Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept)

12 apr 2022 12:34 12 apr 2022 12:36 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #31
Thal heeft zijn kans verspeeld. Zowel commercieel waar hij niks binnenbracht als ook de kans om directeur te worden.

Verder, kijk eens naar de mensen in de stuurgroep bij de Academy...grotendeels het bekende ons kent ons groepje die ook al onder Paul Penders als adviesgroep opereerden. (Hier zou een Thal perfect bijpassen.) Denk je nou echt dat Ron Elsen als hoofd kritisch gaat zijn op deze mensen of dat deze mensen kritisch naar elkaar zijn. Als Noor dan toch zo goed is in processen analyseren, zou ik hier toch eens goed naar kijken. Maar laat hij daar geen kaas van gegeten hebben. Hopelijk is van Geneugden in staat dit wel te doen, mag aannemen dat hij boven de Academy staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2022 18:36
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #32
Vergeet niet dat we volgend seizoen wel in mooie nike tenues spelen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2022 00:58
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #33
Weet niet of dit financieel MVV meer gaat kosten of wat dan ook, aangezien Nike kledij etc veel duurder is in de winkel..

Wel weet ik nu al dat er in komend jaar meer merchandise verkocht gaat worden vergeleken afgelopen 3/4 jaar.
Puur door Nike..
Trainingspakken, casual kleding lijn, uit en thuis tenues..
Van veel mensen al gehoord die niet eens vaak naar de club gaan maar puur omdat het van Nike is, wel een trainingspak gaan halen.

Nu hebben we nog een plek nodig in de stad waar we het fysiek kunnen halen.
Hopelijk in de toekomst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2022 05:47
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #34
als het toch zo serieus is met nike hadden ze beter paar miljoen op de rekening kunnen storten voor wat beteren spelers anders kom je geen product kwijt :lachen:

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2022 09:15 13 apr 2022 09:16 door JulioB.
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #35

CatenaccioMestreech schreef : Weet niet of dit financieel MVV meer gaat kosten of wat dan ook, aangezien Nike kledij etc veel duurder is in de winkel..

Wel weet ik nu al dat er in komend jaar meer merchandise verkocht gaat worden vergeleken afgelopen 3/4 jaar.
Puur door Nike..
Trainingspakken, casual kleding lijn, uit en thuis tenues..
Van veel mensen al gehoord die niet eens vaak naar de club gaan maar puur omdat het van Nike is, wel een trainingspak gaan halen.

Nu hebben we nog een plek nodig in de stad waar we het fysiek kunnen halen.
Hopelijk in de toekomst


Die winkel komt in de Nieuwstraat. Ik zie dat Voetbalshop.nl per december 2021 een BV heeft opgericht voor de nieuwe zaak.

www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=846827950000

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2022 10:24
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #36
Als er één persoon geen recht van spreken heeft, is het Thal wel.
Die heeft de kans gehad en heeft totaal niet geleverd. Die heeft ons alleen maar geld gekost en niets opgeleverd.
Juist hij zou moeten weten dat ALLE plannen een financiële grondslag nodig hebben en dat juist dát een giga-probleem is bij MVV.
Het lukte hem destijds in een (sportief) betere periode van MVV al niet om extra geldbronnen te werven. Laat staan dat het nu lukt met de huidige sportieve malaise bij MVV en de huidige financiële klappen die veel bedrijven hebben gehad ivm Corona.
Aan tafel heeft ie altijd het hoogste woord over MVV, maar toen hij zelf (deels) aan het roer stond, was het schip stuurloos...lekker makkelijk om dan nu weer af te geven.
Overigens klopt het wel wat ie zegt en ben ik het daarmee eens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., bokkesprongen, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2022 13:41 13 apr 2022 13:56 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #37
Volgens mij is de grootste denkfout die gemaakt is bij het schrijven van het visie stuk , het stellen van de eindvraag :
En de eindvraag is of kan zijn (volgens mij ) wat is de toegevoegde waarde van MVV Maastricht voor de supporters, sponsoren , vrijwilligers etc en wanneer is deze ingevuld tot tevredenheid

Dit doe je alleen met een groot onderzoek onder al die groeperingen door er achter te komen wat uiteindelijk de toegevoegde waarde is van MVV voor jou en wanneer je deze tot tevredenheid hebt " bereikt" In dit onderzoek ga je allerlei facetten uitdiepen die je als club de data en inzicht moeten geven zodat je iedere keer je eindvraag kunt beantwoorden

Met die data dus onderzocht bij 1722 seizoenkaarthouders, vrijwilligers 200 sponsoren en 1000 ( random supporters die MVV volgen) en etc ect dan zou je precies op basis van die gegevens een visie document kunnen bouwen wat raakt en wat je achterban wilt . En op basis van die feiten ga je een koers bepalen en een actieplan maken die komt tot het uiteindelijke einddoel ! ( ook al is dat een on going proces)

En als er uit zou komen dan dit onderzoek zou betekenen dat alleen plek 9 van de eredivisie zou tellen dan weet je wat je te doen staat en dat is 18 miljoen per jaar uit de markt halen .
Het onderzoek zou je de handvatten geven om gericht een visie plan te maken en tevens zou je dit ook veel beter kunnen verdedigen bij je achterban immers heb je van de directe achterban feitelijke gegevens gekregen waarom MVV waardevol is en wanneer dit doel bereikt is .

Ik vind dat een gemiste kans , aan de andere kant snap ik ook dat zon onderzoek veel tijd kost en moeite maar het had ons de handvatten gegeven om juiste conclusie te trekken. Nu gebeurd veel vanuit onderbuik gevoel en hoop dan wel noodzaak .

Het onderzoek had ook de randen aangetoond van wat MVV maximaal commercieel dan wel aan bezoekers aantallen zou kunnen doen wanneer mensen deze serieus zouden hebben ingevuld.
En ik ben er echt van overtuigd dat als dit onderzoek als bepalend vooraf werd gebracht om de juiste koers te bepalen van de club dat heel veel mensen hier de moeite voor zouden nemen . Ook een punt van reflectie naar huidige beleidsbepalers had daar in mogen staan .
Er is niks mis mee om open te zijn , onze club bestaat geen 120 jaar door een enkel persoon onze club bestaat 120 jaar doordat we allemaal MVV supporters zijn.

En wellicht had dit eerste onderzoek geleid tot andere onderzoeken , zoals markt onderzoek ( commercieel ) bv etc

Wilborts leerde mij dat alleen met gedegen onderzoek je uiteindelijk weet waar je kansen liggen . Samen met durf en visie creeer je een visie en een markt . Hij heeft dat laten zien met Basic Fit en Health City . Maar zijn denkwijze die heeft hij me altijd op het hart heeft gedrukt was de basis : onderzoek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2022 15:43
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #38
@napoleon. Onderzoek? de huidige mensen die naar Mvv komen kijken is deels diehard. het grootse gedeelte komt om samen met vrienden
en bekende een biertje te drinken. Een voetbalsupporter komt voor goed voetbal. In Maastricht wil de supporter passie en strijd zien. Je moet er als club voor zorgen dat een supporter als gast wordt behandeld. Goede faciliteiten schone stoeltjes etc. Een sponsor moet gasten met trots mee kunnen nemen naar
Mvv. en onder genot van een hapje en drankje en een pot voetbal zijn connecties behouden en liefst uitbreiden. Als Mvv dat lukt zijn we al op de goede weg.

Dan komt het kip en het ei verhaal. Ga je als club je geld inzetten op sportieve prestaties of voor professionalisering van je personeel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2022 17:40
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #39
@En Noe ? Ik begrijp wat je schrijft en een aantal punten zullen velen delen , echter wil je een echte visie neerleggen en toekomst plan voor 5 jaar dan moet dat ergens op gestaafd zijn .
Het gaat er dan ook om wat de mogelijkheden in je " gebied" zijn en wat je stakeholders willen . Het moet ook levensvatbaar zijn wat je plan is .
Die vraag , die specifieke doelstellingen die moet je vooraf heel duidelijk toetsen en onderzoeken . Dat gaat je de inzichten geven die je als club nodig hebt om de juiste keuzes te maken .

Nu wordt er heel duidelijk voor jeugd gekozen , zelfs tot een verdienmodel . De vraag is waarom ?, en heeft men in kaart hoeveel jeugdspelers in de regio Maastricht eigenlijk als "talentvol " bestempeld kunnen worden. Daarbij moet de jeugdopleiding tot 750.000 euro aan inkomsten genereren . Een groot gedeelte komt uit de private sector ( sponsoring dus) . Op basis van welke aannames gaan bedrijven participeren , dus hoe komt men erbij dat er een paar ton uit de private sector komt ?!

Ik noem maar een voorbeeld die je in een onderzoek naar voren laat komen , die je stelt aan particulieren of aan bedrijven in de regio Maastricht .
Zou u de academie financieel ondersteunen , zo ja voor welk bedrag , voor hoe lang etc .

Ik ben geen onderzoeker , maar ik ben 1000 procent overtuigd dat alleen met goed onderzoek inzake MVV je tot het juiste beleid zou komen.
Nu wordt er veel energie gestoken in een concept zonder dat iemand weet of dit het juiste pad is .
Het was zoveel sterker geweest als dit visie plan met feiten onderbouwd had geweest die dit plan hadden ondersteund .

Persoonlijk denk ik dat veel supporters ( ook de diehards) niet meer komen voor alleen het ontmoeten van andere , het biertje etc. Enig sportieve ambitie en ergens om spelen is een onderdeel en dat is al 3 jaar weg en als we het visie plan moeten geloven dan moeten we de komende 3 jaar niks verwachten

Dat gaat enorme gaten slaan in ons moraal om te blijven komen .

Het verkopen van de club aan een investeerder is ook niet de hele oplossing , ook dan zul je moeten weten wat Maastricht wil en wat men verwacht.
Het gaat ook om het manage van de verwachtingen , en een investeerder schept verwachtingen . Als je dat als club niet kunt waarmaken of goed uitlegt dan betekent dat , dat mensen afhakken .

Het is aan de ene kant vreemd dat je een investeerder wilt laten toetreden maar aan de andere kant zijn er geen sportieve ambities .
Ook dat had je in een onderzoek goed kunnen aantonen , hoe mensen aankijken tegen een investeerder en als er dan een partij is wat hun verwachtingen zijn.

De tijd was er rijp voor geweest , de maanden dat we niet in het stadion mochten komen hadden goed gebruikt kunnen worden , juist om de brede achterband en het achterland te ondervragen over de koers van de club . .

We zitten 4 weken voor het einde van de competitie die uitgaat als een kaars en het nieuwe seizoen komt eraan , en daarmee ook alle begrotingen , verlengen contracten en kaarten . Een belangrijke periode voor de club

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2022 18:15
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #40
als het goed zijn er 14 of 15 doorlopende contracten voor volgend seizoen. Wat komt daar nog bij? ik hoef geen onderzoek in te stellen
om te weten wat me nodig hebben dat is in elke linie een ervaren kwalitatieve kkd speler die de regie in dit elftal moeten nemen. ik ben het volledig met je eens dat de jeugd academie meer gaat kosten als dat het gaat opleveren. Kijk even naar de geschiedenis van de laatste jaren in het betaald voetbal. en kijk wat fortuna roda en mvv gezamenlijk aan jeugdspelers heeft gebracht? Dus samenwerken zou misschien nog iets kunnen opleveren. En waar spelen de ex jeugdspelers van
Mvv en wat hebben ze opgebracht? Dus inderdaad denk ik niet dat de jeugd academie de kip met de gouden eieren gaat worden. Maar is er veel veranderd de afgelopen 25 jaren?
Misschien herinner je nog de woorden van Frans Korver op het bordes van het stadhuis bij het kampioenschap van 1997. "we hebben alles in maastricht en
we ballen in de eerste divisie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2022 18:40 13 apr 2022 18:56 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #41

En noe? schreef : als het goed zijn er 14 of 15 doorlopende contracten voor volgend seizoen. Wat komt daar nog bij? ik hoef geen onderzoek in te stellen
om te weten wat me nodig hebben dat is in elke linie een ervaren kwalitatieve kkd speler die de regie in dit elftal moeten nemen. ik ben het volledig met je eens dat de jeugd academie meer gaat kosten als dat het gaat opleveren. Kijk even naar de geschiedenis van de laatste jaren in het betaald voetbal. en kijk wat fortuna roda en mvv gezamenlijk aan jeugdspelers heeft gebracht? Dus samenwerken zou misschien nog iets kunnen opleveren. En waar spelen de ex jeugdspelers van
Mvv en wat hebben ze opgebracht? Dus inderdaad denk ik niet dat de jeugd academie de kip met de gouden eieren gaat worden. Maar is er veel veranderd de afgelopen 25 jaren?
Misschien herinner je nog de woorden van Frans Korver op het bordes van het stadhuis bij het kampioenschap van 1997. "we hebben alles in maastricht en
we ballen in de eerste divisie.


Ik vind het een interessant onderwerp en discussie . Wil je juist wat Korver destijds aangaf( ik zal je maar niet vertellen hoe Frans over het huidige MVV denkt) vertalen in het heden dan moet je weten hoe nu de "temperatuur" van MVV is in de regio , waar staan we nu eigenlijk . En dan kijk ik even niet naar de stand op de ranglijst .
Het effect van 23 jaar eerste divisie moet je vertalen in een toekomst visie , juist dan moet je heel goed snappen waar je kansen maar ook je bedreigingen liggen
En het lijkt me heel vreemd dat je gaat "investeren " in bedreigingen . De jeugd opleiding zoals het model er nu ligt en met de uitleg in het visie plan zie ik als een bedreiging voor het voortbestaan van de club .
En normaal zou de jeugd een kans moeten zijn , dat is dan conflicterend . Maar toch vind ik dat . Jeugd zou niet mijn prio hebben

In een nieuw plan moet je maximaal 5 jaar terug kijken en 3 jaar vooruit . Die 5 jaar terug heb je nodig om te snappen waarom zaken zijn veranderd , welke verkeerde beslissingen er zijn genomen en wat de stakeholders van toen dachten over de club . Daar zitten stakeholders bij die er nu nog zijn maar een gedeelte is afgehaakt .
Die laatste groep geeft je inzichten in terug te winnen gebied en helpt je mee met het bouwen van een sterke visie .
Daarnaast moet je heel goed gaan snappen wat voetbal clubs kunnen doen voor de regio , onderzoeken van andere clubs ( of KNVB) die er zijn moet je betrekken in je visie om de positieve effecten die aantoonbaar zijn gemaakt daar waar mogelijk te implementeren . Wel vanuit het DNA van onze club en onze mensen.

Het alle belangrijkste om tot iets een succes te maken is natuurlijk te snappen waar je heen wilt ( visie) maar ook ieder onderdeel ( de mensen) belangrijk te maken , dat draagt namelijk het algehele belang en dat draagt de visie . En dat laatste doe je vooral door te snappen wat je stakeholders willen( dus het onderzoek) en de juiste mensen aan te stellen die dat kunnen invullen en de empathie hebben om te verbinden en te luisteren en andere belangrijk te maken zonder dat iemand groter wordt dan de club .

Dan kun je altijd nog vanuit de emotie werken maar de ratio en het sturend vermogen zorgt ervoor dat je op een koers/doel afgaat.
Nu dobberen we al ( symbolisch) jaren op zee zonder enig haven in zicht te hebben.... en dat leidt tot allerlei gedoe zoals dat vroeger ook echt op zee was .
We moeten koers gaan maken , maar koers die we aankunnen en die ons perspectief geeft en die gedragen wordt daar de stakeholders , want dan gaan mensen de schouders eronder zetten.

Maar dat kun je alleen als je het heel specifiek maakt, tot in detail gaat uitwerken en onderzoeken ! Cruciaal voor de juiste koers , is heel gedetailleerd en nauwkeurig te werk gaan , maar het gaat leiden tot de oplossing en de weg uit deze missaire . De beloning zal zoet zijn voor ons allemaal !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2022 09:45
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #42
www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb...rland-opleidingsland .

Misschien helpt dit document een beeld te vormen over het aantal jeugdspelers dat doorstroomt naar betaald voetbal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2022 22:28
Everlastt
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 7
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #43
En uiteindelijk de grote vraag! Wie gaat dit plan uitvoeren? De ene naar de andere stapt op binnen MVV. Nu vertrekt zelfs de materiaalman , die hard MVVer. Op welke afdelingen zit er nog personeel ? Al het personeel stapt op, en het overige wordt lekker uitbesteed. Hypothetisch; Noor stapt morgen op? Wat laat hij dan voor fundament achter? Een club met niks van waarde, overal onderbezetting , sportieve ellende! Vage deals met andere partijen ( catering , bussiness ruimte , Nike deal ).
Zodra er in een organisatie een enorme leegloop aan personeel is, dan weet je dat er stront aan de knikker zit. Heel slecht

Laten we hopen dat deze nachtmerrie zo snel mogelijk voorbij is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv4ever

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2022 09:57
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Beleidsdocument 'De magie van Maastricht' (concept) #44

Everlastt schreef : En uiteindelijk de grote vraag! Wie gaat dit plan uitvoeren? De ene naar de andere stapt op binnen MVV. Nu vertrekt zelfs de materiaalman , die hard MVVer. Op welke afdelingen zit er nog personeel ? Al het personeel stapt op, en het overige wordt lekker uitbesteed. Hypothetisch; Noor stapt morgen op? Wat laat hij dan voor fundament achter? Een club met niks van waarde, overal onderbezetting , sportieve ellende! Vage deals met andere partijen ( catering , bussiness ruimte , Nike deal ).
Zodra er in een organisatie een enorme leegloop aan personeel is, dan weet je dat er stront aan de knikker zit. Heel slecht

Laten we hopen dat deze nachtmerrie zo snel mogelijk voorbij is.


Alleen hier op het forum zien ze o mooi is de business ruimte geworden....Ja het is mooi geworden, maar het levert mvv op lange termijn niks op. Hetzelfde geld voor de catering. Super geregeld, maar ook op de langere termijn levert dit niks op.
Super de Nike deal.. Maar levert dit extra verkopen op straks terwijl het sportief gewoon klote is. Nee..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.360 seconden