MVV algemeen

03 mrt 2015 09:52
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV algemeen #2281

Raffalaldo schreef :

Het sportkledingbedrijf Masita is failliet. De leverancier van onder MVV, VVV Venlo, FC Groningen, AA Gent en andere bvo’s uit met name Nederland en België verkeerde al langere tijd in zwaar weer. Vandaag werd via de website van Wij Limburg bekend dat twee BV’s - Masita Sportswear BV en Masita Full Team Service Service BV ten onder zijn gegaan. Rino Soeters, voor MVV contactpersoon en contractonderhandelaar met het bedrijf uit Echt, wist vanavond van niks. “Maandag heb ik met de directeur van Masita een gesprek gehad over vier concepten van een nieuwe outfit voor het nieuwe seizoen.”

In de loop van dinsdag – gisteren - vernam Maastricht Gezien via een aantal bronnen dat het einde van Masita nabij zou zijn. Een bevestiging kwam er evenwel niet. Dat gebeurde wel dinsdag in de late middag. Rino Soeters begrijpt dat Masita de afgelopen dagen niet het achterste van de tong heeft laten zien. “Je gaat als bedrijfsleiding – zeker als je denkt dat het tij nog te keren valt - niet je klanten benaderen te zeggen dat het wellicht voorbij is. Zo werkt dat nu eenmaal. Maar nu het wel zo is, hadden ze er goed aan gedaan toch contact op te nemen. Nu moet ik het vernemen via Maastricht.Gezien. Dat had anders gekund."

Of het bedrijf – waar 40 mensen werken - een doorstart gaat maken in afgeslankte vorm is onbekend. Voor MVV kleeft er financieel noch wat betreft kledingvoorraad een nadeel aan het faillissement. Rino Soeters: “Zoals gezegd waren we intensief aan het onderhandelen over het nieuwe seizoen. Afgelopen maandag liet directeur Philip Ploegaerts mij weten spoedig met een voorstel te komen voor 2015/2016. Behalve levering van kleding is Masita ook sponsor van MVV. Al het geld van dit seizoen is evenwel door het bedrijf betaald.” Of de andere profclubs ook geen financieel of ander gemak hebben van het faillissement is onbekend.

Het bedrijf uit Echt kent een lange geschiedenis in de Limburgse sportwereld. Het van oorsprong Sittardse familiebedrijf leverde aan decennialang aan met name de amateursportwereld. Twee jaar geleden werd het bedrijf overgenomen door de Belg Philip Ploegaerts. Van 1986 tot en met 2004 voetbalde de Mechelaar bij tal van Belgische clubs. Zijn beste seizoenen (1992 tot en met 1998) kende hij bij Racing Mechelen. Die club acteerde in die jaren in de tweede en derde nationale.


Bron: Gezien.nl

Benieuwd of ze een doorstart kunnen maken of dat MVV een nieuwe kledingsponsor en sponsor moet vinden. Als MVV slim is gaan ze nu al kijken voor een andere kledingsponsor. Je moet nu niet op 1 paard inzetten.


Persbericht
Echt 27 februari 2015
MASITA SPORTWEAR MAAKT DOORSTART
www.facebook.com/MasitaSports?ref=stream&fref=nf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 10:16
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #2282
Daarom had men die 30 000 moeten sparen en moeten wachten tot dit bedrag gegroeid was naar 50 000 + zodoende had je een speler kunnen halen die beter is als de huidige selectie.
We klagen over de huidige spelers maar verwachten wel om voor 65% van hun salaris (30 000 ) een topper te vinden.
Dat is ook niet mogelijk natuurlijk.

En ja ik weet dat er een poll / stemming voor geweest is en dat de meeste stemmen gewonnen hebben. Of dit daadwerkelijk de slimste actie was..... Wel was het de eerlijkste optie die er was.
Laat het nu niet overkomen alsof ik vind dat het slecht is wat er gebeurd. ik ben blij met de steun en het extra geld.
alleen had ik het anders besteed of gespaard.
Als deze spelers na het seizoen weg zijn en hun prestaties blijven zoals ze nu zijn. dan is het zonde van het geld.
Uiteraard had niemand dit bij voorbaat kunnen weten, maar voor 30 k haal je geen toppertje binnen
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 10:55 03 mrt 2015 10:57 door SJENG@BOSCHPOORT.
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2283
www.bndestem.nl/sport/maaskant-polste-va...kt-te-gaan-1.4790521



Dit lijkt mij een goede zaak. Meer voetbalkennis in huis!
Wat denken jullie hiervan?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 11:06
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3883
Meer
MVV algemeen #2284
Ik vind Van As een mooie kerel en achteraf gezien zette hij bij NAC altijd een prima selectie neer voor weinig geld. Sinds zijn vertrek is het daar sportief een chaos. Ook draagt hij MVV een warm hart toe en woont inderdaad in Maastricht. Wat dat betreft een goede achtergrond.

Alleen zal Van As niet gratis dat werk komen doen, en dan kun je je afvragen of het zinvol is om het salaris voor een (goede?) speler op te offeren voor een TD. Dat heeft alleen zin als hij enigszins een budget heeft. Als Van As niets meer kan/mag doen dan spelers lenen van Genk en Heerenveen, dan kun je je afvragen wat zijn toegevoegde waarde is.

Overwegend ben ik toch positief. Veel slechter dan dit jaar kan het toch niet gaan... Geef Jeffrey maar die kans. :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 11:38
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 981
Meer
MVV algemeen #2285

SJENG@BOSCHPOORT schreef : www.bndestem.nl/sport/maaskant-polste-va...kt-te-gaan-1.4790521



Dit lijkt mij een goede zaak. Meer voetbalkennis in huis!
Wat denken jullie hiervan?


Ik ben wel voorstander om ex-spelers dit soort functies te geven. Als hij komt, dan vertrekt Frans Erens?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 11:44
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #2286
daar heb je 100%v gelijk in, waarom een dure TD aannemen als er toch geen geld is om te investeren in spelers.
Ik zie liever duurdere spelers rondlopen en een goedkopere TD.

eerst hebben we maanden geen TD, en nu willen ze een dure aannemen.
Mits hij voor een MVV salaris wil komen werken is er geen probleem.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 13:29
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1166
Meer
MVV algemeen #2287

Mie leef Mestreech schreef :

SJENG@BOSCHPOORT schreef : www.bndestem.nl/sport/maaskant-polste-va...kt-te-gaan-1.4790521



Dit lijkt mij een goede zaak. Meer voetbalkennis in huis!
Wat denken jullie hiervan?


Ik ben wel voorstander om ex-spelers dit soort functies te geven. Als hij komt, dan vertrekt Frans Erens?

Volgens mij doet Frans Erens alles vrijwillig en bemoeit hij zich niet met de technische kant.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 13:47
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #2288
MAASTRICHT - MVV Maastricht denkt na of de club heil ziet in het oprichten van een vrouwenelftal. De Limburgers kwamen in contact met Standard Luik, dat graag in de Nederlandse competitie zou willen spelen.
"Directie en bestuur van MVV Maastricht hebben een verzoek van Standard Luik ontvangen om de veranderende situatie in het vrouwenvoetbal te bespreken", zegt een woordvoerder van MVV Maastricht dinsdag tegen Voetbal Centraal. "Bestuur en directie hebben dat verzoek momenteel in beraad."
Standard Luik is op dit moment koploper in de BeNe League. De Belgen zijn al verzekerd van de Belgische titel en worden mogelijk voor het eerst in drie seizoenen kampioen van de BeNe League. Bij de topploeg voetballen de Nederlandse Kim Mourmans, Renate Verhoeven, Vanity Lewerissa en Sanne Schoenmakers.
Àls MVV Maastricht toe gaat treden tot de Nederlandse Eredivisie Vrouwen, bestaat de competitie uit acht teams. Ook ADO Den Haag Vrouwen, Ajax Vrouwen, sc Heerenveen Vrouwen, PEC Zwolle Vrouwen, PSV/FC Eindhoven, Telstar Vrouwen en FC Twente Vrouwen zijn momenteel met een vrouwenteam actief in de hoogste competitie.

Gaan we toch nog de eredivisie in!

www.voetbalcentraal.nl/nieuws/116916/mvv...wenvoetbal-in-beraad

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 13:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3883
Meer
MVV algemeen #2289
Van de ene kant denk ik: MVV kan nauwelijks het hoofd boven water houden, waarom dan met vrouwenvoetbal beginnen? Van de andere kant: als Standard Liège alles betaalt en regelt, is het 'gratis' reclame voor MVV, boor je misschien een heel nieuwe doelgroep aan en kost het je verder niets. Wellicht door de samenwerking die dan met Standard ontstaat, dat je nog kans maakt op talentjes die in Liège afvallen.

Grootste kanttekening voor mij is dat de voorzitter van Standard, Duchatelet, eigenaar is van meerdere clubs en de meeste clubs zijn er niet op vooruit gegaan met zijn komst... Ik wil niet dat die man voet binnen krijgt bij MVV.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Roei baank, Raffalaldo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 18:55
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 981
Meer
MVV algemeen #2290
Stel dat Van As komt, betekent dat dat Elsen hoofdtrainer blijft? Of is technisch manager een andere functie dan technisch directeur? Geen idee eigenlijk :P

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2015 00:14 04 mrt 2015 00:21 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV algemeen #2291

Boe is dat feeske? schreef : MAASTRICHT - MVV Maastricht denkt na of de club heil ziet in het oprichten van een vrouwenelftal. De Limburgers kwamen in contact met Standard Luik, dat graag in de Nederlandse competitie zou willen spelen.
"Directie en bestuur van MVV Maastricht hebben een verzoek van Standard Luik ontvangen om de veranderende situatie in het vrouwenvoetbal te bespreken", zegt een woordvoerder van MVV Maastricht dinsdag tegen Voetbal Centraal. "Bestuur en directie hebben dat verzoek momenteel in beraad."
Standard Luik is op dit moment koploper in de BeNe League. De Belgen zijn al verzekerd van de Belgische titel en worden mogelijk voor het eerst in drie seizoenen kampioen van de BeNe League. Bij de topploeg voetballen de Nederlandse Kim Mourmans, Renate Verhoeven, Vanity Lewerissa en Sanne Schoenmakers.
Àls MVV Maastricht toe gaat treden tot de Nederlandse Eredivisie Vrouwen, bestaat de competitie uit acht teams. Ook ADO Den Haag Vrouwen, Ajax Vrouwen, sc Heerenveen Vrouwen, PEC Zwolle Vrouwen, PSV/FC Eindhoven, Telstar Vrouwen en FC Twente Vrouwen zijn momenteel met een vrouwenteam actief in de hoogste competitie.

Gaan we toch nog de eredivisie in!

www.voetbalcentraal.nl/nieuws/116916/mvv...wenvoetbal-in-beraad


Op dit moment zou dan dat vrouwen elftal meer toeschouwers trekken dan het eerste :woohoo:
Dat noem ik eens maatschappelijk :)

Ach jeh binnenkort is weer ladies night misschien dat dan ons MVV dames elftal op komt draven - dromen mag, nietwaar?.

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2015 07:55
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 787
Meer
MVV algemeen #2292
Boete van 10.000 euro voor ongeregeldheden rondom MVV - roda?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2015 08:16
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV algemeen #2293
www.1limburg.nl/10000-euro-boete-mvv-na-...oda?context=topstory

Tuurlijk kriege veer de boete wel. Altied t zèlfde mèt dat zoegenaomde voetbalinstituut.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2015 08:19
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3883
Meer
MVV algemeen #2294
Ja hoor, "een spandoek met de letters NSB". Roel, ik weet dat je meeleest en ik weet dat je in het stadion was. Dit was niet wat op het spandoek stond, je verdraait de waarheid en dat weet je zelf heel goed. En maar weer klagen tegen collega's dat voetbalfans niet reëel zijn en niet rationeel? De waarheid verdraaien is dat ook niet. Foei.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Raffalaldo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2015 08:58
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1882
Meer
MVV algemeen #2295
las t bericht vanmorgen ook, 10000 euro boete !! belachelijk

Begin me steeds meer te irriteren aan de enorme boete cultuur in dit land, of het nu de KNVB of de overheid is , je wordt in dit land als het gaat om boetes om de oren geslagen
Daarbij opgeteld dat zo'n club als de KNVB die lul van Praag naar voren schuift om voorzitter te worden, dat grapje kost blijkbaar ook 400.000 , die zelfde van praag meende een paar jaar geleden dan Fortuna niet eens meer bestond, hilarisch moment van een man die totaal niet betrokken is

En als ik dan Erens lees of hij twijfelt of MVV in verweer moet gaan dan valt mij de broek uit, ja tuurlijk moet je in verweer gaan, dit is toch totaal onrechtvaardig , ik heb nergens een NSB spandoek gezien alleen een spandoek Danny nogmaals Super Bedankt
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden