Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt!

09 feb 2022 14:03
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #46
Dat heb ik je eerder ook al horen zeggen. Maar er gebeurt nog niks.

Als je echt met een gedegen plan zou komen aanzetten dat onderbouwd, gefundeerd en realistisch is vind je vele medestanders.

Loat goan. Kom met die plannen en zorg dat wij samen als een de club gaan redden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 14:13
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 599
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #47

Napoleon schreef :

sjengvandenboorn schreef : Beste Napoleon. Lees je stukken altijd wel. Vaak als tijd verdrijf maar goed.

Nu zie ik je echt al een hele lange tijd berichten spugen met veel al dezelfde strekking. Wat een ieder hier al vaak gezegd heeft : het word tijd voor actie Napoleon. Geen woorden maar daden.

Je krijgt het voor elkaar een half forum op te hitsen maar actie, handelen, werken ho maar.

Denk dat als je eens met een actie plan komt hoe en wat , dat dezelfde forum leden je plannen versterken en dragen.


Ik ben niet bezig om het forum op te hitsen , nogmaals ik geef alleen mijn mening.
Maar je hebt helemaal gelijk , het is tijd voor actie in de zin van doen !

Dat is ook mijn motto , als ik nu de sleutel zou hebben van MVV en ik zou mijn hele netwerk open zetten en alles wat ik kan en niet kan weet en niet weet dan spelen we in 2025 eredivisie !
Dat klinkt stoer, maar mij lukt het !!! Dat is belofte

\

Dan nog maar eens, stel jezelf niet boven het belang van de club.
Als je daadwerkelijk zo'n geweldig netwerk zou hebben, en alles wat al dan niet kan, dan zou het je sieren als je de club helpt, zonder daar zelf beter van te worden. Je roept al geruime tijd over 100 en 1 verschillende plannen, maar de daadwerkelijke onderbouwing missen we nog altijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 14:32
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1852
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #48

Sjappie schreef :

Napoleon schreef :

sjengvandenboorn schreef : Beste Napoleon. Lees je stukken altijd wel. Vaak als tijd verdrijf maar goed.

Nu zie ik je echt al een hele lange tijd berichten spugen met veel al dezelfde strekking. Wat een ieder hier al vaak gezegd heeft : het word tijd voor actie Napoleon. Geen woorden maar daden.

Je krijgt het voor elkaar een half forum op te hitsen maar actie, handelen, werken ho maar.

Denk dat als je eens met een actie plan komt hoe en wat , dat dezelfde forum leden je plannen versterken en dragen.


Ik ben niet bezig om het forum op te hitsen , nogmaals ik geef alleen mijn mening.
Maar je hebt helemaal gelijk , het is tijd voor actie in de zin van doen !

Dat is ook mijn motto , als ik nu de sleutel zou hebben van MVV en ik zou mijn hele netwerk open zetten en alles wat ik kan en niet kan weet en niet weet dan spelen we in 2025 eredivisie !
Dat klinkt stoer, maar mij lukt het !!! Dat is belofte

\

Dan nog maar eens, stel jezelf niet boven het belang van de club.
Als je daadwerkelijk zo'n geweldig netwerk zou hebben, en alles wat al dan niet kan, dan zou het je sieren als je de club helpt, zonder daar zelf beter van te worden. Je roept al geruime tijd over 100 en 1 verschillende plannen, maar de daadwerkelijke onderbouwing missen we nog altijd.



Ik heb al eens een keer de helpende hand aan t bestuur aangereikt ! Als dank werd ik afgefikt op een supporters avond . Maar ondertussen wel Hoes en met Jonker in gesprek , dat deden ze wel !

Als ik de club help dan zonder deze mensen , ik laat me niet 2 keer voor de gek houden laat ik daar heel duidelijk in zijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 14:37
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #49
Zoals je merkt blijf ik de berichten lezen.

Stel jezelf eens de volgende vragen Napoleon:

* Wat wil je bereiken met je berichten?
* Wat is de haalbaarheid van de plannen die jij hebt?
* Hoe gaan deze vormgegeven worden?

Als deze al door jouw klaargelegd worden zou de toon en het meedenken in je plannen gesteund worden.

Beetje makkelijk om met plannen te schermen, en als je hier op aangesproken of hier op doorgevraagd word? Dan blijft het stil en speel je het bandje weer van voren af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 14:56 09 feb 2022 14:59 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #50
Ik denk dat het vrij simpel is wat Napoleon probeert te bereiken en dat is dat het kwartje valt bij MVV, dat de fouten worden erkent en dat er een verbeter traject gestart wordt om zo doende een correcte basis te hebben en dan de club weer verder op te bouwen.

Voor covid werd ik ook uitgelachen over mijn posts met geklaag over vuile stoeltjes, slechte / geen reactie van MVV. Het niet functioneren van toegangspoortjes. het constant verschuilen achter de woorden, er werkt een stagaire, het is weer een tussenjaar. Doen jullie dat thuis ook? Je kind 1 keer aanspreken en daarna laat je het maar gaan zonder het te herhalen. Nee ook daar moet je dingen herhalen en herhalen en nogmaals herhalen. zeker als er bij iedere post een tegenwoord is, of dat er weer met een MVV bril op gekeken wordt.
Ik erken wel dat dat herhalen vervelend kan zijn ;)

MVV is en blijft een bedrijf, wat uiteraard om voetbal draait. Echter is een correcte basis heel belangrijk. Maar dit wil en kan MVV niet inzien. Jaar in jaar uit is er geen goede basis. en zonder goede basis kun je ook niks verwachten. Zou jij er dan nog vertrouwen in hebben dat het dan goed komt? Na al die jaren begin ik er een hard hoofd van te krijgen en als je kijkt naar reacties op facebook en andere media ( net zoals dit topic ) hebben meer supports dit gevoel.

al met al denk ik dat we allemaal het zelfde willen, een beter en gezonder MVV. Net zoals er meerdere wegen naar Rome leiden zijn er voor MVV ook meerdere wegen naar boven. En daar verschillen dan ook de meningen in. Voor persoon A draait alles om een goed team. Persoon B wil weer stabiele financiën. Persoon C dit en de ander weer dat. Wat de juiste oplossing is weet ik niet. Maar dat het huidige beleid niet het juiste is dat is mij wel duidelijk. Dat Corona een negatief effect heeft zeker, maar daar heeft heel de wereld last van en niet alleen MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 15:30
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1852
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #51

sjengvandenboorn schreef : Zoals je merkt blijf ik de berichten lezen.

Stel jezelf eens de volgende vragen Napoleon:

* Wat wil je bereiken met je berichten?
* Wat is de haalbaarheid van de plannen die jij hebt?
* Hoe gaan deze vormgegeven worden?

Als deze al door jouw klaargelegd worden zou de toon en het meedenken in je plannen gesteund worden.

Beetje makkelijk om met plannen te schermen, en als je hier op aangesproken of hier op doorgevraagd word? Dan blijft het stil en speel je het bandje weer van voren af.



@Sjeng ! dank je wel voor het lezen van de berichten , en kritische vragen stellen dat mag . Je neemt de discussie serieus en daarom verdien je ook een serieus antwoordt

Wat ik wil bereiken ( niet zo zeer met deze berichten) is promoveren naar de eredivisie dat is mijn doel ! Ons doel , toch ?
Maar ik ga niet samenwerken met mensen die me een mes in de rug hebben gestoken of me hebben verbannen ( nu ligt dat laatste wel in de lijn als je Napoleon heet )

De haalbaarheid is wat ik aan geef dat is namelijk de doelstelling : promoveren in 3 jaar naar de eredivisie , daar zijn meerdere facetten voor nodig maar die hebben we goed in beeld en geborgd . Dus ook een investeerder voor een meerderheid aandeel .

De hele club moet op de schop , voorbereiden op dat wat moet gaan komen . Academy daar moet nieuwe mensen bij komen die aantoonbaar jeugd richting een hoger niveau kunnen tillen . Die mensen zijn er en die contacten hebben we .

Business , het model moet hybride worden , het huidige model piekt en kraakt te veel en geeft te weinig groei mogelijkheden . Daar heb ik in t verleden al over gesproken hoe die zaken constructief aan te pakken en business weer fun te maken in Maastricht . Inmiddels zijn die verder uit gediept en kunnen we die makkelijk uitrollen . Belangrijk is koppelingen maken en kwaliteit aan je binden . Het netwerk moet gevoed worden door impulsen en innovative gedachten zodat het aantrekkelijk blijft om te komen en te participeren

Als je een goede dienst levert dan hoef je als club niet te "leuren" om een contract of verlenging mensen zijn loyaal en zien de meerwaarde in van prestaties
Het is daarom dan ook , en dat is mijn motto . Alles wat we doen voor MVV Maastricht maken we zo persoonlijk mogelijk ! Niks romen we af niks geeft iets van een automatisch proces/gevoel ook als zijn zaken geautomatiseerd . Het is juist de mens , de supporter de partner die op alle vlakken centraal wordt gesteld . Niet met slappe praatje nee met duidelijke visie, service , aandacht en vooral leveren van wat is afgesproken . Dat tot in het detail uitgewerkt . Iedere MVV Match wordt een show een beleving die je wilt meemaken , en als je er niet was je spijt hebt dat je er niet was . Dus details en alles zo persoonlijk mogelijk maken .

En dan het voetbal , het moet weer fun worden om te komen , een herkenbaar MVV moet voor de komende jaren herkenbare spelers aangevuld met mensen uit het netwerk de bekende talenten die je gegund worden . En herkenbaar elftal met een sterke AS hoeft geen 2 miljoen te kosten . Natuurlijk hoe meer geld hoe makkelijker het inkopen wordt , maar geld alleen is niet het enigste wat telt . Er moet wat staan , body , power , finesse , talent !

En duidelijk en herkenbare trainer die komt voor langere tijd en die een groot netwerk heeft en binding heeft met de club , dat is van belang om te gaan bouwen .
De toon moet gezet worden , de lat moet omhoog en de dagen dat we nog eerste divisie spelen moeten geteld zijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 17:42 09 feb 2022 17:44 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #52
Maar Napoleon, de club op de schop....daarvoor moet je ook meteen 'n paar ton aan de basis uitgeven. Op kantoor en in de organisatie om te beginnen. Want dhr Noor heeft wel alles uitbesteed, maar tis nog steeds amateuristisch. En wellicht 'n aantal zaken terugdraaien kost ook geld. En vervolgens nog herstelwerkzaamheden in kwaliteit aan spelers op 't veld. En daar zit de twijfel bij velen. Is het zwart op wit met toezeggingen aantoonbaar te maken dat je dat geld komende jaren kunt genereren ?

Vraag me overigens af wat de rol is van de ledenraad. Elk lid heeft in die raad een discipline. Wat doen zij, hoe kritisch zijn zij naar rvc en directie. Welke ideeën leven daar. Of is het gewoon 'n vergaderclub.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 18:13
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #53
Het is zelfs zo als je een gedegen plan hebt ik mij hier ook mede met jou voor wil inzetten.

Woon dan wel in regio Amsterdam maar tijd en moeite doen voor onze club is mij nooit teveel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 18:22
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1852
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #54

Roed en Wit 70 schreef : Maar Napoleon, de club op de schop....daarvoor moet je ook meteen 'n paar ton aan de basis uitgeven. Op kantoor en in de organisatie om te beginnen. Want dhr Noor heeft wel alles uitbesteed, maar tis nog steeds amateuristisch. En wellicht 'n aantal zaken terugdraaien kost ook geld. En vervolgens nog herstelwerkzaamheden in kwaliteit aan spelers op 't veld. En daar zit de twijfel bij velen. Is het zwart op wit met toezeggingen aantoonbaar te maken dat je dat geld komende jaren kunt genereren ?

Vraag me overigens af wat de rol is van de ledenraad. Elk lid heeft in die raad een discipline. Wat doen zij, hoe kritisch zijn zij naar rvc en directie. Welke ideeën leven daar. Of is het gewoon 'n vergaderclub.


Bij "op de schop" bedoel ik eigenlijk te zeggen , dat je op cruciale plekken kwaliteit naar binnen haalt . Die mensen zijn er( die heb ik) ,en tevens mensen die om diverse redenen weg zijn gegaan opnieuw in gesprek en ze terug halen naar de club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 22:30
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #55
Net naar Ajax - Vitesse gekeken, En nee natuurlijk ga ik ajax niet vergelijken met MVV. Maar wat een inzet spelvreugde bij alle spelers van ajax. ook bij de stand van 5 - 0 blijven jagen met het hele team op de tegenstander. een trainer die spelers tevreden weet te houden ondanks dat ze weinig speelminuten krijgen.
als we iets van deze spelvreugde en inzet bij Mvv zouden terugzien waren de meeste supporters al content

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2022 09:48
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #56

Roed en Wit 70 schreef :
Vraag me overigens af wat de rol is van de ledenraad. Elk lid heeft in die raad een discipline. Wat doen zij, hoe kritisch zijn zij naar rvc en directie. Welke ideeën leven daar. Of is het gewoon 'n vergaderclub.

Je moet de rol van de ledenraad niet overschatten.
De aandelen van de BV MVV Maastricht zijn in handen van de Stichting MVV Maastricht (100 aandelen) en de Vereniging MVV Maastricht (1 aandeel).
Aan het aandeel van de vereniging zijn een paar bijzondere zeggenschapsrechten verbonden. Die gaan met name over de essentiele zaken die MVV, MVV maken. Denk aan clubcultuur, kleur shirts, plaats stadion, en ook de overdracht van aandelen aan een derde (investeerder) zal door de vereniging (als aandeelhouder) goedgekeurd moeten worden. Het bestuur van de vereniging zal wel ruggespraak houden met de ledenraad. Sterker nog, daar heeft de ledenraad een bepalende stem. Daarnaast geeft de Ledenraad richting bestuur door wat er leeft onder supporters, sponsors etc. En die opmerkingen worden meegenomen en met de stichting en de directie besproken.
Maar de Ledenraad heeft niet de macht om bijvoorbeeld directieleden aanwijzingen te geven of te ontslaan. Toezicht op het bestuur ligt nu juist bij de Raad van Commissarissen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2022 12:13
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1852
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #57

Boschpoort schreef :

Roed en Wit 70 schreef :
Vraag me overigens af wat de rol is van de ledenraad. Elk lid heeft in die raad een discipline. Wat doen zij, hoe kritisch zijn zij naar rvc en directie. Welke ideeën leven daar. Of is het gewoon 'n vergaderclub.

Je moet de rol van de ledenraad niet overschatten.
De aandelen van de BV MVV Maastricht zijn in handen van de Stichting MVV Maastricht (100 aandelen) en de Vereniging MVV Maastricht (1 aandeel).
Aan het aandeel van de vereniging zijn een paar bijzondere zeggenschapsrechten verbonden. Die gaan met name over de essentiele zaken die MVV, MVV maken. Denk aan clubcultuur, kleur shirts, plaats stadion, en ook de overdracht van aandelen aan een derde (investeerder) zal door de vereniging (als aandeelhouder) goedgekeurd moeten worden. Het bestuur van de vereniging zal wel ruggespraak houden met de ledenraad. Sterker nog, daar heeft de ledenraad een bepalende stem. Daarnaast geeft de Ledenraad richting bestuur door wat er leeft onder supporters, sponsors etc. En die opmerkingen worden meegenomen en met de stichting en de directie besproken.
Maar de Ledenraad heeft niet de macht om bijvoorbeeld directieleden aanwijzingen te geven of te ontslaan. Toezicht op het bestuur ligt nu juist bij de Raad van Commissarissen.



@Boschpoort , als er nu een deal komt Stichting is akkoord , we gaan het doen . De deal houdt in MVV wordt 25 % verkocht tegen 25.000 per jaar aan inbreng ( als voorbeeld)
Kunnen jullie als ledenraad nog zeggen ( en aan alle andere voorwaarden zijn voldaan) , he wacht eens 25K lijkt ons een beetje weinig ?
Hebben jullie nog tools om dat tegen te houden en krijgen jullie inzage in welke andere voorstellen er zijn aangeboden. Immers wil je als ledenraad alleen akkoord geven op de beste deal voor MVV en dan zul je na mijn inziens ook moeten weten welke andere optie's er zijn /waren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2022 13:43
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #58

Napoleon schreef : @Boschpoort , als er nu een deal komt Stichting is akkoord , we gaan het doen . De deal houdt in MVV wordt 25 % verkocht tegen 25.000 per jaar aan inbreng ( als voorbeeld)
Kunnen jullie als ledenraad nog zeggen ( en aan alle andere voorwaarden zijn voldaan) , he wacht eens 25K lijkt ons een beetje weinig ?
Hebben jullie nog tools om dat tegen te houden en krijgen jullie inzage in welke andere voorstellen er zijn aangeboden. Immers wil je als ledenraad alleen akkoord geven op de beste deal voor MVV en dan zul je na mijn inziens ook moeten weten welke andere optie's er zijn /waren

Ja, de stichting moet voorafgaande goedkeuring hebben van de vereniging voor het verkopen van de aandelen. Dus dat kan de ledenraad blokkeren. Maar er is m.i. geen bepaling die stelt dat alle informatie aan de ledenraad beschikbaar moet worden gesteld. Alle opties afwegen zal in de praktijk waarschijnlijk niet mogelijk zijn. De Ledenraad kan alleen oordelen over wat het bestuur van de vereniging aan de Ledenraad voorlegt. Dus waterdicht is het zeker niet.
Overigens, klein voorbehoud: bovenstaande schrijf ik op basis van wat ik mij herinner. Ik heb de statuten niet bij de hand. Daar zou ik nog eens in moeten duiken om zeker te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2022 13:48
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1852
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #59

Boschpoort schreef :

Napoleon schreef : @Boschpoort , als er nu een deal komt Stichting is akkoord , we gaan het doen . De deal houdt in MVV wordt 25 % verkocht tegen 25.000 per jaar aan inbreng ( als voorbeeld)
Kunnen jullie als ledenraad nog zeggen ( en aan alle andere voorwaarden zijn voldaan) , he wacht eens 25K lijkt ons een beetje weinig ?
Hebben jullie nog tools om dat tegen te houden en krijgen jullie inzage in welke andere voorstellen er zijn aangeboden. Immers wil je als ledenraad alleen akkoord geven op de beste deal voor MVV en dan zul je na mijn inziens ook moeten weten welke andere optie's er zijn /waren

Ja, de stichting moet voorafgaande goedkeuring hebben van de vereniging voor het verkopen van de aandelen. Dus dat kan de ledenraad blokkeren. Maar er is m.i. geen bepaling die stelt dat alle informatie aan de ledenraad beschikbaar moet worden gesteld. Alle opties afwegen zal in de praktijk waarschijnlijk niet mogelijk zijn. De Ledenraad kan alleen oordelen over wat het bestuur van de vereniging aan de Ledenraad voorlegt. Dus waterdicht is het zeker niet.
Overigens, klein voorbehoud: bovenstaande schrijf ik op basis van wat ik mij herinner. Ik heb de statuten niet bij de hand. Daar zou ik nog eens in moeten duiken om zeker te zijn.


nog een aanvullende vraag . Moet ieder afzonderlijk lid zijn goedkeuring geven ? Dus wordt er gestemd ?
Of geven de gremia per groep akkoord en wordt er intern gestemd ?

Excuus voor alle vragen maar , hoe dan ook gaat t een keer spelen dit verhaal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2022 14:56
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Bestuur, grijp in! Het dieptepunt is bereikt! #60
Als het tot een stemming komt, stemt elk ledenraadlid voor zich. Alle stemmen tellen even zwaar.
Weet dat de ledenraad geen homogene groep is. Er zitten heel veel verschillende personen met even zoveel verschillende meningen in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.274 seconden