Nieuwe investeerder MVV Maastricht

29 juli 2021 09:26
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #31

Ben Salemans schreef : De stemming onder veel mvvfans.nl-deelnemers is de afgelopen twee weken flink gedaald na belabberde uitslagen/wedstrijdbeelden in oefenwedstrijden tot nu toe. Kom op MVV, geef ons hoop in deze ellendige tijden! Dat komt de verkoop van seizoenskaarten (etc.) ten goede! Ik begrijp daarom niet waarom MVV nog wacht met het presenteren van de de nieuwe investeerder(s).


Er even van uitgaande dat er een partij is die wil participeren. Dan moet nog steeds als MVV de deal rond heeft , de ledenraad van de Vereniging deze deal goedkeuren , zolang daar niks wordt aangeboden is er dus geen deal of investeerder.
De ledenraad gaat ook niet zomaar akkoord met een “overname” die zullen ook alle stukken willen bestuderen ( lijkt mij)

En misschien , is de investeerder inmiddels wel afgehaakt ...wie zal t zeggen of is de status dat alles nu bij de ledenraad ligt ter goedkeuring .
Feit is dat begin competitie gaan we nooit halen daar geloof ik niks van

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2021 11:06
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Onderwerp Auteur
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #32

Napoleon schreef : Feit is dat begin competitie gaan we nooit halen daar geloof ik niks van

Er is ook nooit door MVV geroepen dat ze een mogelijke investeerder voor de start van de competitie bekend maken, sterker nog MVV heeft helemaal niets geroepen over de investeerder. Laten we dan ook niet MVV op iets afrekenen wat door Dagblad de Limburger is geroepen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2021 11:23
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #33

Audiowaste schreef :

Napoleon schreef : Feit is dat begin competitie gaan we nooit halen daar geloof ik niks van

Er is ook nooit door MVV geroepen dat ze een mogelijke investeerder voor de start van de competitie bekend maken, sterker nog MVV heeft helemaal niets geroepen over de investeerder. Laten we dan ook niet MVV op iets afrekenen wat door Dagblad de Limburger is geroepen.


Dat is niet helemaal waar. Noor heeft in een interview uitgezonden bij L1 aangegeven wel degelijk in gesprek te zijn met enkele partijen die serieuze interesse hebben in MVV om te investeren. Dat lulletje E. Visser dan zijn eigen sausje ingespoten door Delait eroverheen mietert en zegt voor aanvang competitie, is weer een ander verhaal inderdaad.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2021 11:42
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #34
De Ledenraad heeft nog helemaal niks gezien of gehoord dus als er al van een investeerder sprake is (en ja, er worden wel gespekken gevoerd maar de uitkomst is mij nog niet duidelijk) dan zal het zeker niet voor het begin van de competitie geregeld zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Audiowaste, Jacques, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2021 12:22
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #35
De NOW regeling was een goede investeerder Gratis geld en dan het kinderlijk formulier niet invullen de gevolgen zijn zichtbaar

in de spelers groep ...........allemaal kwarten of minder ........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2021 13:11
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #36

Boschpoort schreef : De Ledenraad heeft nog helemaal niks gezien of gehoord dus als er al van een investeerder sprake is (en ja, er worden wel gespekken gevoerd maar de uitkomst is mij nog niet duidelijk) dan zal het zeker niet voor het begin van de competitie geregeld zijn.


Er worden al maanden gesprekken gevoerd en dat is natuurlijk ook logisch, maar om even wat extra duidelijkheid te geven Boschpoort en in denk dat jij daar de geschikte persoon voor bent. Hoe en wie gaat dat binnen de ledenraad nu toesten als het voorstel er komt .
Zijn dat alle leden apart ? is dat het bestuur alleen ?? hoeveel meerderheid moet er zijn .
Dit gaat natuurlijk om een financiele inbreng en niet ieder lid is onderlegd hierin ( logisch)

Dus misschien als je dat wilt en kunt , geef ons supporters een duidelijkheid hoe de ledenraad dit gaat toetsen en vooral het proces ( een term die we veel hebben gehoord de laatste maanden ;-) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2021 13:28
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #37

Audiowaste schreef :

Napoleon schreef : Feit is dat begin competitie gaan we nooit halen daar geloof ik niks van

Er is ook nooit door MVV geroepen dat ze een mogelijke investeerder voor de start van de competitie bekend maken, sterker nog MVV heeft helemaal niets geroepen over de investeerder. Laten we dan ook niet MVV op iets afrekenen wat door Dagblad de Limburger is geroepen.


Dat is waar dat Noor dat in het bewuste interview met L1 niet heeft gezegd , wat hij wel heeft gezegd is dat er met 1 partij wordt gesproken en dat hij daar binnenkort meer over hoopt te kunnen vertellen , Het interview was van 26-5 , inmiddels zijn we 2 maanden verder. Ik weet niet wat binnenkort is voor Noor of MVV maar in mijn optiek is 2 maanden al best al weer lang
Daarnaast lijkt me t wel logisch dat je een soort deadline hebt waar je na toe werkt, competitie start is niet onlogisch temeer omdat je dan ook extra budget zou hebben voor MVV1

Maar goed , we lezen aan verhaal Boschpoort dat de bal nog niet voor de goal ligt als het gaat dat de deal rond is anders had ledenraad het al geweten , we wachten maar af meer kun je niet doen . En zoals ik al zei misschien is de deal die hij in het interview noemde alweer afgeketst en praat men met andere partijen .
Wat hij ook in het zelfde interview zei dat er legio partijen in de rij stonden om de club over te nemen . Maar dat wordt niet gedaan door MVV. Wat is er mis met een overname ??? Welke belangen worden hier nu verdedigd . Als MVV wil promoveren dan moet er keihard geld en ook expertise bij komen . Met een minderheid belang hoe charmant dan ook denk ik niet dat je die stap gaat maken ( dat is mijn opvatting)


Vanaf minuut 1.10 verteld Noor hier meer over

www.1limburg.nl/investeerder-technisch-m...ntext=latestarticles
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2021 08:57
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 506
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #38
Iech begin langzaam te dinke tot ut weer ut zelfde leedsje weurt, nao 54 jaor weer un weurs veurhawwe zoetot luij un seizoenkaart koupe en daan ut smoesje tot ut is aofgekets

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2021 10:37
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #39

SintServaos schreef : Iech begin langzaam te dinke tot ut weer ut zelfde leedsje weurt, nao 54 jaor weer un weurs veurhawwe zoetot luij un seizoenkaart koupe en daan ut smoesje tot ut is aofgekets



Laten we maar even afwachten de komende weken met welke investeerder MVV gaat komen , maar ik begrijp best je opmerking. Het momentum lijkt weer een beetje weg te vloeien en updates van de club komen er niet op dit gebied terwijl het misschien wel de belangrijkste verandering in de laatste 20 jaar wordt ( of kan worden)
De reden waarom het allemaal zo ontzettend lang duurt vind ik geen goed teken , en daarbij kan MVV de deal wel rond hebben met een investeerder maar kan de ledenraad deze nog helemaal van tafel vegen .
Het voordeel nu is het water staat ons niet aan de lippen maar met dit huidige budget gaan we geen spektakel seizoen tegemoet en supporters ook zoals jij zijn er wel een beetje klaar mee of weer voor spek en bonen mee te doen .

Maar zoals gezegd , ik verwacht de komende 2 weken wel een update van MVV , dat zijn ze aan ons verplicht en misschien moet die update eens komen niet vanuit Noor ( want die is helemaal geen partij als het om een investeerder gaat) maar om de groep die daar wel partij in is , bestuur/ bestuur ledenraad !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2021 11:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #40
Het duurt helemaal niet ontzettend lang. Dat wij als ongeduldige supporters vinden dat het lang duurt, betekent nog niet dat het objectief gezien ook lang duurt. Pure stemmingmakerij dit. Dit soort deals duurt meestal maanden voor het rond is. Dat De Limburger allerhande dingen roept heeft MVV niets mee te maken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2021 11:52
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #41

Jacques schreef : Het duurt helemaal niet ontzettend lang. Dat wij als ongeduldige supporters vinden dat het lang duurt, betekent nog niet dat het objectief gezien ook lang duurt. Pure stemmingmakerij dit. Dit soort deals duurt meestal maanden voor het rond is. Dat De Limburger allerhande dingen roept heeft MVV niets mee te maken.


Heb jij ervaring met dit soort deals dan, want hoe lang duren ze dan volgens jou gemiddeld ??

Ik kan de supporters heel goed begrijpen die dat schrijven of zeggen , het is temeer omdat MVV er zelf het woordje " binnenkort" er aan heeft geplakt in Mei . En dat schept gelijk een gevoel dat er snel iets gaat komen . Nu 2 maanden later ligt er volgens forum leden nog niks bij de ledenraad, dus ja het duurt lang !!
Dus ga niet roepen dat het stemmingsmakerij is omdat ik het schrijf of zeg , want die maanden die jij schrijft in je topic die zijn al lang "gebruikt"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2021 12:31 30 juli 2021 12:33 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #42
even over het formele deel:

Stichting MVV Maastricht 2018 heeft alle gewone aandelen in MVV Maastricht BV (het voetbalbedrijf).
Vereniging MVV Maastricht BV heeft een prioriteitsaandeel (het 'gouden aandeel') waar bepaalde rechten aan verbonden zijn.
Die rechten hebben voornamelijk betrekking op de bescherming van de clubcultuur: clubkleuren, plaats stadion, e.d. maar ook op de overdracht van aandelen aan een derde (investeerder). Hiervoor is een positief besluit nodig van de Vereniging MVV.
Nu kan in beginsel het bestuur van de vereniging dat besluit nemen maar de Ledenraad fungeert feitelijk als Algemene ledenvergadering en is daarmee het hoogste orgaan binnen de vereniging. Dus bij een dergelijk belangrijk onderwerp kan het bestuur niet om de ledenraad heen.
Juridisch bepaalt dus niet de ledenraad of en aan wie de aandelen in MVV worden overgedragen maar in de praktijk kan het niet zonder de instemming van de Ledenraad.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Of het proces snel of langzaam gaat is natuurlijk erg subjectief. Ik snap het ongeduld van de supporters maar ik zie liever dat het wat langer duurt dan dat de club aan een of andere oost-europese fantast of grossmaul uit Dubai wordt overgeleverd. Daarnaast speelt binnen MVV Maastricht BV natuurlijk ook nog dat de commissarissen er iets van zullen moeten vinden en nu nog niet alle commissarissen in functie zijn, kan ik me voorstellen dat dat ook vertragend werkt (maar dat is slechts een veronderstelling mijnerzijds). Dat deze processen maanden duren is overigens volstrekt normaal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2021 12:46
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #43
dank je wel Boschpoort voor mij is het duidelijk en ook duidelijk dat feitelijk ieder lid er iets van moet gaan vinden in welke vorm dan ook , dat kan leuk worden ;-)

Idd deze trajecten duren lang , maanden ! daar ben ik t mee eens , en dat moet ook . En een termijn is ook subjectief . Het is alleen omdat MVV aangaf in het interview dat er binnenkort meer over de investeerder naar buiten zou komen dat velen zich af vragen waar blijft die info nu. En binnenkort hoe subjectief dan ook is in mijn beleving geen 2 maanden of nog langer dus ik denk dat er ergens een kinkje in de kabel is gekomen en wat vertraging oplevert .
Goed als uiteindelijk de deal maar goed voor MVV is en ik vertrouw daar wederom op de ledenraad als orgaan op !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2021 14:30 30 juli 2021 14:34 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #44
In het format dat onze club voor ogen heeft zal een investeerder geen zoden aan de dijk gaan zetten. Ik snap de spanning dan ook niet zo.

Zoals Erik Noor heeft gezegd op L1: ''Er is totaal geen sprake van een overname'' en ''geen meerderheid verkopen''.

Met de huidige waarde en omzet van de club mik je dan op de verkoop van een tiental procent aandelen, wat een eenmalige investering van een aantal ton oplevert. (NOW2 was al een goede geweest). Maar dat is natuurlijk niet iets waar je de stap naar de eredivisie mee kunt gaan zetten.

Het zal hier alleen nog wat worden met een totale overname de club door een investeerder met een netwerk en geld. Maar dat wordt nog altijd tegengehouden.
Volgens Erik Noor: ''Het is op dit moment niet moeilijk om heel veel geld binnen te slepen, want ze staan in de rij voor overnames.''

Nou, waar wachten we nog op?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2021 14:58
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Nieuwe investeerder MVV Maastricht #45
@sjotelsplak , het gaat om politiek !! Als MVV compleet wordt overgenomen door een overname van een andere club/partij/persoon dan zou dat betekenen dat die nieuwe eigenaar(en) bepalen .
Dan zou t ook zo maar kunnen betekenen dat die met hun complete eigen team op strategische plekken hun mensen gaan neerzetten en meestal gebeurd dat ook
En in dit laatste zinnetje zitten heel veel belangen verstrengelingen !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.402 seconden