Achilles'29 - MVV Maastricht

21 sept 2013 13:26
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #31

OOFUS! schreef : Wat n bazel. Die heeft nog geen jaar bij MVV gespeeld. Dan kun je wel voor elke scheet met een rouwband om spelen!


Kwestie vaan respec, zeker es de club dao zoe de moond vaan vol heet.
Hadste trouwes allein gezach tot 'r meh 'n jaor had gespäöld veur us, daan had dat dien meijning gewees. Um medein te spreke euver ''bazel'' is evegood respecloos :thumbsdown:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 14:27
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #32
Was niets veranderd aan het uitvak op de Heikant sinds de nederlaag in de beker 2 jaar geleden. Buiten het feit dat er bij de ingang nu geen stewards stonden die waren ingehuurd bij NEC. Het is in ieder geval wel duidelijk dat de MVV supporters de 'huisstewards' van Achilles angst inboezemen aangezien ik meerdere keren werd gefouilleerd van ingang tot uitvak. Laat ik het maar een kwestie van wennen noemen. Overigens liep het minder storm met publieke belangstelling als destijds in de beker. Ook wel logisch natuurlijk nu er gemiddeld om de 2 weken een BVO op bezoek komt.

Nou dan over de wedstrijd zelf. Je weet eigenlijk dat je alleen maar kunt verliezen tegen Achilles. Als je wint is de conclusie, 'ja dat is toch normaal tegen een stel amateurs', als je verliest ben je het lachterje en ben je overgeleverd aan de hoon van alle voetballiefhebbers en meestal ook de cynische Sjeng. Dus als je 0-2 wint dan heb je het gewoon goed gedaan in mijn ogen. Achilles was in de 1e helft ook dichtbij de openingstreffer met een afstandsschot en uiteindelijk scoorde ze ook via Van Steen die een bal bij de 2e paal binnen gleed. Werd terecht in mijn ogen afgekeurd voor buitenspel. Dan kom je toch redelijk onverwachts op 0-1 door Ospitalieri die ontzettend veel ruimte genoot en kon opstomen op de Groesbeekse keeper De Haan. Marco deed het enige goede in dit geval door de bal buiten bereik van de doelman in de verre hoek te poeieren. De MVV spelers juichten ingetogen. Ook in het uitvak schaam je je bijna om uit je dak te gaan bij een goal van MVV. Een hele vreemde gewaarwording in ieder geval.

De 2e helft heeft Achilles nog een kans gekregen toen Thoone begon te slalommen en onvoldoende werd afgestopt door de MVV verdediging. Voor de rest is MVV weinig in gevaar geweest. Zoals ik al tegen Telstar constateerde is MVV conditioneel beter dan Achilles dus die 0-1 voorsprong was prima om zo uit te spelen. Het leidde ook tot veel humor en sarcasme bij de meegereisde aanhang met liedjes als 'Sjoerd dee mot 'n leedsje zinge', 'Tini maak us kampioen' en de spelers van Achilles waar je met de neus bovenop stond in het uitvak vragen of ze wel gegeten hebben na het werk of 'Hé loodgieter'. Ook elk balcontact van Rick Geenen werd met cynisch applaus beloond. Smeets bleef wederom achter in de kleedkamer om vervangen te worden door Secerovic. Deze keer volgens mij uit voorzorg aangezien hij een tikje kreeg in de 1e helft en aan het trekkebenen was. Secerovic heeft een leuke techniek, maar ik zal wel geen verstand van voetbal hebben als ik niet zie wat hij nou toevoegt ten opzichte van Smeets. Hij heeft te weinig diepgang en eist het spel niet zo op als Smeets wat ik eigenlijk wel van een aanvallende middenvelder verwacht. Maar goed dan zal die wel goed zijn voor de balans zoals dat zo mooi wordt gezegd. Ook zijn standaardsituaties zijn goed dus daar ben ik wel blij mee aangezien die van zijn voorganger ik blijf erop hameren weer volledig mislukten. Secerovic pakte trouwens als enige in de slotfase een gele kaart in de gehele wedstrijd. Sema speelde wel leuk maar als hij er dan eenmaal door was dan werd hij met de harde hand neergesabeld door een verdediger van Achilles tot zijn frustratie. De jonge scheidsrechter Gerritsen trad daar meer 1 keer voor door middel van een kaart die wel van de verkeerde kleur was, aanslag van achteren was zeker rood en leidde tot een klein opstootje.

Leuk voor Braken dat hij dan als invaller voor Maria de bevrijdende 0-2 na een vloeiende aanval tegen de touwen mag schieten. Wel mooi voor hem gedeeld clubtopscoorder met drie goals die niet uit een penalty zijn gemaakt als bij Smeets het geval is. Dit terwijl hij toch zeer ongelukkig is geweest dit seizoen om het maar zo uit te drukken. Maria die trouwens zelf voor zijn wissel verzuimde het af te maken toen hij alleen opdook voor de keeper. Maar gewoon een nette overwinning.

Iedereen mag zijn mening hebben over Ruijs maar we moeten hem toch wel krediet geven dit seizoen en dan pas oordelen. Ik stoor me ook aan de interviews met de open deuren op MVV TV, te emotioneel reageren na de wedstrijden op L1, de neersabeling van Stankov ten opzichte van zijn Fortuna sympathisant Geenen en zijn monotone stem. Echter de weg naar boven is ingeslagen. Zag ook bij Van Hyfte weer de verbetenheid zoals vorige week ook al. Allemaal goede voortekenen, als je dan ook nog Schreurs ziet staan in het uitvak geeft dat goede hoop voor de toekomst. Dinsdag hopelijk een wedstrijd waar je lekker flink de score kunt laten oplopen tegen de 1e Klassers van TEC. En volgende week tegen FC Emmen die in de flow zitten ben ik zeer benieuwd naar MVV. Zijn we dan play-off waardig of niet?

Wat betreft die rouwbanden had dit van mij best gemogen ook al heeft Mühren slechts 26 wedstrijden voor MVV gespeeld. Dat een voetballer met zo'n staat van dienst bij ons heeft gevoetbald daar moet je op trots op zijn. Als deze dan overlijdt mag je dit respect dan voor mij wel betuigen door middel van een rouwband.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, MVVke, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 15:30
OOFUS!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 159
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #33

MVVke schreef :

OOFUS! schreef : Wat n bazel. Die heeft nog geen jaar bij MVV gespeeld. Dan kun je wel voor elke scheet met een rouwband om spelen!


Kwestie vaan respec, zeker es de club dao zoe de moond vaan vol heet.
Hadste trouwes allein gezach tot 'r meh 'n jaor had gespäöld veur us, daan had dat dien meijning gewees. Um medein te spreke euver ''bazel'' is evegood respecloos :thumbsdown:


Dit topic gaat over de wedstrijd tegen Achilles, maar ik wil toch nog even wat kwijt.

Weet je wat ik respectloos vind en waar ik HEEL erg de schijt van krijg: de nieuwe rage van bestuurtje-bashen die onder meer op dit forum aan de gang is. En nee, ik heb het niet tegen jou persoonlijk, ik volg je berichten niet dus ik ken je over-all-mening niet.

Het maakt niet uit wat er gedaan of niet gedaan wordt door het bestuur: altijd maar janken, janken, janken. Wordt er echt strontziek van. Die lui steken honderden en honderden uren in onze club. Voor de kat zijn kut! Ze krijgen dr geen kloten voor terug behalve een hoop gezever dat iets niet goed genoeg is. Kan me heel goed voorstellen dat Rinkens van plan is op te stappen. Je zal maar met de beste bedoelingen aan iets beginnen en alleen maar commentaar horen van al die stuurlui aan de wal. Gadverdamme! Al die beterweters: geef je op als bestuurslid: dr zijn twee vacatures. Ga op die plek zitten als je het zo goed weet.

Het is nieuw wat het bestuur probeert te doen. Ja, er worden fouten gemaakt. Maakt niet iedereen die? Moeten we het dan doen zoals pak m beet: het bestuur Wesly, het bestuur Franssen-Gerardu, het bestuur Goumans-Jongen....met andere woorden: rechtstreeks de afgrond in?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, opadiehard, Boschpoort, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 15:40 21 sept 2013 15:42 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #34
Moot daan alles meh good gevonde weure wat gebäört, is dat watste wèls? Iech höb niks tege 't bestuur, en höb alle respec veur wat ze gepresteerd höbbe.
Wiezoe zouw iemes ziech medein mote opgeve es bestuurslid es iemes 't örges neet mèt eins is?? 't Is hun functie, en ouch zie zien neet heilig. En es dao op bepaolde punte kritiek op kump, mèt gooj arguminte, daan maag dat bès.
Mien meining (iech zègk: MIEN meining) is tot d'r op bepaolde vlakke totaal doorgeslage weurt nao de maotsjappeleke kant, terwijl M.V.V. nog altied op de ierste plaots 'n voetbalclub is.
Wat gister betrùf: Dit is dus wat miech irriteert; Es bepaolde maotsjappeleke zake -zoe es beveurbeeld dee rouwband drage veur Mühren- neet oetgebreid in 't nuits kump, daan opins geve ze neet toes. Iech kin d'ch nog 'n aontal persuunlekere veurbeelde nùmme, meh dat zal 'ch achterwege laote.
Geit 't M.V.V. daan eg um dat zgn maotsjappeleke, of um d'n aondach dee ze daomèt kriege?
Es 't ze eg zoe um dat maotsjappeleke geit, daan waor dee rouwband drage gister, veur 'ne speuler mèt 'ne zíér behuurleke staot vaan deens, toch wel 't minste wat ze kóste doen.

Los vaan dat begriep 'ch eigelek d'n behuurlek euverdreve reactie neet zoe. Lui kinne 'n aander meining höbbe, sumpel zat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 15:59
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #35
het is toch te lachwekkend voor woorden.. rouwbanden omdoen voor een speler die hier ook een seizoentje gespeeld heeft. Dat doe je voor clubiconen en mensen die jarenlang bij de club betrokken zijn geweest.

what's next rouwbanden omdoen als Sjoerd Sanders overlijdt (wie? ja die!).

En inderdaad, meteeen met het vingertje naar het bestuur wijzen.. bah bah
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, OOFUS!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 16:08
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #36

jeoff schreef : what's next rouwbanden omdoen als Sjoerd Sanders overlijdt (wie? ja die!).


Leuk dat je uitgerekend Sjoerd Sanders noemt aangezien die bij nota bena de DELA werkt. :lol:

Maar goed het is maar hoe je het bekijkt. Persoonlijk vond ik het dus wel jammer en jouw gedachtegang ook, maar goed ieder z'n mening inderdaad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 21:56
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #37
Samenvatting Achilles 29 - MVV
www.jupilerleague.nl/video/1012264.php

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2013 08:45
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #38
Prima gedaan. Zo hoort het ook...uitwedstrijden zakelijk afhandelen, thuis wedstrijden vol erop en vol passie! Zo pak je en punten en win je aan toeschouwers. Op naar het volgende slachtoffer!!! :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2013 09:12
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #39
0-2 is een mooie aanval.
Maar toch moeten we ook wat geluk hebben want met wat minder pech scoort Achilles de 1-0.
Wat ons altijd tegenzit zit ons nu mee toch wat geluk hebben.

Gewoon nu weer 3 wedstrijden achtermekaar winnen en je staat weer in de top 5.
Hopenlijk zetten ze het wel even door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2013 13:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #40
prima overwinning voor het vertrouwen van de ploeg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2013 21:00
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #41
Net een groot verhaal gehoord van de Snor in VI tv over -de voorzitter van- Achilles.....

Als hier de helft van waar is dan zijn we die drie punten al weer kwijt .... :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2013 21:53
thasjeng
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #42
idd, archilles bijna failliet...

thasjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2013 22:21
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2377
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #43

Boer458 schreef : Net een groot verhaal gehoord van de Snor in VI tv over -de voorzitter van- Achilles.....

Als hier de helft van waar is dan zijn we die drie punten al weer kwijt .... :(




Wat een verhaal ik heb het ook gehoord en gezien...hoe ongeloofwaardig ben je in mijn ogen als voetbalbond.
Het verhaal dat de voorzitter al in maart geldelijke problemen had door dat zijn huisbank alle geldelijke zaken van hem blokkeerden?
Dat geldelijke van hem houd in dat beslag op zijn huis is gelegd, voetbal club geen geld meer via hem kan ontvangen,met andere woorden,zijn we weer de pisang?...gr opa ;).

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2013 22:28
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #44

opadiehard schreef :

Boer458 schreef : Net een groot verhaal gehoord van de Snor in VI tv over -de voorzitter van- Achilles.....

Als hier de helft van waar is dan zijn we die drie punten al weer kwijt .... :(




Wat een verhaal ik heb het ook gehoord en gezien...hoe ongeloofwaardig ben je in mijn ogen als voetbalbond.
Het verhaal dat de voorzitter al in maart geldelijke problemen had door dat zijn huisbank alle geldelijke zaken van hem blokkeerden?
Dat geldelijke van hem houd in dat beslag op zijn huis is gelegd, voetbal club geen geld meer via hem kan ontvangen,met andere woorden,zijn we weer de pisang?...gr opa ;).


Is het niet zo dat Achilles (elke toekomstige promovendus) door de KNVB geholpen c.q. financiële steun krijgt?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2013 22:40
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Achilles'29 - MVV Maastricht #45
Is het niet zo dat (nadat we VI vanavond gezien hebben) MVV dit seizoen straks weer 6 punten in mindering krijgt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.384 seconden