Is het zo moeilijk om iets nieuws te bedenken met 16 ipv 20 clubs ?
In Belgie heeft de 2e divisie slechts 12 clubs
en erna wordt een promotie ronde en degradatie ronde gespeeld voor de bovenste 6 en de onderset 6 clubs B.V.
Dan heb je genoeg wedstrijden.
Hoe het in ander landen is weet ik niet zie
www.vi.nl
(Mvv is slechts een hobby naar een week hard werken, leuk om een frisse neus te halen op vrijdag avond)
De KNVB zal alles doen voor de topclubs (onder het motto: goed voor het Nederlands voetbal internationaal)
Zolang die inspraak hebben zal weinig veranderen en zullen de Jong teams niet verdwijnen.
De KKD clubs kunnen dit alleen zelf afdwingen door zelf een Jong-team tegen deze clubs op te stellen (16 jarige).
Nogal wiedes dat je slechts in een competie kunt voetballen (dat is zo in Spanje dacht ik). Maar dan wordt het voor de top clubs al veel minder interresant.
Hoe is het in England…. krijgen niet alle clubs 100 miljoen pond TV geld (premiere league). Het kan niet zijn dat bepaalde clubs meer krijgen dan anderen.
Zonder de kleintjes heb je geen competitie.
Nogmaals MVV moet tegen de Jong teams ook een Jong-team opstellen.
4 seizoenen en de Jong teams zijn voorbij. Een club moet ermee beginnen (en dwingt hiermee respect af).
Deze wedstrijden gaan voor ons bovendien meestal verloren, voor welke reden dan ook.
Ze zouden de ranglijst eens moet maken zonder de wedstrijden tegen de Jong clubs.... vast en zeker stonden we hoger.
Het tiidstip in het jaar wanneer je tegen de Jong Clubs speelt daar zit al een correlatie in.
Pure competitie vervalsing! (en ook nog financieel bedrog).
Ik hoop we hebben een bestuur dat goed op de tafel kan slaan.