MVV algemeen

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: MVV algemeen

08 Dec 2020 09:42
Mie leef Mestreech wrote: Kijkend vanaf de verloren Play Offs finale in 2017 is het alleen maar bergafwaarts gegaan.

Waarheid als een koe, waar supporters en sponsoren stonden te springen om door te pakken, hebben we het na dat seizoen goed verprutst. Eeuwig zonde.

Mie leef Mestreech wrote: Ook het scouten van spelers. Spelers zonder enig discipline. Zoals een Mmaee, Ogunjimi, Yildirim en Okita in het verleden.

Ik ben zeker niet kapot van de scouting van MVV, dat kan veel beter. Maar sta nogal te kijken van dit rijtje.
Mmaee was een heerlijke speler die afgelopen seizoen en tot nog toe dit seizoen het overgrote gedeelte van de wedstrijden in de basis stond bij Sint Truiden, hoogste niveau in België. Inmiddels international van Marokko.Hadden we die maar langer kunnen houden.
Yildirim werkte zich kapot maar kon er gewoon helemaal niets van, daar was niets psychologisch aan de hand, gewoon niet geschikt voor dit niveau. Slecht gescout? Zeker! Maar niet psychisch/qua discipline.
Okita had een geweldig seizoen met 18 doelpunten en hebben we voor veel geld verkocht. Als MVV ieder jaar een Okita zou hebben, zouden we er nu een stuk beter voorstaan.
Ogunjimi klopt, maar daar betwijfel ik ten zeerste of er überhaupt gescout is (bij alle namen hiervoor vraag ik me dat ook af hoor). Gewoon op naam gekocht, de gok genomen.
Mie leef Mestreech wrote: Dit seizoen dan onder andere Duin, Swanson en McEachran. Dat MVV ook eens psychisch een speler scout ipv alleen medisch.

Ik heb het idee dat deze drie spelers totaal niet gescout zijn. Zijn gewoon aangeboden op huurbasis en MVV had geen andere opties. Het zijn jonge jongens, twee er van die voor het eerst in hun leven in een vreemd land wonen, en dan in een pandemie, geen horeca en noem maar op. Logisch dat die niet lekker in hun vel zitten. Los daarvan lijken Swanson en Duin ook gewoon niet zo heel goed. McEachran vond ik overigens zelf niet slecht spelen die paar keer dat hij er op stond.

Ik ben het met je eens dat de scouting een stuk beter kan en moet hoor. Maar tegelijkertijd heb ik zelf het idee dat de meeste spelers die bij MVV rondlopen, helemaal niet (uitgebreid) gescout zijn. Een paar huurlingen van grote clubs, wat oudere spelers op basis van transfermarkt/wikipedia (zie Ogunjimi), wat spelers uit het netwerk van deze of gene. Wie van de spelers die er dit seizoen zijn bijgekomen zouden nou echt maandenlang gescout zijn, begin 2020 al op lijstjes gestaan hebben?
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: opadiehard, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Lijnsje@tappunt
  • Lijnsje@tappunt's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Hool beer, hool beer!

08 Dec 2020 10:29
Boer458 wrote: Vandaag doet Dagblad de Limburger maar weer eens een poging om MVV ten grave te dragen.
Meijer, Thal, Kersten spreken ware woorden. Maar wel met veel wijsheid achteraf....
Zij hebben toch ook jaren hun steentje bijgedragen, toch ?
Kersten zou afgetreden zijn omdat hij vond dat MVV onder hem niet verder kwam.... Ik constateer dat hij, binnen zijn grote netwerk, ook niemand gevonden heeft die dat wel kon.

Precies inderdaad mijn gedachte. Ik kreeg het stuk doorgestuurd van iemand en mijn eerste reactie was ook ; deze heren hebben alle drie bij MVV gewerkt en geen steek verder gekomen. Voor Meijer heb ik dan nog enigszins begrip dat hij een reactie geeft. Hij is , zoals hij zelf zegt, voor een vrijwilligersvergoeding gekomen bij MVV en heeft waarvoor hij kwam (spitsen kwalitatief beter maken) volgens mijn mening goed ingevuld. Verheijdt heeft toen echt stappen gemaakt en zie hem nu eens voetballen....toen hier ''kon hij hier niets van'', maar ik had hem nu hier graag zien rondlopen.

Thal helemaal met zijn mening. Hij kwam binnen en ging de sponsoren wel even binnen harken. Volgens mij is het niet verder gekomen dat een lokale ijzerhandelaar, fysiotherapeut en bakker (ik ben overigens content met iedere sponsor!). De echte grote vis bleef ook bij Thal uit.

Kersten mag voor mij ook nog zijn mening geven. Heeft de club uit de rode cijfers gehaald (samen met andere hoor). Vervolgens heeft Bert zelf aangegeven met zijn inbreng niet de volgende stap te kunnen maken (richting structureel subtop) betreft de financiën. Hij had naar mijn idee wel een visie die momenteel of niet uitgesproken wordt of simpelweg ontbreekt.

Het is nu allemaal makkelijk vanaf de zijlijn schreeuwen. Als Den Bosch geen punt had gepakt en Dordrecht niet in de 97e minuut bij NAC had gewonnen, waren dit soort berichten allemaal niet geweest. De situatie was dan even triest , maar veel minder aandacht aan besteed.

Benieuwd wat we kunnen gaan verwachten. Een Kalezic die zich publiekelijk uitspreekt over de selectie en financiën en zelf geen spelers heeft gehaald ''die voor hem komen en niet voor het salaris''? Een Erik Noor die zich eindelijk laat gelden door een financiële injectie binnen te slepen bij de club? Een TD die tijdens de winterstop spelers uit de hogen hoed weet te toveren (en nee, niet voor 5 maanden)?

Door de ontwikkelingen de laatste week zijn we op dit forum wel eensgestemd : DIT KAN NIET LANGER!
Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
The following user(s) said Thank You: opadiehard

• Charmeur
  • Charmeur's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

08 Dec 2020 10:43 - 08 Dec 2020 10:43
Er wordt al jaren geroepen dat het zo niet verder kan. Helaas zitten we nog steeds met financiën te kloten, terwijl we echt wel de gezondste club waren ten opzichte van veel andere clubs. Uiteindelijk draait het om het voetbal en de resultaten. Zodra je prestaties ziet, zie je ook meer sponsoren en dergelijke komen. Investeerders staan dan ook meer voor je in de rij. Leuk dat je in een gezonde categorie zit van de KNVB maar andere clubs zitten al jaren in de slechtste categorie maar voetballen wel lekker eredivisie of in de top van de KKD.
Als je zo blijft doormodderen kom je nooit meer verder.....
Last edit: 08 Dec 2020 10:43 by Charmeur.

• Strucht
  • Strucht's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

08 Dec 2020 12:03
Ja zolang hierop het forum mensen niks willen veranderen, want veranderen is blijkbaar eng en kan ook niet in goed overleg of dat mensen moeten worden ontslagen. Verandering kan ook met de huidige personen (als ze daar voor openstaan) en hoeft niet veel extra kosten. DSM stapt nu met vele miljoenen in een wielerploeg. als je als club misschien al langer innovatief bezig was met onze universiteit zouden deze miljoenen misschien wel in Maastricht zijn gevallen. Maargoed oojee veranderen en wie gaat het dan doen en wat zijn de plannen, nee dan laten we het huidge vertrouwde maar blijven volgen want dan komt het goed.

• Charmeur
  • Charmeur's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

08 Dec 2020 12:37
Strucht wrote: Ja zolang hierop het forum mensen niks willen veranderen, want veranderen is blijkbaar eng en kan ook niet in goed overleg of dat mensen moeten worden ontslagen. Verandering kan ook met de huidige personen (als ze daar voor openstaan) en hoeft niet veel extra kosten. DSM stapt nu met vele miljoenen in een wielerploeg. als je als club misschien al langer innovatief bezig was met onze universiteit zouden deze miljoenen misschien wel in Maastricht zijn gevallen. Maargoed oojee veranderen en wie gaat het dan doen en wat zijn de plannen, nee dan laten we het huidge vertrouwde maar blijven volgen want dan komt het goed.

Ik ben al een tijd voor verandering in de club. Een investeerder met een duidelijke visie wat hij me de club wil. Had bij Erik Noor eigenlijk al meteen het net niet gevoel. Mischien dat dit nog veranderd, maar tot op heden scharrelt hij wat kleine bedrijfjes binnen waar je niet veel waarde aan kunt hechten. Die bedrijven hebben meer een gunfactor dan dat ze één grote injectie in MVV duwen. Helaas is het niet anders. Mischien dat er nog een groot bedrijf iets in MVV ziet kwa potentie.

• Mie leef Mestreech
  • Mie leef Mestreech's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

08 Dec 2020 12:43 - 08 Dec 2020 12:44
Die namen wat ik noemde waren rotte appels in de groep.
Daarom deed MVV ook Okita van de hand na een top seizoen. Dat was een reden. Tweede reden was zijn sportieve prestaties. Die waren top. Geloof me, als Okita geen top seizoen had gehad, was hij ook vertrokken. MVV had toen ook het doorlopend contract van Yildirim ontbonden. Gewoonweg een rotte appel. Ogunjimi ook.

Onze vriend Facundo Bonifazi (ik vond hem niet eens zo slecht, maar Last was gewoon beter) was getipt via Standard Luik aan MVV en MVV deed hem verder scouten via filmpjes. Dan noem ik geen professioneel scouten. Daar is hier geen geld voor.

Wat betreft Mmaee ben ik het met je eens, Jacques. Hij was ook goed, maar bleek ook een rotte appel te zijn.

Vorig seizoen was die spits Ngombo op proef. Die had MVV niet genomen, omdat hij ook een type Ogunjimi zou zijn. Een rotte appel dus.
Last edit: 08 Dec 2020 12:44 by Mie leef Mestreech.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• De Zwarte Vogel
  • De Zwarte Vogel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • nao väöre

08 Dec 2020 14:48
We moeten niet alleen zo kritisch zijn, maar gewoon erkennen dat MVV dit jaar gewoon veel pech heeft gehad bij de versterking van de selectie. De twee Engelse teenagers hebben het veel te moeilijk - mede door de pandemie. Duijn voelt zich niet thuis in het zuiden. Heerings, Salasiwa en Zamouri hadden wat routine en rust moeten brengen, dat kunnen ze niet (meer). Shermar Martina, er is veel over hem gezegd, maar hij hoort ergens wel bij onze club.

Tenslotte, van de kritikasters in De Limburger moeten we ons niets aantrekken. Erik Meijer valt niet veel te verwijten, maar Reginald Thal heeft werkelijk niets wezenlijk positiefs bijgedragen aan MVV en nu staat hij te oreren dat het zo slecht gaat. Hij is een van de echte oorzaken hiervan!

• Charmeur
  • Charmeur's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

08 Dec 2020 15:16
De Zwarte Vogel wrote: We moeten niet alleen zo kritisch zijn, maar gewoon erkennen dat MVV dit jaar gewoon veel pech heeft gehad bij de versterking van de selectie. De twee Engelse teenagers hebben het veel te moeilijk - mede door de pandemie. Duijn voelt zich niet thuis in het zuiden. Heerings, Salasiwa en Zamouri hadden wat routine en rust moeten brengen, dat kunnen ze niet (meer). Shermar Martina, er is veel over hem gezegd, maar hij hoort ergens wel bij onze club.

Tenslotte, van de kritikasters in De Limburger moeten we ons niets aantrekken. Erik Meijer valt niet veel te verwijten, maar Reginald Thal heeft werkelijk niets wezenlijk positiefs bijgedragen aan MVV en nu staat hij te oreren dat het zo slecht gaat. Hij is een van de echte oorzaken hiervan!

Hoeveel pech wil je hebben dan. We hebben al jaren pech dan. Nee, dit is gewoon een gebrek aan kwaliteit. Zowel op als naast het veld. Enige dat ons doet onderscheiden van de kleine clubs (als we dat zelf al niet zijn) zijn de supporters....

• SintServaos
  • SintServaos's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

08 Dec 2020 18:24
De volgende vraag kump bij miech op:Wie lang heet Elsen de tuiwkes in han en wat heet heer in al die jaore gepresteerd? Euver al die jaore gerekend un dikke vette onvoldoende, idd Kalezic die dobbelfunctie en adieu Ron op gepaste wijze.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

08 Dec 2020 18:35 - 08 Dec 2020 18:37
SintServaos wrote: De volgende vraag kump bij miech op:Wie lang heet Elsen de tuiwkes in han en wat heet heer in al die jaore gepresteerd? Euver al die jaore gerekend un dikke vette onvoldoende, idd Kalezic die dobbelfunctie en adieu Ron op gepaste wijze.

Elsen wordt al twintig jaar teruggefloten door de rest van de organisatie, omdat er geen budget is om spelers aan te trekken. Deze winterstop mag hij opzoek naar twee versterkingen, op de manier hoe je vrijwilligers werft voor bij de voedselbank. Met nul euro, een glimlach en een zielig verhaal.

Nee dit heeft niks met Elsen te maken. Als we toch een zondebok moeten gaan aanwijzen (onterecht) kom je echt bij Tom Daemen uit. Op die afdeling gaat het al jaren faliekant mis. Maar de echte zondebok is de stad die haar deur voor ons gesloten heeft, en twee Limburgse clubs die ons het licht uit de ogen drukken.
Last edit: 08 Dec 2020 18:37 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Schapendonk

• Karakter
  • Karakter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

08 Dec 2020 20:55
Heel duidelijk en realistisch verhaal van je, Houten. Met twee punten ben ik het echter niet eens. Daemen valt ook weinig te verwijten. In die zin dat -zoals jij ook al aangeeft- die afdeling al jaren niet presteert. Waar ligt het pijnpunt dan? Is het team te klein? Te weinig ervaring (wat ik me kan voorstellen als je een oud-prof en een alumni aanstelt)? Dat de twee andere clubs ons het licht uit de ogen drukken lijkt me logisch. We blijven nu eenmaal een bedrijf. Ik zou het graag een keer andersom gaan zien. De Gemeente is misschien nog wel het meest pijnlijk. Als zij zich alleen al constructief zouden opstellen zou er wellicht zó'n ander MVV (en sportcultuur in het algemeen) in deze stad heersen.

• De Zwarte Vogel
  • De Zwarte Vogel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • nao väöre

08 Dec 2020 21:31
Zoals al eerder geschreven, Tom Daemen is nog maar kort geleden begonnen, hem kun je niet veel verwijten. Thal en Penders hebben veel voor "Us MVV-ke" vernield, daarna kost het extra veel moeite nieuw vertrouwen te winnen. Hopelijk kan MVV in de winterstop van een paar van de niet geslaagde spelers afscheid nemen en met gemotiveerde jonge spelers verder opbouwen. Het is niet anders, we moeten geduld hebben, maar wel vertrouwen houden in de jeugd van MVV!
The following user(s) said Thank You: InDoDoNnY

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

08 Dec 2020 21:42 - 08 Dec 2020 21:50
We hebben rokende schoorstenen en overslagdepots nodig in de stad om Betaald voetbal te spelen op een niveau zoals we in de jaren negentig gewend waren. Geen Horeca en detailhandel, daar red je het niet mee, dan ben je nog kleiner dan Velsen of Helmond.

Stel de gemeente zou daar op gaan inspelen om meer industrie aan te trekken en de bevolking zou het accepteren dat in de kuil waar Maastricht in gevestigd is, de luchtkwaliteit ten koste van de economie minder wordt. Dan zou MVV weer terug kunnen komen op die oude begroting van 20 jaar geleden. Daar speel je nu misschien middenmoot KKD mee met dat budget, maar het is een vooruitgang naar meer.

Die cultuuromslag van de stad richting het toerisme heeft zeker 15 jaar geduurd, dat ga je niet binnen een paar jaar opgelost krijgen met wat praatjes en gelofzang links en rechts. Om dat weer terug te krijgen naar industrie en handel is een heel bestemmingsplan nodig. Het moet de ondernemers interessant gemaakt worden om hun bedrijf hier te vestigen. En dan moet er eerst politieke eensgezindheid zijn, dan is er al veel water de Maas af. Voor MVV komt dat te laat vrees ik. Daarom hoop ik dat een investeerder die komt hier zijn speelpoppetje van wilt maken, de stad wel overzuigt krijgt van de charme van een BVO, zodat de voedingsbodem leefbaar wordt, dat er opeens weer wordt nagedacht over het aanleggen van nieuwe infrastructuur. Anders is het gewoon over en sluiten als we weer forse procenten moeten inleveren op de begroting, en weer "Zero Fucks" wordt gegeven door het Maastrichtse bedrijfsleven en de politiek.

@karakter
Ik verwijt Daemen en compagnon helemaal niets. Het was alleen als voorbeeld dat de TD niet degene is die de begroting op peil moet houden. Onze commerciële afdeling kan geen sponsoren binnenhalen die niet bestaan.
Last edit: 08 Dec 2020 21:50 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Schapendonk

• Zakelijk
  • Zakelijk's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

08 Dec 2020 22:02
De Zwarte Vogel wrote: Zoals al eerder geschreven, Tom Daemen is nog maar kort geleden begonnen, hem kun je niet veel verwijten. Thal en Penders hebben veel voor "Us MVV-ke" vernield, daarna kost het extra veel moeite nieuw vertrouwen te winnen. Hopelijk kan MVV in de winterstop van een paar van de niet geslaagde spelers afscheid nemen en met gemotiveerde jonge spelers verder opbouwen. Het is niet anders, we moeten geduld hebben, maar wel vertrouwen houden in de jeugd van MVV!

Ik ben wel benieuwd wat Thal en Pendeds hebben vernield? Dat niet alles goed gegaan, helemaal mee eens. Maar volgens mij was er wel sprake van een “opleving” . Er was ook een jeugdplan met Maastricht united. Dat vorig seizoen alles in de soep is gelopen .. dat is mijn optiek Elsen. We hadden eindelijk eens meer budget en dan halen we 7 zelfde type middenvelders. Geld verkwanselt.

Ik denk dat juist het bestuur ons niet verder helpt.
De uitspraak binnen 2 jaar promoveren... verzin het maar eens.
The following user(s) said Thank You: InDoDoNnY

• Mr Sjaan
  • Mr Sjaan's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

08 Dec 2020 22:41 - 08 Dec 2020 22:42
[/quote]Ik denk dat juist het bestuur ons niet verder helpt.
De uitspraak binnen 2 jaar promoveren... verzin het maar eens.[/quote]

Dit is wat mij nog het meeste zorgen baart, van zowel het bestuur als de directie hoor je taal nog teken. Waar moet deze club heen binnen nu en -pak 'm beet- 3 jaar. Hoe gaan we dat bereiken, wat hebben we daarvoor nodig etc. Wat is de ambitie? Hoe zit het met aantrekken van sponsoren? Wat heeft onze directeur in het afgelopen half jaar bereikt?

Er komt echt helemaal niks naar buiten en de directeur en de voorzitter verkopen de club ook voor geen meter aan de buitenwacht. Het sportieve verval doet heel veel pijn maar de uitzichtloosheid vind ik nog veel erger. Er is niks waar we ons aan vast kunnen klampen.
Last edit: 08 Dec 2020 22:42 by Mr Sjaan.
The following user(s) said Thank You: opadiehard, jovkle

Time to create page: 0.394 seconds