Jong ajax - Mvv

21 feb 2023 03:48
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Jong ajax - Mvv #31
MVV-coach Verberne in dubio: ‘Moeten we het anders gaan doen?’

Sven Blummel scoort voor MVV, maar zijn ploeggenoten lieten de mooiste kansen onbenut.

Amsterdam - Defensief liet MVV tegen Jong Ajax steken vallen en aanvallend benutte het de vele kansen opnieuw niet. Het stelt coach Maurice Verberne voor een dilemma. „Moeten we het anders gaan doen?”

Na tien minuutjes voetballen in Amsterdam kon MVV een overwinning al uit het hoofd zetten. Jong Ajax had maar twee kansen nodig in een dramatische beginfase van MVV. Trainer Maurice Verberne zag de bui na die tweede goal al hangen. „Dit wordt een slachtpartij”, schoot door zijn hoofd. „Ze sneden zó makkelijk door onze verdediging, alles ging zo simpel, we kwamen er niet aan te pas.”

MVV moest enigszins improviseren in Amsterdam. In de aanval ontbrak Ruben van Bommel wegens problemen met zijn enkel. Mart Remans was zijn vervanger. In de defensie nam Marko Kleinen de plek in van Rein Van Helden, die tijdens de warming-up geblesseerd moest afhaken.

Het leek er in de eerste tien minuten op dat de spelers van MVV elkaar vandaag voor het eerst zagen. Jong Ajax tikte de Maastrichtenaren op de carnavalsmaandag helemaal dol.

MVV-doelman Romain Matthys heeft geen antwoord op de inzet van Jaydon Banel (4-2).

Een blamage hing in de lucht. Zoals MVV al eerder in uitduels dramatisch voor de dag kwam. Feit is dat MVV in sfeerloze stadionnetjes absoluut niet uit de verf komt dit seizoen. Jong AZ, Jong FC Utrecht, FC Eindhoven Telstar. Het waren allemaal uitwedstrijden waarin MVV ver door de ondergrens zakte. In de eerste tien minuten tegen Jong Ajax overtrof MVV zichzelf op dat vlak.

Improviseren
Het verschil met die andere wedstrijden in sfeerloze omstandigheden was dat MVV zich dit keer meer dan kranig verweerde na de waardeloze start.

Het duurde wel even voor de herstelwerkzaamheden in gang werden gezet. Pas na een half uur was het eerste Maastrichtse schot op doel te noteren. Het was wel direct een goal. Sven Blummel scoorde weer eens. Maar hij had er uiteindelijk twee moeten maken. Ook Koen Kostons had raak moeten schieten. Mart Remans was heel dicht bij en treffer: hij raakte de paal, Dailon Livramento schot op de lat. Daarmee zong MVV hetzelfde liedje als in de voorgaande duels. Wél kansen creëren, maar die vervolgens niet verzilveren. En ja, de goals die ploeg van Maurice Verberne tegen kreeg, gingen veel en veel te makkelijk binnen.


Inzakken
De trainer wist even niet meer waar hij het zoeken moest. Hij zit in dubio. Stelt zichzelf vooral de vraag of hij op dezelfde voet door moet gaan, of dat hij met MVV een andere weg in moet slaan. „Moeten we voortaan dan meer inzakken om achterin de boel dicht te houden? Maar krijgen we dan voorin nog wel genoeg mogelijkheden? Langzaam maar zeker gaat het ook in de koppies zitten van de spelers. We hebben een goede eerste seizoenshelft gehad, maar nu gaan de laatste wedstrijden toch meer in de gedachten rondspoken. Ik krijg van mensen in het vak weleens complimenten dat we leuk en dominant voetballen, maar daar kopen we helemaal niets voor. We nemen opnieuw geen punten mee naar huis.”

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2023 07:33
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 791
Meer
Jong ajax - Mvv #32
Ze/We krijgen te gemakkelijk goals tegen en laten te veel kansen liggen. Ze/We laten wel zien dat ze/we kunnen voetballen. Doodzonde weer.

Als je de samenvatting van de wedstrijd bekijkt op www.espn.nl/video/clip/_/id/11653817 , kun je met de commentator misschien vinden dat MVV in de tweede helft veel kansen laat liggen. Maar ik vind, bij nader inzien, dat MVV best goed speelde en toch ook wel erg veel pech had. Werkelijk niks zat mee. Schot op de lat. Rebound die Blummel eigenlijk moet maken. Prachtig schot van Kostons dat rakelings naast gaat. Mooi schot vanaf de middellijn door Remans dat ternauwernood door de Ajax-keeper wordt gered.

De eerste minuten van de wedstrijd krijg je binnen tien minuten twee goals tegen. Dat mag niet gebeuren. Maar die 1-0 van Ajax is toch wel een mazzelgoaltje van Ajax: een rebound die wel erg gelukkig voor Ajax valt. Bij de 2-0 van Ajax valt me op dat de verdedigers van MVV zeer geconcentreerd en hard werkend staan te kijken naar wat Ajax doet, terwijl niemand van MVV echt het duel aangaat. Bij de 3-1 van Ajax gebeurt min of meer hetzelfde: die scorende Gotz komt vanaf de middellijn opzetten en die kan zo doorlopen naar de goal. MVV'ers volgen hem wel, maar opnieuw gaat niemand van MVV het duel echt aan.

Alle twee de backs Zeegers zijn wel spelers die het duel aangaan. Wordt het niet tijd voor minstens een van die twee Zeegers'en? Ook ben ik nog steeds voor de versterking en uitbreiding van het middenveld met een vierde man: de verdedigend ingestelde Kleinen (die ook de nodige aanvallende impulsen kan brengen). Die switch van 4-3-3 naar 4-4-2 gaat dan ten koste van een aanvaller (Blummel?).

Het zit effe niet mee. Maar het voetbal is niet rampzalig slecht. Onze kansen komen wel weer. Ik ben ervan overtuigd dat we in de vierde periode gaan meespelen voor de periodetitel.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, En noe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2023 09:53 21 feb 2023 10:02 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Jong ajax - Mvv #33
Mag toch hopen dat 'n trainer zich dat al eerder afvraagt na een paar dompers. Zwakte achterhoede is verbloemd door 'n goede keeper en een paar winstpartijen. Wellicht ook versterkt door komst Dzepar en (noodgedwongen) vervangen rechtsback. Gisteren echter zoveel goede kansen gehad dat je had moeten winnen. Beginfase weer niet scherp en fel genoeg.

Opties. Tegen PEC een van de Zeegers' rechtsback;Livramento ipv Remans (geschorst). Helaas linksback geen betere optie. Azrak klopt op de deur, valt goed in...Blummel, Dzepar of Steuckers eruit voor hem. Dan zou ik voor nu proberen voor Dzepar. Andere optie Aznar op links voor Remans, Kleinen voor Dzepar om verdediging te versterken, wellicht nog Livramento voor Kostons ivm iets meer snelheid, en koen zit er niet zo goed in ondanks hard werken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2023 14:34 21 feb 2023 14:45 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 591
Meer
Jong ajax - Mvv #34
niks nieuws onder de zon wat hier allemaal gemeld wordt en inherent aan 1. het "beperkte" budget (oftewel geine naagel um aon de koont te kretze höbbe) en 2. verbloemd door het roze wolkje waarop we zaten door de positieve resultaten van de eerste seizoenshelft...

Stikt hier niet van de beste stuurlui maar admiralen....:lachen:

als je niks te makken hebt, dan blijft het resultaat naovenant....! en moet je het doen met eigen kweek ( zoals Trost dat ook moest en deed)

Niettemin had het net zo goed gunstig kunnen uitvallen, maar het was eenmaal niet zo...wel genoot ik van twee ploegen die elkaar lieten spelen en af en toe pittige duels uitvochten.
Negatief kan ik met deze selectie niet zijn; ja het zijn veredelde amateurs met een paar uitschieters en ja niks te vergelijken met mien MVV-ke oet de jaore 70, 80 en 90.

Maar ik heb dit seizoen thuis genoten en "awwerwets" plezier gehad van het spel en de Geusselt !
Met 3 tot 5 miljoen erbij, ziet het er anders uit, maar zo lang dit niet het geval is, doen die vaan us (staf en spelers) het naar verhouding goed...en gaon iech neet zeivere, kriete en us MVV-ke aofvalle !!! En uzze fans xien fantastisch! Oet en toes

Bleif hoope op de naocompetessie !

en de jäögd kump draon...:applaus:
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2023 15:46
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Jong ajax - Mvv #35
Troosteloze maandagavond met carnaval. In de basis bij Jong Ajax een Italiaanse spits die 27 wedstrijden voor Palermo en 35 voor Pisa gespeeld heeft, en dit seizoen al 10 keer bij groot Ajax mocht meedoen. Daarnaast een Portugese aanvaller die al 50 (!!!) wedstrijden voor het eerste elftal van FC Porto speelde. En dit seizoen al 18 keer voor Ajax 1 uitkwam. Beiden vele miljoenen waard. Beiden spelen vaker niet dan wel mee bij Jong Ajax, maar tegen MVV vonden ze het blijkbaar nodig deze mannen op te stellen. Overigens stonden naast deze twee er nog een of twee dure aankopen bij Jong Ajax er in.

Ik ga hier niets zeggen over tactiek, wisselbeleid, opstelling van MVV. Het zal wel. Dit soort wedstrijden zouden niet gespeeld mogen worden. Hoe kan iemand op zondag invallen bij Ajax 1 en de dag er na meespelen in een ander team, andere competitie? Dit kan in andere competities gewoon niet. Barcelona en Real Madrid hebben ook een B-elftal in de profcompetities, maar iemand staat ingeschreven bij of Real 1, of Real B (Castilla). Moet officieel een transfer maken tijdens een transferwindow om van de een naar de ander te gaan. Wat een bullshit dit.

Ik weet dat het niets nieuws is hoor. Maar als MVV aan het eind van het seizoen één puntje te kort komt om playoffs te halen, denk ik nog wel eens terug aan gisteren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Sjonnie, jovkle, bokkesprongen, ASR, M-MVV, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2023 16:29 21 feb 2023 16:34 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2368
Meer
Jong ajax - Mvv #36
Helemaal mee eens met bovenstaande schrijver, wil ook verder geen woorden ,,vuil,,maken over deze,,wedstrijd,,!
Ook nog zonder Ruben/helden hoeven wij ons niet te schamen met de door de knvb opgezette regelgeving om en er een ratjetoe van te maken.
020 gefeliciteerd met deze gegeven overwinnning en jullie kunnen nu weer met een gerust hart volgend weekend de A1 opstellen.
Ik heb niet voor niks de wedstrijd thuis tegen ajakkes gemist kan er niet meer tegen zoals hier met regels word getreden omdat het een handjeklap is tussen de knvb en de eredivisie clubs…op naar volgende week maandag tegen de zwollenaren…..mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2023 19:57
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Jong ajax - Mvv #37
Alles is wel al gezegd denk ik, opnieuw doe je jezelf tekort.

Wel vraag ik mij af wat er in hemelsnaam aan de hand is met Kostons. Naast het missen van de mooiste kansen gaat er echt nauwelijks nog iets goed bij hem. Die mag best eens wat eerder naar de kant gehaald worden als het zo duidelijk niet loopt. Over Essers heb ik al voldoende gelezen maar die is echt niet beter dan Zeegers (welke dan ook). Die mag ook wel eens gaan banken wat mij betreft. Ook Labylle viel uit te toon voor mij al stond die wel tegen een van de Ajax 1 spelers. Denk dat je beter kan investeren in Schenk op die positie.

Ik had gehoopt dat Oss de ommekeer zou betekenen qua resultaten maar laten we daar tegen Zwolle dan maar mee starten. Het voetbal dat op de mat gelegd wordt biedt in ieder geval perspectief.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2023 20:04
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 302
Meer
Jong ajax - Mvv #38

Jacques schreef : Ik weet dat het niets nieuws is hoor. Maar als MVV aan het eind van het seizoen één puntje te kort komt om playoffs te halen, denk ik nog wel eens terug aan gisteren.


Ik denk eerder terug aan al die slotfases waarin we steeds 1 of 2 punten verloren, Jacques. Maar verder kan ik me vinden in je betoog. Het is nou eenmaal competitievervalsing, en de KNVB laat het maar toe. Maar oké, dat hebben eigenlijk alle KKD-teams als ze op maandag tegen Jong Ajax (en in mindere mate andere Jong teams) spelen. Vind het ergens vreemd dat MVV na het uitbrengen van de speeldagenkalender geen bezwaar heeft gemaakt dat ze deze wedstrijd op carnavalsmaandag moesten spelen. Niet vanwege de carnaval, maar wat is er mis met de vrijdag, had toch prima gekund?

Toch vind ik dat we eerst altijd naar ons eigen team moeten kijken. MVV begon nou eenmaal zwak en miste te veel kansen. Derhalve was deze nederlaag zeer onnodig. Maar het lijkt me duidelijk dat de resultaten van voor het WK veel verbloemd hebben, toen zat alles mee. We staan op dit moment gewoon waar we moeten staan, en eigenlijk verdienen we best wel play-offs (en dat zou ook een prima progressie zijn tov voorgaande seizoenen), maar ik ben momenteel bang dat we straks op het einde (gezien de flow waarin we zitten en de positievere flow waar bijvoorbeeld clubs zoals ADO zitten) er net naast grijpen. Maar oké, het zijn nog genoeg wedstrijden, de concurrentie is breed en het zal daardoor tot de laatste speeldag spannend blijven denk ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2023 22:09 21 feb 2023 22:23 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 591
Meer
Jong ajax - Mvv #39
kin allemaol wel kloppe, mer winne veer ( wat gekind had) daan huurste geine mie en daan kreet geine mie....

Zoe groet waor 't versjil neet met die Hollenders...e paar missers, e lätsje dat in de weeg stoont en e paar foute en daan geiste met leeg han nao hoes.
Waor neet gans onkontent euver us speul en d'n inzat...
Calimero dinke huurt toes bij uzze "Pruusise" vrun... en neet bij us die al ging ut ins neet...
es die vaan us dit leeze, kriege ze de mismood in vaan uuch en dat verdeene ze neet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2023 10:13 22 feb 2023 10:15 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Jong ajax - Mvv #40
Als je het artikel uit ddl mag geloven, overweegt Verberne nu ook nog eens parkeer-de-bus voetbal. Dat heeft ons dit seizoen al een paar keer een voorsprong gekost. Namelijk op momenten waarop we voorstonden, voor de 2-0 moesten gaan, maar uiteindelijk terugschakelden en daardoor de gelijkmaker om onze oren kregen. We hebben helemaal niet de verdediging om achteruit in te parkeren zonder kretse. Misschien wordt het toch echt tijd voor meer ervaring en vernuft op de bank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2023 11:09
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Jong ajax - Mvv #41
Ik vond het typerend hoe Verberne meteen na het fluitsignaal in gedachten zat... wat noe ?

vooraf zei hij nog 'we krijgen te makkelijk goals tegen en scoren zelf te weinig...' precies zoals de wedstrijd ook verliep.
Labylle dekt 2x verkeerd (2-0 en 4-2). Niemand die ingrijpt bij de andere goals).

Tja, wat noe ? De zwakke schakels er even uit dat is toch niet verkeerd ? Zeegers rechtsback, Kleinen en v Helden centraal achterin, Waem naar het middenveld ipv Dzepar en voorin Azrak/Livramento ipv Blummel. Kostons zorgt wel voor gevaar en assists, een afmaker is het gewoonweg niet. Dat is ook niet zijn kracht.

Wij stuurlui weten het natuurlijk altijd beter vanaf de kant :) maar ja daar is dit forum ook voor toch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2023 11:28
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Onderwerp Auteur
Jong ajax - Mvv #42
tussen verdedigend voetbal als bewustje of verdedigend voetbal omdat de wedstrijd daar om vraagt is nogal een verschil. maar ook bewust verdedigend kan al heel snel veranderen. dus makkelijker gezegd dan gedaan. ga je counter voetbal spelen dan het liefst met een extra man op het middenveld en heel compact staan.
de Mvv verdediging heeft veel problemen met lopende aanvallers dan kun je dit wat opvangen. livramento lijkt een ideale speler om op de counter te spelen. Maar zoals al hierboven aangegeven ik ben misschien wel een goede stuurman maar heb geen vaarbewijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2023 11:34
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Jong ajax - Mvv #43
Ook hier twee tips van een belabberde stuurman. Ik zou starten met Marco Kleinen op het middenveld, centraal opgesteld, net voor de achterhoede spelend. Dus wellicht omschakelen naar 4-4-2-systeem. Dan heb je iets meer controle achterin. En een speler als Labylle zou achterin mijn voorkeur hebben. Toch iemand met een aanjagende functie met de nodige ervaring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2023 13:35
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Jong ajax - Mvv #44
De backposities zijn de zwakste punten. Essers vind ik geen rechtsback, Labylle dat kan niet meer. Wellicht als slot op de deur bij een voorsprong, maar geen 90 minuten meer. Schenk is het ook niet, in ieder geval geen basisspeler. Hij verdedigd te veel door het midden uit, dat is iets wat je niet moet doen. Dat leer je bij de F-jes al.

Van Helden vind ik een stabiele factor, die mis je wel. Maar waarom voor Kleinen gekozen en niet voor Tim of Rico?
Kleinen mag van mij wel terug op het middenveld.

Blummel moet ook meer eisen van zichzelf. Hij moet zich meer laten gelden met zijn kwaliteiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2023 16:22
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 591
Meer
Jong ajax - Mvv #45
Höbbe ver noe ‘t groete klasse versjil en die 10 of 20 miljoen budget gezeen in ‘t speul en op ‘t veld .
Iech neet en mesjiens bin iech daan ‘n sjeel hin, mer blijf gruuts op die vaan us.
Jao…d’n oetslaag waor k-t met peere, dao woortee paar steekskes gevalle mer al met al bin iech neet onkontent,
En waor ditneet um te kriete.
Op nao PEK…volle petaj !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.496 seconden