Yvey Holding failliet?

02 juli 2024 12:29 02 juli 2024 12:50 door ErikOranje.
ErikOranje
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 65
Meer
Onderwerp Auteur
Yvey Holding failliet? #1
Yvey heeft tegen haar medewerkers verteld dat het faillissement is aangevraagd voor Yvey Holding (waar ook Yvey Maastricht onder valt).
Weer een mooie deal van onze vriend Noor welke MVV alleen maar geld gekost heeft en waar veel mensen beter zijn geworden van, maar onze club helaas niet.

Ik zou zeggen dat dit ook voor de clubs gevolgen zou hebben waar ze wel nog actief zijn, zoals VVV.

Bijzonder overigens als je op google eens de woorden Yvey en Faillissement intypt. Als je dat ziet zou toch nooit (meer) Iemand met deze partijen in zee moeten gaan?

MVV zou zelf vanaf 1 juli de horeca weer verzorgen in het stadion. Misschien weer samen met Veer zien MVV?
Lijkt me een goede ontwikkeling. De Yvey deal stonk vanaf het begin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2024 12:57
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1166
Meer
Yvey Holding failliet? #2

ErikOranje schreef : Yvey heeft tegen haar medewerkers verteld dat het faillissement is aangevraagd voor Yvey Holding (waar ook Yvey Maastricht onder valt).
Weer een mooie deal van onze vriend Noor welke MVV alleen maar geld gekost heeft en waar veel mensen beter zijn geworden van, maar onze club helaas niet.

Ik zou zeggen dat dit ook voor de clubs gevolgen zou hebben waar ze wel nog actief zijn, zoals VVV.

Bijzonder overigens als je op google eens de woorden Yvey en Faillissement intypt. Als je dat ziet zou toch nooit (meer) Iemand met deze partijen in zee moeten gaan?

MVV zou zelf vanaf 1 juli de horeca weer verzorgen in het stadion. Misschien weer samen met Veer zien MVV?
Lijkt me een goede ontwikkeling. De Yvey deal stonk vanaf het begin.

Achteraf gezien wellicht een goede deal aangezien we nu een verbouwde businessruimte hebben en toch de catering weer in eigen handen hebben. Waar Erik Noor komt, ontstaat financiele ellende, zo moet hij hebben gedacht.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2024 11:56
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1953
Meer
Yvey Holding failliet? #3

Sjotelsplak schreef : Achteraf gezien wellicht een goede deal aangezien we nu een verbouwde businessruimte hebben en toch de catering weer in eigen handen hebben. Waar Erik Noor komt, ontstaat financiele ellende, zo moet hij hebben gedacht.

Dat is nog maar de vraag. Best mogelijk dat het contract een bepaling bevat op basis waarvan MVV alsnog voor (een deel van) de kosten opdraait. Ik ken het contract uiteraard niet maar kan me wel voorstellen dat Yvey wat zekerheden heeft ingebouwd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2024 12:52
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1953
Meer
Yvey Holding failliet? #4
Faillissement is kennelijk al uitgesproken.

Uit Faillissementsdossier.nl:
Op 03-07-2024 is Yvey Holding B.V. te Nijmegen (Gelderland) door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr A.M.T. Weersink. Het insolventienummer van deze zaak is F.13/24/269. De (hoofd)activiteit van Yvey Holding B.V. is holdings (geen financiële), concerndiensten binnen eigen concern en managementadvisering.
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2024 14:17
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1953
Meer
Yvey Holding failliet? #5
Apart, tegelijk met de holding is het faillissement van Yvey Leeuwarden BV uitgesproken. Eerder gingen al Yvey Parcs BV en Yvey afc Almere BV failliet. Maar er is nog een trits vennootschappen met Yvey in de naam, waaronder Yvey Maastricht BV. Die zijn - op dit moment - dus nog niet failliet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2024 12:33
ErikOranje
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 65
Meer
Onderwerp Auteur
Yvey Holding failliet? #6
Yvey Holding is eigenaar van Yvey Maastricht. Ik ben niet helemaal thuis was hier dan direct voor Yvey Maastricht de gevolgen zijn. Mijn gedachte zou zijn dat als Yvey Holding meer schulden dan bezittingen heeft, daarmee indirect ook iets te zeggen valt over de waarde van deze bezittingen (aandelen in Yvey Maastricht). Nu kan daar in theorie ook gewoon een financieel gezonde BV onder vallen. Maar dan zou toch de curator hiermee aan de slag moeten om de bezittingen van de failliete holding te gaan liquideren/verkopen.

Onder Yvey Holding zullen ongetwijfeld ook al die andere entiteiten vallen waar ze actief zijn.
Bijzonder dan 1 losse BV hiervan wel failliet verklaard is en de andere (nog) niet. Wellicht uitstel van executie en zullen deze de komende tijd volgen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2024 20:13
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 932
Meer
Yvey Holding failliet? #7
Horecaleverancier van NEC failliet: twaalf vaste medewerkers verliezen hun baan
Horecaleverancier YveY die de catering doet en de bars in het NEC-stadion, is failliet. Ondernemer Daniel Frankenhuis heeft zelf het faillissement aangevraagd bij de rechtbank in Arnhem.

Jacqueline van Ginneken 02-07-24, 14:39 Laatste update: 02-07-24, 16:16
8 REACTIES
Zo’n twaalf vaste medewerkers van YveY raken hun baan kwijt. Het Nijmeegse bedrijf maakte in De Goffert ook gebruik van de nodige oproepkrachten.

Het faillissement YveY heeft niet direct met NEC zelf te maken, maar de Nijmeegse club had begin dit jaar wel aangegeven het contract met YveY niet te willen verlengen. NEC wil de catering zelf gaan doen. De horecaleverancier verzorgt al tien jaar, sinds 2014, de volledige stadioncatering van de club.

Het (deels) wegvallen van NEC als klant speelde weliswaar een rol, maar YveY kwam in de financiële problemen door twee andere opdrachtgevers in nood. YveY deed ook de stadioncatering voor MVV Maastricht, maar de Limburgse voetbalclub kwam in financieel zwaar weer terecht en kan de schulden niet betalen.

Wil je elke week Het beste van de Gelderlander (Premium) nieuwsbrief ontvangen via e-mail?
E-mail
125.000 euro tegoed
YveY heeft van MVV 125.000 euro tegoed, zegt een woordvoerder van YveY. Geld waar YveY naar kan fluiten. Daarnaast zijn er de betalingsproblemen bij musical De Tocht in Leeuwarden, een andere opdrachtgever waarvoor YveY de catering deed. De openstaande rekening loopt richting 100.000 euro, aldus de YveY-woordvoerder.

Twee jaar geleden, in november 2022, ging de parkentak van YveY failliet. Dit onderdeel van YveY verzorgde op zo’n achttien vakantieparken van EuroParcs eten en drinken. Een van de oorzaken was de inhuur van duur horecapersoneel voor de piekmomenten. Dit faillissement is nog niet helemaal afgehandeld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2024 21:39 04 juli 2024 23:14 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 848
Meer
Yvey Holding failliet? #8
Het lijkt erop dat Yvey Maastricht BV snel failliet zal gaan. Dat leid ik af uit een mailtje dat ik vanmiddag ontving.

Vanochtend stuurde ik namelijk een mailtje naar mevrouw Weersink van Hekkelman Advocaten N.V. Nijmegen. Het onderwerp/subject van dat mailtje was “Graag info over mogelijk faillissement van Yvey Maastricht BV”. In dat mailtje stelde ik o.a.:

“In Faillissementsdossier.nl las ik dat Yvey Holding B.V. te Nijmegen door de rechtbank in Amsterdam failliet is verklaard op 03-07-2024 en dat u als curator bent aangesteld. Ook is het faillissement van Yvey Leeuwarden BV uitgesproken. Eerder gingen al Yvey Parcs BV en Yvey afc Almere BV failliet.
(…)
Graag wil ik weten of Yvey Maastricht BV ook failliet is of op het punt staat in faillissement te geraken. Als dat zo zou zijn, dan moet de catering van Yvey natuurlijk door Veer Zien MVV of een andere organisatie worden overgenomen. Dat vergt de nodige organisatie (en dus tijd!)
(…)
Kunt u mij daarom informeren over de financiële status van Yvey Maastricht BV? Verkeert deze BV op dit moment of in de nabije toekomst in faillissement?”

Al vlug, om 14:42 uur, kreeg ik een reactie in een e-mail van mevrouw Van den Biggelaar, faillissementsmedewerker bij Hekkelman Advocaten N.V. Nijmegen. Zij is een collega van mevrouw Weersink, die op dit moment wegens vakantie tot 16 juli afwezig is.

Mevrouw Van den Biggelaar meldt mij in haar e-mail:

“Op dit moment verkeert YveY Maastricht B.V. nog niet in staat van faillissement. Naar verwachting zal dit op korte termijn wel gebeuren, waarbij mevrouw mr. Weersink hoogstwaarschijnlijk tot curator wordt benoemd. Ik zal uw e-mail alvast onder haar aandacht brengen. Na uitspraak faillissement kan er dan nader contact volgen over eventuele voortzetting of overname van de activiteiten en/of activa van YveY Maastricht B.V.”



Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2024 08:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3879
Meer
Yvey Holding failliet? #9
Ik sta nogal te kijken van de veronderstelde 125.000 euro tegoed. Ik snap dat die schuld met de WHOA-procedure grotendeels is weggevaagd, maar toch erg nieuwsgierig: waar komt dat bedrag vandaan? Is het echt een openstaande, lopende schuld?

Want ik zou verwachten dat MVV helemaal geen schulden bij Yvey heeft. Als ik pin bij het halen van drie cola en een zakje chips (ok, zes bier, ik zal eerlijk zijn), dan wordt dat geld volgens mij direct naar Yvey overgemaakt. Ik zou ook verwachten dat Yvey niet door MVV betaald wordt om de horeca te doen. Voor zover ik weet was het contract afgesloten in ruil voor de verbouwing van de business club.

Wat natuurlijk zou kunnen, is dat de 125.000 euro de waarde in de boeken is van de resterende looptijd van het contract tussen MVV en Yvey. En dat MVV, mocht Yvey aanblijven als cateraar, dat bedrag helemaal niet hoeft te betalen, maar dat het bedrag enkel verschuldigd is bij vroegtijdig verbreken van het contract. Dan zou Yvey dus verwachten de komende 8 (?) jaar 125.000 euro winst te behalen op uitbaten catering MVV, maar is dat niet een bedrag dat ze morgen of overmorgen zouden ontvangen. Stellen dat het mislopen van dat bedrag het faillissement bespoedigd heeft, is dan naar mijn mening onzin.

Iemand die enig idee heeft? Is MVV hier echt wanbetaler van een direct opeisbare schuld?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Hill28, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2024 08:41 05 juli 2024 08:45 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1880
Meer
Yvey Holding failliet? #10

Jacques schreef : Ik sta nogal te kijken van de veronderstelde 125.000 euro tegoed. Ik snap dat die schuld met de WHOA-procedure grotendeels is weggevaagd, maar toch erg nieuwsgierig: waar komt dat bedrag vandaan? Is het echt een openstaande, lopende schuld?

Want ik zou verwachten dat MVV helemaal geen schulden bij Yvey heeft. Als ik pin bij het halen van drie cola en een zakje chips (ok, zes bier, ik zal eerlijk zijn), dan wordt dat geld volgens mij direct naar Yvey overgemaakt. Ik zou ook verwachten dat Yvey niet door MVV betaald wordt om de horeca te doen. Voor zover ik weet was het contract afgesloten in ruil voor de verbouwing van de business club.

Wat natuurlijk zou kunnen, is dat de 125.000 euro de waarde in de boeken is van de resterende looptijd van het contract tussen MVV en Yvey. En dat MVV, mocht Yvey aanblijven als cateraar, dat bedrag helemaal niet hoeft te betalen, maar dat het bedrag enkel verschuldigd is bij vroegtijdig verbreken van het contract. Dan zou Yvey dus verwachten de komende 8 (?) jaar 125.000 euro winst te behalen op uitbaten catering MVV, maar is dat niet een bedrag dat ze morgen of overmorgen zouden ontvangen. Stellen dat het mislopen van dat bedrag het faillissement bespoedigd heeft, is dan naar mijn mening onzin.

Iemand die enig idee heeft? Is MVV hier echt wanbetaler van een direct opeisbare schuld?



@Jacques zou t niet te maken hebben met de lening voor de verbouwing van de BC dat daar nog een bedrag openstaat richting Yvey !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, Hill28, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2024 09:08 05 juli 2024 09:09 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1377
Meer
Yvey Holding failliet? #11
Ik denk ook dat het iets met verbouwing te maken heeft of wellicht waarde contract die in de boeken staat, maar dat het niet klopt zoals het krantje dit opschrijjft. Ik denk trouwens (met die drankprijzen) dat je gemakkelijk 50k per wedstrijd draait. Dus nu doen alsof een openstaand bedragje ze das heeftt omgedaan is wat flauw. Yvey was van geen kant finacieel gezond. Het had wat dat betreft wel een bedrijf van Eric Noor kunnen zijn..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2024 16:01
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3879
Meer
Yvey Holding failliet? #12

Napoleon schreef :

@Jacques zou t niet te maken hebben met de lening voor de verbouwing van de BC dat daar nog een bedrag openstaat richting Yvey !


Ik vermoed dat je gelijk hebt, Napoleon, maar die verbouwing zat aan een tienjarig contract vast. Ik neem aan dat eventuele betalingen dus ook over tien jaar uitgesmeerd zouden worden. Dat MVV die betalingen niet meer doet, is vervelend voor Yvey, maar niet iets dat ze acuut richting faillissement zou mogen duwen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2024 09:25
ErikOranje
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 65
Meer
Onderwerp Auteur
Yvey Holding failliet? #13
Yvey stond niet op de lijst van de WHOA, dus hier kunnen zij geen schade van hebben geleden.
MVV heeft Yvey aangegeven niet meer verder te willen vanaf dit seizoen. En dit is bij NEC en de andere clubs ook het geval geweest. De clubs zijn klaar met deze partij en willen de horeca graag zelf doen. Daar ligt de pijn voor ze.

Beetje jammer dat ze nu aangeven dat dit door MVV zal komen. Maar ja, ik heb nog nooit een faillissement gezien waarbij een partij aangeeft failliet te gaan omdat ze er zelf een puinhoop van gemaakt hebben.

Laat de curator hier maar over oordelen. Als ik de eerdere faillissementsverslagen van Yvey lees dan komt de directeur/eigenaar daar ook niet goed vanaf. Want overal wordt aangegeven dat er geen behoorlijk bestuur gepleegd is en er rare dingen zijn gebeurd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, jovkle, bokkesprongen, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2024 22:20 17 juli 2024 23:02 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 848
Meer
Yvey Holding failliet? #14
Yvey Maastricht B.V. op 11 juli 2024 failliet verklaard

Bron: www.faillissementen.com/failliet/308891/...sink%20tot%20curator :

"Op 11-07-2024 heeft de rechtbank Zutphen de firma Yvey Maastricht B.V., ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 82113122 in staat van faillissement verklaard, met benoeming van mr. A.M.T. Weersink tot curator. Het insolventienummer is F.05/24/289. De rechtsvorm betreft een Besloten Vennootschap en de hoofdactiviteit van dit bedrijf was 5621, Eventcatering."

Ook de tak van Yvey die verantwoordelijk was voor de exploitatie van alle horeca in en rondom stadion De Koel van VVV Venlo is failliet verklaard. (Zie: www.vvv-venlo.nl/nieuws/horecapartner-yvey-failliet-verklaard )


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, peeke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2024 20:52
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 212
Meer
Yvey Holding failliet? #15
Even hierover, ik heb nog € 43,20 op de MVV kaart staan. Ben ik dit nu kwijt? Kan het niet vinden als ik inlog bij KNIP . Is dit geld bij Yvey of bij MVV? Ik dat laatste geval
Hoef ik het niet terug, maar als het bij Yvey is, dan wil ik het eigenlijk wel terug, maar ‘hoe iech waorsjijnlijk op unne aos ‘…


Wie weet hier meer van?

MVV, Door Dik En Door Dun

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.359 seconden