MVV Maastricht - Volendam

05 dec 2012 21:23
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV Maastricht - Volendam #31

Lummel schreef : De voorbeschouwing van FC Volendam.

Voorbeschouwing MVV - FC Volendam
05 dec 2012
De opmars van MM in de afgelopen twee jaar wekt alom veel respect. Was de Maastrichtse ploeg vanaf de start van het betaald voetbal vele jaren een vaste waarde in de eredivisie, in de laatste tien jaar kwam daar flink de klad in. Vanuit een diep dal met een nieuw bestuur en nieuw elan heeft de club zich weer volledig op de kaart gezet. Tot afgelopen week was het ook de koploper, maar door een gelijkspel bij Helmond Sport heeft Sparta Rotterdam zich die rol nu toegeëigend. Tegen FC Volendam zal het ‘ster’renteam zich ongetwijfeld terug willen knokken naar de leiderspositie.
In Volendam waait de wind in een andere hoek. Om de een of andere reden weet het Andere Oranje sommige wedstrijden die op het randje van verlies of winst zitten, niet in een gelijkspel om te zetten. Hoe er ook wordt aangevallen, welk duw- en trekwerk de verdedigers van de tegenpartij ook nodig hebben, een strafschop valt er niet. Afgelopen zondag werd Michiel Kramer vol aangepakt bij de 0-1 stand, maar Volendam kon er naar fluiten.
Op eigen kracht, het is al eerder gezegd, moet de ploeg de klus klaren. MVV voetbalt altijd met passie, het antwoord zal duidelijk zijn. FC Volendam deed dat tegen De Graafschap in de tweede helft ook. Het werd een boeiende drie kwartier. De oogst was nul, dus het vervolg moet in Maastricht gegeven worden. Twee ploegen die vol hartstocht hun pakje op de markt brengen. Dat zal voor de toeschouwers een genot worden.
Overigens zal de eerste minuut op het netvlies gegraveerd blijven. De minuut stilte voor de grensrechter in Almere had er niet moeten zijn!

De afgelopen twaalf jaar MVV – FC Volendam
2000-2001 | 1-0 |
2001-2002 | Maurice Buys, Dion Esajas | 2-2 |
2002-2003 | Gijs Luirink | 0-1 |
2004-2005 | Cerezo Fung a Wing | 1-1 |
2005-2006 | Samir El Gaaouiri, Rowin van Zaanen | 0-2 |
2006-2007 | 1-0 |
2007-2008 | 2-0 |
2009-2010 | Paul de Lange, Maikel van der Werff | 5-2 |
2010-2011 | Maikel van der Werff, Jack Tuijp | 2-2 |
2011-2012 | 3-0 |

Vorig seizoen
16 maart MVV Maastricht – FC Volendam 3-0
69. 1-0 Van Hyfte, 82. 2-0 Caracciolo (strafschop), 90. 3-0 Caracciolo
Scheidsrechter Kamphuis
5207 toeschouwers
Rode kaart: Leon Tol (FC Volendam)
MVV was in de eerste helft sterker, maar de mooiste kans was voor Volendam. In de tweede helft waren de rollen lange tijd omgedraaid met opnieuw twee uitstekende kansen voor Volendam. Het niet scoren brak Volendam op. Na de onterecht afgekeurde goal van Jack Tuijp liep Leon Tol rood en Volendam een strafschop op. Daarna was het over en uit.

De selecties
FC Volendam is weer compleet. Nu Paul de Lange de straf voor zijn makkelijk opgelopen rode kaart (tegen Helmond Sport) uitgezeten heeft, kan Hans de Koning weer over een complete selectie beschikken. De medische staf hoeft de spelers alleen maar topfit te houden, aan herstelwerkzaamheden is al weken chronisch gebrek.
MVV kent wel een schorsing na de rode kaart van Braken, die hij ook al opliep tegen Helmond Sport. In het elftal van MVV zien we een aantal nieuwe gezichten zoals Mark Veldmate en Nathan Rutjes (Sparta Rotterdam), Bram Castro (St.-Truiden) en David Timmermans (Verviers). Bekende spelers die vertrokken zijn: Carcciolo, Castellana, Daemen, Rajcomar en Bulters.

De scheidsrechter
In Maastricht wordt de toss gedaan door Rogier Honig (30). Hij floot FC Volendam dit seizoen al eerder, in de uitwedstrijd tegen Almere City FC. de wedstrijd in Maastricht is de vierde wedstrijd voor Volendam, die onder zijn leiding staat. De eerste keer dat hij FC Volendam leidde, was de eerste thuiswedstrijd vorig seizoen, tegen.. MVV.


Ervan uitgaande dat het vrijdag maar natte sneeuw is, gaat de wedstrijd gewoon door.

we zullen zien :lolno:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2012 07:10
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2381
Meer
MVV Maastricht - Volendam #32

sjoen-mestreech schreef : die verwachtingen hier in nederland pakken altijd verkeerd uit.

2 jaar geleden mvv-go ahead 4-3 sneeuwde het ook als een gek. gewoon lekker voetballen


OPA ZEET:kijk maar eens op de buienradar...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2012 09:20
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV Maastricht - Volendam #33
Vergeet de wedstrijd maar er ligt hier al meer dan 10 cm en t blijft sneeuwen :thumbsdown:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2012 10:01
donny
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
MVV Maastricht - Volendam #34

Danny1983 schreef : Vergeet de wedstrijd maar er ligt hier al meer dan 10 cm en t blijft sneeuwen :thumbsdown:


Weet niet hoe goed jouw geheugen is, maar ik kan mij herinneren dat niet lang geleden onze coach en veel vrijwilligers sneeuw aan het ruimen waren...

Niets is onmogelijk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2012 10:17
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV Maastricht - Volendam #35

donny schreef :

Danny1983 schreef : Vergeet de wedstrijd maar er ligt hier al meer dan 10 cm en t blijft sneeuwen :thumbsdown:


Weet niet hoe goed jouw geheugen is, maar ik kan mij herinneren dat niet lang geleden onze coach en veel vrijwilligers sneeuw aan het ruimen waren...

Niets is onmogelijk


Dat weet ik inderdaad nog, zo slecht is mijn geheugen niet ;)
Maar er zijn nu al clubs die niet kunnen trainen onder andere Cambuur!
Weet niet hoe de situatie in Maastricht is maar hier ligt nu al 10 cm en vanavond word de meeste sneeuw verwacht vandaar dat ik dit denk hoop dat ik ernaast zit

Cambuur kan niet trainen door sneeuwval

De hevige sneeuwval in met name de noordelijke provincies van Nederland heeft de voorbereiding van SC Cambuur op de competitiewedstrijd tegen FC Emmen in de war geschopt. De veldtraining die voor vandaag gepland stond, kan niet doorgaan.

De komende dagen moet blijken of de sneeuwval tot afgelastingen gaat leiden in de Jupiler League. Voor vrijdag, als een complete speelronde op het programma staat, wordt volgens het KNMI een nieuwe, grote hoeveelheid winterse neerslag verwacht.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2012 10:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3828
Meer
MVV Maastricht - Volendam #36
Zijn hier de laatste dagen af en toe wat kleine sneeuwbuien geweest maar in Maastricht is niets blijven liggen, Danny. Volgens Weeronline gaat er vandaag ook niets meer vallen, morgen wel overdag... blijft afwachten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2012 16:24 06 dec 2012 16:26 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV Maastricht - Volendam #37
MVV gaat voor winst tegen Volendam

Bij MVV is trainer René Trost maar bang voor één ding: of de wedstrijd vrijdag wel doorgaat. "Hopen dat er geen pak sneeuw ligt, want dan zou de wedstrijd zomaar afgelast kunnen worden", zegt de coach. Voor FC Volendam, dat morgen af moet reizen naar Maastricht (aanvang 20.00 uur), is hij echter niet bang. Trost: "We gaan volledig voor de winst. Bij minder zullen we teleurgesteld zijn. Het is bovendien tijd dat we weer winnen nadat we drie keer gelijk hebben gespeeld."

Door onze verslaggever"

Malcolm Esajas is deze week weer helemaal fit en zal in de basis starten. Nathan Rutjes blijkt toch sneller te herstellen dan verwacht. Wellicht kan hij al spelen tegen Volendam, maar hij moet eerst goedkeuring krijgen van de medische staf. Trost probeert zijn spelers die paar weken voor de winterstop nog topfit te houden. "We moeten zo lang mogelijk proberen fitter te zijn dan onze tegenstanders. In de laatste paar weken voor de winterstop is het moeilijk om de conditie op peil te houden. We gaan dit wel proberen om het jaar goed af te sluiten", vertelt hij. Hij is er van overtuigd dat MVV in de laatste drie wedstrijden van dit jaar nog veel punten gaat pakken. Trost: "Aan het eind van dit kalenderjaar willen we koploper zijn.
www.limburger.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2012 16:38
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV Maastricht - Volendam #38
Goed om te horen dat er eindelijk ambitie word uitgesproken. Normaal zou het zijn '' we doen het goed, en de eerste plaats is leuk en aardig, maar we blijven gaan voor een top-5 positie''.

Nee,nu word er duidelijk gezegd dat men voor plaats 1 wilt gaan. Dat is ambities hebben en zo hoort het! Daar hou ik wel van.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, De_Lange, mvv1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2012 17:22
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV Maastricht - Volendam #39
Rutjes terug bij selectie MVV

MVV'er Nathan Rutjes keert tegen Volendam terug in de selectie.


De middenvelder liep in de wedstrijd tegen Dordrecht een beenblessure op en is daar nu van hersteld. Rutjes start wel op de bank. "Na overleg hebben we besloten om me in de selectie op te nemen. Ik hoor er heel erg graag bij.

Hoeveel speelminuten Rutjes krijgt, weet hij nog niet. "Dat hangt af van het scoreverloop. "Sinds de afwezigheid van Rutjes, kon MVV geen wedstrijd meer winnen. "Tegen Volendam gaan we voor de drie punten. Zij spelen net als ons aanvallend, dus het wordt een leuke partij in de Geusselt.

Ook Malcolm Esajas keert terug in de selectie. Hij start mogelijk wel in de basis. Naast Nick Kuipers (geblesseerd) is ook Sven Braken er niet bij. Hij kreeg twee wedstrijden schorsing na zijn rode kaart tegen Helmond Sport.
www.l1.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2012 07:01
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2381
Meer
MVV Maastricht - Volendam #40
Benieuwd alleen de autoruiten beetje sneeuw...ben benieuwd of de grote klapper dalijk valt :( ...het zou dan tussen 7.00 en 14.00 moeten vallen volgens de buienradar?
En dan word aangegeven dat de wind zich tegen de avond gaat draaien met opnieuw sneeuw?
Ik laat me verrassen door buienradar hopenlijk hebben ze het weer eens giga mis :thumbsup: ...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2012 08:34
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
MVV Maastricht - Volendam #41
Treinkaartje gisteren uitgeprint maar ik ben echt een 'gek' als ik nu naar buiten ga. Ga me aankleden. Brrrrrrrrrrrrr dat wordt een koud vooruitzicht. Echt slecht hier in Rotterdam. Ik kom naar het warme Zuiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2012 08:44 07 dec 2012 08:45 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV Maastricht - Volendam #42
Hier valt het vandaag wel in t noorden mee.
Gister was het erg nu helemaal niks.
Hoe is de stand in Maastricht hoorde dat het pas net is gaan Sneeuwen?
Kijken hoe het onderweg is.... :thinking:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2012 08:47
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
MVV Maastricht - Volendam #43
09.30 is de eerste veldkeuring.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2012 08:48
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
MVV Maastricht - Volendam #44

Danny1983 schreef : Hier valt het vandaag wel in t noorden mee.
Gister was het erg nu helemaal niks.
Hoe is de stand in Maastricht hoorde dat het pas net is gaan Sneeuwen?
Kijken hoe het onderweg is.... :thinking:

Een halve meter sneeuw op dit moment.... :thinking:





~2-3cm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2012 08:51
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
MVV Maastricht - Volendam #45
helaas, kom ik toch maar niet. Ik hou niet van de wintersport :sick: Het is echt niet te doen hier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.397 seconden