing juist is !