Jong ajax - Mvv

22 feb 2023 23:28
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 177
Meer
Jong ajax - Mvv #46
Alweer een top wedstrijd (voor MVV) op komende maandag ipv van vrijdag tegen PEC.
Wie heeft dit bedacht dat we tegen Nr1 en Nr2 de clubs die zullen promoveren op maandag avond voetballen. Voetbal is voor het weekend?
En als het bestuur echt ballen had gehad dan hadden ze geen Bus gestuurd naar Jong Ajax op Carnavals Maandag.
Mogen onze spelers geen Carnaval vieren?… dit is ONZE CULTUUR!
Ps we mogen Ajax dus opbouwen (met spelers van het 1. team) voor hun wedstrijd tegen Union Berlin. Ik hoop dat ze er dik verliezen in Berlijn.
Dat had dan waarschijnlijk een boete gekost van de KNVB …So be it.
MVV moet er in de toekomst een B team naar toesturen (en zeker op een Maandag avond nogwel Carnaval)…
dan is het niet meer interesant voor hun, en zullen de Jong teams vanzelf verdwijnen. Een club moet hiermee beginnen. Dat zou ook nog eens respekt afdwingen bij ander clubs (bv Sparta).
Nogmaals daarvoor heb je een bestuur met ballen nodig.... en zien dat je de punten pakt in de andere wedstrijden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie, ASR, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2023 08:35
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Jong ajax - Mvv #47
Ben je haring gaan happen Fatypapy???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2023 22:41 23 feb 2023 22:48 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Jong ajax - Mvv #48
Lucca en Conceicao ingevallen tegen Union Berlin. Afgelopen maandag nog tegen MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2023 23:01
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 177
Meer
Jong ajax - Mvv #49
ich hoeb unne rollmobs gehat jovke

Prima ze vliegen eruit Ajaks :-)
De hele KNVB is Ajaks, je zou er bijna misselijk van worden.

Ik hoop dat mvv, als volksclub, naast de doelstelling om te promoveren, minimaal als verdere doelstelling heeft de eigen Maastrichtse cultuur te bewaken.
bv Carnaval

Stuur in de toekomst het jeugd-elftal boven 16 naar Jong-teams: Jong-MVV

Heitinga is ook een beginneling net als Maurice (heeft nog wel een Maastrichtse vrouw “Zenden”)
Misschien had die hem kunnnen vertellen dat Maastricht Carnaval viert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2023 21:29
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Jong ajax - Mvv #50
Mee eens. Jong elftallen oefenen tegen clubs als MVV om er zelf uiteindelijk beter van te worden. MVV zou dus daarom ook de jeugd moeten inzetten tegen de jong elftallen, om er zelf beter van te worden. De rollen omdraaien. Clubs als Ajax gaan hier dan niets van leren en gaan er niet op vooruit. Ik weet, je gaat misschien dik verliezen, maar het hoeft niet, en je leert en wordt er zélf beter van. En wat heb je trouwens te verliezen?? Nu verlies je ook steeds weer met het 1e elftal. Dus ja, ik zou ook voorstander zijn, om tegen jong Ajax etc de jeugd te sturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2023 08:42
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Jong ajax - Mvv #51
Ik kan me de frustratie over jong elftallen goed voorstellen , ik ben zelf ook geen voorstander van deze teams in de KKD

Maar willen zaken daarin veranderen dan is nu wel het punt om er iets aan te gaan doen , dat zal collectief moeten
Het contract met ESPN loopt tm 2025 en zolang zullen de de jong teams zowiezo meespelen in de KKD.
Jong teams betalen voor hun deelname aan de KKD , meen iets van enkele tonnen per team per jaar . De grote 3 hebben daar een flinke stem in , dit heeft weer met de TV rechten te maken

De TV rechten zullen wat ik begreep flink gaan stijgen in het nieuwe contract dat kan zomaar om 40-50 miljoen euro per jaar meer worden voor de eredivisie en KKD samen .
Willen wij als KKD naar een eerlijke competitie toe dan ben ik het eens dat de jeugdteams daar niet thuis horen , maar hoe gaan de gaten gevuld worden als het gaat om TV gelden , inbreng en ook mede minder wedstrijden . Dat zijn vraagstukken die ingevuld moeten worden.
Het moment is daar nu voor aangebroken , en misschien is het goed als de supporters collectieve van alle aangesloten clubs een duidelijk statement gaan maken naar hun clubs toe inzake wel/niet jeugdteams in KKD maar ook met een plan komen wanneer niet hoe de gelden worden gedekt dan wel worden ingevuld

Maar zoals ik zeg nu is het moment om daar aan te beginnen zodat we in 2025 dan maar in een kleinere competitie maar in ieder geval in een competitie spelen met alleen maar eerste teams !
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2023 10:27 25 feb 2023 10:28 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Jong ajax - Mvv #52
Eerste stap is om voor jong teams geen uitzondering te maken vwb speeldag en ze niet zoals nu vaak op de maandagen te zetten. En geen wisseling van spelers tussen 1 en 2 toestaan, dwz geheel eigen teams. Dat voorkomt competitievervalsing. Simpele zaken die te regelen zijn als je daar collectief op inzet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2023 10:34
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Onderwerp Auteur
Jong ajax - Mvv #53
me eens jong teams hoeven niet perse uit de competitie. Maar inderdaad vaste speeldag en geen gedoe met 1e elftal spelers op stellen. Je kunt als speler maar met 1 competitie meedoen. ere of eerste divisie. Simpel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2023 11:06
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Jong ajax - Mvv #54
Wanneer de KKD ook op termijn een serieuze competitie wil blijven en aantrekkelijk voor het bedrijfsleven en supporters dan zal mij inziens toch echt de stap gemaakt moeten worden naar een competitie zonder jong teams.
Het feit dat als je nu naar de ranglijst kijkt zie je jong AZ op plek 7 staan , maar die moet je dus voor de ranglijst eigenlijk weg denken !

Dan maar met een kleinere competitie en dan zal de KKD er ook mede zelf voor moeten gaan zorgen dat ze interessanter worden als het gaat om commercie en supporters .
Want bijna iedereen kan zomaar in de KKD belanden , dat zie je wel wie er nu allemaal spelen .
Wat mij betreft maken ze de eredivisie met 2 clubs kleiner en brengen ze de KKD naar 18 clubs , en houden ze het promotie degradatie model nu zoals het is met 2 rechtsreeks en 1 via de PO .
En de jong teams eruit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2023 12:36
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 177
Meer
Jong ajax - Mvv #55
Is het zo moeilijk om iets nieuws te bedenken met 16 ipv 20 clubs ?

In Belgie heeft de 2e divisie slechts 12 clubs
en erna wordt een promotie ronde en degradatie ronde gespeeld voor de bovenste 6 en de onderset 6 clubs B.V.
Dan heb je genoeg wedstrijden.
Hoe het in ander landen is weet ik niet zie www.vi.nl
(Mvv is slechts een hobby naar een week hard werken, leuk om een frisse neus te halen op vrijdag avond)

De KNVB zal alles doen voor de topclubs (onder het motto: goed voor het Nederlands voetbal internationaal)
Zolang die inspraak hebben zal weinig veranderen en zullen de Jong teams niet verdwijnen.
De KKD clubs kunnen dit alleen zelf afdwingen door zelf een Jong-team tegen deze clubs op te stellen (16 jarige).
Nogal wiedes dat je slechts in een competie kunt voetballen (dat is zo in Spanje dacht ik). Maar dan wordt het voor de top clubs al veel minder interresant.
Hoe is het in England…. krijgen niet alle clubs 100 miljoen pond TV geld (premiere league). Het kan niet zijn dat bepaalde clubs meer krijgen dan anderen.
Zonder de kleintjes heb je geen competitie.

Nogmaals MVV moet tegen de Jong teams ook een Jong-team opstellen.
4 seizoenen en de Jong teams zijn voorbij. Een club moet ermee beginnen (en dwingt hiermee respect af).
Deze wedstrijden gaan voor ons bovendien meestal verloren, voor welke reden dan ook.
Ze zouden de ranglijst eens moet maken zonder de wedstrijden tegen de Jong clubs.... vast en zeker stonden we hoger.
Het tiidstip in het jaar wanneer je tegen de Jong Clubs speelt daar zit al een correlatie in.
Pure competitie vervalsing! (en ook nog financieel bedrog).
Ik hoop we hebben een bestuur dat goed op de tafel kan slaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.306 seconden